Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mica-r Creative Commons License 5 perce 0 0 28975

Olvass vissza, van hibakód. 
Olyan, ami nem fog eltűnni autókázástól

Előzmény: BMWKRAFT (28974)
BMWKRAFT Creative Commons License 2 órája 0 0 28974

Elöre bocsatom, hogy nem tudom mi lehet a gond.

Nincs mil, nincs teljesitmenyvesztes.

Vagy is hibajelenseg nelkuli hibakereses van.

De ahogy cam szokta mondani, tipp is legyen.

DPF-es hibanal, mindig a motorolajszint ellenörzessel kezdem.

 

 

Előzmény: Titanium101 (28967)
BMWKRAFT Creative Commons License 3 órája 0 0 28973

En eu5 elöttieknel sem preferalom a felmunkat.

 

Előzmény: diagnet (28972)
diagnet Creative Commons License 5 órája 0 2 28972

Az ecu által írt hamutartalom csak egy számított érték, a tényleges mennyiség mosáskor derül ki. ~180-220E km között szokott összejönni az a ciklusszám ami után cserét kér, de attól még az ellennyomás bőven a határértékeken belül marad.

Tökéletesen működő motoron mosás nélkül is elmennek mégegyszer annyit, de azt általában a többi keverékképzésben résztvevő alkatrész már nem bírja ki és elkezdődik a kormolás. A pontatlan porlasztók, elfáradt turbo, maf, egr és áramlási veszteségek miatt egyre gyakrabban regenerál míg a dpf fel nem adja. Jelen esetben semmit nem tudni az előzményekről amik kiváltották ezt az állapotot, ezért fals tippek helyett átfogó diagnosztikát javasoltam. Az meg nem néhány screenshotból áll.

 

(a gyakorlati merevség a random alkatrészcserélgetők utáni 20 év szarlapátolás következménye akik máig nem értik, hogy EU5-től nem elég félmunkát végezni, mert az eredménye hosszabb távon mindenképp 0 lesz.

Előzmény: cam aro (28971)
cam aro Creative Commons License 17 órája 0 0 28971

Ezek a részecskeszűrők a passzív regenerációnak köszönhetően  min. 400-500e km-ig hibátlanok maradnak, ha nem kapnak extrém terhelést. ""

 

a legtobb. .es nem mondom hogy mind ... dpf szuro 250e km, vagy miles utan ujra cseret ker.. 
nyilvan . lekettyent  a count down... 
ujra resetnel elmennek annyit amit irsz.. de az mar nem hibamentes allapot. .
hisz kozben ..volt akar csak egy szoftveres csere is...


mert csak véletlenül tévedtem a topikba, ""

 

:DD
..az egyik legjobb elmeti tudasu, de egyben legmerevebb gyakorlati arc voltal itt. 
ez nem fikazas.
ez nezopont. 
..a sajatom. 

ps.. 
tippet nem adtal.. :P) 

Előzmény: diagnet (28970)
diagnet Creative Commons License 17 órája 0 0 28970

Nem olvastam nagyon vissza, mert csak véletlenül tévedtem a topikba, de ha ez az a saját autó amit évek óta reszelgetsz és kedves neked, akkor szerintem ideje elvinni olyan szerelőhöz aki ért hozzá. 

Ezek a részecskeszűrők a passzív regenerációnak köszönhetően  min. 400-500e km-ig hibátlanok maradnak, ha nem kapnak extrém terhelést. Az eltömődés csak egy tünet, az okát kell megkeresni különben elindul a dominó és visz mindent. Külön tesztmodulok vannak az egr,dpf,maf,turbo vizsgálatra. Ha nincs backpressure sensor offset hibád, akkor a szűrő tisztítás után indulhat a hibakeresés. De így csak a kormot gyártod amit a kényszer egr nyitás miatt lassan dióhéjazhatsz is.

Előzmény: Titanium101 (28962)
Titanium101 Creative Commons License 20 órája 0 0 28969

A kis hőmérséklet probléma miatt? Van tipped mi okozhatja?

Előzmény: balabmw (28968)
balabmw Creative Commons License 23 órája 0 0 28968

Nem fogja

Előzmény: Titanium101 (28967)
Titanium101 Creative Commons License 23 órája 0 0 28967

A hőmérséklettel kapcsolatban: tudom, hogy 500-600 fok kellett volna neki, DE: mindenhol azt írják, ha eléri a 240-et magától,

akkor kezdi a regenerálást, utóbefecskendezést, stb, és attól megy fel 500-600 fokra. Ezért vártam, hogy induljon el.

 

Az, hogy pályán mekkora az eltömődés, az most látszik csak, ahogy diagolgattam. Megpróbálom akkor kitisztítani az egr hőcserélővel együtt és meglátjuk utána elindítja-e majd.

