Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

rfc Creative Commons License 4 napja -1 1 68847

Iszonyatosan alacsonyak. Szoftverfejlesztői állás (Matlab, C++, Simulink) a Hondánál, önvezetés/ADAS témakörben, Tokió (ami nem egy olcsó város):

https://honda-career.snar.jp/jobboard/detail.aspx?id=sOBGn64y0X2W5WzvW-edAQ

Éves bruttó: 590万円~1,090万円

A "man" (万) tízezret jelent, ami 5.9M-10.9M yen, azaz 32-60 ezer Euró. A felső vége az egy nyugat-európai kezdő mérnöki fizetés, az alsó végéért meg semmiféle mérnököt nem kapni (lassan Magyarországon sem).

Ráadásul havi 30 túlóra benne a van a fizetésben. Anyagilag már ez is komoly szopás, de hogy az átlag postás/asztalos/eladó/stb hogyan él meg, azt elképzelni sem tudom.

Előzmény: kkn (68845)
qtc Creative Commons License 4 napja 0 0 68846

Én nem nézek hosszú videókat. 

Túl sok a felesleges zizegés. 

Jobb lenne, ha tömören leírnák az üzenetet,

de  a tartalom sajnos folyamatosan hígul,

sok a sallang, kevés az érdemi információ.

Előzmény: TtK (68842)
kkn Creative Commons License 4 napja 0 0 68845

Ha nem magasak relatíve a fizetések, az is azt indokolná, hogy nem csak második autónak, de sokaknak első autónak is jó. 

Ott is van szegény réteg, aki a városszélen konténerházakban lakik , és a jobban menőknek van hozzá kei-carja, soknak csak robogó. 

Plusz azt olvastam, Tokióban ( de más zsúfolt magyvárosban is lehet még ilyen)  igazolnod kell, hogy van parkolóhelyed az autódnak. Ami nem olcsó. Soknak nem telik rá, mert ott a szűk helyek miatt drága minden terület. De a kei-carhoz nem kell, mert a szabályozás kis méreten tartja. Így ott is megvan, akiknek egy olyan az egyetlen autó.

Előzmény: rfc (68838)
P.URBANUS Creative Commons License 4 napja 0 0 68844

"Megépült Magyarország harmadik teljes értékű autógyára, a debreceni BMW-nél pedig el is kezdték gyártani az iX3-asokat 2025-ben, ezt a modellt, amit a fotókon láttok. Debrecenben a présüzemtől kezdve a végösszeszerelésig készülnek az autók, villanymotorok az osztrák Steyrtől érkeznek készen, az akkumulátorok pedig több gyártótól is, hajtáslánctól függően, szóval ez a gyár is teljes értékű a Suzuki, a Mercedes és az Audi mellett."

 

 

 

Akkor ez nem négy autógyár?

 

 

https://totalcar.hu/tesztek/2025/12/18/negy-agya-van-es-nem-fel-hasznalni-bmw-ix3-bemutato/

Captain Caveman Creative Commons License 4 napja 0 0 68843

Ez, tecciik!!👍🙂🙂

Előzmény: mica-r (68824)
TtK Creative Commons License 4 napja 0 3 68842

Kb. 450 szó, olvasási idő két perc. És már bele se kezdünk..

Cserébe egy órás videókat nézünk, amikben van (jó esetben) 10 percnyi olvasásra való információ.

Ha valamiért dicsérendő Csík, az az, hogy megpróbál ezzel a trenddel szembe menni.

#öregvagyokrégenmindenjobbvolt:)

Előzmény: qtc (68840)
Degeczi Creative Commons License 5 napja 0 0 68841

Vagy 2005-ös magyart: a bő 20 év után még nem fúj ki a gyári kipufogó, elektronikai problémája sosem volt, elektromos is csak a szokásos banálisak: anyósülés alatti légzsák csatlakozó kontakthibája és persze a csomagtérajtó nyitógombjáé. Rozsda egyedül a hátsó hidat érintette. A szokásos kopóalkatrészeken túl cserélni a termosztátot kellett még tizenpár év után, a kettőstömegűt (ami nem volt egy százas) a szíjtárcsát pár éve és nemrég a toronycsapágyakat. Kuplungbowdent én is Fiat kereskedésből rendeltem, azzal semmi gond már jó pár éve.

Abszolút semmi vállalhatatlan tehát, sose rosszabbat két évtized alatt.

