Új Hyundai i30, de már eladtam. Nagyon bíztam az 1.5-ös 4 hengeres DPi szívó motorban, nincs benne se kettőstömegű, se OPF, se direkt befecskendezés (csak 8 injektor de mind szívócsőbe fecskendez). Tehát nem kokszosodik.
Az autó maga bőven az Octavia2 színvonala alatt van anyaghasználatban, anyagminőségben és összeszerelésben is (pedig ugyan úgy csehek szerelik össze mint a Skodát, csak ugye más elvárásoknak megfelelően). Suzuki szinten van.
A motor szuper, alig fogyaszt, megy olyan jól mint az 1.6-os Octavia2 de 6-os váltóval, így pályán se télen, se nyáron nem tudtam 7 liternél többet megetetni vele pedig sosem egyedül mentem hanem legalább 3 felnőtt és némi csomag. Plusz klíma nyáron. Ugyan úgy GPS 130-cal mentem mint a Skodával.
Hihetetlen mennyiségű garanciális/szerelési probléma, köztük egy, amit majdnem 4 éves korára sikerült csak megoldani, hát elegem lett belőle. Fapados is volt szegénykém, az Octavia2-höz képest is! Nagyon hiányzott egy tolatóradar legalább.
Akartam is kérdezni. hogy másnak is válik a kárpit? A régi tulaj eladás előtt elvitte kozmetikába, ezért két ajtón van egy pici felvállás. A vezető ülés széle is viseletes, de én sem tudok úgy kiszálni belőle, hogy ne dörzsöljem a lábammal, ne nyomódjon a szivacs az oldalsó műanyaghoz. Kárpitos ki tudja javítani de picit el fog ütni a szín. Szerencsére a kasztnin semmi rozsda nincs, kibontottam a sárvédők alján a dobbetéteket, ki is mostam de rozsdamentes. A futóművön viszont van rozsda, az is inkább a hátsón.
Az olajfogyasztás meg majd kiderül, jó lenne ha nem enné. A ritka olajcsere nem használt neki az biztos.
Meguntam. Az ember idővel megunja, akár tagadja, akár nem.
Láttam rajta rozsda pöttyöt is amit nem akartam én javíttatni.
Kellett volna komplett féket, kuplungot cserélni, az olajfogyasztás is zavart.
A beltér is kezd szétesni (felválnak a szivacsos réteg feletti kárpitok mert elenged a szivacs az ajtókon és a tetókárpiton is).
Öregszenek az anyagok, az új gazda az összes létező gumidugót kicserélte a kasztnin. 14-15 éves korára már elmállottak azok, amik a csomagtérfedél felső pereme mögött a tetőperem alatti részen vannak, de az alján is van jópár. Azokat nem érte annyira a meleg és a napsütés de cserések voltak már.
Az enyém 2005-ös, még mindig eredeti kipufogó van rajta 150e km felett és sok volt a város ebből. Most már gázüzemű az új tulajánál.
Az olajat 0 km-es korától fogyasztja. Most már jobban. De még nem volt megbontva a motor.
Meleg motornál majd pár km-en keresztül told neki 4000-5000 fordulat között (pl. 3. fokozatban 100-110 között) és figyeld meg, nem kezd-e csökkeni a hűtőfolyadék hőmérséklete a műszer mutatója szerint. Ha igen, akkor termosztát csere szükséges mert nem zár rendesen.
Az olajat egyébként fordulatszám függvényében ette az enyém, tehát egy Budapest oda-vissza pályán (450 km) után 1-1,5 dl simán pótolandó volt.
Városban meg csak nagyon sokára kellett tölteni rá.
Mivel az Octavia2 megjelenésekor sem volt fejegység típusához kötve, hogy 4 vagy 8 hangszórós kiépítést kér az ember, nem hinném, hogy 4-5 évvel később már a fejegységen is múlt volna a dolog.
A 4 hangszóró az alap, az első ajtókban van 1-1 nagy hangszóró alul és 1-1 csipogó a magas hangoknak a kilincs mellett.
A 8 hangszóró esetén ugyan ez a kiépítés a hátsó ajtókban is.
Nekem is Swing alap volt benne, csak elől hangszórókkal. A négy hangszóró az ajtókban alul lévő 2 pár nagy, és a fent lévő két kis magassugárzóval jön ki szerintem. Nem négy ajtót jelent, hanem elől összesen ennyi db. hangszóró van.
Pár napja vettem egy 2011-es 1.6 MPI Octaviát. 120ezer km .Még csak most ismerkedek a típusal. A kipufogó még gyári, nagyon szép, korommentes, ujszerő a cső belülről. Viszont az olajcsre elég ritkán volt, meg sanszos az olajszűrő cseréje is. Jó kis magyar szervízes autó. Szerintetek fogja enni az olajat? A pollenszűrő szerintem sosem volt cserélve, tele porral levéllel.
Hmmm, a kérdés jó, és jogos. Erre nem tudok válaszolni. Gyári, cd-s rádió (cikkszám, ha minden igaz: 1Z0035161G).
A rádiót még nem szedtem ki a helyéről, de a szériafelszereltségi lista szerint 4 hangszórós. Én naivan azt hittem, hogy alap hátul a hangszóró, hiszen még a WagonR+-ban is volt. De a minap hátul egy olyan személy ült, aki szóvá tette, hogy nincs hátul hangja a telefonon nyomatott zenének. Ezek után kezdtem "nyomozásba".
