Minden amit a RÁBA gyártott!!!Illetve RÁBÁnak hívják!!!Kistraktortól az autóbuszig!!!Sajnos mostanság feledésbe merült ez a patináns gyár!Ezért gondoltam,foglalkozzunk vele!!!
Most csináltam ezt a fiókot mert segítséget kérnék tőletek ha nem baj!
Valahol de már nem tudom pontosan hogy hol, láttam (emlékezetem szerint) egy Rába kamiont vagy teherautót ami 6x6 vagy 8x8-as volt, egy darab készült belőle és rendőrségi tevékenységre, határvédelemre lett volna. Fehér volt nagyrészt és volt rajta pár vékonyka csík (mint a rendőri járműveken). Még arra emlékszem (ami nem hiszem hogy nagy segítség) hogy valami nagy összegbe került a készítése emiatt nem is lett több gyártva.
Kérem nézzétek el csekély tudásomat és azt hogy nem nagyon szolgáltam túlsok információval. Mert egyszer láttam pár hónappal ezelőtt és azóta nem találom, nem is tudom hol lehet. Megpróbáltam tegnap is megkeresni és 5-6 óra keresés után se találtam semmit. Nem tudom hol nézzem már, meg hogy kit kérdezzek, ezért ide jöttem a fórumra háthogyha valaki esetleg tud segíteni nekem.
Még annyit tudok hozzátenni hogy ezt a járművet egy magazinban láttam amit online olvastam (PDF mintában emlékezetem szerint). A kép színes nagy felbontású kép volt, 2000 után feltételezem.
Egyik oldalról szörnyűnek tűnik, másik oldalról a Tatra -val létrejövő kapcsolat miatt ez nem olyan tragikus, mint amilyennek elsőre hat... A Rába az utóbbi egy évtizedben csak kereste önmagát sajnos és kb. nulla saját megjelenése volt. (Inkább csak bedolgozott más cégeknek.) Valamit lépni kellett, ha életben akart maradni.
Nagyon régen jártam már itt. Évek óta kutatok már, de végre sikerült szereznem néhány archiv fotót a Duna-Aszfalttól, a régi hódmezővásárhelyi Hódút Kft-ről, ahol édesapám is dolgozott. Sajnos a pirosról nem volt köztük anyag, de legalább a Gorica tartályokról igen :) A kerek tartályt húzta édesapám, itt még vadi új volt.
A képeken bekarikázott skatulya sem biztos, hogy csak a FIH-173-on volt.
Ott van az az FIH-175-ön is, csak a vakuzott képen nehezebb kivenni az alakját.
Viszont van olyan részlet, amit nem valószínű, hogy módosítottak. A hátul lévő nagy lemezen a 175-ösnek négy-négy rögzítési pontja van a vontató rúdnak (nem tudom szakszerűen leírni :D), a 173-asnak három-három - az oldalról fotózottnak is négy. Sajnos hátulról fotózott kép ritka mint a fehér holló, ezért nem tudom, melyik a jellemzőbb. A 175-ről készült színes képen (már az átalakítás után) is látszik a négy pont, és az egyetlen általam hátulról is ismert másik Rába vontatón is négy van.
Nem osztom a véleményedet. Szerintem nem tudom. Az idők során olyan sok részletet variáltak rajtuk, hogy az egykori gazdáik segítsége nélkül esélytelennek tartom azon képek meghatározását, amelyeken nem olvasható a rendszám.
Pl. kérdéses, hogy a FIH-173 kipuffogócsöve is volt-e meghosszabítva, vagy sem. A fülke te5tején levő állványon a lámpákat könnyedén lehetett csereberélni. A hátsó sárvédőkön levő IFA feliratú sárfogó gumik felrakása sem tarthatott egy óránál tovább. A darvakat megvilágító munkalámpák ide-oda helyezése sem lehetett nagy kunszt. A képeken bekarikázott skatulya sem biztos, hogy csak a FIH-173-on volt.
mivel a szemből képen a 175-ösön nincs VOLÁN embléma, a másik képen meg van, azért hittem, hogy máskor készült. Arra nem gondoltam, hogy a bal oldalon van, a jobb oldalon nincs.
Emlékeim szerint az a "hamburgeres" Volánbusz embléma felragasztható matrica volt. Egyébként az biztos, hogy nem egy napon készítettem ezeket a képeket. (kb. 1998-2005 közöttiek lehetnek) Ha ráértem, volt hozzá kedvem és az udvaron ott volt valamelyik vontató, akkor elkattintottam rá egy-egy képet. Ma már sajnálom, hogy keveset.
(Voltak olyan alkalmak, amikor a sötétben, állványról, hosszú záridővel való fényképezést próbálgattam az udvaron álló járműveken.)
Láttam, de mivel a szemből képen a 175-ösön nincs VOLÁN embléma, a másik képen meg van, azért hittem, hogy máskor készült. Arra nem gondoltam, hogy a bal oldalon van, a jobb oldalon nincs. :D
Ez pl. egy gyűjtött kép, bizonyára a FIH-173, vagy a FIH-175 lehet.
Tuti, hogy egyik se, mert ez kerek lámpás. A 174-es is az, de az rövidebb fülkés.
Ha egy régebbi térképet tetszik megnézni, azon látható lesz, hogy a Lőportár utca keresztezte a Szabolcs utcát és egy rövid zsákutcaként végződött. Ezt utóbb annektálták és beleolvasztották a MÁVAUT / 16. AKÖV / 20. VOLÁN / VOLÁNBUSZ telephelyébe. Itt állt a jellegzetes vasúti épület, amiben utoljára a büfé és az orvosi rendelő volt.
Mi van/volt a Szabolcs utcában? Nekem semmit nem mond.
Öööööö, izé, melyik a 174 és melyik a 175? Talán a bal oldali a 175? Ez a kép mikori? Mert a többi képen lévő 175-össel nem tudom összehozni, nincs a Volán logó. A másik festése meg teljesen új a számomra, ilyet még nem láttam.
Köszönöm szépen, már nem aktuális. Egy modellautó átalakításához, -ami közben elkészült -, kellett az infó, hogy ne kövessek el túl nagy műszaki történelemhamisítást.
Ezt az evet sok cég alkalmazta. Volt ilyen elrendezésben VOLVO F 88,és Scania 112-es is. Ráadásul azok bogisak voltak,és a hátsó rugószemen keresztül volt a tengelyemelése.