Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 5 órája 0 1 86418

Előzmény: ovarnet (86416)
bakfitty61 Creative Commons License 9 órája 0 3 86417

Hosszú évekig hangsúlyoztuk a felső vezetésnek, hogy a próbavágány Pillangó utcai végét ki kellene vezetni a mellette futó, Törökőrinek nevezett vágányba, így egy esetleges megcsúszáskor sokkal több hely lett volna megállni, elkerülve az állomás beton végét is. Soha nem volt rá fogadókészség. Érdekes módon a harmadik eset után hamarosan megoldották, de addig eltelt több mint 30 év a megnyitástól számítva.

Előzmény: ovarnet (86416)
ovarnet Creative Commons License 30 órája 0 2 86416

"Elátkozott hely az" a Pillangó utcai állomás a budapesti metró egyik legszerencsétlenebb állomása, 3 baknak futás, vonatok ütközése, halálos balesetek történtek itt.

 

A fényképek segítségével a "bakugrásokat" nézzük meg:

https://youtu.be/r6gPdpI-D8s

 

 

 

 


 

bárány Creative Commons License 2 napja 0 0 86415

Fülke van mindenhol? Akkor ember nincs. 

Előzmény: TWdoktor (86414)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 86414

"Ezért is van az M2, M3 és M4 minden megállójában elérhető defibrillátor, az M1 vonalán pedig a Mexikói útnál, a Hősök terén, az Oktogonon, a Vörösmarty téren, a Széchenyi fürdő és a Deák Ferenc tér állomáson van az életmentő eszközből."

Az M1 többi állomásán nem kell/lehet senkit újraéleszteni? Vagy ott nincs ember a fülkében? Csak kérdezem...

TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 86413

Lehet, hogy előítélet, de az eddigi információk birtokában az ügyeletesnek az empátiával történő inkompatibilitására tudok csak gondolni, legalábbis a szövege alapján.

Előzmény: 3r141592 (86412)
3r141592 Creative Commons License 2 napja 0 0 86412

"Idéznék a cikkből:

"tudja valaki használni?!"

Ez nem éppen az elöljáró közvetlen felelősségét mutatja... közvetetten igen, hogy miért tűri meg, hogy az állítólag kiképzett dolgozó nem tudja használni a gépet."

 

Amennyire tudom ezek a defibrillátorok úgy vannak elkészítve, hogy bárki képes legyen használni különösebb képzettség nélkül, így nem hiszem hogy probléma lenne a használattal.

 

Az elöljáró szava/parancsa pedig legjobb tudomásom szerint nem írja felül a törvényt legfeljebb némi enyhítő körülmény lehet ha bíróságra kerül az ügy.

Előzmény: TWdoktor (86411)
TWdoktor Creative Commons License 2 napja 0 0 86411

Annak a forgalmistának pl. van szintén egy szolgálati elöljárója, aki esetleg mondhatta neki azt, hogy mivel az állomás területén kívül történt az incidens, ezért ez nem az ő illetve a BKV hatásköre...

 

Idéznék a cikkből:

"tudja valaki használni?!"

Ez nem éppen az elöljáró közvetlen felelősségét mutatja... közvetetten igen, hogy miért tűri meg, hogy az állítólag kiképzett dolgozó nem tudja használni a gépet.

Előzmény: LoviGabi (86403)
3r141592 Creative Commons License 2 napja 0 0 86410

Így elég nehezen védhető, hogy nem adta oda :(

Előzmény: morgó mh. (86408)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 2 napja 0 2 86409

Az jutott eszembe, hogy ha már az éjszakai nosztalgia metrózás elmaradt, legalább kitolhatnák a szerelvényt az Örs III. vágányára fotótémának.

morgó mh. Creative Commons License 2 napja -1 1 86408

"Kijött egy nő a forgalmi irodából. Elmondtuk a helyzetet, kértük tőle a defibrillátort (az ajtóból ő is látta, hogy újraélesztés zajlik)."

https://telex.hu/belfold/2025/12/05/defibrillator-nem-hasznalhattak-bkv-hatar-uti-metro-eletmentes

Előzmény: 3r141592 (86407)
3r141592 Creative Commons License 2 napja 0 0 86407

Vessünk fel egy érdekes kérdést: tudta hogy valóban életmentéshez kell, vagy gondolhatta hogy csak el akarják lopni az amúgy nem olcsó eszközt? Sajnos a mai világban ez utóbbi sem zárható ki.

Előzmény: _nyunyuka (86406)
_nyunyuka Creative Commons License 2 napja -1 1 86406

Illetve még egy kis BTK, ha az életmentő erőszakkal elveszi a defit, rendeltetésszerű használatra, ő se büntethető.

