P300-as kódból már csípőből mondtam volna, hogy gyújtáskimaradás. Az utolsó szám a henger számát jelenti, azaz P301 vagy P302, stb. Nem csak a Kia-Hyundai sajátossága. Előzőleg Lacettim volt, abban 17000 km-nél jelentkezett ugyanez, vagyis a kipuff-szelep helytelen záródása a lerakódás miatt okozta. Gariban bontás lett belőle, új (úgymond lehúzószelepek kerültek bele, állítólag a szelepszárban volt egy kiképzés, ami a lerakódni akaróü koszt lehúzta a szelepvezetőből, de nehezen hiszek a mesékben) szelepsor, szimmeringek, tömítések, stb. De mindenre a gyógyír az alacsony fordulat elkerülése. No meg az EGR lefalazása, mert onnan is sok trutyi kerül vissza a gázokkal. (mondjuk az még csak EU4-es motor volt, elektronikusan nem dobta erre a hibakódot..:-)
Amúgy a trafó felé is jogos gyanakodni ilyenkor, nálunk már volt egy csere, de ott a hibajelenség nem rá
ngatás volt, ahnem egyszerűen nem húzott a kocsi, előzni szinte képtelenség volt, erőtlenül ment. (mondjuk az akkor már csak két hengerrel működő motortól nem is lehetett mást várni! :-) )
Most már a Ceed (JD) is benne van az OSRAM kompatibilitási listában vagyis van legális H7 led beépítési lehetőség. Valaki esetleg próbálkozott már ilyesmivel? Érdekelnének a tapasztalatok. Az egyik fő problémám az, hogy melyiket érdemes LED-esíteni? Elég a tompítottat (hisz az esetek túlnyomó többségében ezt használja az ember) vagy érdemes mindkettőt? Mert egy 2db-os OSRAM Nightbreaker LED 40+ezer Ft körül van, szóval a 4 db erősen 100ezer Ft közeli. Megéri vajon mind a 4-et cserélni?
Másik LED-es kérdés a nappali menetfény. Nekem nem a fényszóróba épített LED-es van (ami gyakran meghibásodik és horror áron lehet cserélni). Az enyém a lökhárítóba van szerelve. Az a bajon vele, hogy nagyon gyakran meghibásodik és cserélni kell az izzót. Felmerült, hogy egy LED-es esetleg jobban bírná a gyűrődést. Ezt vajon lehet legálisan? Sajnos az izzó típusa most nincs meg fejből. Valami leírást olvastam, ami úgy fogalmazott, hogy csak a tompított/távolsági fényszórókban van legális LED csere lehetőség, az egyéb JELZŐ izzókban nem. Gondolom ez alatt a ködlámpa, féklámpa értendő. A nappali menetfény vajon ide tartozik-e? Valaki esetleg cserélte-e már ezt LED-re.
Tanácsot szeretnék kérni.A járművem egy Ceed, CD, 2019 es 1,4 CVVT. Manuális váltós.
Keveset használjuk, a gyújtógyertyát, és a váltó olajat a gépkönyv szerint, 150 ezer, és 120 ezer kilóméternél ki kell cserélni. Most futott a kocsi 25000 km-t.
Nálam sosem éri majd el a fenti kilóméter futást.
Kérdésem, hogy mikor cseréljem ezeket ki? Hány éves korában?
Valakinek nincs szüksége a 2014-ben vásárolt KIA CEED Sporty Wagonom gyári tetőcsomagtartó keresztrúdjának tartalék zárókupakjaira? 1 db balos és 1 db jobbos, azaz 1 db 121054 gyári cikkszámú és 1 db gyári 121055 cikkszámú. Eladnám 8eFt+csomagküldés díjért. Svédországból rendeltem őket, amikor levitte az autómosó és nem lett meg, de kértem 1-1 tartalékot is az elveszetten felül. Ha valakit érdekel, akkor keressen meg privátban, mert fórumot nem olvasgatok, viszont az autó eladása miatt nekem már nem kell, de másnak még hasznos lehet, ha elhagyta, és idegesíti, hogy fütyül a szél benne.
Nem vagyok utazó ügynök, szóval 99%-ban annyira van szükségem a navigációból, hogy szóljon a trafi miatt. A maradék 1%-ban bőven elég a telefon képernyője.
Nekem 2019-es Ceed-em van, a sávtartó nagyon jól működik, szeretem. 60 km/ó alatt be sem avatkozik, felette is csak olyan erővel, ami nem okoz gondot. Azóta ennyire elrontották volna?
Ezek borzalmasak, én anno mikor a Ceed-et vettem, nagyot nézett az értékesítő, mikor mondtam, hogy a legfontosabb, hogy nem lehet benne érintőképernyő. :) Egyébként értelmes gyártő is tudja, hogy ezek nagy része faszság. A Renault5-ösben tök jól megoldották, be lehet állítani a "safety perso" módot, vagyis teljesen testre szabható mit szeretnél, mit nem, aztán ez az üzemmód egy dedikált gombbal ki-bekapcsolható. Remekül működik.
