Őszintén szólva az egészen konkrétan feltett kérdésemre ez a válasz, kb 0 valódi tartalommal bírt. :P :D
A lentebbi kommentek alapján csak puszta kíváncsiságból merült fel bennem, hogy vajon 2021/2022-től tudják-e ezt at S-Crossok, és vajon mondjuk egy 2022es GL+ is tudja-e, vagy csak a GLX-ek (ha egyszer esetleg csere mondjuk...). Azt tudom, hogy az éberségfigyelő megjelenésétől (2024?) mindegyik, az alap GL is tudja. Ahogy írod: nem tartom nélkülözhetetlen dolognak, és valóban annyira nem is "mindennap nélkülözhetetlenül hasznos" de mégis csak GPS pozícót tudsz vele nézni, ajtót nyitni/zárni távolról, üzemanyag szint stb. szóval ha már van (lenne) alapon nekem azért tetszik, biztos ránéznék. Pl.: nem egy szivenütős dolog, de a mostani Qashqai-nál az Acenta ezt nem tudja, csak a felette levő szintek. Nincsenek álmatlan éjszakák miatta, de szomorú felismerés volt, 2025ben a 10+M HUF ligában... Szóval csak ezért érdekel. :)
Nálunk gyártottnál kb igen. Indiai példányoknál már régóta megvan és működik...
Bár ott már akkor létezett belőle dízel hibrid, amit mi nem is láttunk soha :D
Most előrébb lettél? :D Amúgy sok jelentősége sztem nincs a szoftvernek. Gondolom előfűtést nem tud még a kocsi (nem is tudhat EU sok országbeli tiltások miatt, mint nem lehet helyben járatni, bemelegíteni), így majdnem mindegy szerintem.
Simán telefon Bluetooth párosítással vagy AndroidAuto/CarPlay alatt?
Simán párosítva a telefont tudtommal a telefon "bemondásos nyelvcsomagját" használja ilyenkor > tehát a telefonod nem érti mit szeretnél. A Samsung nekem nem tud magyar hangutasítást fogadni, angolul/olaszul ért (ott meg a nevek suták...)
Ez a SuzukiConnect ez mindegyik "mostani orrú" (2022től gyáttott) S-Crossban benne van ha jól tudom, igaz? (a Vitarák meg talán csak az idei legutolsó faceliftkor kapták meg?)
Hát örülnék ha hónapokig működnek hibátlanul. Kábé egy hónapja nem a megszokott helyen parkoltam, gondoltam ránézek a térképen, erre kéri írjam be a kilométeróra állást, amíg nem írtam be, addig használhatatlan volt, ezt már vagy háromszor el játszott a velem, természetesen egyszer sem a kocsinál írta a kilométeróra állást.
Én nemtom, nekem régi kocsim van ehhez, de az értelmetlen appot a páramentesítöm viszi, se elindítani se leállítani nem lehet vele. De vettem wifiset milyen jó lesz 😆
A suzuki applikációról mi a véleményetek? Nálam az app megnyitásakor öt esetben négy-nél azzal fogad, hogy lejárt a munkamenet. Ma azzal tetézte értelmetlenségét, hogy nem tudok belépni az applikációban, mivel szerinte egy másik eszközöm vagyok bejelentkezve, ha folytatni akarom, előbb lépje ki a masik az eszközről, természetesen megnevezi a másik eszközt, ami ez a telefon, amiről épp szeretnék belépni. Kész agyf.sz az egész, ha hirtelen mondanom kéne egy ennél értelmetlenebb applikációt nem jut eszembe egy sem.
Én a részecskeszűrőt azzal intézem el, hogy sose engedem a fordulatot 2000 alá, városban 3. fölé nem váltok, és rutinszerűen nyomom ki a start-stopot induláskor.
