Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Baromi jól belátni a pickupom mind a négy sarkát a kakasüllőről, egy kocsimból sem láttam még ki ilyen jól. S azért ekkora, mert teherautó, nekem meg kell a 2 x 1.6M-es plató. Személyautónak én is a kicsi, izmosat szeretem.
Fenének kellenek ilyen magas épületek. Ha tűz van, akkor kb. 5.-6. emeletig lehet hatékonyan oltani és menteni... Ha földrengés van akkor szintén nem túl jó ötlet a magas épület... Plusz az ember alapvetően nem szeret kaptár jellegű helyeken lakni vagy dolgozni...
Jááj jönnek a feladatok... Az utánfutón is alakitani akarok. Kamerát beszerelni a renyaultba. Ki is kell takaritani.. Biciglimet is be kéne fejezni/csomagtartó/. Lusta vagyok...
Olyan finoman csiszolt hogy a belőle készült betony gyenge szerkezetet produkál.
Arra lehet hasonlitani mintha a zuzutt köböl készült /iskolai lépcsök pl/ vagy sima sóderbőőő csinált betony. Bezony a sima sóderes is gyengébb.
Szóval felhőkarcolonak nem igazán megfelelő.
Anno 2004 ben mikor voltunk egyiptomba a csávó kint rostálta a homokot a habarcshoz, a parton... abban még só is volt bőven. Ők leszarták az anyagtant :D
Mosott sóder, volt a közelünkbe sóderbánya a duna partján. Ne legyen benne szerves cucc meg iszap... Nem szabad túlvibrálni mert kirázod a cementet..
Kevés cement felhasználásával készülő beton a legjobb anyagtulajdonsággal ezért kellenek ezzek a faszságok.
Kérdés. Sikerült ma vagy két mérföldet egy frissen sóval felszórt úton mennünk (találkoztunk is szemből a sószóróval). Mi a legjobb módszer eltávolítani az alvázról a sót? Simán kerti locsolócsővel lespriccelés alul elég? Mert amúgy a környéken már nincsen self-wash, és ahol mosást csinálnak ott bazi erős nagyomásúval mosnak, nem tudom az mennyire jó alváznak, felfüggesztésnek, akkunak sstb... Amazonon nézegett power washereket, azok is 700-2900psi (48-200bar) közöttiek, szerintem azok is bazi erősek ilyenre (vagy lehet hogy tévedek). Valami ötöd-tized ilyen erősre gondolnék, de olyant nem találok. Vagy más ötlet?
erdekes vilag ez a homok.. szinte meg ertem is miert nem jo epitkezesre a szaharai csiszolt termek.. ...csak aztan eszembe jut pl a gizai piramisok..meg egyeb evezrede allo - nem homok - epitmeny..
"Saudi Arabia imports specific types of sand because its abundant desert sand, eroded by wind, has smooth, rounded grains that don't bind well with cement, making it useless for strong concrete, unlike angular river or sea sand needed for massive construction projects like those in Vision 2030. The angular particles of imported sand interlock better, creating durable buildings, skyscrapers, and infrastructure, a crucial need unmet by the fine desert grains."
Amúgy világszinten kezd hiány lenni a betonkészítéshez alkalmas folyami homok.
Olajra ezt mondja AI:
"Saudi Arabia imports discounted Russian fuel oil primarily to meet soaring summer electricity demand for cooling, freeing up its own high-value crude oil for more profitable exports, and managing strategic reserves, leveraging Russia's need to find new markets after Western sanctions. This strategy allows the world's largest oil exporter to save its premium crude for international sales while buying cheaper fuel for domestic power generation during peak times, creating economic and logistical benefits."
Igen, 0-50kmph gyorsulásban szerintem Porschékat simán veri (komolyan). Volt valahogy egy teszt a nagytestvérrol (Dolphin), abban osszeeresztették a 201 lovas elektromosat valami 500+ lóeros benzines Ferrarival, elején jobban megindult a BYD, Ferrari olyan 40mph kornyékén kezdett felzárkózni, aztán persze a táv végére lenyomta. Persze egy 500 lovas Tesla ellenében vesztett volna. Szóval városban senki ne kezdjen ki elektromossal, mert hiába sokszáz lóeros turbós BMW vagy hasonló, meglepetés lehet a vége ha a másik vezeto is "sportos"... :-)