Nem volt semmi a hajóról Hamburg helyett Bremerhaven konténerkikötőjében leszállni. :D
És ezt csak a leszálló utasok és CUNARD-kirándulásokra befizetők tehették meg, a többieknek át kellett szállniuk egy Bremerhaven által biztosított eredetileg bulihajóra, és azzal vitték őket a rendes cruisekikötő részbe. (Minket shuttle-lal.) Írták, hogy mikor leszálltak, filmezte őket a helyi tévé...
Ez volt az első alkalom, hogy Németországban egy ekkora személyszállító hajó nem Hamburgban kötött ki. A rendes bremerhaveni kikötőben nem volt elég hosszan elég mély hely a Queen Mary 2-nek, Hamburgba meg állítólag azért nem mentünk, mert az egyik azipod-dal (meghajtógondola) gond van. (Hamburgba az Elbán keresztül kell jutni, ezt csak azért írom, mert sokan nem tudják, hogy 110 km-re van tőle a tenger.) Busszal vittek aztán Hamburgba, 1/2 2-re 'már' ott is voltunk. :)
Sziasztok, július 15-től az Aida új tarifa szabályzatot vezetett be. Tegnap meglepetésként ért, amikor foglaltam januárra, mert nem tudom mi a különbség a classic és a light tarifa között. Mind a kettő a volt varionak felel meg. Néztem a teljes leírást a pdf.-ben, ami persze csak német, de nem érzek különbséget. Valakinek szembejött már, hogy mi az? És aki most foglalt olyan útra, amire lehetett már régen is? Mert januárban foglaltam egyet decemberre, de prémiumot, ott nem lesz gond, de aki most foglal, azzal mi lesz? Most 6 tarifa van, akkor még 4 volt. Persze pár nap múlva kiderül ez is, de hátha valaki tudja!
QA-ról csupa "rosszat" olvasok, persze ezt leginkább azok írják, akiknek túl modern, hiszen megszokták a három régi klasszikust. mi is szinte mindig balkonost, bár pont a QE-n ablakos volt, viszont az spéci, választott volt, az ablakunk előre nézett. és ez az alaszkai út volt, ráadásul azon az úton nyitva volt elől a kijárat a 6., illetve az 5. fedélzeten. mi a következő félévben hajó nélkül utazunk, talán júniusban lesz egy brit szigetek kerülés, és ősszel átkelés a Panama csatornán.
Nem tudom, itt írtam-e, túl sokat fosom a szót a Cruise Critic-en :), de mi mindketten úgy gondoljuk, hogy a Celebrity Silhouette belseje a Queen Mary 2 külső részével kombinálva lenne nekünk a tökéletes hajó. Bár arra a külső részre át kellene még ültetni a Sunset Bart a Celebrityről.
Úgyhogy igen, azt hiszem egyetértek, jobban vágyom a jövőben a Celebrityre, bár egy Queen Anne még becsúszhat. :) Az idei meg a 2026-os CUNARD út már a C. út előtt le voltak foglalva. De olcsóbbnak nem látom a CUNARD-ot egyáltalán, bár biztos előfordul ilyen is egyes relációknál. De ugye én balkonos és általam választott kabinokat foglalok csak.
Nagyon várom a 2027-es Xcel utat, és a Silhouette-re tervezek még foglalni 2027 novemberre valamit Fort Lauderdale-ből, nemsoká kiderül, mi a kínálat. Nagy eséllyel ABC-szigetek (Aruba, Bonaire, Curacao) lesz, mert az 8 éjszaka.
a Celebrity szerintem nagyságrendekkel jobb, mint a Cunard, ha csak valaki nem ragaszkodik az esti szmokingos, nagyesélyis vacsorákhoz. a Cunard büfékínálata pedig kb MSC-színvonalú, ahogy az elrendezés is. azért jobb mégis az MSC-nél, mert a Cunard utasösszetétele teljesen "más" :-D, nincs éhezők viadala :-D
igaz, a "luxuskategóriaként" aposztrofált Cunard általában olcsóbb is, mint a Celebrity.
