Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

F1 Hierro Creative Commons License 11 órája 0 0 910102
zsozsok Creative Commons License 13 órája -1 0 910101

Lesz helyette szélárnyékvonat .

Előzmény: oodieb (910096)
fitosi Creative Commons License 14 órája -1 3 910100

Na ezért nem hiszünk neked, amikor közvetítesz, mert egy ekkora nagy képet sem veszel észre:DDDDDD

Előzmény: Bateman (910098)
Helter Skelter Creative Commons License 14 órája -2 0 910099

Lentebb! ;)

Előzmény: Bateman (910098)
Bateman Creative Commons License 14 órája -3 0 910098

Helter Skelter Creative Commons License 15 órája -2 0 910097

Nekem az lehet hogy kimaradt, túl sok dolgot nem tudok onnan felidézni.

Portimaoról meg mindig Kimi első köre jut eszembe! :)

Előzmény: oodieb (910093)
oodieb Creative Commons License 16 órája 0 0 910096

a drs meg pont inkább akadálya volt mostanában az előzéseknek, érdekes is lesz jövőre, ha már nem alakulhat ki vonat miatta.

oodieb Creative Commons License 16 órája 0 0 910095

az egy tény, hogy az utóbbi három évben kifejezetten sok előzés volt, ezek persze a pálya bizonyos pontjain, és változó körülmények között, de Monacóban, Szingapúrban ilyen esetekben sincs sok akció.

Előzmény: NB2 (910094)
NB2 Creative Commons License 16 órája 0 0 910094

de előzni nem lehet még DRS-sel sem a holland pályán

ha volt izgalom, az max a gumielőnyből fakadt

Előzmény: oodieb (910093)
oodieb Creative Commons License 17 órája 0 1 910093

Zandvoortban meglepően sok jó verseny volt, bár ez mindegy is, mert jövőre lesz ott az utolsó futam.

Előzmény: Helter Skelter (910090)
F1 Hierro Creative Commons License 17 órája 0 0 910092

Lehet benne némi kulturális sajátosság is, az araboknál férfiak közt megszokott a testi érintkezés.

Előzmény: Bateman (910089)
Helter Skelter Creative Commons License 17 órája -3 0 910091

Egyetértek.

 

Régen még a pilóták vicceskedtek pl. Balestrével, az megvan?

Piquet és Senna is mókázott az öreggel a pódiumon, aki persze kiakadt ezen. :)

Asszem Piquet még egy vicces sallert is kiosztott JMB-nek. :D

 

Régi szép idők! ;)

Előzmény: Bateman (910089)
Helter Skelter Creative Commons License 18 órája -2 0 910090

Zandvoortnál, Lusailnál meg még vagy 4-5 pálya azért jobb.

Szerintem itt jó verseny lesz. Meglátjuk hogyan öregedik a kommented. :)

Előzmény: NB2 (910088)
Bateman Creative Commons License 18 órája -2 0 910089

szerintem nem, az ilyenfajta nem, mert ez nem lazaság, hanem egy nárcisztikus viselkedési minta. magát a pilóta fölé helyezi azzal, hogy lekicsinylő gesztussal illeti.  legalábbis a hajborzolás olyan apa-fia dolog, de ezek felnőtt emberek, látszik is rajtuk, hogy kelletlenül viselik el ezt a dolgot.

 

Előzmény: Helter Skelter (910087)
NB2 Creative Commons License 18 órája -3 0 910088

ez egy szar pálya, autóversenynek meg főleg

egyedül a célegyenes végén lehet előzni, ha lehet egyáltalán

(bár lehet ez a komment rosszul fog öregedni a 2026-os autók miatt:))) )

Előzmény: Helter Skelter (910086)
Helter Skelter Creative Commons License 18 órája -2 0 910087

A pódiumon talán még belefér a kicsit közvetlenebb hangulat de a díjátadón elég gáz volt, nem?

Előzmény: Bateman (910070)
Helter Skelter Creative Commons License 18 órája -3 0 910086

Na ez szerintem jó hír:

 

Portuguese GP returns to F1 from 2027 onwards

Formula 1 will visit Portimao again in 2027 and 2028, as Zandvoort exits the calendar

 

Ben Vinel | Published: Dec 16, 2025, 10:00 AM | Autosport

 

Algarve International Circuit will return to the Formula 1 calendar for the 2027 and 2028 seasons.

 

Located near Portimao in southern Portugal, the track will take Zandvoort’s spot as the Dutch circuit exits after just a six-year stint.

 

Algarve previously hosted F1 on two occasions, in the COVID-affected 2020 and 2021 campaigns. Both races were won by Mercedes’ Lewis Hamilton – with team-mate Valtteri Bottas and Red Bull’s Max Verstappen making up the podium, but not every time in that order.