Az itteni Multipla topik az első tizenévben nagyon aktív volt, most már csak a FB csoport, de ezek alapján ez egyáltalán nem kirívó tapasztalat hanem inkább az átlagos, ha foglalkoztak az autóval. A külföldről használtan behozottak közt persze nyilván sok elhanyagolt is akadt, ott bármi előfordulhat.

Előzmény: Captain Caveman (68828)
qtc Creative Commons License 5 napja -3 0 68840

Attól tartok, hogy túlírtad.

 

Pl. El sem kezdtem elolvasni. 

Valami hígíthatja a mondanivalód, hogy ilyen hosszúra sikerült.

Előzmény: irzogolo (68831)
Captain Caveman Creative Commons License 5 napja 0 0 68839

Nem vitatva, igazadat, engedd meg, hogy megemlìtsek kèt dolgot:

- sokadik gazda [ kőműves brigàd, rèszegen, disznòt vàg a hàtsò ülèsen ]... igènytelensège,nem a jàrmû hibàja,

- legfiatalabb darabok, 12èvestől felfele...

 

Ha , apa ès anya, ny.euròpàban, összehoztak, 3-4 gyermeket, azok, a csalàdok, ajàrművet ùjonnan , megvàsàrolva, 6-7 èvesen,  120-150e km futàs utàn, ùjabb jàrművet vàsàroltak.

 

 

Őket, gond nèlkül kiszolgàlta. Pont.

Utàna, kit èrdekel, hogy mi lesz, a règi autòval.

 

Az àtlag olasz kocsi, inkàbb szòl a laza , vidàm, nem görcsölős èlet èlvezetèről, mint, a fillèrb.szò spùrolàsròl..

 

....

 

 

Elnèzèst: a folyamatos hasznàlat, melletti, èrtèknövekedèsről.

 

 

 

 

Nem, w115 vagy w126 stuttgartbòl...

 

Kèrlek, vèletlenül se vedd bàntàsnak vagy valami rossznak , a fentieket.

Köszönöm.

Előzmény: mica-r (68829)
rfc Creative Commons License 5 napja 0 2 68838

Japánban is relatíve alacsonyak a fizetések, mégis sikerül 2.6M yen körül (5.5M Ft) elektromos kei-carokat csinálni:

 

https://www3.nissan.co.jp/vehicles/new/sakura.html

https://www.honda.co.jp/N-ONE-e/

https://www.mitsubishi-motors.co.jp/lineup/ek_x_ev/index.html

 

(Igen, nem teljesértékű autó, de második autónak, városon belüli rohangálásra pont egy ilyen apró elektromos biszbasz az ideális.)

Előzmény: Lónyak (68832)
Lónyak Creative Commons License 5 napja 0 0 68837

Az kemény :D

Előzmény: R. Scherbotsky (68836)
R. Scherbotsky Creative Commons License 5 napja 0 1 68836

Hollandoknál két hete 25k-ért árulták egy hétig (Black Friday deal), az importőr a nyáron berendelt 700 darab First Edition modellt, amiből novemberig 20 darabot sikerült eladniuk.

Előzmény: Lónyak (68835)
Lónyak Creative Commons License 5 napja 0 0 68835

Megkérdeztem az AI-t, Kínában 15200-16000 Euró, de alacsonyabb felszereltséggel, mint amit ide küldenek. Norvégiában (ahol nincs rá vám, se büntetőadó) ~23700, Hollandia, Ausztria 29900, nálunk ~31000 (ez utóbbi kb az ÁFA különbsége).

Előzmény: tcaoe (68834)
tcaoe Creative Commons License 5 napja 0 0 68834

Ennek a Nionak mintha 15k euro alatt lenne az alapára kevésbé fejlett helyeken. 

 

Előzmény: Slam Jr. (68833)
Slam Jr. Creative Commons License 5 napja 0 2 68833

Igen, de ha a fizetés kicsi, akkor visszajutunk ugyanoda, hogy kicsi a zsömle. Meg valahogy aránytalannak érzem az árazást, ha azt nézem, hogy van pl. M3 15,5 millió Ft-ért.

Előzmény: Lónyak (68832)
Lónyak Creative Commons License 5 napja -1 0 68832

Nem a zsömle kicsi, hanem a magyar fizetés. 

Előzmény: Slam Jr. (68830)
irzogolo Creative Commons License 5 napja -1 3 68831

Általában Csikós "okosbanmegoldásai" kevéssé (semennyire) sikerülnek.

