Keresés

Részletes keresés

szintetikusdizelolaj Creative Commons License 1 napja -1 4 110320

Egy korszerű trolibusz áramszedő 10000 euró felett indul kb 20000-ig (itt ne feledjük, h ha teszel egy pantográf szedőt a kocsira a töltéshez, annak is ára van).

Az akkumulátor nem értelmezhető, azt szoktuk mondani a gyártó úgy fog árazni -és így is teszi- h hiába csökken az akkumulátor hardver ár a vezérlése nőni fog, a végár ugyanaz. Úgy mondják szépen h ma már nem eszközt veszel hanem projektet fizetsz meg :-) Ennek minden gondolkodni képes üzemeltető pont annyira örül mint mi. Semennyire.

Előzmény: somytomy (110312)
Traffipaxx Creative Commons License 3 napja 0 3 110319

A 81-esben minél több önálló szakasszal van igazi potenciál, csak közben az a baj, hogy az Egressy út után mindenhol szar átkelni a patakon.

A Mogyoródin meg a Bonyhádin átkelve a Gvadányi utcába lehetne balra kanyarodni, ott jelenleg rossz állapotú az aszfalt.
A Fogarasi hídján dupla kereszteződés van, ahol mindkét irányban egy jobbra-balra kanyarodással lehetne átjutni a Gvadányi-Csertő között, a két kereszteződés között a hídon így keresztbe állna a troli, fenntartva a forgalmat addig, amíg le nem tud fordulni a Fogarasiról balra.
A Füredi utcán van a következő híd, ami jó, mert a hídra kanyarodás után egyenesen lehet továbbhaladni, viszont itt meg szintbeli átjáró van csak a körvasút felett, ami miatt hatalmas dugók szoktak lenni (látsd 244-es, stb.), így a trolinak is ácsorognia kellene.
Szóval amíg ezekre nincs valami megoldás, addig maradnia kell így az útvonalnak (én a Mogyoródin vagy a Bonyhádin vinném át a jövőben a túloldalra, és megcsinálnám úgy a Gvadányi Nagy Lajos felőli oldalát, hogy járhasson rajta a troli).

Előzmény: Dénes Balázs (110318)
Dénes Balázs Creative Commons License 3 napja 0 6 110318

Nem lehet kizárni, sőt, manapság is hallani, hogy a 81-est a Gvadányin szeretnék végigvinni. Ez esetben persze a hangolási igény teljesen más irányt kaphatna, de ez nem feltétlenül jelent könnyebbséget, sőt, könnyen lehet, hogy a 81-es teljesítményét pont emiatt kellene fokozni, akár hasonló szintre is.

 

Alapvetően támogatható a Miskolci - Gvadányi tengely, azonban a 81-es beindítása tapasztalataim szerint magával hozott bizonyos mértékű utasszám-növekedést is a Vezér utcai részen (is), amiből akár csak teljesítményszinten is visszalépni nem tudom, mennyire bölcs dolog - félreértés ne essék, ezzel nem a Gvadányis vonalvezetést ellenzőm, sőt... jobb lett volna ezt eleve így beindítani. Ha megépülnek a megállóperonok és a forgalomtechnika is engedi, Zugló ezen részének jobb feltárására remek lenne. A kockázatokat is fel kell tárni minden szemszögből, ha kell, bizonyos beavatkozásokkal kompenzálni a módosuló útvonalszakaszon, és máris közelebb kerülhetünk a win-win eredményhez - de ebben nem nálam lapul a bölcsek köve, pláne nem a karmesteri pálca :)

 

Kérdés azonban még, hogy az Örs vezér tere és a Fogarasi/Gvadányi sarok között a 81-es milyen vonalvezetéssel közlekedjen:
a.) a 80-as trolibusz Ond vezér útja - Szentmihályi út - Csertő utca útvonalán, vagy
b.) a 82-essel részint azonos, Füredi utca - Vezér utca - Fogarasi út vonalvezetéssel.
Előbbi mellett utasforgalmi okok és az önjárási szakasz alacsonyabb hossza, utóbbi mellett pedig az Örs vezér téri végállomás felsővezetéki infrája és kocsiállás-rendszere szólhat (itt azt értem, hogy a 81-82 egy vezetéken való közlekedése, szükség szerinti lekerülése problémamentesebb a 82-es vezetéken, mint a 80-asén, ami sűrűbb, hektikusabb, és a 80-as kocsiállása is arányaiban szűkösebb).

Továbbá itt azért megjegyezném, hogy az Örs vezér téri technológiák, infrák - a kocsiállások kiosztásával, hosszával, meg eleve a vonalak zuglói és kőbányai oldal közötti elosztásával - már megérnének egy felülvizsgálatot és újragondolást/újragombolást.