 

F1 Hierro Creative Commons License 30 órája 0 0 910085
Előzmény: btipus (910081)
Skarlát Boszorkány Creative Commons License 30 órája 0 0 910084

Igen, ez lesz a hivatalos csapatnév.

Előzmény: btipus (910081)
Jamie A. Creative Commons License 1 napja 0 0 910083

Lassan nem lepne meg, ha 2027-től már olyan matricát kellene feltenni, ahol magát az FIA elnököt dicsőítik.

Előzmény: Mlle. Grenelle (910072)
Hooshee Creative Commons License 1 napja -1 2 910082
btipus Creative Commons License 1 napja -2 1 910081

Audi Revolut F1 Team

 

:)

tyler-durden Creative Commons License 2 napja -1 0 910080

Eleg csak Montrealig visszamenni:)

Előzmény: candle (910079)
candle Creative Commons License 2 napja -2 1 910079

"Egyebkent ha teljesen a szivemre teszem a kezem, akkor nekem ez az egesz sztori nem ert volna meg vizsgalatot sem."

 

+1

 

"utobbi idoben elkezdtek ezt a mericskelest a versenybirok"

 

Nem most kezdték szerintem, ezért hoztam az alo vs vettel esetet. Van, akinél felmerül a kérdés, h mi van akkor, ha ott van a fal és van, akinél nem. 

(Ha valakit zavar, cserélje ki az "akinél" értelmét a "bizonyos szituáció" kifejezésre.

Előzmény: tyler-durden (910077)
Inner Circle Creative Commons License 2 napja 0 2 910078

Pillanat, te most azt magyarázod, hogy Cunoda miért volt szabalytalan? De hát az egész onnan indult, hogy ha Cunoda szabályos lett volna, akkor miért lett volna Lando előnyszerzése szabálytalan :D

Előzmény: Gorcsev (910075)
tyler-durden Creative Commons License 2 napja -2 0 910077

Egyebkent ha teljesen a szivemre teszem a kezem, akkor nekem ez az egesz sztori nem ert volna meg vizsgalatot sem. Nekem teljesen belefer ez az egesz az autoversenyzes keretei koze. Csak azert szoroztem, mert az utobbi idoben elkezdtek ezt a mericskelest a versenybirok, meg a helyzetek atommagnal is kisebb reszleteire bontasat es elemzeset mindennek, amivel nem ertek egyet. Lassan oda jutunk, hogy Akhilleusz tenyleg nem tudja utolerni soha a teknosbekat (a derivalas ugyebar…).

Előzmény: btipus (910074)
Gorcsev Creative Commons License 2 napja -3 1 910076

"mivel ez egy egyenes nyilván nem szerzett előnyt"

Hát ez az! Mintha csak magam mondtam vóna...

Előzmény: btipus (910074)
Gorcsev Creative Commons License 2 napja -2 1 910075

"Ha Cunoda szabályosan megy el a bal szélig"

Csakhogy Yuki még akkor is (újra!) elkezdett (még jobban) balra húzni, mikor Lando már közvetlenül mögötte volt; ekkor még volt mellette annyi hely, hogy a Mekinek az orrkúpja is vonalon belül volt (és épp elslisszolhatott volna így a RB mellett), de mire teljesen egymás mellé értek, már épp csak a jobb kerekei fértek volna el a 'rendes' pályán. Kockázd ki!

Szerintem ezt nem tartották már szabályosnak, és emiatt húzta kicsit még balra a Lando is a gépet, ami valóban picit többre sikerült az elméletileg szükségesnél, de ugye nem tudhatta, Yuki mit akar (ill. mer meg)csinálni... Mire pedig fölmér(het)te, hogy 'ja, ok, azért nem tolta fullba' a kretént', addigra már előtte volt.

 

"az meg csak előny már, hogy eddig mögötte volt, most meg előtte van"

Hogyne. De mi volt benne a 'jogosulatlan'? :O

Kivédett egy (lehetcséges) problémás helyzetet (elég, ha összeérnek a kerekek/szárnyvégek, ugyi), eközben és emiatt minimálisan túlment a pályahatárokon, amivel semmilyen plusz előnyt nem szerzett ahhoz képest, mint ha a jobb kerekek a vonalon maradnak. Sőt, ha nagyon aprítjuk a szőröket, akkor inkább vesztett vele, mert kb. 3 cm-rel hosszabb utat kellett megtennie! :)

Továbbá önmagában az, hogy lemegy valaki a pályáról, pláne egyenesben, senki által nem befolyásolva(!*), nem jelent azonnali büntetést, ugyi? Max. ha ezt sokszor teszi meg, és ugye tipikusan a kanyarokat belül lerövidítve...

