Keresés

Részletes keresés

train999 Creative Commons License 19 órája 0 0 25071

 

Köszönöm!

Előzmény: Váltógyártó (25070)
Váltógyártó Creative Commons License 2 napja 0 3 25070

Egyenes váltókkal kevesebb gond van, főleg, hogy most már nem lemez csúcssínekkel gyártják. Az ívesnél meghagyták ezt a nem túl jó (inkább rossz) megoldást. Az íves szívdarabon a PIKO-A és a Peco is szokott hibázni, de meg lehet oldani, csak a sín belső feléből le kell csiszolni egy kicsit olyan 10 mm hosszan a sínkoronának kb. a közepéig. Ugyan a Peco is lemez csúcssínt alkalmaz, de más kialakítású, mint a PIKO-A, sokkal stabilabb.

Előzmény: Váltógyártó (25067)
porszívómester Creative Commons License 3 napja -1 1 25069

Én a Peco szigetelt váltóknál tapasztaltam néha zárlatot egyes mozdonyok áthaladásakor a sziv részen. 12 fokos valtokat használtam főleg polarizált szívvel azok tényleg jók. 

Előzmény: Váltógyártó (25067)
train999 Creative Commons License 3 napja 0 1 25068

 

Köszönöm a választ!

 

A Piko A váltóknál, jellemezően csak az íves váltókkal van gond vagy az egyenes kitérők is problémásak?

Előzmény: Váltógyártó (25067)
Váltógyártó Creative Commons License 3 napja 0 1 25067

Tök mindegy. Attól függ, milyen kitérőket fogsz használni.

A Peco egyébként jóval erősebb sín, nehezebb hajlítani, de nem megoldhatatlan feladat.

Viszont a Peco váltók stabilabbak (szerintem).

PIKO-A váltót javítottam már néhányat, Pecot egyet sem.

Előzmény: train999 (25063)
Váltógyártó Creative Commons License 3 napja 0 2 25066

Annyira nem szerencsés, mert elég nagy méret és látványbeli különbség van a kettő között. Jóformán csak a magasságuk egyezik.

Előzmény: InterDimarson (25065)
InterDimarson Creative Commons License 3 napja 0 1 25065

Akár kombinálhatod is a kettőt.

Előzmény: train999 (25063)
jelzo Creative Commons License 3 napja 0 1 25064

Bármelyikkel kezdheted.

Előzmény: train999 (25063)
train999 Creative Commons License 2025.11.04 -1 1 25063

 

Sziasztok!

 

Melyik H0-ás flexibilis sínnel egyszerűbb dolgozni kezdőként ?

 

Piko A vagy Peco Streamline Code 100 ?

 

T.

 

 

Nógrádkövesd Creative Commons License 2025.10.31 -4 3 25062

Így festek hátteret a TT terepasztalomon: https://www.youtube.com/watch?v=GM6M4fhSUsY

TEpLOVO3 Creative Commons License 2025.10.28 0 3 25061

Loctite Super Bond ragasztót használtam hozzá.

Előzmény: InterDimarson (25060)
InterDimarson Creative Commons License 2025.10.27 0 0 25060

Jól néz ki! Remek!

Mivel tudtad ragasztani? Ezt a műanyagot nem minden műanyag ragasztására alkalmas anyag fogja meg tudomásom szerint.

Előzmény: TEpLOVO3 (25057)
Zolinymusz Creative Commons License 2025.10.26 -6 2 25059

Túl 'ritka' a minta rajta H0-hoz.

 

Előzmény: TEpLOVO3 (25057)
Váltógyártó Creative Commons License 2025.10.26 -2 3 25058

Hát (...tal nem kezdünk mondatot) ezt negyon régóta használják erre, de nagyon szép, ahogy megcsináltad, kalapot le! :-)

Előzmény: TEpLOVO3 (25057)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2025.10.26 0 19 25057

Nem minden szemét, ami szemétnek látszik...

 

Ez a használt kötöző szalag, a méretre vágás, tisztítás és festés után egész jól volt használható a takarólemez imitálására:

 

Némi rozsdásítás és merevítés után után 15db került fel erre a hídra:

 

 

TEpLOVO3 Creative Commons License 2025.10.19 0 4 25056

Sorry a link nem jelent meg, akkor talán így már látható:

 

https://www.youtube.com/watch?v=hjP8eOgIbzo

 

 

Előzmény: TEpLOVO3 (25055)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2025.10.19 0 12 25055

Én is befejeztem egy épületet, még év elején kezdtem el összepattintani, írtam is róla itt a fórumon.

Aztán nyári szünet, hanyagoltam a modellezést. ...hát fel is gyülemlett sok minden. Legalább van mit csinálni most a tél közeledtével.

 

Szóval, elkészült ez a ház:

 

 

Pár éjszakai fotó:

 

Az oldalfalon helyet kapott egy ipari lámpa is. A terepasztalon egy vállalkozás autószerelő műhelyének tárólóhelyét fogja részben megvilágítani. 

 

Busch 1904 alap, amiből tényleg csak az alapot tartottam meg. A vázat és a nyílászárókat. A tető Auhagen, a lábazat gipsz, vakolat homok ami szürkére lett festve. A garázs és a felső szint egy részének belső berendezését is elkészítettem. Az utóbbi helyiség ablakaira nem kerültek üvegek, így a ritka szövésű függönyön át lehet látni, de félre is húzhatóak a minijelenet jobb megtekintéséhez :) 

A kültéri, a garázs és a felső szint egy részének alapból megy a világítása, a minijelenet bekapcsolásakor viszont egy plusz szoba világítás is működik. Az erről készült (18+) videó megnézhető ezen a linken. 

