Keresés

Részletes keresés

megmentjükackct Creative Commons License 9 órája 0 0 1155

Köszönöm. Mennyi hozzá nem értő ember van a cégnél. 

Előzmény: Takszi55 (1152)
András Kun Creative Commons License 10 órája 0 3 1154

FIY-456 ki is van adva KLH-084 helyett.

Takszi55 Creative Commons License 10 órája 0 0 1153

Inkább csak a pesti központ jóváhagyását igényelte, hogy rákölthetnek x millió forintot, de jogszabályi akadálya nincs és nem is volt annak, hogy ennyi idős busz levizsgázzon.

 

Épp a múltkor néztem meg, hogy 3 év időtartamra lett kötve a Setra/irisbus tender, valamivel kevesebb, mint egy év van hátra belőle, de igen meglepődnék, ha bármi is jönne belőlük.

Előzmény: megmentjükackct (1150)
Takszi55 Creative Commons License 10 órája 0 1 1152

De azok...1998-ban jött be az Euro2, ami annál korábbi, az Euro1, a 263-asok meg azért azok, mert eredetileg ugye orosz exportra készültek, ezek külön engedéllyel kerülhettek már csak forgalomba 1999-ben.

 

A DUD mezőt több éven át osztották, amik 98-as gyártásúak voltak, azok már Euro2-esek, de ilyen nem maradt állományban.

Előzmény: megmentjükackct (1151)
megmentjükackct Creative Commons License 10 órája 0 0 1151

Ezek nem DUD-osok? Azok közt még egy EuroII-es sem volt ?

Előzmény: Takszi55 (1149)
megmentjükackct Creative Commons License 10 órája 0 0 1150

Pedig amikor történt az eset tavaly tavasszal, ami a megpörkölődést illeti, ott írta az egyik autóbuszvezető, hogy az már 2024 óta külön papírokat ígényelt. Akkor lehet a korra gondolt, mert az vázcserét nem számolva, az már akkor jóval 30 felett volt (?) A Setra Irisbus tender az még él egyáltalán? 

Kéne csuklós is, inkább arra lenne már szükség, ha még helyiset nem is hajlandók beszerezni, legalább a helyközis és akkor tudnának rendezgetni pár buszt. 

Előzmény: Takszi55 (1148)
Takszi55 Creative Commons License 15 órája 0 3 1149

Az összes 263-as Euro 1-es, JSZ-375, JSZ-369, JLZ-838.

Előzmény: megmentjükackct (1146)
Takszi55 Creative Commons License 15 órája 0 2 1148

Milyen külön engedélyről beszélsz? Engedélyt a hatóság ad...ilyen tiltás nincsen, igen nagy bajban lenne az ország nagy része, ha hirtelen Euro2 alatt mindent ki kellene dobni. Maximum vállalati döntés van arról, hogy valami kap még egy évet, vagy nem, de itt is inkább a kor meg az alkatrészellátás számít.

 

Ad1. A 869 busz három év alatt érkezik...ha érkezik, mert ugye csak az idei 269 ami fix, az összes többi opció. Két éve vett a volán opciósan 150 darab Setrat/Crosswayt, hol is vannak? Azt a buszt kell számolni, ami forgalomba állt, nem azt, amit politikusok posztolnak a facen.

Ad2. Ugyan ennyi is elég lenne a megmaradtak kiirtására, de egyrészt nem ártana, ha jönne távolsági és csuklós kialakítású busz is, mert az Euro2-esek között bőven akad ilyen is, és nettó szopatás lenne darab/darab alapon cserélni őket Nextekkel, másrészt igazán ki van segítve a műszak azzal, ha adott esetben megbízható és megfelelő állapotú kocsit kidobunk a rosszabb károsanyagkibocsátása miatt, hogy megmaradjon a papíron kevésbé szennyező műhelykirálynő hulladék, ami Euro3as.

 

Előzmény: megmentjükackct (1146)
megmentjükackct Creative Commons License 15 órája 0 0 1147

Eddig én nem hallottam volna erről, hogy lett volna ilyen szabályzat, úgy vélem a giga-beszerzésnek köszönhetően kötelezték el magukat. 

Előzmény: Takszi55 (1145)
megmentjükackct Creative Commons License 15 órája 0 0 1146

Mi volt EuroI-es? Már az AFF-671 is külön engedéllyel futhatott csak tavaly. 

Egyébként a 800 busszal ez már simán teljesíthető. 

Előzmény: Takszi55 (1145)
Takszi55 Creative Commons License 16 órája 0 3 1145

"24 óta EuroI jövőre EuroII-re hozzák be."

 

Ez is ugyanolyan bullshit, mint az összes évjárathoz kötött meg nem marad klímátlan, az összes korongos tachográfos kocsi selejt és társai lózung. Nincs ilyen szabály, még csak vállalati előírás sem, maximum cél, amit aztán sosem sikerül teljesíteni. Idén is vizsgázott Euro 1-es kocsi, és egészen biztos vagyok benne, hogy jövőre is fog Euro 2-es.

