Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Spriccpumpa Creative Commons License 1 napja 0 0 66172

 

 Nyugi, nincs semmi baj, csak lemaradtak a Vigyorik.

Nos, itt vannak.

 

🙂🙂🙂

Előzmény: DKori86 (66171)
DKori86 Creative Commons License 1 napja 0 0 66171

Azért a suta fogalmazás ellenére ennyire csak nem volt félreérthető amit írtam vagy amire céloztam. :/

 

(ha igen akkor elnézést)

Előzmény: Spriccpumpa (66170)
Spriccpumpa Creative Commons License 1 napja 0 0 66170

 

 Ez így kicsit durva.

Félelem és rémület nincs bennem, csak a helyükön kezelem a dolgokat.

 A nagyapám megtanított egy ősrégi alapigazságra:

 "Amennyiben eleve a legrosszabbra készülsz, csak kellemes meglepetés érhet.".

Azaz, maximum rossz lehet.

Persze, ez is viszonylagos, mint általában minden.

Előzmény: DKori86 (66169)
DKori86 Creative Commons License 1 napja 0 0 66169

"Jobb félni, mint megrémülni", ezt megértem.

Előzmény: Spriccpumpa (66168)
Spriccpumpa Creative Commons License 1 napja 0 0 66168

 

 Igen. 

 

 Sajnos, a garanciával valamint a garanciális szolgáltatáshoz való hozzáállással (szervizek, vezérképviseletek részéről), rossz tapasztalataim vannak.

 Amennyiben, a fedélzeti számítógép listáz minden beavatkozást (nem tudom, hogy megteszi-e, csak feltételezem, mert a rendszer elvileg alkalmas erre), úgy minden szerviz bármikor tudhatja, hogy mit, mikor és hol barkácsoltak az adott járművön. 

Előzmény: DKori86 (66167)
DKori86 Creative Commons License 2 napja 0 0 66167

Hát az biztos, hogy a mostani időjárásban van alkalmunk tapasztalni a működését.

 

Szerintem a gariba nem szólhat(na) bele...egyrészt mert ez egy "állítható lehetőség/paraméter" (ami ráadásul utalásként a kézikönyvben is szerepel (és nem egy beavatkozás/alkatrészcsere stb.), másrészt meg kb ki mondja meg, hogy "egy másik szervizben valaki átállította" esetleg "eleve így vetted át", plusz ha át tudod állítani, akkor ennyi erővel (khm, akár szervizekkor?) vissza is tudod állítani...na de nem bátorítani akarlak, mindenki belátása szerint. :) Minden esetre kicsit túl van misztifikálva ez az egész (na meg bonyolítva: ezek nem "szabályellenes" dolgok, ennyi erővel miért nem tették bele a rendes fedélzeti computer menübe az állítási lehetőségeket, miért "rejtett menüvel" kell bohóckodni, gyártói szemmel nem nagyobb dolog/"bűn" ez, mint hagyni, hogy a user kikapcsolhassa a start/stopot, vagy eco mód helyett kényelmesebbre állíthassa a keréknyomást stb.), aztán kár, hogy sok - márkaszerviz - helyen tisztában sincsenek az egésszel.

Előzmény: Spriccpumpa (66166)
Spriccpumpa Creative Commons License 2 napja 0 0 66166

 

 Az eddigi tapasztalatom az, ha a törlő kikapcsolt állásában állítom az érzékenységet és utána váltok önműködő állásra, normálisan működik.

Persze, az is kérdés, hogy mi a normális.

 Ettől eltekintve, azért tervezem, hogy kikapcsoltatom az érzékelős működést, de az eddig felkeresett szervizekben csak bambán pislogtak a kérés kapcsán.

 Megcsinálom magam, ha másképpen nem megy, bár lehet, hogy morognak majd a garancia miatt. Sohasem tudható, hogy éppen mibe kötnek bele...

Előzmény: BXtwelve (66165)
BXtwelve Creative Commons License 3 napja 0 0 66165

Köszi!

 

Bárcsak az enyém is ilyen lenne. Ilyen esőben az enyém már folyamatosan töröl, álló helyzetben is.

Előzmény: DKori86 (66164)
DKori86 Creative Commons License 3 napja 0 0 66164

A hangot ne figyeld/ne figyeljétek kérlek :)) csak egy gyors felvétel most ~fél órája apósoméktól indulva (már mozgott előtte az autó ha ez számít, udvarról kiálltam a ház elé és vártam az elektromos kaou csukódását, addit eszembe jutott, mondom, gyorsan videózok egyet), folyamatosan esett gyengén, ablaktörlő auto állásban és 2es érzékenységen.

