Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DKori86 Creative Commons License 12 órája 0 1 22004

Ahogy a cartársak már céloztak rá: jó ideje a jelenkori (benzin)motorok trendje (sőt kb ez is kifutóban van) a turbó, közvetlen befecsi, sokaknál még EGR-el, kettőstömegű lendkerékkel, GPF-el stb is megspékelve. Nyilván ez mind "hibaforrás", de ezen belül a Suzuki motorjai még mindig a kifejezetten tartósak/problémamentesek közé tartoznak. Tehát első körben Neked kell eldönteni, hogy "felszállsz erre a vonatra" vagy sem (csak innen nézve ha nem akkor valóban max kisautóban találsz még egyszerűbb technikát, vagy kb az MZS-nél az 1.5 szívóbenzint - kérdés a Swiftben van automata? szerintem max robotizált kéziváltó, attól jobban fáznék...a Suzuki bolygóműves Aisin nagyon jó/kiforrott darab). Az is kérfés milyen ligában (mennyit szánsz rá) és mennyi időre tervezel? Párévig kb bármelyik új kibírja (ha problémás akkor az értékvesztésed lesz szopi rossz hírű használtként, mondjuk 5 évesen...), ha hosszabb távra tervezel, és/vagy használtból akkor megint más a fontossági sorrend. Szóval ha (!!!) modern turbóbenzinben gondolkozol akkor bátran vágj bele a BoosterJet-be, mert jó eséllyel nem/kevés fejfájást fog okozni (az én K10C-m 250k után köszöni jól van, torpanásról nem is hallott stb.). Ha használt, akkor ahogy írták > talán a 2019 előtti EGR és GPF nélküli 140 lovas legalább annyira jó pedigré, mint a fiatalabb, de "bonyolultabb" 129Le-s, nálam egykutya lenne.

 

Ui.: ha mindenképp használt és ennyire sarkos/egyedüli szempont a parafaktor, akkor itt lehet kapok érte, de szerintem célozz meg egy M16A automata váltós Vitarát, az 1.6 szívó, automata, szóvál kb teljesül az elvárásod (cserébe legalább 7-8 éves...) szvsz, mint autó/használati tárgy picivel jobb "csomag" az S-Cross, de ezzel a kérdésed méregfogát kihúzod

Előzmény: Lci1010 (21996)
BXtwelve Creative Commons License 23 órája 0 0 22003

K14C-ben 2019-ig még EGR sincs. 

A média mindent felfúj. Ha tényleg releváns probléma lenne a kokszosodás, vagy a torpanás, azt hiszem nem ennyi hozzászólás lenne a témában.

 

Prius.

Érdekes, S-Crossos pályafutásomban nem egy alkalommal ha Prius2, vagy Prius+ jön mögöttem, le akar tolni az útról. :-/

 

Amit írsz a menetdinamikáról, pontosan ezt mondta 2 Priusos ismerős.

Az egyik pont szomszédom. Suzuki Ignis mellé vett egy Prius 2-őt, mert alkalmi vétel volt, ismerőstől.

Azt mondta, nagyon jó autó, de az előzést meg kell gondolni.

 

Előzmény: Hobbit_G (22001)
Hobbit_G Creative Commons License 24 órája 0 0 22002

Jah, ha fejegység fontos és kell jó kihangosított hívás, esetleg droid autó, akkor Suzuki. 

 

Előzmény: Hobbit_G (22001)
Hobbit_G Creative Commons License 24 órája 0 0 22001

Koksz: scross nem háklis egr gondokra, toyotát rendszeresen pucolni kell, hűtőköz is. 

 

Scross turbó jó, egyet szeret: forogni. Ez nem azt jelenti, hogy taposni kell, csak nem lent erőltetni, hagyni lassan felforogni. 

 

Scrossból ültem át prius plusba (sajnos kellett a 7 személyes autó). Mondjam el milyen érzés? Nem megy suzukihoz képest, futómű gyak ugyanaz, kezelőszervek gyak ugyanazok, majd minden ugyanott van benne. Ha nem Toyota logó lenne rajta lehetne gondolkodni mi ez xd de még az ülés is szinte ugyanaz, de ebben szerencsére van gerinctámasz, ez sokat dob rajta.