 

 

Nyúltlánccal fél európát átszelő, majd végtelen milliók ráköltése után a garázsból feljönni nem tudó ponton.

 

"Restaurált","menetkész veterán" állapotban vásárolt fiat, ahol a polszki alkatrészekkel és kétséges ebay-ról vadászott lomokkal történő rapid, végül már majdnem "tombolva gányoló" "nekiesések" után Hufnágelnél a kocsi még mindig igen-igen rossz.

 

Szép-kiemelkedő kaszniállapotban és nagynevű műhelyben csodára tett motorral árult alfa, aminek csak úgy az utolsó lemezét is lakatolni/cserélni kellett, a motornak még eddig az aljába nem kellett belemászni, de feltehetően  sokkal olcsóbb-egyszerűbb lett volna csavarra szétdobni azt is, amikor kint volt.

 

A szintén giga projektként futó(elkezdett?) Szent Szobor, ahol vége lett a diesel merga szerelemnek, valahogy pont éppen azzal "égett el" végleg a mindenfajta háttér és a pénzügyi egyensúly, és hát szent státusza mellett az a kocsi hiába volt igencsak szép és alkalmilag akár módjával használható, de mindemellett ugyanakkor igencsak rossz is maradt mindvégig.

 

 

Megfigyelhetjük, Csikósnak valóban "jó autói" két esetben voltak:

- véletlenül jót vett, és kevéssé kellett javítani, inkább csak karbantartani, "szépítgetni".

- valaki (jellemzően Karesz) tényleg precizen (még eredeti, ismerten jó, megmaradt bontott alkatrészekkel, nagy tudással, rutinnal) valóban jól megcsinálta

 

A kettő közé esik a kispók cuccal azért alaposan megízesített puch, ami egyedül önmagához képest lett ~üzembiztos, és alig bonyolultabb, mint egy még Csikós által is sikeresen tákolható kismotor.

 

Nopersze, ha kőbalta az is, ha nem, végül Karesz lakatolása és fényezése, illetve TóthGabi fiat guru beavatkozása kellett hozzá, hogy so-so autószerű legyen.

 

Szóval szumma szummárum a qrva nagy okosságok, így több évtized távlatából láthatóan nem válnak be.

 

A jó kocsihoz nagy pénz, jó veteránhoz vagy giga szerencse (valaki jól megcsinálta majd ráunt, gyorsan kellett neki az ára) vagy végtelen(!) pénztárca kell.

 

Már a csikósi értelemben vett "jó", azaz az eredeti műszaki állapotra restaurált veteránt értve ez alatt, ami egyébként sok esetben perdef. már nem is létezik.

 

Mert amit ma gyártanak, ami alkatrész elérhető, ami nem egy alaktalan 30éve elfeledve rohadó törmelék, annak semmi köze a 30-50 stb évvel ezelőtti anyagokhoz, gyártáshoz, minőséghez, filozófiához.

 

És amíg egy autóban 1-2-3 dolog van valamivel úgymond "pótolva", addig még so-so van esély arra, hogy egész normálisan hazsnálható.

De amikor ezekből a maradékokból és klón szemétből kell egy autót 0ra összerakni, mertúgymod "fullresto", akkor az már nagyon nehezen fog egykori önmagára kicsit is hasonlítani.

 

Épp nemrég beszélgettem szoci veteránosokkal arról ,hogy mennyire beteg fétissé lett ez is, a rendbetett 2milliós szimó tized olyan jó nincs, mint az amit anno fillérekért kispénzű csórók az olajos garázspadlón összegyányoltak, majd el lehetett vele menni X ezer km-ert egy köhenés nélkül.

 

Mert hát a szoci technika ugyan olyan volt amilyen, de legalább nem sűrített látszatból és máshova már nem eladható bilianyagból volt kínában tömegfröccsöntve habókosoknak, mint a most elérhető pótalkatrész 99.89%-a.

 

 

Előzmény: mica-r (68826)
Slam Jr. Creative Commons License 5 napja -1 2 68830

Ez is ezt a faszságot erősíti:

 

Kínai kisautó 12 millióért, dehogynem drága b+...

Előzmény: redmonkey (68756)
mica-r Creative Commons License 5 napja 0 0 68829

Ne mutass. Kivételeket én is tudnék mutatni. 
A nagy átlag a mérvadó.