Nem is láttam még magyart a CC-n, igaz, csak Cunard és Celebrity-oldalakon nyüzsgök.
Nemrég foglaltam egy 'belekóstolós' folyami hajóutat, 4 éjszaka kölni kör, emlékszem gyerekkoromból, hogy a Rajnán a Loreley-szikla környéke nagyon szép, nem véletlenül világörökségi helyszín az ott arrafele.
Úgyhogy most 4 foglalt hajóutunk van, és nagyon várom, hogy lefoglalhassam az 5.-et, csak még nem jelentette meg a Celebrity a 2027 végi Karib-tengeri útjait...
Általában azt szoktuk csinálni, hogy ilyen szervezett utaknál is korábban megyünk ki és később jövünk haza, mint a csoport. Lehet egy kicsit akklimatizálódni, egyedül bejárni ezt-azt. Ennél az útnál sajnos nem ezt tettük, azóta is bánjuk.
Egyébként- most nem néztem utána pontosan - van egy francia polinéziai légitársaság, aminél lehet venni egész normális áron max. 5 megállóból álló bérletet. Ezen belül te szabod meg, hogy melyik szigetre és mennyi időre akarsz menni. Mert azért ezek a korallszigetek felülről legalább olyan szépek lehetnek, mint lentről.
Idén Afrikában voltunk, a következő utazás még tervezés alatt. Hajóút egyelőre nem várható.
A Maui kirándulás nagyon jó volt. 2 kisebb nagyon kényelmes busszal voltunk.
Sokat voltunk a buszon. Más idegen vezetőnk volt. Mi megvoltunk vele elégedve. Jól ismerte a terepet.
Ezt az utat nagyon jó lenne megismételni már másképp nézném a kirándulásokat, máshova is kimennék.
A Bora Bora a kis privát szigeten az asztalnál ettünk és a lábunknál úsztak a szines halak a ráják a cápák 1 m-re felejthetetlen volt. Nagyon nagy élmény volt.
a hajón még jobban kihasználnánk a szórakozási lehetősègeket. Sokszor fáradtak voltunk.
A steak house étterem és a Japán szenzációs volt. Sajnos az elején egy kicsit nehéz volt a jetlegen túllépni.
A Honoluluba nagyon kevés volt az időnk és a fő látványosság zárva volt.
Előrebocsátom, hogy a N. Sun-nal voltam, arról van csak tapasztalatom. A társaság honlapjából bizonyosan kiderül, hogy az összes hajójukon ugyanez-e a gyakorlat.
Van egy nagy, svédasztalos étterem, külön-külön steak-es, tésztás, palacsintás, stb. emberekkel. Amikor nincs külső program, akkor állandóan nyitva van. Teljesen rajtad múlik, hogy mikor mész enni. Mindig volt hely, sorállás nincs, vagy csak egészen minimális volt. Persze az is lehet, hogy ez azért is volt, mert a Sun egy viszonylag kicsi, 1900 fős hajó.
(És persze aztán vannak egyéb, szokásos foglalásos, pincéres éttermek is.)
sziasztok, mi a Costa-val voltunk első hajóutunkon. Nagyon tetszett, tényleg lenyűgözött, szervezett rendezett volt minden. Viszont a fő étteremben a reggeliztetés és ugyanitt a büfé étterem nem méltó ehhez a hajóhoz. Tömegnyomor, 20-30 méteres sor mint a menzán, műanyag tányérok, poharak, tálca, pont mint egy iskolai menzán. Helyet kb vadászni kellett. Inkább le sem mentünk kajálni. Viszont mi a nagyon kiöltözős tányérszervízes ültetett vacsorát sem részesítjük előnyben. Most hogy már kihevertem a tengeri betegséget, szeretnék egy olyan újabb hajóútat tervezni, ami valahol a kettő között van. Ha tudtok ajánlani társaságot, megköszönöm!