Előzmény: tirisztoros szaggató (110315)
Dénes Balázs Creative Commons License 3 napja 0 0 110317

Lett tükör.... ettől még jöhet egy telefon bármi miatt is :)

Előzmény: 18-09 (110316)
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 3 110316

Remélem* az eredeti, 2023-as terv szerint épül meg, mert abban szerpelt tükör kihelyezése a lámpaoszlopra :) 

 

*vagy jön a telefon és majd intézem......... :))) 

Előzmény: Dénes Balázs (110302)
tirisztoros szaggató Creative Commons License 4 napja 0 3 110315

a 81-es 20-ról 15 percre sűrítésével, mellyel a 81-82 hétvégén is egyenletesen és hangolva tudna közlekedni a 3 kilométeres közös, fonódó szakaszon.  

 

Esetleg nem ott lehet a kutya elásva, hogy hosszútávon ez egy nem közös, fonódó szakasz lesz, hisz ha hinni lenne lehet a BKK kommunikációjának (a FB kommentek alapján), akkor jelenleg tehcnikai okai vannak, hogy nem a Fogarasi úttól megy fel a Miskolci utcára a 81-es. Ezért ha most a közös követés okán besűríted a 81-est, utána nehezen lehet fejlesztesként eladni az új útvonalat, ha az egyből ritkítással jár.

Előzmény: Dénes Balázs (110309)
Dénes Balázs Creative Commons License 4 napja 0 0 110314

Ugyan kérlek, simán beférünk a Komócsyhoz hárman is... legalább kínálati szolgáltatás van egy adott időpillanatban - igaz, utána cirip-cirip :))) 

A legszebb, hogy este is egyszerre ér a 81-es a 77-essel a Szugló/Miskolcihoz, én meg a 81-essel igyekszem nem feltartani a szedőzéssel a 77-est, mert míg a 81-esnek nincs gondja a menetidővell és a végállomási tartózkodás sem szűkös, addig a 77-es a maga 40 perces fordulóidejét nem szeretném (tovább) redukálni.

Jó lenne reszelni ezen is egy picit.

Előzmény: Bobeno23 (110310)
Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 4 napja 0 3 110313

Ha a trolihoz hozzáadod a felsővezeték rendszer felújításának, áthelyezésének költségét, szemben az akksis buszok töltőjének költségével, akkor igen könnyen átfordul a mérleg. És itt nincs villamos, amivel közösködhetne a troli.

Előzmény: somytomy (110312)
somytomy Creative Commons License 4 napja 0 0 110312

"Az elöregedő járművek pótlása új, korszerű trolibuszokkal a város becslései szerint jelentős többletráfordítást igényelt volna az akkumulátoros elektromos buszokhoz képest"

Ezt mondjuk így nem igazán értem, aegy sokkal nagyobb akkumulátor valahogy olcsóbb, mint egy troliáramszedő? Vagy van valami számomra nem nyilvánvaló egyéb különbség egy "elektromos busz" meg egy "trolibusz" között?

Előzmény: sosiforda (110308)
Zugbegleiter Creative Commons License 4 napja -2 0 110311

Igazad van, ugyanakkor nem látom a 82-es ágon azt az óriási keresleti többletet, amely a csuklós kocsit és a dupla sűrűséget indokolná a 81-eshez képest. A 81-es a munkanapi 15-20 perces követésével túlzottan ritka ahhoz, hogy nagyobb utasszámot produkáljon. És még ezzel a ritka követéssel is van önálló szakaszán mérhető utasszáma.

Előzmény: Dénes Balázs (110309)
Bobeno23 Creative Commons License 4 napja 0 2 110310

Én általában 77 vagyok hétvégén és különösen poén amikor az egymás mögött érkező 82-81 közé esek be...

Előzmény: Dénes Balázs (110309)
Dénes Balázs Creative Commons License 5 napja -1 9 110309

Munkanap már csak kisebb finomhangolásra lenne szükség, hétvégén viszont nagyobb volumenű szinkronizálást kellene a 81-es beindítása óta megugrani.

Ez a mostani 13 - 2 - 15 - 3 - 12 - 8 - 7 perces közös követés a Vezér utcán sokminden, csak nem szép, nem praktikus, nem szakmai és nem utasbarát.

És mindez változatlan járműdarabszámmal, járművezetői igénnyel kivitelezhető lenne, a 81-es 20-ról 15 percre sűrítésével, mellyel a 81-82 hétvégén is egyenletesen és hangolva tudna közlekedni a 3 kilométeres közös, fonódó szakaszon.  

Előzmény: Zugbegleiter (110304)
sosiforda Creative Commons License 5 napja 0 0 110308
Zugbegleiter Creative Commons License 5 napja -1 3 110307

81-est sűrűbben, az összevont 82-est a 82-82A-hoz képest ritkábban, 1:1 hangolással mindig.