 

*Nyilván 'jogosulatlan előnyszerzés' lenne egyenesben is, ha mondgyuk a pitstop miatt visszaesett élmenő egy keskeny pályán az egymást előzgetni próbáló, a pályát elfoglaló sereghajtók mellett azok mamájáról morfondírozva padlógázzal elrongyol a leállósávon, de a szóban forgó eset nem ilyen vót. (Remélem, szerinted se...)

Előzmény: Inner Circle (910068)
btipus Creative Commons License 2 napja -6 4 910074

Mert összefügg, kettő irányváltás engedélyezett, a harmadik mozgás már szabálytalan volt..amennyiben az nincs Norris simán elmegy mellette, ezért van összefüggés.

De ha megesszük a harmadikat is, azaz engedjük hogy Tsunoda menjen balra, akkor is megelőzi Norris, csak akkor jobbról...ekkor szedte egyenesbe Tsunoda az autóját, majd rögtön látta hogy Norris a bal oldalt választotta és ezért megint balra ment.

Ez tök egyszerű, szabálytalan eszközökkel próbálta blokkolni Norris támadását. A szabályok szerint Tsunoda ott sem volt, ...ennyi erővel lekörözött versenyző is blokkolhatna.

-

A másik kérdés amit én teszek fel, hogy mi is a cél? ..azért azt el kell döntenie az embernek hogy mit is akar látni. Elvárjuk az FIA-tól hogy hülyét csináljon magából hogy aztán kiröhöghessük hogy hülye? Én személy szerint azt akarom látni, hogy a szabálytalanság kifizetődő a sportban? Akár mert ütköznek, akár mert Tsunoda még egy kört nyer Verstappen-nek, melyik fér bele?

Mert ha bármelyik elfogadható akkor ne legyen kétség, hogy ez a szituáció legközelebb még elfogadottabb lesz, és az ütközés is közelebb lép valid opcióként a következő hasonló csatában. Ja, és mi tesszük azzá...

-

Mivel tudom, hogy értelmes vitapartner vagy, részleteiben az álláspontod: Norris elhagyta a pályát, mivel ez egy egyenes nyilván nem szerzett előnyt, DE pozíciót nyert, és a pályán kívül szerzett pozíció nem szabályos...de azt a pozíciót viszont Tsunoda szabálytalan módon védte. Amennyiben döntened kellene, nyilván van egy ok-okozati összefüggés. időrendiség, mi az akció és mi a reakció. Oké mindent látsz, mi a jó döntés?

Visszaadatod Norris-l a helyet, majd Tsunoda-t megbünteted 5-10másodperccel? Akkor mégis Tsunoda szabálytalanságát támogatod...hiszen A Red Bull pont leszrja Tsunoda büntetését (meg egyébként Tsunoda-t úgy ahogy van), Tsunoda mögött Norris bukja az időt majd újra próbálkozik, ami vagy sikerül vagy nem...akár jöhet még egy blokkolás is, Tsunoda kizárják?...egész következő szezonban tartalékos versenyző lesz, a döntésed hatása totál kiszámíthatatlan.

Esetleg dönthetsz úgy hogy mindkettőnek adsz időbüntetést, Tsunoda nyilván súlytalan, tehát szintén csak Norris-t bünteted, ami megint csak a szabálytalan módszert támogatja, mivel időnyereséget jelent, de akár világbajnoki címet is a Red Bull-nak.

-

A saját döntésem ugyan az lenne, ami történt, azaz nem támogatom ezt a versenyzési stílust, illetve leballagok a Red Bull-hoz, hogy a következő ilyen húzásért, amikor az egyéni bajnokságban nem érintett versenyzővel akár szabálytalan módon is akadályozom a bajnoki riválist, az 3 futamos eltíltást hoz magával amit átvisznek a következő szezonra. ...és ha már ott vagyok, szót ejtenék arról hogy mennyire használ az F1-nek az amit a Red Bull a második számú versenyzőivel csinál. A szezon közepén, vagy akár két verseny után kidobált fiatal versenyzőkről, és a versenyzés tisztaságáról csapaton belül.

 

Előzmény: tyler-durden (910073)
tyler-durden Creative Commons License 2 napja -4 4 910073

Ez az ertelmezes azt feltelezi, hogy Cunoda nem tudott volna szabalyosan vedekezni, ugy hogy Norris ne tudta volna szabalyosan megelozni. A ket esemeny viszont egymastol fuggetlenul is elofordulhat. Ezert kellett kulon vizsgalni. En azzal nem ertek egyet, hogy a ketto kozott van osszefugges. Te ezt egyertelmunek veszed, ami szived joga. Agree to disagree. Ennyi a sztori.

Előzmény: btipus (910067)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!