Előzmény: Captain Caveman (68828)
Captain Caveman Creative Commons License 5 napja 0 0 68828

Szia. Mutassak, egy 2009es, osztràk elsô forgalombahelyezèsűt?

Pusztàn azèrt, hogy IRL càfoljam meg a tèvhiteket....

Ez kb. az ötödik Multipla a csalàdban.

A legrosszabb àllapotù. 

Ez marad6ott, a jobbakat elüldözte a csalàd esze... ( asszonyka )

 

Bèke🙂

Előzmény: mica-r (68811)
Captain Caveman Creative Commons License 5 napja 0 1 68827

Köszönöm.

Nagyon jòl összefoglaltad.

Kupplung bowdenből, gyàrit kell venni.

Èn 2016?ban még, tudtam, venni, vadonat ùj, gyàrit. Azòta is, az van benne...

2009es MultiJet, Multipla❤️.

👍

 

A kezelőszervek / gombok, gumiszerű borìtàsa, pàr èv utàn [ kb.8 ] kezd mállani.

De nem az egèsz beltèr!!!

Előzmény: Degeczi (68817)
mica-r Creative Commons License 5 napja 0 0 68826

Rétegigény, meg speciális, ezért valamenynire korlátozottak a lehetőségek.
Ebben én nem látok nagy gondot. A Csík gondolja azt, hogy majd megoldja okosban a nagyrészét. (néha meg is oldja, több-kevesebb sikerrel)

Előzmény: theman3 (68825)
theman3 Creative Commons License 5 napja 0 1 68825

Szerintem nincs.

Az, hogy esetleg van egy két ember az országban, aki talán meg tud csinálni normálisan valamit, ha végtelen idő és pénz áll rendelkezésre az  semmi.

És ez a veteránozásnál hatványozottabban jelentkezik.

Papíron minden ok. Ugyanolyan mint az építkezés.

Előzmény: mica-r (68824)
mica-r Creative Commons License 6 napja 0 3 68824

van hozzáértés, csak Ő próbálja kerülni az ilyeneket :-)

Előzmény: theman3 (68823)
theman3 Creative Commons License 6 napja 0 0 68823

Lehet kicsit borús volt, de nagy hülyeséget nem mondott.

Tényleg komoly gond a hozzáértés hiánya, és vagyonokba kerül minden. 

Ez a valóság. 

 

Előzmény: giornalista (68821)
Rumcice Creative Commons License 2025.12.15 0 0 68822

Ha a papírjai nincsenek rendben, személy szerint 1 forintot se adnék érte. És itt ez van.

Előzmény: giornalista (68821)
giornalista Creative Commons License 2025.12.15 0 0 68821

érdemes ellátogatni a Csikós FB oldalára. olvasói levélre válaszol, egy örökölt Fecske Mercedes a téma, és a "belevágni vagy sem" kérdésköre. 

 

nagyon furcsa a válasz. 

 

- ezeknek épp megy lefelé az értéke,

- Ausztriában LEHETETLEN lesz honosítani (a kommentelők egyből kijavították, de Csikós más sztorikat hallott!), 

- drága lesz az alkatrész (kommentelők szerint itt is túlzásba esett),

- drága lesz a szaki, 

- ja és nem is lesz, 

- ja és aki lesz, az úgyis átver,

- felejtsd el, inkább add oda az első érdeklődőnek, aki 6-8000 euró körül kínál érte!

 

hát nem tudom :) azért ehhez tényleg pofa kell. gondolom ha úgy van, tud is valakit, akinek megérne mondjuk 3-4000-et, ha a pénzes 6000 eurós ajánlat nem futna be a végén...

 

mondjuk az is magára vessen, aki ettől a neppertől kér ilyen ügyben tanácsot, összekeverve a valóságot a Csikós-sztorikkal...

mica-r Creative Commons License 2025.12.14 0 0 68820

igen, érezhető benne a különbség

Előzmény: tcaoe (68819)
tcaoe Creative Commons License 2025.12.14 0 0 68819

Meg ugyan csak pár centivel keskenyebb, de sokkal szűkebb, mint a Fiat.

Előzmény: mica-r (68818)
mica-r Creative Commons License 2025.12.12 0 0 68818

Gondolom drága volt a Fiathoz képest. De a Hondából sem nagyon látsz már az utcán, pedig fiatalabb modell.

Előzmény: I.Blasius (68813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!