 

Tipikus példája a végszükségnek.

 

 

23. § (1) Nem büntetendő annak a cselekménye, aki saját, illetve más személyét vagy javait közvetlen és másként el nem hárítható veszélyből menti, vagy a közérdek védelme érdekében így jár el, feltéve, hogy a cselekmény nem okoz nagyobb sérelmet, mint amelynek elhárítására törekedett.

 

(2) Nem büntethető, aki azért okoz nagyobb sérelmet, mint amelynek elhárítására törekedett, mert ijedtségből vagy menthető felindulásból nem ismeri fel a sérelem nagyságát.

 

(3) Nem állapítható meg végszükség annak javára, akinek a veszély előidézése felróható, vagy akinek a veszély vállalása foglalkozásánál fogva kötelessége.

Előzmény: pizo (86405)
pizo Creative Commons License 3 napja 0 0 86405

Btk. 166. § (1) Aki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek az élete vagy testi épsége közvetlen veszélyben van, vétség miatt két évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés bűntett miatt három évig terjedő szabadságvesztés, ha a sértett meghal, és életét a segítségnyújtás megmenthette volna.

 

Zoli

Előzmény: nemeza (86404)
nemeza Creative Commons License 3 napja 0 2 86404

Szerintem szolgálati út ide vagy oda, az életmentés kötelező, azt hátráltatni pedig úgy tudom büntetést von maga után a jogban. Erkölcsileg pedig mindenképp az életmentés segítése a prioritás..

Abból is lehetett volna hír, ha az immáron hős forgalmista odaadja a defibrillátort és esetleg ezért elmarasztalják. Akkor csak az elmarasztaló(k) lettek volna elővéve utólag..

Előzmény: LoviGabi (86403)
LoviGabi Creative Commons License 3 napja 0 4 86403

Sajnos eszméletlen gyökerek is dolgoznak a BKV-nál, mint minden helyen, csak itt éppen emberéletekkel is játszanak.

Azért ez a defis eset sajnos nem ennyire fekete vagy fehér. Annak a forgalmistának pl. van szintén egy szolgálati elöljárója, aki esetleg mondhatta neki azt, hogy mivel az állomás területén kívül történt az incidens, ezért ez nem az ő illetve a BKV hatásköre... De ez a jövő héten kiderül, eléggé nagy a cirkusz emiatt idebent is.

Mennyire necces és bravúros, illetve szabályos azt összehozni, hogy az előző szerelvény még ki se ért, de a következő közvetlen ott áll mögötte az alagútban?
M4-en automatikával akár 30 méterrel is az előző mögött meglehet állni, nade M2, M3-on utasokkal mennyire lehet közel menni a másikhoz?

Főjelzők jelzési képeire közlekedünk; vagyis addig haladunk, ameddig nincs "Megállj!"

Előzmény: TarajosPunk (86401)
ovarnet Creative Commons License 4 napja 0 2 86402

Volt egyszer egy Ganz metró:

https://www.youtube.com/watch?v=34NJTtL52vM

 

 

TarajosPunk Creative Commons License 4 napja -1 5 86401

Konkrétan el is ment a rendőrségre a delikvens és fel is jelentette, meg már egy mentőorvos is:

https://www.blikk.hu/aktualis/belfold/feljelentes-mentoorvos-hatar-uti-metroallomas-defibrillatorugy/esjqz21

 

 

Sajnos eszméletlen gyökerek is dolgoznak a BKV-nál, mint minden helyen, csak itt éppen emberéletekkel is játszanak. 


Nem adjuk oda a defit, átsétálgatnak a vágányon és nem nyomják ki az áramot, esnek a mozgólépcsőn aztán az egy dolog, hogy nem látja és nem Ő nyomja ki, de visszaindít amíg rajtavannak az utasok stb.


Hangosbeszélőn hallani ahogy bunkóznak egymással stb. 


Szabályokat is érdekesen értelmezik.


Kering egy videó, M3-as metró, nem indul el, de ajtót sem nyit mert egy idióta a biztonsági sávon áll.  Egyetlen egy ember. 

Bezzeg mikor a tűzijáték van akkor nem egy ember hanem 1000 áll a biztonsági sávon, aztán nemhogy megállnak, hanem egyes vezetők simán beálltak és kihúztak automatába, ami szerintem túl gyors mikor végig tele nemcsak a peron, hanem a biztonsági sáv is.

Egy ilyen teli a biztonsági sáv meg valakit elhúzok az is elég hosszú tárgyalássorozat lenne szerintem. 

Amúgy kérdés:mennyire mehet közel két metró?

Mennyire necces és bravúros, illetve szabályos azt összehozni, hogy az előző szerelvény még ki se ért, de a következő közvetlen ott áll mögötte az alagútban? 