Az autónak állandóan valami siráma van. Valamiért folyton sipog. Én még csak lehalkítani tudtam, kikapcsolni nem.Mástól is hallottam, hogy meg kell szokni és nem kell rá odafigyelni. A nagy központi kijelzője azért jó...
A vezetést segítő elektronikája nem túl jó. A sávtartó elektronikája kifejezetten baleset veszélyes. Ki lehet kapcsolni, de mindig visszajön. Személyes tapasztalat vele az alábbi: Főúton mentem amikor mellékutcából kijött elém (némileg) egy autó. Irányjelző működtetésér nem volt idő, az automata visszarántotta az autót, majdnem nekimentem. Szerencsémre még sikerült kikerülni. Kikapcsolt sávtartó mellett autópályán erős fékezésnél az autó eleje beszitált, nehéz volt saját sávjában megtartani. Guminyomás rendben volt, legalább is a műszerfal kijelzője szerint.
Nemsokára egy 2025-ös Ceed kombit fogok céges autóként vezetni.
Azt hallottam, hogy az új KIA modellekben vagy egy olyan funkció ami hanggal jelzi, ha az aktuális sebesség határt átlépem. (Táblák felismerése és GPS alapján lövi be, hogy adott szakaszon mennyivel lehet közlekedni.) És már akár akkor is jelez, ha 50-es táblánál 51-el megyek, ami ugye mindennapos dolognak számít... (Nem vagyok notorikus gyorshajtó, sőt, de ezt elkerülni nem lehet, vagy legalábbis én nem tudom:) )
Szerintem ez inkább veszélyes mint jó, hisz elvonja a figyelmet mert ohatatlan, hogy lepillant az ember a kijelzőre, hogy miért jelez az autó.
Valahol azt írták, hogy ezt a funkciót nem lehet kikapcsolni, valahol azt, hogy csak átmenetileg lehet kikapcsolni és minden indítás után autómatikusan vissza kapcsol mint a start stop rendszer. Szóval a kérdésem az, hogy mi az igazság ezzel kapcsolatban? Ki lehet kapcsolni, ha igen, véglegesen, vagy tényleg minden indításnál el kell játszani? És ha ki lehet kapcsolni akkor menüben, vagy van rá dedikált gomb? Más modelleknél mintha olyat láttam volna, hogy a némitás gombot nyomva tartva kikapcsolható ez a funkció.
Előre is köszönöm a válaszokat!
u.i: ha bármi más észrevétel vagy tanács is eszébe jut valakinek a beállításokkal kapcsolatban, amit érdemes azonnal elvégezni, mielőtt elindul vele az ember, ne tartsa magába! :)
Egy 2019-es Kia Ceed 1.4 MPI-m van, és sajnos 95 ezer km-nél tönkrement benne a kuplung. Elég bosszantó, főleg mert nem számítottam rá ilyen hamar. Van valakinek hasonló tapasztalata? Ez mennyire gyakori probléma ennél a típusnál?
Megint előjött a téma. Ahogy korábban is írtam, „erősen szubjektív véleményem” nem légből kapott ötlet, és nem is saját vélemény, hanem tapasztalt emberek véleményéből fakad. https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2025/08/26/hasznalt-auto-kia-ceed-jd-2012-2018/ Ma akadtam rá véletlen erre a pár hetes cikkre, abban is olvastam megint a témáról: „Az 1,4-es szívómotor nem egy elpusztíthatatlan szerkezet, oda kell figyelni a megfelelő olajcsere-intervallumra. Sajnos sokan nem megfelelő olajat raktak ezekbe (olykor márkaszervizekben sem), 5W40 és 10W40 olajakat az előírt 5W30 helyett.” Nyilván mindenki azt használ, amit jónak gondol, de én pl. hallgatok azokra, akik a konkrét motorról nagyobb tapasztalattal rendelkeznek. A cikkben is hivatkozott specialista pedig biztosan több ilyet látott már, mint én…
2016-os KIA Ceed 1,4, szeretném a gyári CD-s középkonzolt, navisra cserélni, amiben működik az android auto. Ha jól értesültem, akkor a 2016-hoz a gyári navigáció nem tudja az android auto-t. Első gondolatom az volt, hogy veszek bontott navit hozzá, de ha nem tudja az android auto-t, akkor felejtős. De akkor meg valami "kínai" navi jöhet szóba. Ettől meg elriasztottak, mert sok kínai típus esetén fennáll az, hogy szipkázza az akksit kikapcsolt állapotban. Valamelyik nap láttam használtautó-n egy 2017-es ceed hírdetést, amiben a kicsikének gyári navigációja volt, de a képeken látszott a Spotify és Google maps ikon is a navin. Esetleg van tapasztalat "kínai" navigációval kapcsolatban ceed-ben, ami nem lassú és nem eszi az akksit? Vagy lehet olyan gyári navit szerezni a 2016-os ceed-hez, ami tudja az android autót, google maps-et, spotify-t? Előre is köszi
A KIA CEED Bal és jobb oldali ajtóbehúzó fogantyún, belül van két gumi, ami lejön. Ezt a két gumit lehet újonnan pótolni vagy mivel lehet visszaragasztani?