Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Zolysys Creative Commons License 10 órája 0 0 15799

Nem kell. csak programozni kell

Előzmény: Vadgergő (15798)
Vadgergő Creative Commons License 16 órája 0 0 15798

Sziasztok! Van egy Citroen C4 Grand Picassom,2007es 1.8 benzines. Gyárilag csak hátsó ködlámpa van benne, vettem bele első ködlámpát, a gyári csatlakozó is benne van, viszont a kormánykapcsolón, csak hátsó ködlámpa kapcsoló van. Ha veszek bele olyat amin van első is, és kicserélem akkor kapcsolni fogja? Előre is köszi 

Vadgergő Creative Commons License 16 órája 0 0 15797

S

tsalis Creative Commons License 2025.11.02 0 0 15796

Most épp egy kamionszervizben dolgozok és van otthon sok szerszámom így ezek igazából nem jelentettek gondot igazából csak attól tartok ha beleszakad egy csavar hozzáférhetetlen helyen, a turbócserénél volt ilyen, de sikerült megoldani, de azért motort nem akarnék niazedni egy beletört csavar miatt.:)

Előzmény: gyben (15795)
gyben Creative Commons License 2025.10.27 0 0 15795

Nagyszerű! Örülök neki, hogy sikerrel jártál. Azért ezek a munkák nem szakácsok kezébe valók.

Előzmény: tsalis (15794)
tsalis Creative Commons License 2025.10.26 0 0 15794

Mégegyszer kösz a tanácsot, könnyebb volt így, akkor most már lecseréltem az elejét még a rugókat is (emelkedett majd' 10cm-t az eleje) meg a hátsó csillapítókat, azt azért nem olyan könnyű mint más típusoknál mivel a rugótányértatót is le kell szerelni ezért most kimondottan örültem, hogy az enyém légrugós mert a tekercset összehúzni egyoldalas összehúzó nélkül nem könnyű, de véhre nem pattog az autó, a kézifékköteleket is időszerű volt így 15 évesen mert eléggé berohadtak bár még a motor valamennyire működtette, de most olyan lett, hogy azonnal megfogja a kereket. Turbót is cseréltem 2 hete így már nem dob hibát nagy gáznál, hogy túltölt, lassan összeáll a gép.:)

Előzmény: gyben (15792)
tsalis Creative Commons License 2025.10.22 0 0 15793

Köszi!

Előzmény: gyben (15792)
gyben Creative Commons License 2025.10.21 0 0 15792

Szervusz,

óramutató járásával megegyező irányban a jobboldali féknyereg dugattyúja,  óramutató járásával ellentétes irányban a baloldali féknyereg dugattyúja

Előzmény: tsalis (15791)
tsalis Creative Commons License 2025.10.20 0 0 15791

Cserélek hátsó nyerget és nem tudom milyen menetes az önbeálló? Jobb, bal vagy különböző?

FeZ_ Creative Commons License 2025.10.19 0 0 15790

A konkrét okot innen nem tudom, de jeladóknál az utángyártottak elég gyatrák is tudnak lenni. (volt olyan, amelyikkel random módon leállt a motor, ami rögtön be is indult utána. Mivel új jeladó volt benne, erre gyanakodtunk a legkevésbé és mégis az volt a hibás) Ezen kívül még a jeladó csatlakozója is szokott kehes lenni, esetleg a kábelezése is. Persze más is lehet a háttérben.

 

Mondjuk amikor éppen nem indul be pár percig, akkor kellene diaggal megnézni a paramétereknél, hogy van-e indítózás közben főtengely jel. Ha nincsen, meg is van a hiba oka. Ha van, lehet tovább keresgélni. A diag nem csak hibakód kiolvasásra van, nagyon sok egyéb dolgot is ki lehet(ne) deríteni vele. 

 

 

Előzmény: Joci19910103 (15789)
Joci19910103 Creative Commons License 2025.10.17 0 0 15789

Sziasztok!

Segítséget kérnék,mert nem találom itt a forumon a választ,de hátha majd most

C4 GP 1.6 hdi 2008

Elkezdte azt csinalni,hogy kb 8-10 km után,mielőtt teljesen bemelegedne,menet közben ha üresbe kerül,leejti ugye a fordulatot 800-ra,majd leáll a motor! Se előtte,se bemelegedés után nem áll le!Van,hogy egyből újra indult,van,hogy csak 2 perc múlva. Szerelő kicserélte a főtengely jeladót,mert azt a hibát írta ki,de azóta is leáll a gépsárkány. Kapott egy új akkut,mert a jeladó csere óta nehézkesen indul,de az akku sem oldott meg semmit. Diagnosztika semmilyen hibát nem mutat!

