Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fec73 Creative Commons License 6 órája 0 1 37837

Szia, még nem volt időm megnézni....

Majd megírom....

fec73

Előzmény: irreverzibilis (37836)
irreverzibilis Creative Commons License 10 órája 0 0 37836

és ez volt a baj oka?

 

Előzmény: fec73 (37835)
fec73 Creative Commons License 23 órája 0 0 37835

Sziasztok.

Köszi a válaszokat.

De volt pollenszűrő cserélve....minden évben.

Az autó elmúlt 6 éves..

fec73

irreverzibilis Creative Commons License 26 órája 0 0 37834

Nem volt cserélve a pollenszűrő? és nem lett pattentul visszarakva a kesztyűtartó?

Előzmény: fec73 (37832)
Töck Jenő Creative Commons License 1 napja 0 0 37833

Hány éves autó?

Előzmény: fec73 (37832)
fec73 Creative Commons License 1 napja 0 0 37832

Sziasztok.

 

Segítséget kérek.

Ceed (CD) az alany. a kesztyűtartó ajtaja zörög...

Találkoztatok már ilyen jelenséggel.

Bezárt állapotban megnyomom a kesztyűtartó ajtaját, és lötyög.....

Mi lehet a megoldás? 

Köszi

fec73

cápaFeri Creative Commons License 2025.11.04 0 0 37831

P300-as kódból már csípőből mondtam volna, hogy gyújtáskimaradás. Az utolsó szám a henger számát jelenti, azaz P301 vagy P302, stb. Nem csak a Kia-Hyundai sajátossága. Előzőleg Lacettim volt, abban 17000 km-nél jelentkezett ugyanez, vagyis a kipuff-szelep helytelen záródása a lerakódás miatt okozta. Gariban bontás lett belőle, új  (úgymond lehúzószelepek kerültek bele, állítólag a szelepszárban volt egy kiképzés, ami a lerakódni akaróü koszt lehúzta a szelepvezetőből, de nehezen hiszek a mesékben) szelepsor, szimmeringek, tömítések, stb. De mindenre a gyógyír az alacsony fordulat elkerülése. No meg az EGR lefalazása, mert onnan is sok trutyi kerül vissza a gázokkal. (mondjuk az még csak EU4-es motor volt, elektronikusan nem dobta erre a hibakódot..:-)

Amúgy a trafó felé is jogos gyanakodni ilyenkor, nálunk már volt egy csere, de ott a hibajelenség nem rá

ngatás volt, ahnem egyszerűen nem húzott a kocsi, előzni szinte képtelenség volt, erőtlenül ment. (mondjuk az akkor már csak két hengerrel működő motortól nem is lehetett mást várni! :-) )

Előzmény: Airbag. (37829)
gal3hun Creative Commons License 2025.10.30 0 0 37830

Most már a Ceed (JD) is benne van az OSRAM kompatibilitási listában vagyis van legális H7 led beépítési lehetőség. Valaki esetleg próbálkozott már ilyesmivel? Érdekelnének a tapasztalatok. Az egyik fő problémám az, hogy melyiket érdemes LED-esíteni? Elég a tompítottat (hisz az esetek túlnyomó többségében ezt használja az ember) vagy érdemes mindkettőt? Mert egy 2db-os OSRAM Nightbreaker LED 40+ezer Ft körül van, szóval a 4 db erősen 100ezer Ft közeli. Megéri vajon mind a 4-et cserélni?

 

Másik LED-es kérdés a nappali menetfény. Nekem nem a fényszóróba épített LED-es van (ami gyakran meghibásodik és horror áron lehet cserélni). Az enyém a lökhárítóba van szerelve. Az a bajon vele, hogy nagyon gyakran meghibásodik és cserélni kell az izzót. Felmerült, hogy egy LED-es esetleg jobban bírná a gyűrődést. Ezt vajon lehet legálisan? Sajnos az izzó típusa most nincs meg fejből. Valami leírást olvastam, ami úgy fogalmazott, hogy csak a tompított/távolsági fényszórókban van legális LED csere lehetőség, az egyéb JELZŐ izzókban nem. Gondolom ez alatt a ködlámpa, féklámpa értendő. A nappali menetfény vajon ide tartozik-e? Valaki esetleg cserélte-e már ezt LED-re.