Előzmény: 409 (28966)
409 Creative Commons License 24 órája 0 1 28966

Mégegyszer, bár valószínűleg nem is olvasod, miután reagálni sem szoktál arra amit írok.

 

 

Nem érted, mert nem is akarod. :/ El lett mondva többször is, ha túltelített*, akkor sosem fog elindulni a regenerálás, sem a spontán, sem a kényszer.

Ugyanez, ha a hamutartalom** meghaladja a maximumot. (tudom, fogalmad se mi az, vagy hol nézd)

Amíg nem indul a regenerálás, tök mindegy mennyi az EGR. Akkor csökkenti, amikor melegíteni kell a kipugázt a regeneráláshoz. 

A fojtószelepet is ekkor zárja majdnem teljesen***.

Az alapjárati 38mbar nagyon sok.

A valós regeneráláshoz a DPF előtti kipugáznak 450-500°C-ra kell melegednie.

 

Minél tovább nyaggatod, annál rosszabb lesz, végül kitakarítani sem lehet majd.

 

* normál telítődés után még kényszer regenerálni lehet, de annak is van max határa. (ennek az értékét sem tudjuk)

 

** amíg ez nem derül ki vakvágányon vagyunk. Ez az egyetlen amivel esetleg lehet variálni, ha meghaladja a maximumot.

 

*** tehát, ha az EGR el van dugulva akárhol,  az segít a melegítésen.

Előzmény: Titanium101 (28965)
Titanium101 Creative Commons License 25 órája 0 0 28965

EGR hőcserélő elszokott tömődni? Már nem tudok mire gondolni.

Amúgy patika az autó, sehol egy olajfolyás stb, szal nem egy lerúgott állapotú motor ezért nem értem.

Titanium101 Creative Commons License 25 órája 0 0 28964

MIL: OFF, csak a gyártóspecifikus: 480A, és a 481A, melyeket ha ilyen melegen törlöm, akkor is hamar visszajönnek.

Előzmény: balabmw (28963)
balabmw Creative Commons License 26 órája 0 0 28963

Hibatárolóban mi van?

Előzmény: Titanium101 (28962)
Titanium101 Creative Commons License 29 órája 0 0 28962

Na autóztam vele egy csomót, de sajnos nem regenerálta le :((( Tököm kivan már vele.

Hülye gutmann állandóan kifagyott 8élő adattal, szóval csak ezzel a hoki kiolvasóval tudtam nézni élő adatokat stabilan.

A bal oldali bemelegedve alapjáraton, a másik kb 90-100 km/h-val haladva részterhelésen. Jobb oldali képen látszik, hogy teljesül a kipuf hő,

a vízhő is 90°C, (de az most itt nem látszik.) Mégsem indítja el a regent. Talán mert túl magas már részterhelésen a nyomáskülönbség a DPF előtt-után? Más magyarázatot nem tudok már. Csak nem tudom, ha leveszem, kitisztíttatom, az meddig fog tartani... :S

 

 

Ja és: Részterhelésen 50% EGR kivezérlés normális? Azt láttam még menet közben 90-100km/h 2500rpm-nél.

mica-r Creative Commons License 1 napja 0 0 28961

én nem szoktam minden fogyasztót bekapcsolni, szerintem az a 20 Amper nem oszt-nem szoroz

Előzmény: atuc (28960)
atuc Creative Commons License 1 napja 0 0 28960

Sebesség minimum van. Alacsonyabb fokozat jobb, száguldozni, pályázni nem kell. Minden fogyasztót bekapcsolni.

 

Előzmény: Titanium101 (28957)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 28959

géppel akartam készerregezni akkor az is írta, hogy menjek vele de, magától elkezdi vagy melegen kell ráböknöm a pc-n hogy kényszer reg?""

 

elinditod a kenyszer regent.. mindegy milyen feltetelek mellett. .
ezt a kerest tarolja/elfogadja a DDE... innentol HA minden elvaras teljesul.. elinditja a regent magatol.. 
nem kell gombokat nyomogatni.. 

 

(van mikor kell.. de talan az elso lepcson jussunk at eloszor. ) 

 



Előzmény: Titanium101 (28958)
Titanium101 Creative Commons License 1 napja 0 0 28958

Amikor géppel akartam készerregezni akkor az is írta, hogy menjek vele de, magától elkezdi vagy melegen kell ráböknöm a pc-n hogy kényszer reg?

(esetleg álljak meg egy pillanatra ha már minden feltétel ok, akkor adjam be neki hogy kényszer reg.... és vissza a pályára

Előzmény: atuc (28956)
Titanium101 Creative Commons License 1 napja 0 0 28957

7végén kipróbálom. Fordulatszámot nem említ?