Lekötöttük már az egr szelepet,még a kormány szervót is(ugyanis az utolsó 3 alkalommal úgy állt meg,hogy direkt férreálltam járó motorral,és kitekertem jobbra a kormanyt,akkor állt le,és csak 2 perc után indult újra) de semmi sem javul. 29.én megy villamossági szerelőhöz,de jó lenne legalabb sejteni,hogy mi lehet a baj!? Találkoztatok már ilyennel? Köszönöm!

Herczeg János Creative Commons License 2025.10.15 0 0 15788

Szép napot!

2009 C4 Grand Picasso teljes hengerfej felújítás után le tiltja az 1-es henger gyújtását! Nem megy csak 3 henger mi lehet a gond? Motor kód 5FW

Köszönöm a segítséget! Herczeg János

herczeg67@gmail.com

gyben Creative Commons License 2025.10.02 0 0 15787

Szervusz!

Tisztelet az ajánlatért, de hiszem, - sajnos - hogy egyre kevesebbeket érint, ha másért nem a darabonkénti beszerzési lehetőségek okán.

Előzmény: Picur_2012 (15786)
Picur_2012 Creative Commons License 2025.08.06 0 0 15786

Előzmény: Picur_2012 (15785)
Picur_2012 Creative Commons License 2025.08.06 0 0 15785

Üdv Mindenkinek!

2010-es évjáratú C4GP autónk klíma működési problémája miatt a képen látható javító készletet rendeltem meg. A csomag az automata klíma működtető mechnizmosának elemeit tartalmazza. Nekem a vezető oldali motor által vezérelt csappantyú működtető eleme kellett.

Amennyiben valakit érdekel a csomag, szívesen tovább adom. (34 ezt-ért vettem, 20 ezt-ért tovább adom.)

tsalis Creative Commons License 2025.08.01 0 0 15784

Írtam a freemail-edre.

Előzmény: gyben (15783)
gyben Creative Commons License 2025.07.31 0 0 15783

16"-os van. 2007 C4 Picasso alól. Ha érdekel keress az adatlapon lévő címen.

Előzmény: tsalis (15782)
tsalis Creative Commons License 2025.07.30 0 0 15782

Acél felnije van valakinek eladó? Télinek kellene.

tsalis Creative Commons License 2025.07.25 0 0 15781

Én sem vagyok okosabb én is a netről nézem meg mivel mit lehet és ha nem találom akkor kísérletezek. Odáig jutottam a magaméval, hogy már csak akkor dob hibát ha nagyobb fordulaton hosszabban előzök vagy ilyesmi, akkor turbó túlnyomást ír, de nem tilt le csak a tempomat az újraindításig.

Előzmény: Zsolt-75 (15780)
Zsolt-75 Creative Commons License 2025.07.22 0 0 15780

Szia!

Sikerült csinálnom egy diagot (DEC Superscan 3-al). Van is tárolva hiba:

P0299 - Turbo pressure signal Pressure too low

P2562 - Turbo valve position copy signal Value lower than setting 

P0490 - Exhaust gas recycling electric valve position copy signal Valve closed too much (erre mondjuk azt írja, hogy nincs jelen)

 

Élő adat szerint mutat értéket a turbó nyomásra, bár nem tudom milyen értéknek kellene lenni. Mekkora a rendes turbó nyomás értéke?

Neten keresgélve jó sokféle okból lehet. Ellenőrzöm a vákuum szelep szűrőt, annak eltömődése is okozhat ilyet.

A levegő csövek tömítettségét otthoni körülmények között hogy lehetne ellenőrizni?

Előzmény: tsalis (15779)
tsalis Creative Commons License 2025.07.20 0 0 15779

Hali, lehet pár dolog, de először talán turbónyomást néznék mert lehet, hogy csak geo ragadt le valamiért vagy annak vezérlője ment el bár akkor hibakódot is szokott írni.