Airbag. Creative Commons License 2025.10.26 0 0 37829
irreverzibilis Creative Commons License 2025.10.25 0 0 37828

én a váltóolajat nem bántanám a szervíz periodusban megjelölt kilométerig,de a gyertyákat 60ezerkm-nél cserélném

Előzmény: fec73 (37827)
fec73 Creative Commons License 2025.10.25 0 0 37827

Sziasztok.

Tanácsot szeretnék kérni.A járművem egy Ceed, CD, 2019 es 1,4 CVVT. Manuális váltós.

Keveset használjuk,  a gyújtógyertyát, és a váltó olajat a gépkönyv szerint, 150 ezer, és 120 ezer kilóméternél ki kell cserélni. Most futott a kocsi 25000 km-t.

Nálam sosem éri majd el a fenti kilóméter futást.

Kérdésem, hogy mikor cseréljem ezeket ki? Hány éves korában?

Köszönöm.

fec73

Sch.Tamás Creative Commons License 2025.09.29 0 0 37826

Sziasztok!

 

Valakinek nincs szüksége a 2014-ben vásárolt KIA CEED Sporty Wagonom gyári tetőcsomagtartó keresztrúdjának tartalék zárókupakjaira? 1 db balos és 1 db jobbos, azaz 1 db 121054 gyári cikkszámú és 1 db gyári 121055 cikkszámú. Eladnám 8eFt+csomagküldés díjért. Svédországból rendeltem őket, amikor levitte az autómosó és nem lett meg, de kértem 1-1 tartalékot is az elveszetten felül. Ha valakit érdekel, akkor keressen meg privátban, mert fórumot nem olvasgatok, viszont az autó eladása miatt nekem már nem kell, de másnak még hasznos lehet, ha elhagyta, és idegesíti, hogy fütyül a szél benne.

 

Üdv,

Schell Tamás

Siófok

 

 

 

Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.26 0 0 37825

Én is meg tudtam vele birkózni, de azért váratlan dolgai vannak.

Előzmény: reserved (37823)
Ubulaköbön Creative Commons License 2025.09.26 0 0 37824

Nem vagyok utazó ügynök, szóval 99%-ban annyira van szükségem a navigációból, hogy szóljon a trafi miatt. A maradék 1%-ban bőven elég a telefon képernyője.

Előzmény: Töck Jenő (37822)
reserved Creative Commons License 2025.09.26 0 0 37823

Nekem 2019-es Ceed-em van, a sávtartó nagyon jól működik, szeretem. 60 km/ó alatt be sem avatkozik, felette is csak olyan erővel, ami nem okoz gondot. Azóta ennyire elrontották volna?

Előzmény: Töck Jenő (37817)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.26 0 0 37822

A nagy érintő képernyő navigációnál előnyösebb mint a telefon vagy a kis külön fölrakható navigácós izé.

Előzmény: dokeee (37820)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.26 0 0 37821

A KIA-ban több mint 60(hatvan) funkció gomb (érintőképernyő+gomb) van. Van amiből ugyanarra a célra - pl tempomat - több is van.

Előzmény: dokeee (37820)
dokeee Creative Commons License 2025.09.26 0 0 37820

Ezek borzalmasak, én anno mikor a Ceed-et vettem, nagyot nézett az értékesítő, mikor mondtam, hogy a legfontosabb, hogy nem lehet benne érintőképernyő. :) Egyébként értelmes gyártő is tudja, hogy ezek nagy része faszság. A Renault5-ösben tök jól megoldották, be lehet állítani a "safety perso" módot, vagyis teljesen testre szabható mit szeretnél, mit nem, aztán ez az üzemmód egy dedikált gombbal ki-bekapcsolható. Remekül működik.

Előzmény: Töck Jenő (37819)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.25 0 0 37819

Az autónak állandóan valami siráma van. Valamiért folyton sipog. Én még csak lehalkítani tudtam, kikapcsolni nem.Mástól is hallottam, hogy meg kell szokni és nem kell rá odafigyelni. A nagy központi kijelzője azért jó...