Előzmény: atuc (28956)
atuc Creative Commons License 1 napja 0 0 28956

Próbáld ezt: 

30-45 perc folyamatos haladás 80 km/óra felett összes fogyasztó bekapcsolva.

Gázhőmérséklet 240C felett.

Ha a hiba állandó helyett időszakos lesz, indíthatsz géppel kényszerregenerálást, ha

 

75 C felett a vízhőfok

240 C felett a gázhőfok

nem világít az üzemanyag tartalék kijelző

nincs üzemanyagra, EGR-re vonatkozó hibakód

folyamatos a haladás legalább 90-nel

 

ekkor kell kb. 600 fok a sikerhez. Ha az utolsó regen óta megtett távolság nullázódik, akkor lesz kész.

 

Előzmény: Titanium101 (28947)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 28955

legkorirol -850-900 mbar, /vagy abszolutrol +100- 150mbar... 
en ettol nagyobb vakumot meg semmin nem mertem. 
(valoszinu oka van :) 

..es ez dobbentet jo ertek .. szvsz nalad a - 700..HA valos... 
az nem egy hiba ertek. 

Előzmény: Titanium101 (28953)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 28954

van olyan dpf hibakod ami melett elindul a regen..
de torolni csak sikeres regen utan tudod.

ez nalad gyarto specific kod. 
erre nincs nalam -emlekezheto - tapasztalat.. 
de talan tipp.. 
probald mar meg eobd oldalrol is olvasni. 
az szabvany.
az kotelezo ervenyu .

Előzmény: Titanium101 (28951)
Titanium101 Creative Commons License 1 napja 0 0 28953

Szerintem sem ott lesz a gond ezek után. Csak sok helyen olvastam, még g google AI is azt monta, (persze nem csak innen tájékozódtam :D ) hogy 0,8-1 barra van tervezve a rendszer és emiatt szar az EGR vezérlés.

Előzmény: cam aro (28950)
Titanium101 Creative Commons License 1 napja 0 0 28952

*** és termosztátcsere után megcsinálta.

Előzmény: Titanium101 (28951)
Titanium101 Creative Commons License 1 napja 0 0 28951

Amikor termosztáthiba miatt nem volt meg minden feltétel 1 éve és nem regenerált a kurvája, akkor is ezt a kettőt írta be.

Csak nem emlékszem, hogy kikellett törölnöm menet közben avagy sem.

Előzmény: atuc (28948)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 28950

volt ilyen vakum pumpam. 
addig mig osszehasonlitani kell ertekeket .. tok jo. 
de ha mar a konkret ertek kell... akkor nem. 

jo az a 700, bar lehet ettol kicsit lassu a vezerles. 
de elketyeg vele.. minden ez alatt megy.. 

Előzmény: Titanium101 (28945)
cam aro Creative Commons License 1 napja 0 0 28949

ja.. hat az nem az amirol en beszeltem.. az csak a 'regen ready' allapot. 
..nem a regen active .. 
de jo oke.. igy mar ertem mica-rt. 

ez a /viz/ hofok eleg kritikus.. foleg igy telen eleg sok szenvedes van hogy elerje. 
nem emlekszem * hogy barmiN is indult volna termosztat nyitas > hofoka <  alatt. 
(a kipuff hofok megint egy masik dolog )

* volt valami marka amin mar 60C viz kornyeken elindult.. neztem is mint hal a szatyorban..

Előzmény: 409 (28943)
atuc Creative Commons License 1 napja 0 0 28948

Ismétlem:

ha a 480A és a 481A állandó hiba fennáll, a vezérlő nem indítja el a regenerálást biztonsági okokból. DPF tisztítás vagy csere.

Előzmény: Titanium101 (28947)
Titanium101 Creative Commons License 1 napja 0 0 28947

Vakumpumpa csere.... ugyan úgy -0,7bar. :D Nem változott semmi. Hiába közvetlenül a pumpánál mértem a nyomást.

 

Viszont: miután szét és összeraktam azt a környéket jobban melegszik a kipuf hőmérséklet.

NE KÉRDEZZÉTEK MIÉRT, LÖVÉSEM SINCS.

 

Most 5 perc alapjárat után már 170 fokos a kipuf. hőmérséklet.

Mentem vele csak városban, már fel ment 250 fokra is.

Az a kérdésem, ha felmegyek pályára, és a vízhő is már 90 lesz akkor el fogja indítani a regenerálást, vagy menet közben

kellene bűvészkednem és kitörölni a hibakódokat?

 

atuc Creative Commons License 2 napja 0 0 28946

70 fok. De vezérlőfüggő szerintem.

Előzmény: mica-r (28937)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!