Ezen a fórumon a citrusfélék és a banánfélék hazai neveléséről osztjuk meg egymással tapasztalatainkat. Bárki elmesélheti sikereit, de esetleges kudarcait is, hátha találunk közösen megoldást az utóbbiak kiküszöbölésére.
Kezdő citruskedvelőknek javasoljuk a http://quicktor57.fw.hu/ weblap Citrusnevelési útmutatójának alapos áttanulmányozását. Ebben átfogó ismeretekre lelnek az otthon nevelhető citrusfélékről, azok beszerzési forrásairól, az alapvető nevelési körülményekről és a gyakori hibákról, kártevőkről, növényvédelemről, a magoncok neveléséről.
Ha jól figyelt azzal kezdtem soraim "megvételre keresek"!!!!Tehát nem ingyé! 2.Csak felajánlottam esetleges cserét -ha valakit érdekel ! 3.Nem azt mondtam,hogy most csináljon bárki nekem dugványt vagy oltványt ! (feltételeztem ,hogy az olyan amatőröknek mint én esetleg van már készen!
Igen amatőr vagyok sok citrus már sikeresen kipusztult nálam ,mert a "Profik " olyat adtak el nekem tizen ezrekért amit nem lehetet életben tartani---tudom most jön azzal,hogy nem jól csináltam, nem jól teleltettem Tudja mit? Legyen igaza! De nem tudtam olyan növénnyel mit kezdeni aminek kivolt rohadva a gyökere vagy "beton"kockába volt ültetve,mert hiába ültettem át más megfelelő ültető közegbe úgyis elpusztult
Ugye ismerős amit leirtam
Természetesen jó nekem oltóvessző is megindulás előtti , de egyenlőre csak 1 db 11 éves vad citromom (Poncirus trifoliata)van a kertben most az idén hozza első párszem termését amire abból megfelelő magoncok lesznek min 3-4 év
Elhiheti egy "keveset " már olvastam a témában és egy kevéske pénzt is áldoztam már rá (3 éve lakom olyan helyen ,hogy minden ideális a citrusoknak. A vadcitromot pedig cserépben vittem a mostani helyére
Ne haragudjon ,hogy nem áltam meg szó nélkül válaszát csak azért,mert valaki kérdez nem biztos hogy hülye vagy sóher.