elkészült az AIDAcosma beszámoló második része, a városokról, ahol jártunk. Van benne néhány praktikus információ, főleg olyan elsőbálozó hajósoknak, mint mi voltunk. Ha kérdés van, szívesen válaszolok.
igen, előbb-utóbb mindenkit megtalálnak, de az kizárt, hogy első felszólításra mindenki engedelmeskedjen. Voltunk mi is renitensek, amikor tavasszal bevezették a britek az ETA-t, vagy minek is hívják, már a hajón, kikötés előtt ellenőrízni akarták a brit hatóságok annak meglétét, mi pedig nem mentünk a kijelölt, amúgy ebédidőpontban a megfelelő helyre. a Princess hajókon GPS alapú ún. Medallion van a hagyományos cruise cardot felváltva. ennek segítségével persze megtaláltak minket is :-) de legalább sorállás nélkül mutathattuk be az engedély meglétét :-)
Hát nehogy azt hidd! Nem akartam túl bő lére ereszteni a sztorit, de ha már így rákérdeztél... Szóval először csak folyamatosan tájékoztatott a kapitány, ettől ugye már nem tudsz aludni. Aztán jött, hogy vonuljunk a gyülekezőhelyre mellény nélkül. Férjem persze mondta, hogy ő bizony nem megy. Mire mondtam, hogy de. Visszaavászkodtunk az ágyba, gondoltuk szundi. Majd halljuk, hogy szám szerint hívnak bizonyos kabinokat. Majd újra és újra. Majd egy nagyobb szünet után jött a név szerinti keresés. Aztán csönd. A másnapi kapitányi beszélgetésen kiderült, hogy mindenkit megtaláltak, volt, akit nem ott, ahol kellett volna lennie, de ez elő szokott fordulni, mondta a kapitány somolyogva :) Én hatkor már nem bírtam tovább, fölkeltem. A személyzet tagjai, akik irányítják az egészet, még mindig ott álltak a folyosókon (hajnali fél négy óta), akkor szóltak nekik, hogy vége a riasztásnak. Sőt, nem csak az utasokat, de a személyzetet is ellenőrizték, mesélte a fiú a spaban, hogy nekik is fel kellett kelni :(
Igen, biztos sokat segítene a magyar nyelvű tájékoztató, nekem igazából egy nagyon szívmelengető érzés volt látni, valamiféle extra gondoskodást és odafigyelést sejtet. Sarkában a kabinszámunk, egészen meghatódtam. Amúgy talán 2-3 magyar családot láttam összesen. Bár óriási hajó, lehet voltunk többen is.
köszi! sok mindent átéltem hajókon, nappali és éjszakai helikopteres mentést, mentőhajóval való evakuálást, de hajnali létszámellenőrzést még nem :-) mondjuk el sem tudom képzelni, hogy azon mindenki részt vett :-) sőt, tuti nem :-)
más. magyar nyelvű tájékozatóval sem találkoztunk, igaz Mein Schiffen voltunk, ami legalább annyira német. mégis ilyet látva, legalább a magyarok által leginkább igénybe vett MSC és Costa hajókon hasznos lenne.
Sziasztok, sokat olvasgattam a topicot, hálám jeléül írtam egy személyes és részletes beszámolót az első utunkról. A gyakorlottaknak nyilván nem mondok újat... AIDAcosma, Barcelona-Mallorca-Malaga-Gibraltar-Cartagena-Ibiza-Barcelona
hát, lehet az lesz, de ez így elvette a kedvem a további utazásoktól. Alapjában véve semmi baj a fülemmel, egyensúlyommal, ha lehet ilyet mondani még fiatal vagyok, és sem buszon sem repülőn, sehol nem vagyok rosszul. Nem mernék még egyszer elmenni, mert hazajövetel után 3 napig nagyon szarul voltam, még rosszabb volt mint a hajón.