2020-as k14d 6mt eddig 28.000 km-rel (nem hajtom túl), megkapja az éves szervizt, volt eddig 2 visszahívás de csak apró dolgok miatt. Minden gyári rajta, csak a fényszórót kellett lejjebb állítani, folyton levillogtak a sötétben.
Gerinctámaszt tényleg utólag kell bele applikálni, de nem túl zavaró a hiánya.
Mindig a legjobb fogyasztás alapján rakja, de az nem feltétlen gond, mert míg kéziváltót nem váltanak vissza jellemzően 50-ről gyorsulásnál, addig az automata azonnal visszavált annyit, amennyit érdemes.
Anno 1.5 ignis is ilyen volt, néztem 50 4-ben 1500-as fordulattal, de ahogy picit jobban megnyomtam visszadobta 3-ba vagy 2-be.
Most már 1200-as fordulatok vannak ilyen tempó mellett.
Simán lehet, de igazából mindegy is, mert nem problémás amúgy sem.
És az is tény, hogy mocsok gyorsan melegszik és jégtelenít, ami meglepő volt korábbi Suzuki után, ebből is gondolom valami sumák van a dologban. Nem mondom, hogy igazam van, sose feküdtem alá :)
Egr amúgy van, egybe van állítólag a katalizátorral és hűtött egr, azért is melegszik be olyan hihetetlen gyorsan amúgy. Annyira piszkálta anno a csőröm, hogy utánajártam kicsit és van benne, de kb problémamentes.
Toyota szintén hűtött ha minden igaz, viszont nem sikerült annyira jól, mert időnként pucolni kell, kb 80-100000km-enként erősen ajánlott és az feltűnt, hogy lassabban melegszik, mint scross tette, igaz, normál használat mellett közel se terhelődik úgy a motor benne, ez lehet a fő oka
Le akartak tolni? Az nem én voltam xd amúgy azért, mert full lineárisan gyorsul, azaz elején mások gyorsabban indulnak és anyáznak, hogy totojázunk, de mikor váltani kell idő, ráadásul úgy lassul a gyorsulási kedv is, ez meg konstans motorfordulattal megy felfelé xd
Most pályáztunk hétvégén, hát scross jobb szerette a 100 feletti tempót, ha meg kellett indulni. Ez is megy úgy ahogy, de az a visítás mellette... Suzukinak szebb a hangja fent xd
Ahogy a cartársak már céloztak rá: jó ideje a jelenkori (benzin)motorok trendje (sőt kb ez is kifutóban van) a turbó, közvetlen befecsi, sokaknál még EGR-el, kettőstömegű lendkerékkel, GPF-el stb is megspékelve. Nyilván ez mind "hibaforrás", de ezen belül a Suzuki motorjai még mindig a kifejezetten tartósak/problémamentesek közé tartoznak. Tehát első körben Neked kell eldönteni, hogy "felszállsz erre a vonatra" vagy sem (csak innen nézve ha nem akkor valóban max kisautóban találsz még egyszerűbb technikát, vagy kb az MZS-nél az 1.5 szívóbenzint - kérdés a Swiftben van automata? szerintem max robotizált kéziváltó, attól jobban fáznék...a Suzuki bolygóműves Aisin nagyon jó/kiforrott darab). Az is kérfés milyen ligában (mennyit szánsz rá) és mennyi időre tervezel? Párévig kb bármelyik új kibírja (ha problémás akkor az értékvesztésed lesz szopi rossz hírű használtként, mondjuk 5 évesen...), ha hosszabb távra tervezel, és/vagy használtból akkor megint más a fontossági sorrend. Szóval ha (!!!) modern turbóbenzinben gondolkozol akkor bátran vágj bele a BoosterJet-be, mert jó eséllyel nem/kevés fejfájást fog okozni (az én K10C-m 250k után köszöni jól van, torpanásról nem is hallott stb.). Ha használt, akkor ahogy írták > talán a 2019 előtti EGR és GPF nélküli 140 lovas legalább annyira jó pedigré, mint a fiatalabb, de "bonyolultabb" 129Le-s, nálam egykutya lenne.
