Van egy öreg babettám azé, de a permetező is hasonlóan néz ki. Úgy gondoltam nem kavargatok külön külön, így aztán mindkettővel szívtam. A láncfűrész + damilos nem köhög, azok jól mennek a környezetbaráttal.
Eddig Makita olajat használtam, de most áttértem a Stihlre.
Amikor dugulás volt, mindig fekete színű ragacsos anyag gyűlt össze a karbiban. Amikor kitakarította a szerelő, egy darabig mindig működött, de aztán minden kezdődött elölről.
A szerelő legutóbbi beavatkozása óta -kitakarította alaposan az üzemanyag ellátó rendszert- tökéletesen működik -bár ezt már korábban többször is megtette.
A gyári csapról -ami a tankhoz van közvetlenül applikálva és nem tudta levenni- azt feltételezte, hogy az idő megette a tömítést és onnan származott a fekete trutymó, amikor kinyitottuk és elzártuk. Ezt nyitva hagytuk és alá betett egy műanyag csapot amivel vagy két-három évig használtam a permetezőt több, de inkább kevesebb sikerrel.
Az idei első indításkor azonban kiderült, hogy ez a csap engedi a benzint. Valószínűleg a benzin feloldotta a tömítését ezért ezt egy fém csapra cserélte, most ez van rajta.
Nekem is indul nagyon könnyen, ha nincs eldugulva a karbi, erőt is alig kellett kifejteni a berántáskor.
A tankra mi is gyanakodtunk, már csak ez nincs kicserélve az üzemanyag ellátó rendszerben, de amíg működik nem bántjuk.
Nekem egy 3WF-3A olcsó kínai permetezőm van, de mikor áttértem a környezetbarát " piros vagy zöld" keverék olajra akkor voltak hasonló dugulásos gondjai. Az úszós karburátornál. Szétszerelve látszott az úszóházban a színes kirakódás ami egyszercsak belekerült a fúvókába , viszont a membrán karbisnál semmi probléma vele.
Ezért a permetezőmnél vissza tértem a hagyományos keverék olajra, azóta nem dugul a permetezőm karburátora.
Örülök, hogy ismét "találkoztunk". Köszönöm a hasznos infókat.
Én már régen el akartam dobni a Maruyamát, de a szerelő nem engedi. Azt mondja a motor hangja alapján olyan mint az új, valójában van vagy 40 éves, de tényleg jól működne, ha kb. 2 tank benzin után nem dugulna el a karburátor.
Annak ellenére, hogy a szerelő tapasztalt, nem bír rájönni mitől gyűlik össze a karbiban fekete ragacsos trutyi, de nem akarja feladni. Már majdnem mindent kicserélt a benzinellátó rendszerben, most a tank következik.
Mindenesetre "leírhatatlan élmény", amikor a hátadon több mint 10 L permetszerrel, röviddel a permetezés megkezdését követően, leáll a szerkezet. A lomb nagysága miatt most már erre lenne pedig szükség, mert az akkus ehhez már kevés.
Nem tudom mi lesz a vége, de már nagyon unom.
A Kaseit már én is néztem, de eddig senki nem tudott róla mondani semmit. Amit írtál hasznos infó.
Stihl sr 430 amit használok 4. éve. Kaptam kölcsön egy sr 340-et és utána nem volt kérdés mi lesz a márka.
1/4 ha szőlő illetve 9 gyümölcsfa amit kezelek vele. Mondjuk a szőlőben 4-6 leveles állapotig akksis van de utána már csak a Stihl.
Ökológiai gazdálkodásban engedélyezett anyagokat/szereket használok, és nincsenek rezisztens fajtáim, hogy évi 2 permetezéssel megússzam...