 

 

 

 

 

szergely22 Creative Commons License 2025.10.13 0 3 25054
ysenyerkesz Creative Commons License 2025.09.16 0 2 25053
Előzmény: Flöcsy (25051)
G368 Creative Commons License 2025.09.16 0 0 25052

Ha N-es T-trak, akkor Kato sínrendszer. Nekik meg van készen (bár nem olcsó):

N-Scale KATO AUTO RAILROAD CROSSING-S BASIC SET+DOUBLE TRACK SET UNBOXING,REPLACE,&TRIAL RUN 151211 - YouTube

Csak a jelzőket kell cserélned a magyar formára. Bár lehet, kicsit túldesignolt arra, amire neked kell.

Előzmény: Flöcsy (25051)
Flöcsy Creative Commons License 2025.09.16 0 1 25051

A következő N-es T-trak modul (azt még nem döntöttem el, hogy szimpla, vagy dupla modul lenne) megépítéséhez szeretnék ötleteket, segítséget kérni:

 

Alul látható a két vágány, amelyet keresztez egy gyalogos-kerékpáros út, az átkelőhelyen fénysorompóval. Az ötlet az, hogy a modul két szélén lenne valamilyen szenzor, és amíg vonat halad át a modulon, addig a fénysorompó piros villogóra vált. Ennek az elektronikájához kérnék segítséget. Programozó vagyok, és van kis tapasztalatom Arduinoval, így az egy lehetséges megoldás, hogy én leprogramozom, de ha van erre valami kész kütyü, akkor az is OK. A fénysorompók valószínüleg ilyenek lesznek majd: https://minibox.hu/termek/mb206_mav_fenysorompo_1160.html

 

Van-e ilyen kész modul (érzékeléshez, foglaltra váltáshoz, eközben felváltva villogtatva a két piros LED-et)?

 

Milyen szenzort érdemes ehhez használni? Mivel ez egy modul, olyan megoldás, ami bármit elvár a gördülőállománytól (pl. mágnes vagy fényvisszaverő matrica alulra ragasztva) az nem jó, mert mások vonatai is fognak közlekedni rajta. Esetleg valami infra LED adó és vevő elrejtve 2 bokorban? Vagy valami nyomásérzékelő?

Hány érzékelőre van szükség? Nekem ezzel nincs tapasztalatom, de a józan paraszti ésszel ilyesmikre gondoltam: elég-e egy - egy érzékelő a két oldalon, vagy valójában két - két szenzor kéne, és ezáltal érzékelhető, hogy melyik irányba mozog a vonat ami alapján pontosabb lenne, hogy mikor kell pirosra illetve fehérre váltani?

kisfaludy1 Creative Commons License 2025.07.22 0 1 25050

Kicsi antikot kapott, csak szolidan. A repedések úgy lettek belekarcolva.

Előzmény: PLACI (25049)
PLACI Creative Commons License 2025.07.21 0 0 25049

Ez nagyon szép. Öregítetted a festés után, esetleg a repedezettséget külön csináltad, vagy a festék textúrája ilyen?

Előzmény: kisfaludy1 (25048)
kisfaludy1 Creative Commons License 2025.07.21 0 5 25048

Én Faller útfestéket használok. 

 

Előzmény: PLACI (25046)
Zs:) Creative Commons License 2025.07.21 0 0 25047

Tökéletes magyar utak modellezésére! :D

 

Előzmény: PLACI (25046)
PLACI Creative Commons License 2025.07.21 0 0 25046

Sziasztok!

 

Előző asztalomnál Noch útelemeket használtam, öntapadósat. Sajnos ezeket az idő vasfoga úgy megeszi, hogy anyagában lebomlik, valami más megoldás után kutatnék. Marad a sima festés? Mit használtok? Festés esetén útburkolati jeleket csak simán fel lehet ragasztani, és kész?

 

 

A másik, hogy kb 2-3 mm vastag parafa borítja az asztalt. Villamossíneket fektetnék, ami nem emelkedik ki, erre pont jó lenne, ha a síneknél kimarnám a parafát. Valami bevált ötlet, marógépre, marófejre esetleg? 

 

Köszi!

zetaman Creative Commons License 2025.07.04 0 0 25045

Pályaépítéshez kérdésem: mellékvonali (mint mondjuk a 81-es, ahol jártak négytengelyes kocsikkal nemzetközi szerelvények) ívekben volt-e túlemelés? 600-as sugárral épülnek az ívek, már felrajzolva, de rögzítve még nincsenek.

 

Köszönöm.

Spd981 Creative Commons License 2025.06.30 0 1 25044

Igen, végül egy Digitools Digiswitch-röl állítom a relét, igy jól működik.

A Viessmann relé egyetlen baja a csatlakozói, amik igencsak hajlamosak kontakt hibára, ezért én úgy oldottam meg, hogy levettem a relé házát és a vezetékeket közvetlenül rá forrasztottam a csatlakozókra - igy nincs gond. 

Előzmény: porszívómester (25042)
Cassy, Creative Commons License 2025.06.16 0 0 25043

Köszönöm.

Előzmény: TWdoktor (25040)
porszívómester Creative Commons License 2025.06.16 -1 1 25042

Illetve ezek bistabil relék tehát az impulzus üzem is elégséges ha jól tudom.

Előzmény: porszívómester (25041)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!