Előzmény: Alasoh81 (37818)
Alasoh81 Creative Commons License 2025.09.25 0 0 37818

Köszönöm a választ!

A sávtartót is minden egyes alkalommal ki kell kapcsolni?

Láttam, hogy van egy dedikált gomb erre a bal oldalon a kormány mellett 

a műszerfalon és egy a kormányon. Mind a kettő ugyan azt csinálja vagy

különböző módon működnek?

 

Illetve a sebességg túllépés jelzésével kapcsolatban mi az igazság?

Azt is ki lehet kapcsolni, csak mindig vissza kapcsol, minden indításnál?

És erre van dedikált gomb, vagy csak a menüben kapcsolható ki?

Előzmény: Töck Jenő (37817)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.25 0 0 37817

A vezetést segítő elektronikája nem túl jó. A sávtartó elektronikája kifejezetten baleset veszélyes. Ki lehet kapcsolni, de mindig visszajön. Személyes tapasztalat vele az alábbi: Főúton mentem amikor mellékutcából kijött elém (némileg) egy autó. Irányjelző működtetésér nem volt idő, az automata visszarántotta az autót, majdnem nekimentem. Szerencsémre még sikerült kikerülni. Kikapcsolt sávtartó mellett autópályán erős fékezésnél az autó eleje beszitált, nehéz volt saját sávjában megtartani. Guminyomás rendben volt, legalább is a műszerfal kijelzője szerint.

Alasoh81 Creative Commons License 2025.09.25 0 0 37816

Üdvözlök mindenkit!

 

Nemsokára egy 2025-ös Ceed kombit fogok céges autóként vezetni. 

 

Azt hallottam, hogy az új KIA modellekben vagy egy olyan funkció ami hanggal jelzi, ha az aktuális sebesség határt átlépem. (Táblák felismerése és GPS alapján lövi be, hogy adott szakaszon mennyivel lehet közlekedni.)
És már akár akkor is jelez, ha 50-es táblánál 51-el megyek, ami ugye mindennapos dolognak számít... (Nem vagyok notorikus gyorshajtó, sőt, de ezt elkerülni nem lehet, vagy legalábbis én nem tudom:) )

Szerintem ez inkább veszélyes mint jó, hisz elvonja a figyelmet mert ohatatlan, hogy lepillant az ember a kijelzőre, hogy miért jelez az autó. 

Valahol azt írták, hogy ezt a funkciót nem lehet kikapcsolni, valahol azt, hogy csak átmenetileg lehet kikapcsolni és minden indítás után autómatikusan vissza kapcsol mint a start stop rendszer. 
Szóval a kérdésem az, hogy mi az igazság ezzel kapcsolatban? 
Ki lehet kapcsolni, ha igen, véglegesen, vagy tényleg minden indításnál el kell játszani? 
És ha ki lehet kapcsolni akkor menüben, vagy van rá dedikált gomb? Más modelleknél mintha olyat láttam volna, hogy a némitás gombot nyomva tartva kikapcsolható ez a funkció.

Előre is köszönöm a válaszokat!

u.i: ha bármi más észrevétel vagy tanács is eszébe jut valakinek a beállításokkal kapcsolatban, amit érdemes azonnal elvégezni, mielőtt elindul vele az ember, ne tartsa magába! :)

üdv.:
Peti

 

Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.22 0 0 37815

Kezd kopott lenni.

Előzmény: Töck Jenő (37814)
Töck Jenő Creative Commons License 2025.09.22 0 0 37814

Szerintem hideg motornál nagy a hézag, füstöl. Bemelegszik, hézag kisebb lesz, nem füstöl. 260e km-nél nem lenne meglepő. 

Előzmény: asim1 (37813)
asim1 Creative Commons License 2025.09.22 0 0 37813

Sziasztok!

 

Van egy 2011 es Ceed' -em 1.6 D (85kW-os)

 

Gyakran és egyre gyakrabban fél napos egésznapos állás után füstölve indul.