Előzmény: BPO-537 BX-51-61 (110306)
BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 5 napja 0 0 110306

Melyiket szeretnéd ritkábban vagy sűrűbben közlekedtetni?

Előzmény: Zugbegleiter (110304)
laborhörcsög Creative Commons License 5 napja 0 1 110305

A Kassai téri trolivezeték építésből lesz valami?

Zugbegleiter Creative Commons License 5 napja 0 2 110304

No, hátha sikerül akkor a 81-essel is összehangolni végre. Vagy túl sokat várok megint?

Előzmény: Dénes Balázs (110300)
zjakabfi Creative Commons License 5 napja 0 0 110303

Ez jó hír!

 

Előzmény: Dénes Balázs (110300)
Dénes Balázs Creative Commons License 6 napja 0 0 110302


Tervekben benne volt :)

 

Csak volt? :D

Előzmény: 18-09 (110301)
18-09 Creative Commons License 6 napja 0 0 110301

(ez esetben kéne akkor ide fix tükör)

 

Tervekben benne volt :)

Előzmény: Dénes Balázs (110300)
Dénes Balázs Creative Commons License 6 napja -1 3 110300

Hacsak van :)
Ahogy 18-09 kartács is írta, 82A off, minden kocsi 82-esként lemegy a Mexre (like Sunday schedule)... sőt, vissza is fog jönni, továbbá egyazon megállót fogják használni az Örs felé :)))
Azonban kíváncsi leszek, hogy a közepesen enyhe balos ívben milyen lesz a megálló kialakítása, egyenes peronszegély mellett vagy külső ívben kell intézni az utascserét (ez esetben kéne akkor ide fix tükör), továbbá a helyszínen jó szokás a saját és gyermekük mozgáskultúrájára szigorúan vigyázó vérapukák-véranyukák szabálytalan parkolása délutánonként (is), nincsenek kétségeim, hogy a megálló kialakítása sem fogja visszatartani ettől őket.

Előzmény: zjakabfi (110298)
18-09 Creative Commons License 6 napja 0 6 110299

így továbbra sem lehet majd 1 megállóban várni az egyirányba, önállóan ritkán közlekedő jararokat

 

A 82A megszűnik január-február folyamán és csak 82-es lesz. 

Előzmény: zjakabfi (110298)
zjakabfi Creative Commons License 6 napja 0 1 110298

Ha jól láttam és jól gondolom épül az új 82-es megálló az Örs felé a Róna Erzsébet sarkon.

Pont a 82A kiforduló (visszaforduló) pontja elé, így továbbra sem lehet majd 1 megállóban várni az egyirányba, önállóan ritkán közlekedő jararokat.

Hacsak nincs valami olyan info, amiről nem tudok.:)

 

Zolcsi67 Creative Commons License 2025.12.10 0 2 110297

Néha egy gyűjteményvezető sem az, nemhogy egy közlekedési cég vezetője.

 

Két egyedi, izgalmas jármű ment a levesbe a Máv Nosztalgia/MVP Rail Toursszá alakításakor: a tirisztoros kísérleti Leó és az Északi Járműjavító Kandó-homlokfalakból összemókolt kis tolatógépe.

 

ON

Előzmény: TWdoktor (110294)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2025.12.10 0 0 110296

Nah akkor azt is lehet felújítani újra...

Előzmény: gumikrumpli74 (110287)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.12.10 0 3 110295

Mi is nagy érdeklődéssel várjuk 😎

Előzmény: kristoof (110292)
TWdoktor Creative Commons License 2025.12.10 -1 2 110294

Helyezzük ezt megfelelő sorrendbe. A jó vezető legyen közlekedésbarát.

Előzmény: r1232 (110293)
r1232 Creative Commons License 2025.12.09 -1 1 110293

Attól, hogy valaki közlekedésbarát, nem lesz szükségképpen jó vezető. 

 

Tisztelet a kivételnek, de sokszor azok a legrosszabbak..

Előzmény: Fradista Utazó (110284)
kristoof Creative Commons License 2025.12.09 -1 1 110292

Ha jól emlékszem 2026 január 27-ig kellene aláírnia a Youtunggal a szállítási szerződést a BKK-nak. Különben megy az egész tender a levesbe és új eljárást kell kiírni. Van rá bármiféle esély, hogy ez az elkövetkező másfél hónapban megtörténik?

Jim1987 Creative Commons License 2025.12.09 -2 3 110291

így, hogy a 156-os Ikarus-ZIU9 kombó korai, ráncos kialakítású

elég mellé 1 GVM-et eltenni szerintem, és sok alaktrészt mindegyikhez :D

 

ha ez a kettő ikarus 280-as megmaradna hosszú távon üzemképesnek, nem lehetnénk elégedetlenek...

Előzmény: Dr.V.ker. (110289)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!