 

Autópályáztunk ma vele, hát nem fő területe, itt scross nagyságrenddel jobb, hiába 140 ló ebben is, nem tudom hol van xd

 

Testvérmárka, nem mostanában kezdtek összedolgozni, 2013-ban már bőven megvolt, de korábbi modellekben is vannak hasonlóságok bőven. 

 

Ha sokat mész városban jobb a Toyota hibrid, de vannak karbantartások, amik kellenek. Nagyon rövid távon scross kevesebbet evett, mint prius (3km), ha megy fűtés, ellenben a köv 3km alatt behozza. Ha meleg vicces látni, hogy városon belül elvan a 1.5 tonnás taxis prius 4-4.5 literrel, de evvel nem fogsz száguldozni. Ha sietek ugyanitt max 5.

Tiporva lehet menni vele, de olyan a hangja, hogy nincs kedved tolni neki xd

 

Ülj bele mind a kettőbe, menj legalább pár km-et velük és az alapján dönts. Ezt is szeretem használni, de scrosst is imádtam, mind a kettő remek autó, de én már papásan megyek. Scross 4wd 140le nekem vidéken evett 5-5.5 litert, sztem ez mindent is elmond a stílusról xd

Előzmény: Lci1010 (21996)
qtc Creative Commons License 25 órája 0 0 22000

"a toyota nem is bonyolítja, nincs hibrid és benzines yaris,"

 

Nincs sem benzines em hibrid? 

 

Lehet, hogy túlgondoltad.

 

Javaslom, hogy NE vásárolj automobilt, azt nem neked találták ki.

Előzmény: Lci1010 (21996)
qtc Creative Commons License 25 órája 0 0 21999

Szerintem ne vásárolj autót, használd a közösségi közlekedési megoldásokat, beleértve a taxi-t is.

 

Előzmény: qtc (21998)
qtc Creative Commons License 25 órája 0 0 21998

Ezek szerint a Toyota nem a Te autód.

 

Marad a Suzuki.

Előzmény: Lci1010 (21996)
BXtwelve Creative Commons License 25 órája 0 0 21997

Ha ennyi mindentől félsz, akkor ne vegyél autót. 

A mai autótechnika ilyen. Ez van, vagy elfogadod, vagy gyalog jársz.

Előzmény: Lci1010 (21996)
Lci1010 Creative Commons License 25 órája 0 0 21996

szerintem azt a picivel kevesebb fogyasztást egyszerűen túl drágán adja a toyota.

és ott meg a nagy aksi kérdéses, mert egy mild aksit még csak ki lehet esetleg cserélni ha úgy érzi az ember, de egy toyota aksi az sokkal drágább. oké, javítható, de nem is egy ismerősöm van aki már döglött aksis priust használ.

szóval a toyota hibriddel is van problémás részletkérdés.

 

valahol olvastam, hogy nem igazán éri meg a legkisebb autókba ezt a bonyolult technikát beépíteni, mert fogyaszt 1-1,5 literrel kevesebbet ugyan, de a kezdeti befektetést számolva ez soha nem térül meg.

 

a toyota nem is bonyolítja, nincs hibrid és benzines yaris, nehogy valaki ezt a fentebbi számolást elvégezze,

és ne vegyék meg a hibridet

 

ezzel együtt is a toyota lehetséges választás, azzal sem igazán lehet mellényúlni.

Előzmény: qtc (21995)
qtc Creative Commons License 25 órája 0 0 21995

Ha a kokszodástól tartsz és valóban kis fogyasztású autót szeretnél vásárolni, akkor javaslom, hogy válaszd a Toyota hybrid-et.

 

Nincs részecskeszűrő, sem kuplung. Az eCVT váltó zseniális és megbízhatóan működik.

Ha a Swift méret megfelelő számodra, akkor a Yaris vagy a Yaris Cross lesz a Te autód.

Előzmény: Lci1010 (21994)
Lci1010 Creative Commons License 25 órája 0 0 21994

azért a hatásfok az számít, pl ugyan az a teljesítmény diesellel kevesebb üzemanyag, meg a turbó meg a direkt injektor javítja a hatásfokot. a szívócsőbe injektálás az rosszabb hatásfok. de koksz se lesz, aztán a vásárló dönthet hogy melyiket veszi meg.