 

https://drive.google.com/file/d/1k5XzHkeXeBUL4lGbPsvzeUD15s31CypG/view?usp=drivesdk

Előzmény: BXtwelve (66156)
Spriccpumpa Creative Commons License 3 napja 0 0 66163

 

 Helyes.

Én is jókat vigyorgok amikor a Trabantot a Bentley-hez hasonlítják.

Amennyiben nekik az jó, ám tegyék...

Előzmény: grandegabor1 (66162)
grandegabor1 Creative Commons License 3 napja 0 1 66162

Akkor lehet, hogy én azon kevesek közé tartozom, akik megvannak elégedve a gyári beállítású autómatikával. Elindulok 3-4-et töröl, majd ha már letörölte leáll. Ha jobban esik, akkor nekifog és töröl. Hol gyorsabban, hol lassabban. Minél gyorsabban megyek, akkor egyre gyorsabban. Amikor pedig megállok, akkor pedig szinte leáll és csak időnkét töröl. Pl. Vasúti átjáróban éppen állok, akkor a törlés is leáll. Persze néha én is úgy gondolom, hogy lehetne ritkábban is törölni, de inkább töröljön többször és legyen tiszta a kilátás. Összeségében nekem megfelel. Szerintem meglehet szokni. Én nem hasonlítgatom az előző autóimhoz. Azok azok, ez pedig.... ez.   

gyura62 Creative Commons License 4 napja 0 0 66161

Szia! 

Én is átprogramoztam az ablaktörlőtkézi vezérlésre az esőérzékelő helyett, ugyanúgy zavart mint téged, teljesen össze-vissza működött auto állásban.

A Dkori kolléga mellékelt leírása alapján programoztam át, teljesen jól működik azóta.

Előtte 4 márkaszervizben kérdeztem meg, meg tudják-e oldani, nem is hallottak róla...

Előzmény: radio100jozsi (66154)
BXtwelve Creative Commons License 5 napja 0 0 66160

"hol szemerkél, hol párás időben" nekem 1 sec szünetekkel töröl. Annál ritkább nincs.

Mikor már én száraznak látom az üveget eső után, biztos ami biztos, még sokáig (nem mértem, mert kikapcsoltam) kalimpál. Utána leáll.

Full auto volt, mert előfordult, hogy véletlenül valamikor bekapcsoltam, és elindult amikor esett.

Szóval jól volt programozva.

 

Előzmény: DKori86 (66158)
DKori86 Creative Commons License 5 napja 0 0 66159

Az utolsó mondatom félreérthető: tehát ha fél-automatára van programozva akkor száraz ablaknál "auto" állásban nem folyamatosan lassan töröl, hanem X időnként szakaszosan beletöröl, tehát a lényeg, hogy olyankor soha se áll le teljesen amíg AUTO állásban és nem az alap nyugalmi helyzetben van a világításkapcsoló.

 

Én továbbra se rúgtam össze a port se az eső se a fényérzékelő működésével...az egyetlen saját "issue"-m, hogy mivel a sötétedés érzékelőt "érzéketlenebbre" állítottam, mert a gyári beállításnál úgy itéltem meg, hogy tiszta időben indokolatlanul hamar/világosban felkapcsolja a lámpákat (pl.: nyár közepén este 7 fele, amikor kb 9ig világos van..), na most így reggelente (7:30) nem kapcsolja fel mert már fény szempontjából bőven világos van, de néha ha ilyen ködös/párás a reggel akkor meg határeset (a hátsó helyzetjelző...). Erre a ritka köztes állapotra írtam régebben, hogy kb csak ilyenkor nyúlok a lámpakapcsoló forgórészéhez...de azon gondolkozok, hogy lehet átállítom érzékenyebbre (és akkor "télen így, nyáron úgy" használom). Múlt hétvégén Zakopane-nál a Tátrában keringve ugyanez volt, hogy magától még nem kapcsolt a világos miatt, de ott is az erdős részeken meg a világos ellenére se hátrány ha hátul is látszódsz...kézzel felkapcsolva meg ugye a Waze is éjszakai módba vált (ha az autó kapcsol magától nappal tompítottat akkor nem), szóval jobb szeretem az automata működését > inkább azt "hangolom a télhez" :)

Előzmény: DKori86 (66158)
DKori86 Creative Commons License 5 napja 0 0 66158

Írtuk már párszor, hogy ott szinte biztos, hogy valami nincs rendben, mert nekem pl tegnap kora este is ebben a hol esik, hol szemerkél, hol párás időben (2x30km) végig tette a dolgát, nem mértem stopperrel de simán volt, hogy fél percig bele se törölt...és a felső állás alatt egyel, tehát nem a leg érzéketlenebb álláson, hanem "kettesen" (Te érteni fogod a kettest, az 5-4-5 stb miatt ;) ). Igazából simán meg is áll ha nem tartja indokoltnak a törlést, tehát magatól "ki és be is kapcsol". Természetesen ki szoktam kapcsolni alapállásba a kart, minimum nap végén, hogy ne érjenek meglepetések (erről van csúnya sztorim az ásványszürkével ha érdekel), de igazából csinál mindent magától. Tegnap reggel munkába menet lekattintottam auto állásba és csak este itthon "kapcsoltam ki".