Voltam ma márkaszervízben, ott azt mondták, nincs is autóvillamossági szerelőjük (WTF), és ajánlott egy maszek szakit.
Szét kell fúrni az ajtót? Azt gondoltam, "simán" át lehet fűzni dróttal/kábelbehúzóval a vezetéket. (Suzin meg tudtam oldani az ajtóvilágításnak a vezeték behúzását, igaz, annak az ajtaja nem ennyire zárt.) Lehet, hogy hanyagolom akkor, ha ennyi macerával jár.
A panel 10-12 db 8-as popszegeccsel van rögzítve, amihez erősebb szegecshúzó kell.
A lefúráskor ügyelni kell, hogy az összes darab meglegyen, mert menet közben zajongani fog az ajtó aljában.
Egy 12 éves autóban én ezt meggondolnám, hogy ennyire szét legyen szedve, mert az összes megbontott műanyag elem zörögni fog utána.
Egy ajtó szétszedése-összerakása kb 3-4 óra (nekem zárat kellett cserélni), az 6-8 óra, plusz az autón belüli kábelezés kiépítése. A fejegységed tudja a 4 hangszórós üzemmódot?
Senki nem fogja tudni megmondani itt, mennyi lehet ez a művelet.
Az ajtónak a kárpit alatti belső fém burkolata szegecselve van spéci szegecsekkel. Azokat le kell fúrni majd új, oda való szegecsekkel újraszerelni a művelet végén. Az fémlap tartja az ajtó szerelvényeit. Ablakemelő, hangszóró, stb.
Nem árt, ha a konszern termékeit ismerő szerelő csinálja. És mondjuk van neki polcon ilyen szegecs, meg a kárpitot tartó műanyag patentek, melyekből biztosan el fog törni leszedéskor 1-2 darab.
De te is megvásárolhatod ezeket, akár spéci Skoda alkatrészes boltban vagy bármelyik márkaszerviz alkatrészes pultjánál. Ha nincs polcon belőle, 1-2 nap alatt tudják szállítani. Biztosabb, ha viszel egy marokkal mindkettőből a szerelőnek.
A márkaszervizben ugye kéznél van a teljes szerviz dokumentáció, meg tudják nézni - ha akarják - hogy mi hogyan van rögzítve és szét tudják úgy szedni, hogy nem törnek el közben 1-2 műanyag beltéri elemet. Persze ha ott is csak úgy nekiállnak hogy majd lesz valahogy, akkor az eredmény is ugyan az lesz, mint egy típust nem ismerő szerelőnél.
Egy optimális világban a márkaszervizre inkább bíznám a fentiek miatt, de mivel nem ilyen világban élünk, egy valóban hozzáértő villamossági szerelő célravezetőbb lehet, de akkor inkább készülj fel egy kicsit a típusból (doksik, youtube videók) és vigyél magaddal szegecset, patentot stb. hátha pont nincs neki olyan.
Adott egy 2013-as II-es Octavia, amiben gyárilag hátul az ajtókban nincs beépítve hangszóró, vezeték sincs odahúzva.
Van rá mód, hogy utólag kiépítésre kerüljön, hogy hátul is legyen hang? Ezt egy autóvillamossági szerelő meg tudja oldani, vagy Skoda szerviz kell hozzá? Vajon mennyi pénzt kostálhat ez a hadművelet?
Amikor kiolvastattam az autóból az eddigi futott km állást, ott az is látható volt, hogy hányszor volt beindítva. Ebbe beleszámolja a rendszer a start-stopos újraindítasokat is? Köszönöm.
Rám maradt 2006-os octavia 2,0pdtdi, amihez kaptam már itt segítséget, mára már szinte hibátlan állapotban van. Egy apróságot leszámítva: Kb. minden 5-6. indításnál csinálja, hogy mintha elkapná, de azonnal leáll. A következő kulcsfordításra azonnal indul. A jelenség nem függ a motor hőfokától, de leginkább pár óra állás után jön elő. Egyébként hibátlanul megy, egyenletesen jár, visszajelző nem ég. Érzetre, mintha nem kapna elég üzemanyagot egyből, de aztán azonnal minden rendben. Ha valakinek van erre ötlete azt köszönöm!
Szinte biztos, hogy az okozza. Főleg szervíz után és a leírt hiba okok is tömítetlenségre utalnak. Zöld színű tömítőgyűrű található a csatlakozásnál, esetleg annak hiánya vagy nem megfelelő felhelyezése is lehet az ok kiváltója. Szerintem simán mehetsz a szervízig, ettől függetlenül minden okés a motorral, csak ezért kiabál mert értzi, hogy valami nem 100-as. Bár kis kézügyességel én rápróbálnék otthon az elhárításásra :)
Alapesetben gyertyacserekor kell levenni a csövet, hiszen rátakar a trafókra és nem férsz hozzájuk. A szürke rögzítő stiftet gyárilag cserélni kéne, de szvsz tök felesleges.
Lehet csak megzsírozták azt a szürke rögzítő bizbaszt, mert elég trükkös visszajátszani a helyére. Amennyire egyszerű a turbó felöli végének a levétele, annál szopatósabb itt a visszarakása. Nekem sem sikerült csak harmadikra. Mikor rosszul teszed vissza, már 2-3000-res fordulatnál is hallod üresben, hogy kifúj. Szerintem csak simán rosszul rakták vissza és az a gond.