Előzmény: Zsolt-75 (15778)
Zsolt-75 Creative Commons License 2025.07.20 0 0 15778

Sikerült a beavatkozás. Az ülések közötti tároló alatt van egy testpont. Onnan vittem egy vezetéket. Elsőre nem indult, de a második autó indulás után már indult a venti is.

Viszont öreg autó, mindig van gond. Most elment az autó ereje. Sík terepen még fel tudok gyorsulni, de emelkedőn már inkább lassul.

Mit érdemes megnézni itthon, mielőtt szerelőhöz viszem? Van kínai lexia 3-am, a számítógépre is rá tudok nézni, csak max értelmezni nem tudom.

Előzmény: FeZ_ (15777)
FeZ_ Creative Commons License 2025.07.17 0 0 15777

Hát....én vinnék neki egy közeli testpontról direkt testet. Az eredeti vezetéket meg megkeresném akkor, amikor pl. fűtésboxot kell javítani és szét lesz dobálva a belseje.  

 

 

Előzmény: Zsolt-75 (15776)
Zsolt-75 Creative Commons License 2025.07.16 0 0 15776

A BSM (BSI/PSF1) R7 reléje működteti a szellőző ventilátor 8048-as reléjét. Ez a rész működik, a relé kapcsol, a feszültség terheletlenül meg is jelenik a venti csatlakozónál, de ha a motort rádugom az nem indul el. A 8048-as reléhez a BSI-n lévő MF6-os maxifuse-tól jön az áram, oda meg már ha minden igaz közvetlenül az akksiról. Egy rögtönzött terheléssel, egy H4 halogén izzóval a relé bejövő lábán ott a teljes feszültség, tökéletesen világít róla az izzó.

Én úgy gondolom, hogy valami a test felé menő vezetéknél van, azon nagyobb ellenállást mérek. Már csak a testpontot kellene megtalálnom.

Előzmény: FeZ_ (15774)
Zsolt-75 Creative Commons License 2025.07.16 0 0 15775

Természetesen mértem.A pozitív ágon a relétől (8048) a csatlakozóig 1,5ohm-ot mértem, az autó egy testpontjtól a csatlakozó negatív pólusához 5 ohm-ot mértem. 

Ezért is keresem a test pontot, a kapcsolási vázlat szerint a MC46-osról indul a kábel. Az MC51 elvileg a két ülés közötti tároló latt van, onnan lehet egyszerűbb lenne egy új kábelt odavinni.

 

Előzmény: gyben (15773)
FeZ_ Creative Commons License 2025.07.16 0 0 15774

A C4 Picasso-t most nem vágom kapásból fejből, de a C4-eknél a BSM halálnál volt olyan, hogy nem kapott áramot a ventilátor (és az elektronika).

Nézd meg a biztosíték kiosztást, hogy van-e a BSM-ben biztije és mérd meg, hogy terhelés alatt van-e rajta áram ! Ha nincsen vagy kevés, próbából vezethetsz rá, ha akkor beindul a venti, a BSM-ben van a bibi. 

 

 

Előzmény: Zsolt-75 (15772)
gyben Creative Commons License 2025.07.16 0 0 15773

Gondolom az elektronika csatlakozója és a test között mértél rövidzárat ?

Előzmény: Zsolt-75 (15772)
Zsolt-75 Creative Commons License 2025.07.14 0 0 15772

Vettem bontóból új ventilátort új elektronikával és nem megy a ventilátor továbbra sem.

Ha az elektronikába a relé felől jövő csatlakozónál mérek feszültséget, akkor 2V körül van csak.

Végignézném a kábeleket. Tudod esetleg, hogy az MC46-ös test pont hol van pontosan? 

A motortérből hol mennek át a kábelek az utastérbe? Mennyire kell a műszerfalat lebontani?

 

Előzmény: gyben (15771)
gyben Creative Commons License 2025.07.09 0 0 15771

Szervusz!

Én nem javíttatnám. 

Előzmény: Zsolt-75 (15770)
Zsolt-75 Creative Commons License 2025.07.08 0 0 15770

Sziasztok!

Szellőző-fűtő motor elektronikának a javításával próbálkozott valaki?

 

Az utángyártott panelek ebben az esetben mennyire elfogadható minőségűek?

(pl.: https://zsu.hu/termeklap/jpn_60e9103_jpn_n1)

Van esetleg elfekvőben valakinek egy?

 

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!