 

Ami még eszembe jutott: kicsi az esélye, de lehet, hogy eleve nem is volt jól beprogramozva?! Mert ugye 3 féle módon lehet bűvészkedni vele ha minden igaz. Van a teljesen automata mód (amiről én is írok, amikor meg is áll magától, ez a default elvileg), van a fél-automata mód (amikor csak az intenzitást variálja AUTO módban, de sose áll le teljesen, tehát ha lekattintod a bajuszkapcsolót száraz időben us folyamatosan lassan töröl) meg van a kézi/esőérzékelő nélküli mód.

Előzmény: BXtwelve (66156)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 66157

Én is elvoltam 12 évig a Fábiával, hogy magam szabályoztam a törlés intenzítását, így nekem is ez a jobb, mint ez a kiszámíthatattlan esőérzékelős törlés.

Előzmény: BXtwelve (66156)
BXtwelve Creative Commons License 5 napja 0 0 66156

Ha már ide írtál.

Neked mennyi a legritkább törlési intervallum?

Nálam a legritkább az 1 másodperc szünet két törlés között, bármilyen szemerkélő esőben. Nem hinném ezt egyéni hisztinek, hogy szeretném ritkábban.

De már csak múlt idő.

Átállítottam, megváltás a kézi szabályzás. 

Előzmény: DKori86 (66155)
DKori86 Creative Commons License 5 napja -1 0 66155

Szia!

 

Igen, ez van a kezelésiben (S-Cross, de detto), ennek ellenére majdnem rá merném dobni a kocsikulcsot, hogy el fognak hajtani mert nem tudják, hogy kell :D :(

 

Sokan vannak abban a táborban is akik elégedettek, nem panaszkodnak az esőszenzorra, és kb ugyanennyien vannak akik nem elégedettek. Esélyesen ez felhasználói szokáson is múlik, ki mit szeret, mert a gép egy program szerint dolgozik (lehet néha sz*rul)...ehhez képest a két véglet, hogy van aki két esőcsepp után is vadul törölgetné a szélvédőt, van aki meg cseppekkel telibeborítva amíg kilát nem is töröl. Én nem panaszkodok a működésére, hagyom érvényesülni, nekem használható (talán kicsit túl érzékeny gyenge érzékenységen is), inkább azt vettem észre, hogy van valamennyi késése az alkalmazkodásban (meg nem mondom mennyi, de arra célzok, hogy gyengülő esőben is töröl még vadul jó pár mp-ig és csak utána vesz vissza...és ugyanez fordítva is). Szóval talán próbáld meg azt, hogy az ingerküszöbödnél valamivel tovább vársz, hogy utána már beáll-e normális/használható működésre.

 

De igen: ha valaki tényleg nincs összhangban vele (vagy bármiért, akár hiba miatt, tényleg számára idegesítően működik), akkor kikapcsolható és normál szakaszos tötlésű lesz.

 

Khm:

 

https://drive.google.com/file/d/1kOHq6pqUnghMKH6o5V7AwoWn7_9RTX80/view?usp=drivesdk

Előzmény: radio100jozsi (66154)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 66154

Közben a használati útmutatóban találtam olyat, hogy az AUTO funkciónál a Suzuki márkaszervízben át lehet programozni, hogy ne az esőérzékelő szerint működjön az automata állásban, hanem csak a szabályozó karon beállított törlési időközök szerint szakaszosan.

Na ez kell nekem, ha megyek legközelebb szervízbe, akkor kérni fogom ennek az átprogramozását.

 

Előzmény: radio100jozsi (66153)
radio100jozsi Creative Commons License 5 napja 0 0 66153

Ilyen nincs, mert csak ezek az opciók vannak (2025-ös Vitara GL+):

 

OFF állásból felfelé tolva töröl addig, míg tartom a kart

Lefelé van az AUTO, utána a LO (lassú törrlés) HO (gyors) törlés.

 

Az AUTO fokozatnál van, hogy a segédkapcoslóval állíthatom a rendszer eső/hó iránti érzékenyéségét.

Itt hiába apcoslagatom ezt a segédkapcoslót, totál hektikusan töröl többet, vagy kevesebbet esőnél.

 

 

 

Előzmény: kgaboroo (66152)
kgaboroo Creative Commons License 6 napja 0 0 66152

Ne automatára állítsd hanem eggyel tovább és akkor be tudod állítani a törlés szakaszosságát.