 

persze ugyanazzal a motorral a nagyobb teljesítmény az több üzemanyag.

 

 

Előzmény: BXtwelve (21993)
BXtwelve Creative Commons License 26 órája 0 0 21993

Ezek a dolgok csak az emissziós szigorítások miatt vannak.

Ha teljesítmény akarsz, akkor fogyaszt is. Csodák nincsenek.

 

Előzmény: Lci1010 (21990)
BXtwelve Creative Commons License 26 órája 0 0 21992

Pont az a bajom, hogy eddig, 6,5 év alatt semmi.

Most meg fél év alatt 2X kellett tisztítani...Ja, és nedves is az akku teteje.

Valami nem kerek.

Előzmény: kgaboroo (21988)
BXtwelve Creative Commons License 26 órája 0 0 21991

Nekem rézpasztázva van. 

Csak a hivatalos előírást írtam le.

Előzmény: TommyY2 (21985)
Lci1010 Creative Commons License 27 órája 0 0 21990

már úgy értettem a túltolt dolgot hogy turbó és direkt injektor.

láthatóan törekedtek a hatásfok maximálására, és nehogy ez visszaüssön.

a dualjet nincs így kimaxolva, nyilván ezért mehet ez ma már csak a swift-be (mert a fogyasztása a kis méret miatt még így is jó lesz).

de ez a dualjet motor egy vitara/s-crossban, 140 LE esetén már szerintem túl sokat fogyasztana.

 

csak szép dolog a kis fogyasztás, de ha rettegek a koksz miatt, akkor nem éri meg:)

Előzmény: BXtwelve (21982)
Lci1010 Creative Commons License 27 órája 0 0 21989

csak a sajtóban elég sok cikk megy most a megtorpanási jelenségről.

van kollégám, a sokadik s-crosst hajtja, meg van elégedve vele, kérdem hogy az a bizonyos megtorpanás?

az meg mi?-kérdi:)

 

a sok lóerő meg persze jó, de városban-ahol én használom majd-, ott tök mindegy.

országúton előzéskor, meg pályán gyorsan érdekes az erő igazából.

 

a koksz meg, ha elméletileg lehetséges, amilyen pechem van az enyémben tuti előjön, ezért nézegetem inkább a szívócső befecskendezést.

(ja , meg azért, mert egy kollégám belenyúlt egy kiá-val ebbe a koksz dologba, kb kuka a motor, úgyhogy érzékenyítve vagyok a témában:)

Előzmény: jojo76 (21987)
kgaboroo Creative Commons License 1 napja 0 0 21988

Az is jó. Az enyém 8 éves a gyári aksival de még sosem kentem és fújtam semmivel sem. Még a saru sem volt levéve soha. És tiszták a saruk.

Viszont sok aksisarut pucoltam más autókban, újabbakban is.

Előzmény: TommyY2 (21984)
jojo76 Creative Commons License 1 napja 0 0 21987

Semmi baj nincs a boosterjettel. Ha használtat keresel, a sima 140 lovas fickósabb, az újabb mild hibridek viszont városban jó fél literrel kevesebbet esznek (ha rendesen használod a motorféket). Más különbség csak a vezetéstámogató rendszerekben van.

Előzmény: Lci1010 (21978)
Tibi2105 Creative Commons License 1 napja 0 1 21986

Üdv.

S-Cross 1.40T, 2018. decememberi, még nem a Hibryd hajtású. 6 fokozatú, Aisin automata váltóval szerelve.

60.000km-nél lecseréltettem benne az olajat., jelenleg 82.000 van benne.

Jellemzően városban, és rövid helyközi utakra használjuk, autópálya szinte csak nyaraláskor.

Hibátlan.

Gázpedállal szépen lehet szabályozni, nem jön zavarba le-fel kapcsoláskor.

Vedd meg nyugodtan, nem lesz vele gondod.

Előzmény: Lci1010 (21978)
TommyY2 Creative Commons License 1 napja 0 0 21985

Azért nagy ritkán befujon őket egy kicsit WD-40-el, hogy ne rozsdásodjanak be.