2x cseréltem légszűrőt, szezonban csak Orlen Verva 100-at (mindennapi használók ajánlásával - nincs benne bioetanol) használok szintetikus olajjal, majd az utolsó alkalommal kap Aspen 2-őt. (az összes 2 ütemű így működik, kivéve a láncfűrész és a földfúró mert azok csak 2-3x vannak használatban azok Aspen-t kapnak)
Pöc-Röf!!!!!!
Néztem a Makita 40V akksis permetezőjét de fél millát nekem nem ér meg...
Ha estleg elég lenne az sr 200 is nagyon jó gép és könnyebb is. Most még bírom a 28 kg-ot emelkedőn ( a lejtőn jobban ;-) ) - erősíti a törzsizmokat - de már agyalok rajta, hogy lehetne valami quadra ráinstallálni...
Az udvari husqvarna beszállítóm - legénykori cimborám - még a Kasei-t ajánlja különösen fákra... (1/3 az ára a Stihlnek...)
Meguntam a régi Maruyama géppel való kínlódást, ezért új gépet / nem kínait/ szeretnék venni. Kíváncsi lennék a javaslataitokra, melyiket ajánlanátok első sorban kisebb méretű szőlőültetvényhez.
Amennyiben még használ valaki régi Maruyama MD 150-es gépet kérem szintén írja meg a tapasztalatait különös tekintettel a karburátor problémákra, mert nálam az a visszatérő probléma.
Ha kitisztítja a szerelő kb. két tank permetszert tudok kiszórni vele aztán leáll. Kis várakozási idő után ismét elindul, majd leáll. Valószínűleg a benzinutánpótlással van baj. Gyanítom, hogy a bezin egy idő után az üzemanyag rendszer valamely eleméből kiold valamit, ami dugulást okoz a karburátorban.
Sziasztok!Újra szeretném cserélni a 14 évig hiba nélkül használt cifarelli permetezőmet.A kérdésem az,hogy szerintetek melyiket érdemesebb megvenni a régi m3a típust,vagy picit többért az újabb m1200-ast,ami praktikusabban adagolja a vegyszert de gondolom bonyolultabb a lent elhelyezett benzintank miatt.Más gépben nem gondolkodom,mert megszoktam az erejét és a megbízhatóságát.Üdv:fefe.
Nekem is van egy Flinke néven. Ezek mind egy kaptafára készült kínai csodák, csak a forgalmazó más. Néhány nappal ezelőtt hasonlóan jártam én is. Azt hittem az akkunak vége, mert több órás töltés után sem akart zöldre váltani a töltő, de ,sűrű ellenőrzések mellett, egyszer csak zöldre váltott, kb 10 óra után. A ledek és a mutató lényegében csak dísz rajta, ha bekapcsolom a permetezőt mindig ugyanazt mutatja, a zöld és a piros led mindig világít.
Azóta legalább 50 L vizet kipermeteztem vele és még most sem merült le.
Tegyél egy próbát még de gyakran nézz rá, nehogy az akku, vagy a töltő felrobbanjon. Nem vagyok a kérdés szakértője, de a kínai produktumoknál minden előfordulhat.
Emlékezetem szerint nekem kb. 10ezer Ft-ért hozták, na annyit is ér. Sok szerencsét hozzá.
Lehet, hogy már nem 100%-os az akku. Ugyan valamennyire még fel lehet tölteni, de már nem éri el az üresjárati feszültség az új értéket, ill. a töltőáram sem csökken az új érték szintjére. A töltő ezért úgy érzi, hogy még nincs teljesen feltöltve, az akku pedig már nem tud több töltést felvenni.
A tűszelep jónak tűnik, mert ha kinyitom a benzincsapot sehol sem csöpög a benzin. De valami bibi van, mert nem lehet szabályozni a fordulatszámot. Ennél a gépnél nem folyamatosan, hanem "foganként" lehet a gázt állítani. Hiába van vagy 8 pozíció, középtájon ha egy fokozattal lejjebb veszem a gázt megáll, ha még időben visszarakom először fulladozik majd teljes fordulaton pörög. Ha megy egyáltalán nem füstöl, a gyertya is szép barna, tehát a keverék is jónak tűnik.