M4-en automatikával akár 30 méterrel is az előző mögött meglehet állni, nade M2, M3-on utasokkal mennyire lehet közel menni a másikhoz?



Én gondolom úgy, hogy a tűzijáték a mai napig nincs korrekten leszervezve metró terén?   Az esemény után már voltak őrök minden állomáson akik felügyelték a rendet meg limitálták a belépést, de előtte nem készültek ilyennel.

Sőt deák tér, mindenféle bemondás és figyelmeztetés nélkül pánikszerűen nyomkodták ki a mozgólépcsőket, aztán aki nem kapaszkodott pofáraesett. Biztonsági sáv is telivolt, mégsem állt meg a forgalom.


Tudom, ha megállítják akkor elszabadul a pokol minden állomáson. De ha meg valaki el lesz húzva? 

Van aki kibújik elmagyarázni a külföldinek, hogy véletlenül se lógjon a táskád se bele a sávba, van aki elnézi azt is mikor szaladgálnak a vágányokon. 

Sokszor van felvétel, gondolom csupa jó a légkör és amúgy betartatható szabályok vannak.  

Valaki belsős a másik oldal nézetéből is leírhatná miért vannak ezek az anomáliák. 

Előzmény: nemeza (86400)
nemeza Creative Commons License 5 napja 0 1 86400

Most már az is tudja, aki nem tudta ;) :)

Előzmény: TWdoktor (86399)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 1 86399

Tudod-e, hogy mit jelent ez a jel az írott (gépelt) kommunikációban?

:)

Előzmény: 3r141592 (86398)
3r141592 Creative Commons License 5 napja -2 2 86398

FAM: feszültség alatti munkavégzés

Előzmény: TWdoktor (86397)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 4 86397

A zárójelben lévő szavak alapján alkotott mozaikszó nem éppen FAM lenne...:)

Előzmény: szintetikusdizelolaj (86394)
TWdoktor Creative Commons License 5 napja 0 2 86396
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 5 napja 0 1 86395

sétáló van elég sok mostanság. nem is firkás feltétlen, sima hibbant

Előzmény: TarajosPunk (86389)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 5 napja 0 0 86394

Gondolom volt FAM képesítése (fesz alatti szerelés) mert akkor amúgy szabály szerint minden rendben:-)

Ja nem.

Előzmény: Csak egy Volános (86392)
division by zero Creative Commons License 5 napja 0 0 86393

Milyen hiba lehet, amit így menet közben lehet szerelni?

Előzmény: Csak egy Volános (86392)
Csak egy Volános Creative Commons License 6 napja 0 1 86392

Minszkben pedig utasforgalomban, menet közben szerelik a metrót :)

https://www.instagram.com/reel/DRlySdvjIgW

Előzmény: TarajosPunk (86389)
Lipooth Creative Commons License 6 napja 0 1 86391

M4-en egy hónapja indult.

Előzmény: A HÉV-es :D (86390)
A HÉV-es :D Creative Commons License 6 napja 0 0 86390

Sziasztok!

 

Hátha tudtok segíteni, mikor indulhat Forgalmi tanfolyam?

 

 

TarajosPunk Creative Commons License 2025.12.03 0 2 86389

Erről jut eszembe, ami nem vicc.


Amíg itthon még csak a tujázás a "divat", addig New Yorkban a metrólopás is divat lett, olyannyira hogy az MTA már megerősített, arcfelismerős fülkeajtókat is akar majd hadrendbe állítani.


Tárolóvágányokon, parkoló vonatokra szöknek be, majd sétakocsikáznak velük. 


Legtöbben csak bejutnak a hátsó fülkébe és kürtölnek, de sajnos ez nem elég egyeseknek.

itt egy hátsó fülkébe rosszalkodás, érdekessége, hogy a vezető észleli ezt, sőt rá is zárja az ajtókat, a kulcsos vész?ajtónyitást is felülírja, de a gazember egy utastérben rejtett vésznyitóval végül kijut:

https://www.instagram.com/p/DNbU1Osxq66/

Itt lopott metróval sétakocsikáznak majd össze is törik:

https://www.instagram.com/p/DQNo206CXCJ/

 


Nem kamu, cikk is van róla:
https://www.newsweek.com/new-york-city-teens-drive-subway-instagram-police-2022419?

 

 




Újpest-központnál már két őr, sőt sokszor a vezető is nézegeti, mindenki leszáll-e, nagyon alaposan, nem úgy mint régen.


Mi is volt a pontos balhé ami ezt kiváltotta? Gondolom itthon tujázás, sétakocsikázás még nem volt a metróba. 

Előzmény: Alien Angel (86386)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!