 

Egyszer régen zsírspray-vel fújtam be a csavarokat, a legközelebbi kérek cserénél a teleszkópos kerékkulccsal is alig bírtam kilazitani őket (aztán győztem letisztitani a zsírt) . 

 

TommyY 

Előzmény: BXtwelve (21983)
TommyY2 Creative Commons License 1 napja 0 0 21984

Én rendszeresen kontakt spray-vel (WD-40) fújom az elektromos csatlakozásokat (az akku sarukat is), soha nem volt még egyiken sem kiválás, vagy korrózió. 

 

TommyY

Előzmény: kgaboroo (21977)
BXtwelve Creative Commons License 1 napja 0 1 21983

Hivatalosan tilos kenni a kerékcsavarokat. Elkerülendő a kilazulást.

Előzmény: nagypapi (21979)
BXtwelve Creative Commons License 1 napja 0 0 21982

Nem írtad, hogy újat akarsz, vagy használtat?

A Boosterjet minden, csak nem túltolt a konkurenciához képest.

Előzmény: Lci1010 (21978)
BXtwelve Creative Commons License 1 napja 0 0 21981

A rézpasztával az lett a baj (mivel azt használtam), hogy eltűnt. Átalakult rézszulfáttá. Tegnap este 1 órát pucoltam.

Előzmény: kgaboroo (21977)
BXtwelve Creative Commons License 1 napja 0 0 21980

Ez egy közönséges kenőzsír.

Van ilyen lítiumbázisú is.

https://shop.berner.eu/hu-hu/p/37201-akkumulatorsaru-zsirzo-spray-400-ml.html?article_id=160723

 

 

Előzmény: Gyöször (21976)
nagypapi Creative Commons License 1 napja 0 0 21979

Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de ugyanilyen rézpasztával szokták a kerékcsavarokat is megkenni?

Előzmény: kgaboroo (21977)
Lci1010 Creative Commons License 1 napja 0 0 21978

sziasztok, 

beleolvastam a topicba hogy mit vegyek, nos a topic szerint s-crosst vagy vitarát:)

mindenki másutt azt mondja hogy suzuki vagy toyota legyen, a többit engedjem el. itt a topicban vannak toyota költségesség tekintetében észrevételek, nehéz a döntés.

 

az van, hogy 50-60 városi kilométerem lesz naponta, és most épp egy m32 váltós (ettől eltekintve jó) Opelom van.

 

automatát szeretnék, mert ez a fent említett váltó meg a sok váltás indokolja.

 

a suzuki swift is elég akár méretben, és eddig az is volt a  szimpatikusabb mint a nagytestvérek. merthogy az még nem direkt injektoros, ott nem félnék a koksztól, az s-cross esetén már csak ez a hipertúltolt boosterjet választható, az meg szerintem(és a sajtó szerint) is "esetleg" kokszosodhat.

 

a swift meg azért elég drága, nyilván a japán gyártás megemeli ezt.

 

valamelyik automata váltónak tudtok gondjáról? (mert az máris kiütné azt a modellt)

kgaboroo Creative Commons License 1 napja 0 0 21977

Az is jó. A lényeg, hogy legyen bevonva valamivel az ólom.

Én rézpasztát használok. Ez védi és javitja a kontaktot is.

Egyik munkatársam vett egy elektromos autót használtan munkábajárásra. Panaszkodott, hogy sokszor nehezen tudja a töltőkábelt bedugni mert olyan "reszelős" hangja van és hol kevésbé hol erősebben lagyosodik a dugasz.

Megnéztem neki, kifújattam az aljzatot mert sok rézpor volt benne a száraz dörzsölődéstől.

Kicsit megkentem a dugasz pólusait pasztával és szép puhán be lehet tolni a dugaszt. Nem hallani a száraz hangot és nem is melegszik olyan mértékben töltéskor.

Még annó a vasúton a targoncák töltőcsatlakozóját kellett hasonló pasztával kenni a dörzsölődés és a jobb kontakt végett.

Előzmény: Gyöször (21975)
Gyöször Creative Commons License 1 napja 0 0 21976
Gyöször Creative Commons License 1 napja 0 0 21975

Valami akkupólus zsír van erre

Előzmény: kgaboroo (21971)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!