Előzmény: megmentjükackct (1143)
András Kun Creative Commons License 29 órája 0 0 1144

456 már régebb óta a műhelyben 2-es szemlén előtte meg kint állt egy jó hónapig 1,5.

Előzmény: megmentjükackct (1143)
megmentjükackct Creative Commons License 29 órája -1 1 1143

FIY-456 is jön vissza. Nem volt mit leakasztani helyükre, mert még nyáron elkezdték a munkálatokat, felesleges pénzt meg nem akartak kidobni. Nem fogják már leszolgálni a hátralévőt. Jövőre EuroII-es egyébként sem vizsgázhat már. 24 óta EuroI jövőre EuroII-re hozzák be.

Előzmény: András Kun (1142)
András Kun Creative Commons License 29 órája 0 1 1142

Ma még a JMH tolta a fordáját én úgy láttam.

Előzmény: megmentjükackct (1141)
megmentjükackct Creative Commons License 30 órája 0 1 1141

KRW-583 újra kint Mátészalkán. Még egy fél évet nyert, mert ide januárban jönnek csak az újabb buszok. 

Joe0401 Creative Commons License 5 napja 0 2 1140

A KUU-234 az LTL-613 helyett van már tizenötödik napja.

RTR-844 az AA-DS-238 helyett megy Egerbe már harmadik napja.

A '238-t láttam Debrecenben kettő nappal ezelőtt, gondolom BMW járaton volt.

Előzmény: Econell99 (1139)
Econell99 Creative Commons License 5 napja -1 1 1139

Már egy pár napja a kálmánházi fordán KUU-234 van az RTR-844 helyett, ami jelenleg Nyíregyháza-Eger járaton van. Mi értelme van Econellt küldeni ekkora távolságra?

SzElek Creative Commons License 2025.09.15 0 0 1138

Borsodban nem nagyon kell, mert Hajdú-Bihar a harmadik kiszervezésre ítélt megye.

Előzmény: mate0701 (1126)
Econell99 Creative Commons License 2025.09.15 -1 0 1137

Az is megoldható lenne 2-3 csuklóssal + szólók.

Előzmény: diamond way 2 (1136)
diamond way 2 Creative Commons License 2025.09.14 0 2 1136

Háromtengelyes szóló is kell a kótaji vonalra, ha már mindent ki akarnak cserélni. :)

Előzmény: Econell99 (1134)
diamond way 2 Creative Commons License 2025.09.14 -5 2 1135

A Credo az a legalja... attól minden csak JOBB lehet!

Előzmény: sárga_manó06 (1133)
Econell99 Creative Commons License 2025.09.14 -2 1 1134

E mellé már csak a csuklós busz a kérdés. 

Előzmény: Train79 (1132)
sárga_manó06 Creative Commons License 2025.09.14 -3 1 1133

Most ez elszomorított. Azért azt hittem ennék vmi nívósabb kütyük lesznek. 

Ettől még a Next Credo is nagyobb szám...

Előzmény: Train79 (1132)
Train79 Creative Commons License 2025.09.13 0 6 1132

Ha minden igaz ilyenek lennének, tekintve a cég kapcsolatát az IVECO-val:) Még szín is stimmel.

https://magyarbusz.info/2025/01/07/ujabb-iveco-crossway-low-entry-autobuszok-erkeznek-reunion-szigetere/

Előzmény: mate0701 (1127)
Train79 Creative Commons License 2025.09.13 0 4 1131

Szerintem egyről beszélünk :) Kamionos cég :P

Előzmény: mate0701 (1130)
mate0701 Creative Commons License 2025.09.13 0 3 1130

Nem tudom, elvileg Tiszavasváriban van a telephelye a maszek cégnek.

Előzmény: Train79 (1129)
Train79 Creative Commons License 2025.09.13 0 3 1129

Csak nem a LEGO-s buszok üzemeltetője volt az?

Előzmény: mate0701 (1128)
mate0701 Creative Commons License 2025.09.13 0 3 1128

Ó, már a jelentkező maszek cégnél több mint 400 busz volt már megrendelve és lehozva, csak a két fél nem egyezett meg elvileg a bérezés gyanánt.

Előzmény: Econell99 (1125)
mate0701 Creative Commons License 2025.09.13 0 0 1127

Hű, na azt nem tudom, megpróbálom megtudakolni. Nem biztos, hogy sikerrel járok.

Előzmény: Joe0401 (1124)
mate0701 Creative Commons License 2025.09.13 0 0 1126

Most sem lesz szerintem sikeres(ebb), mivel mondta egy ismerősöm, aki ugyanígy kedvelő, mint én és a többi fórum tag, hogy egyetlen egy jelentkező volt, ez is ugye kudarcba fulladt, más maszek pedig nem akarja/nem tudja vállalni. Egyelőre úgy néz ki, nem lesz belőle kiszervezés, legalábbis itt. Azt nem tudom, Borsodban és GyMS-ban/ben találtak-e már alvállalkozót, gyanítom, ott sem más a helyzet, borsodi fórumban lehetne még megkérdezni.

Előzmény: Train79 (1123)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!