Előzmény: radio100jozsi (66151)
radio100jozsi Creative Commons License 6 napja 0 0 66151

Még nem volt Led-es fényszórós autóm, így nekem fura volt, hogy az esőcsepek miatt sötét foltok vannak a fényvetítsen az úton induláskor, lassabb tempónál. 

 

A szakaszos ablaktörlő viszont agyrém. A 2002-es évjáratú Skoda Fabián jobb szerkezet volt, mint ezen a Vitarán. Nem tudom miért kell automata esőérzékelővel kombinálni a törlés gyakoriság kapcsolót. Sehogy nem működik normálisan. Még arra sem jöttem rá, hogy a fokozatoknál melyik a gyakoribb, vagy a ritkább törlés, mert teljesen értelmetlenül működik.

Bezzeg a Fabián volt az a kis pöcök, aminél be tudtam állítani, hogy milyen gyakori legyen a törlés. Az volt a legegyszerűbb, és legjobb szerintem.

 

Spriccpumpa Creative Commons License 2025.11.20 0 0 66150

 

 Köszönöm.

Előzmény: laci 53 (66149)
laci 53 Creative Commons License 2025.11.16 0 0 66149

Nem mértem meg, egyébként viszonylag könnyen le tudtam rántani, két vagy három patent kiugrott a helyéről, de nem sérült meg. Elsőre a kilincs mögötti csavart nem találtam mert a takarója nagyon jól elrejtette. Ha szét szeded akkor arra figyelj, hogy a csuszkákat fordítsd meg úgy, hogy a szélei ne érjenek össze mert eredeti helyzetébe a csúszófelülete kopása miatt a szélei összeérnek és nyilván nem szorítja meg sínt. Ha már kivetted akkor csak négy kis fülét kell kihajtani és meglátod a problémát. Utána satuban a vagy fogóval összenyomva szépen vissza lehet hajtani a füleket. 

Előzmény: Spriccpumpa (66148)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.11.16 0 0 66148

 

 Köszönöm.

 

 Mekkora kiszedő kell, úgy is kérdezhetném, hogy milyen méretű a patent (mm-ben, Φ = ?)?

Előzmény: laci 53 (66147)
laci 53 Creative Commons License 2025.11.16 0 0 66147

A véghatároló működött, a garázsom csak 290cm.széles. Lendűletesebb nyitásnál oda koccant. A köztes állapotban pedig semmiféle ellenállása nem volt. 160 000 km. van az autóban és a határoló csúszkái pedig egyszerűen elkoptak. A csúszkák között szó szerint lötyögöt a  sin. Meglepően szerencsés voltam, mert egy patent sem tört el, a fóliát meg sikerült a patent kiszedővel lefeszegetni a ragasztóval együtt hogy sehol sem szakadt el és utána vissza is tudtam ragasztani. A másik oldalon is elég gyenge, de azt egyenlőre   hagyom. A hátsók pedig viszonylag megfelelően teszik a dolgukat. Az a helyzet, hogy sokat járok vele egyedül és ezért adta meg magát az én ajtóm. 

Előzmény: Spriccpumpa (66146)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.11.15 0 0 66146

 

 A határoló és az odaütés hogyan függ össze?

Amennyiben a távolság az akadályig túl kevés, a határoló nem tudja időben megállítani az ajtót.

Abból, hogy szétszedted a szerkezetet, az következik, hogy az hibás lehetett.

 Kárpit patentből hány tört el vagy szakadt ki a kárpitból, porvédő fólia van-e?

Előzmény: laci 53 (66145)
laci 53 Creative Commons License 2025.11.15 0 0 66145

Sziasztok!

Tegnap sokadszorra ütöttem oda a bal első ajtómat a kocsitároló oldalához (párnázott) elfutott a méreg és kikaptam az ajtóhatárolót. Meglepően silány megoldás, meg minőség is. Emlékszem valaki régebben leirta a javítását, a lényeg, hogy a két kis gumi tuskó mögé raktam 1.5 mm. vastag lemezt és két  megkopott  csuszkát megfordítottam és már tökéletes is lett. Ha valakinek van kedve, affinítása simán megvan 10 perc alatt, persze a kárpit le - fel is hozzá jön még.

Spriccpumpa Creative Commons License 2025.11.14 0 0 66144

 

 A másik megoldás, egy vezetéstechnikai műveletsor.

Nevezhetjük őskori alapszabálynak is.

Többször, több topic-ban tárgyaltuk már.

Nevezetesen: gyorsítás előtti, időben történő visszaváltás, akár több fokozatot is, ha szükséges kettős kuplung közte gázfröccs. 

Előzmény: Spriccpumpa (66143)
Spriccpumpa Creative Commons License 2025.11.14 0 0 66143
Előzmény: Veber77 (66141)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!