 

És olyankor többnyire az alapjárat ingadozik kb. 2-5 másodopercig utána be áll.

 

A szerelő azt mondta hogy porlasztó.

 

Kiszereltük, elküldtük.

 

A padon nem hozott ki semmit.

Azt mondták nem is kell felújítani (260 ezer km van benne)

 

Kapott egy kis ultrahangos takarítást jót tet neki.

 

De a füstölős indítási problémámat nem oldotta meg.

 

Mi lehet ki kell méretni - diagnosztika?

Nagynyomású szivattyú?

 

(izzító gyertya csere volt az első -tök szívás  be volt rohadva)

 

 

Köszönöm előre is 

 

üdv. G.M

 

 

 

 

 

 

MZ1999 Creative Commons License 2025.09.18 0 0 37812

Sziasztok,

Egy 2019-es Kia Ceed 1.4 MPI-m van, és sajnos 95 ezer km-nél tönkrement benne a kuplung. Elég bosszantó, főleg mert nem számítottam rá ilyen hamar. Van valakinek hasonló tapasztalata? Ez mennyire gyakori probléma ennél a típusnál?

Köszönöm előre is a válaszokat.

irreverzibilis Creative Commons License 2025.09.18 0 0 37811

maradjunk annyiban hogy vezetési körülmények:cipőméret vagy megtett km is sokat számít, én maradok az eneos 5w40-nél 8-10 éve ezzel megy,kopp-kopp

Előzmény: gnrb (37810)
gnrb Creative Commons License 2025.09.18 0 0 37810

Megint előjött a téma. Ahogy korábban is írtam, „erősen szubjektív véleményem” nem légből kapott ötlet, és nem is saját vélemény, hanem tapasztalt emberek véleményéből fakad.
https://www.vezess.hu/hasznaltauto-tesztek/2025/08/26/hasznalt-auto-kia-ceed-jd-2012-2018/
Ma akadtam rá véletlen erre a pár hetes cikkre, abban is olvastam megint a témáról: „Az 1,4-es szívómotor nem egy elpusztíthatatlan szerkezet, oda kell figyelni a megfelelő olajcsere-intervallumra. Sajnos sokan nem megfelelő olajat raktak ezekbe (olykor márkaszervizekben sem), 5W40 és 10W40 olajakat az előírt 5W30 helyett.”
Nyilván mindenki azt használ, amit jónak gondol, de én pl. hallgatok azokra, akik a konkrét motorról nagyobb tapasztalattal rendelkeznek. A cikkben is hivatkozott specialista pedig biztosan több ilyet látott már, mint én…

Előzmény: irreverzibilis (37761)
float-o-robot Creative Commons License 2025.08.31 0 0 37809

Sziasztok, 

 

2016-os KIA Ceed 1,4, szeretném a gyári CD-s középkonzolt, navisra cserélni, amiben működik az android auto. Ha jól értesültem, akkor a 2016-hoz a gyári navigáció nem tudja az android auto-t. Első gondolatom az volt, hogy veszek bontott navit hozzá, de ha nem tudja az android auto-t, akkor felejtős. De akkor meg valami "kínai" navi jöhet szóba. Ettől meg elriasztottak, mert sok kínai típus esetén fennáll az, hogy szipkázza az akksit kikapcsolt állapotban. Valamelyik nap láttam használtautó-n egy 2017-es ceed hírdetést, amiben a kicsikének gyári navigációja volt, de a képeken látszott a Spotify és Google maps ikon is a navin. Esetleg van tapasztalat "kínai" navigációval kapcsolatban ceed-ben, ami nem lassú és nem eszi az akksit? Vagy lehet olyan gyári navit szerezni a 2016-os ceed-hez, ami tudja az android autót, google maps-et, spotify-t? Előre is köszi

csakovacshu Creative Commons License 2025.08.31 0 0 37808

Sziasztok,

 

A KIA CEED Bal és jobb oldali ajtóbehúzó fogantyún, belül van két gumi, ami lejön. Ezt a két gumit lehet újonnan pótolni vagy mivel lehet visszaragasztani?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!