Sziasztok! Nemrég birtokomba került egy eléggé leharcolt Maruyama MD150 motoros permetező. Ugyan beindul, de több sebből vérzik. Iszonyat fogyasztása van, kb. 2/3 tartály vegyszer (8-10 liter) kifújása alatt kifogy a benzintank. Szerintem ez nem egészen normális. A porlasztót kitakarítottam, egyszerű mint a faék, a porlasztótű magasságán kívül semmit sem lehet állítani rajta. Egyenlőre békén hagytam. Kapott új benzincsövet, gyújtókábelt, pipát és gyertyát. A gyújtását szeretném beállítani, de nem találtam hozzá a neten semmi leírást. Ha valaki tudna infót adni azt megköszönném.
Ebben Mitsubishi motor van (logo alapján), hagyományos mechanikus megszakítós gyújtással. Mennyire állítsam a megszakítóhézagot? A lendkeréken több jel is van, ezekről sem tudom mik lehetnek. Nagy eséllyel a "T" jelölheti a felső holtpontot, az "F" a megszakítás (előgyújtás) helyét. De mi a bánat az "U" és az "A"? Ráadásul kb. 180 fokra elfordítva is vannak jelölések, "D", "I", "M". Ezekről végképp gőzöm nincs mire szolgálhatnak... Érzésre a "D" az alsó holtpont lehet, de mire jó, hogy megjelölik és mi a másik két jel? Bármilyen tanácsot szívesen veszek.
Az úszóházon kívül az úszót is kicserélte. Azért nem az egész karbit mert, mint írtam az úszónál lévő "rézizé" elvolt törve és meg kell forrasztani. A tűszelepet nem tudom cserélte e.
Ami a karbitisztítást illeti, valóban hosszadalmas volt, mert nem tudtuk, hogy a trutyi micsoda és honnan jön.
A tank alatt lévő benzincsapra gyanakodtunk, mert a csap betétje fekete színű. Úgy gondoltuk, mivel a karburátorban lévő trutyi is fekete, hogy ezt oldotta fel a benzin. Kicserélni viszont nem lehet, mert közvetlenül úgy van aplikálva a benzintankra, hogy mással nem helyettesíthető.
Úgy tűnik elfogyott a feketeség. A csap átfolyóra van állítva és alája a benzincsövön van egy másik csap berakva, amit nyitunk ill. zárunk.
Jelenleg ennyi, de tartok tőle, hogy a szappanopera folytatódik.
Akkor minden oké! Végül is mi lett cserélve? Mert, ha csak az úszóházz, akkor az érdekes ügy. Nem akartam én látatlanból a szerelőt minősíteni, csak a karbitisztítás nekem hosszadalmasnak tűnt.
De,ha szerzett egy donort, akkor mindent jóvátett. :):)
A szerelő szerzett egy donor Maruyamát egy hulladéktelepről. Van benne gyújtótekercs, karburátor, berántó és motor. Nem tudom milyen állapotban vannak, de a karburátorházat kicseréltük amit a csonkhoz való illesztés előtt lecsiszolt, mert szerinte falsot szívhat ha nem illeszkedik jól.
Azért cserélte csak a házat, mert a donor karbiban az úszót tartó rézből készült kengyel (vagy mi az) eltört, amit majd megforraszt. Gyanakszik még motor szimeringre is, de ezt majd később nézi meg.
Jelenleg az a helyzet, hogy minden rendben lévőnek látszik. A gép könnyen indul, percekig történő járatáskor sem áll le. Hátamra is vettem, vízzel permeteztem, minden oké, de hittük már ezt többször is.
A karburátor, mint írtam, már nem trutyis. A legutóbbi leállás már tiszta karburátorral történt, úgy látszik megszűnt a trutyi utánpótlás.