Rövid időre, eddig max 1 másodpercre, leesik a fordulatszámmérő, felvillan az izzításjelző és mivel sebességben van az autó, újra is indul, mintha mi sem történt volna.
Kaptam egy olyan tippet, hogy a 109-es relé lesz a ludas.
Mivel a tapasztaltabb bódétulajdonosok közé tartozom, mindig lapul egy tartalék
relé a kesztyűtartóban.
A menet közbeni leállásoktól eltekintve az autó szerencsére eddig hibamentes üzemelt.
Szóval megejetettem a cserét, és azóta 2500-as fordulat körül a motor vészüzemre vált. Tudom, turbó, meg geometria, elvárt és tényleges nyomásértékek elő adattal negyedikben 4000-es fordulatig....de....
A relé cserének ehhez lehet bármi köze?
Mert hát előtte jó volt.... 😁
Mondjuk azóta menet közben sem állt le. 🙃
Mikor mész nyaralni?
Ha nem a relé a ludas, bejelentkeznék kézrátételes gyógyításra. 😉
Lehet hihetetlen, de én próbálom rendben tartani a kocsinkat a hozzáértők segítségével.
Azt még el sem meséltem hogy a garanciális motor cserét végző szerelő csapat, a klíma csöveket valami fém ragasztóval össze rögzítették de így is engedett
a gáz mellette.
Én már azt is kicseréltem és azóta is működik előírás szerint, valamint torony csapágyakat és alsó lengőkarokat és féltengely gumiharangokat is cseréltem már.
Valamint sikerült vásárolnom egy színben egyező gépháztetőt is a erős uv sugárzás miatt lepattogzott lakkozásos régi helyett...
Amit tudok magam is megjavítom, amit jobb szakemberre bízni, azt össze gyűjtöm és hamarosan kérek időpontot "409" mester műhelyébe.
(Mint pl. pd elemek cseréje, amihez szükséges az imaszámokat bevinni a járni compjuterébe...)
Szerintem a mi autónk azért nincsen annyira rossz állapotban amennyire gondolod.
Szerintem minden 450 ezret futott autó igényel ennyi használat alatt ennyi javítást a szükséges olaj és szűrők cseréje mellett.
Így megpróbálom leszedni a üzemanyagtartályt hogy hozzá férhessek a tankpumpához és megtaláljam a szűrőjét hogy ki tudjam takarítani...
Miután feltöltötte a rendszert a tankpumpa, volt nyomás a csövekben, de mindig apró légbuborékokkal kb 1/2 - 1/3 arányban.
Ha jól értem, akkor a tankpumpa motorjárás közben jobban tölt mint a gyújtásra rakás első 15 másodpercében, amiből 10 másodpercig nyomja a gázolajat konkrétan ?! Vagy ez már egy jele annak hogy a tankpumpa kezdi a végét járni ?
Rossz irányba keresel. Azokban a csövekben nyomásnak kell lennie ha működik a tankpumpa. Ergo, nem szívhat levegőt onnan, hanem folynia kellene ha nem tömített.
Nem a tandem szívja az üzemanyagot, arra a tankpumpa nyomja 0.5-1.0bar környéki nyomással. Ha nincs nyomás, akkor hibás a tankpumpa, vagy eldugult a szűrője.
(a buborékok sem kizárólag levegő bejutástól vannak, ha jelentős nyomásesés van a csőben, forrni kezdhet a gázolaj és annak a gőzeit lehet látni)
Az lenne a kérdésem hogy az üzemanyagtank és az üzemanyag szűrő között hol találhatok olyan pontot, csatlakozást ahol menet közben a tandempumpa által kifejtett szívás által levegőt tud felszívni a rendszer és ezáltal nem elégséges az üzemanyag ellátás.
A ablaktörlő mechanizmus alatt a gyári préselt/roppantott gumicső szoritó bilincs általam már cserélve lett (dupla bilincsekkel) de nem onnan szív levegőt...
Nagyon sok apró buborékról van szó, amit több átlátszó gázolaj-előszűrővel is ellenőriztem...
Ma már gond nélkül előzésekkel, klímázva megtettem 300+100 km, aztán egyszercsak elfogyott az üzemanyag a gázolajszűrőböl pedig 3/4-ig volt az üzemanyagtank.
Kb 20 gyujtás (kb 10 másodpercig aztán le) után töltötte fel a rendszert annyira hogy a motor beinduljon. De az üzemanyag előszűrőn beindulás után azonnal megjelent a sok apró légbuborék a gázolajban.
Utána a hazaút alatt nem állt le a motor üzemanyag hiány miatt. De otthon ellenőrizve másik két átlátszó üzemanyag előszűrőn is légbuborék jelentkezett.
Ugye nem egyben van a tank és a szűrő között az üzemanyag fémcső ?
Mi okozhatja azt, hogy a műszeregység háttérvilágítása valamint szerintem a rádió / klímapanel világítása sem túl erős, biztos, hogy ennek erősebbnek kellene lennie.
A szabályzó maximumon ha letekerem akkor még gyengébb, szóval a szabályzó működik.
Elképzelhető, hogy az összes izzó / led (nem tudom mi van benne) elöregedett és vesztetek a fényerejükből?
Ezt hogy érted?A DPF tisztítás után a hamu is ki van takarítva(legalábbis egy része),viszont ezt a rendszer nem érzékeli és kvázi át kell verni egy új megadott értékkel?