Ui.: ha mindenképp használt és ennyire sarkos/egyedüli szempont a parafaktor, akkor itt lehet kapok érte, de szerintem célozz meg egy M16A automata váltós Vitarát, az 1.6 szívó, automata, szóvál kb teljesül az elvárásod (cserébe legalább 7-8 éves...) szvsz, mint autó/használati tárgy picivel jobb "csomag" az S-Cross, de ezzel a kérdésed méregfogát kihúzod
Koksz: scross nem háklis egr gondokra, toyotát rendszeresen pucolni kell, hűtőköz is.
Scross turbó jó, egyet szeret: forogni. Ez nem azt jelenti, hogy taposni kell, csak nem lent erőltetni, hagyni lassan felforogni.
Scrossból ültem át prius plusba (sajnos kellett a 7 személyes autó). Mondjam el milyen érzés? Nem megy suzukihoz képest, futómű gyak ugyanaz, kezelőszervek gyak ugyanazok, majd minden ugyanott van benne. Ha nem Toyota logó lenne rajta lehetne gondolkodni mi ez xd de még az ülés is szinte ugyanaz, de ebben szerencsére van gerinctámasz, ez sokat dob rajta.
Autópályáztunk ma vele, hát nem fő területe, itt scross nagyságrenddel jobb, hiába 140 ló ebben is, nem tudom hol van xd
Testvérmárka, nem mostanában kezdtek összedolgozni, 2013-ban már bőven megvolt, de korábbi modellekben is vannak hasonlóságok bőven.
Ha sokat mész városban jobb a Toyota hibrid, de vannak karbantartások, amik kellenek. Nagyon rövid távon scross kevesebbet evett, mint prius (3km), ha megy fűtés, ellenben a köv 3km alatt behozza. Ha meleg vicces látni, hogy városon belül elvan a 1.5 tonnás taxis prius 4-4.5 literrel, de evvel nem fogsz száguldozni. Ha sietek ugyanitt max 5.
Tiporva lehet menni vele, de olyan a hangja, hogy nincs kedved tolni neki xd
Ülj bele mind a kettőbe, menj legalább pár km-et velük és az alapján dönts. Ezt is szeretem használni, de scrosst is imádtam, mind a kettő remek autó, de én már papásan megyek. Scross 4wd 140le nekem vidéken evett 5-5.5 litert, sztem ez mindent is elmond a stílusról xd
szerintem azt a picivel kevesebb fogyasztást egyszerűen túl drágán adja a toyota.
és ott meg a nagy aksi kérdéses, mert egy mild aksit még csak ki lehet esetleg cserélni ha úgy érzi az ember, de egy toyota aksi az sokkal drágább. oké, javítható, de nem is egy ismerősöm van aki már döglött aksis priust használ.
szóval a toyota hibriddel is van problémás részletkérdés.
valahol olvastam, hogy nem igazán éri meg a legkisebb autókba ezt a bonyolult technikát beépíteni, mert fogyaszt 1-1,5 literrel kevesebbet ugyan, de a kezdeti befektetést számolva ez soha nem térül meg.
a toyota nem is bonyolítja, nincs hibrid és benzines yaris, nehogy valaki ezt a fentebbi számolást elvégezze,
és ne vegyék meg a hibridet
ezzel együtt is a toyota lehetséges választás, azzal sem igazán lehet mellényúlni.
azért a hatásfok az számít, pl ugyan az a teljesítmény diesellel kevesebb üzemanyag, meg a turbó meg a direkt injektor javítja a hatásfokot. a szívócsőbe injektálás az rosszabb hatásfok. de koksz se lesz, aztán a vásárló dönthet hogy melyiket veszi meg.
persze ugyanazzal a motorral a nagyobb teljesítmény az több üzemanyag.