Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

a_motor Creative Commons License 2 napja 0 0 52800

Kár volt izgulnom, az útban lévő üzemanyag mágnes szelep kivétele után könnyen szerelhető 

Előzmény: a_motor (52799)
a_motor Creative Commons License 3 napja 0 0 52799

(2. henger izzító miatt)

Előzmény: a_motor (52798)
a_motor Creative Commons License 3 napja 0 0 52798

Dízeles kollegáktól kérdezem: izzítógyertyák cserélhetőek az adagoló leszedése nélkül?

 

 

svgyula Creative Commons License 2025.07.05 0 0 52797

Ha van bontási engedélye akkor lehet. Más kérdés, hogy a forgalomból végleges kivonáshoz elfogadják-e az ocsmányirodában.

Régen még az is egyszerű volt. Nekem is volt egy 105-ös amit totálkárosra törtek. Azt szétszedtem amit lehetett meghirdettem.

A tövvi ment a méhtelepre. De a forgalomból a végleges kivonáshoz elég volt bemondani, hogy totálkáros nem mozdítható.

Előzmény: zetaman (52796)
zetaman Creative Commons License 2025.07.02 0 0 52796

Igaz az, hogy a mohu bizonyos helyeken átvesz

Előzmény: zetaman (52795)
zetaman Creative Commons License 2025.07.02 0 0 52795

Többet írhatnánk a témában, mást - sajnos - nem nagyon.

 

Emiatt kúszok-mászok a kocsik alatt a mai napig, ha mechanikai a gond. Megfűszerezve az alkatrészek takarításával, kenésével. Ezeket sem nagyon művelik a szervizekben - sem márka-, sem kis szervizekben. Ahogy le, úgy fel, majd a gép behajtja a rozsdás csavart.

 

Evezzünk vidámabb témára. :-) Vagy legalábbis másra.

 

Igaz az, hogy a mphu bizonyos helyeken átvesz bontásra szánt komplett (összes ajtó, ülések, motor, szóval utcai állapot), rendszámos autókat 40-50-60 forintos kilónkénti vasárban? Egy tréleres mondta a múlt héten, de sok konkrétumot nem igzán tudott. Akkor nem bíbelődnék a küszöbhibással, hanem betolnám oda. Hiába jó benne minden más, egyrészt nem tudom tárolni, másrészt ha abban nem kopik, a használósban is kitart még 8-10 évig ugyanaz.

Előzmény: svgyula (52794)
svgyula Creative Commons License 2025.07.01 0 0 52794

Sajnos nincs menekvés, ötven éves kor felett is alá kell vetni magunkat.

Hááát az 5x után még én is szerettem vele foglalkozni, de most már a 6x után nem füllik hozzá nagyon a fogam. Nyilván a muszály nagy úr! De mostanában

inkább azt ellenőrzöm, hogy mi lett megcsinálva és hány csavar maradt lazán! Sajna bármilyen hihetetlennek is tűnik eddig nem sokszor volt olyan, nem találtam.

Volt rá példa, hogy a féltengely gumi harang csere után majdnem kiesett (képeltesen) a jobb oldalon a kerék mert a féltengely anya nem volt meghúzva! A másik eset amit nem felejtek el, a talpas gömbfej csere után a gólyaláb csavarja nem volt meghúzva és konkrétan lötyögött az egész! Kanyarban lehett érezni ahogy átbillen az egész! Nyilván én mindehol tisztességesen kifizettem a szerelők díját, nem alkudoztam!

Előzmény: zetaman (52793)
zetaman Creative Commons License 2025.06.30 0 0 52793

Sajnos nincs menekvés, ötven éves kor felett is alá kell vetni magunkat. Pedig nekem is betyár nyűgös, pláne, hogy egy bonyolultabb és nagyobb kocsi teljes felújításán dolgozom (munka mellett ...).

 

Egyébként nem csak a szerelők, hanem a vizsgáztatók területén is akadnak érdekes dolgok. Az egyik Feliciám bontásra érik, a két küszöb gyakorlatilag lassan csak dísz, így hiába van minden más rendben, annyit nem ér. A kozmetikázás (értsd: teljes küszöbcsere és -javítás) árából vehetek egy olyat, ami még minimum két vizsgán átmegy mindenféle trükk nélkül.

 

Ellentétben ezzel:

 

https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/skoda/felicia/skoda_felicia_1.3_lx_ratio_ii_friss_vizsga_83_ezer_km_vonohorog-22008038#sid=dcddeaff-b9d8-44b2-acf1-7e11217515c7

 

Figyelmetekbe ajánlom a duct tape-pel igényesen leragasztott sárvédőíveket. Biztosan rozsdamentesek, azért kellett leragasztani mindkettőt. És ez így átmegy ... :-o

Előzmény: svgyula (52792)
svgyula Creative Commons License 2025.06.29 0 0 52792

Üdv Urak! Ha még valaki jár erre!? Egy információ ami most történt éppen velem. Mivel már nem nagyon akaródzik befeküdni az autó alá, megkértem a fiam ismerősét

aki otthon is vállal javítgatást, hogy ki kellene cserélni az első futómű szilenteket és a hátsó kopogást/zörgést felderíteni. Ami ki lett cserélve az első szilentek, a hátsó lengéscsillapítok gumikkal. Oda adta a kiszedett alkatrészeket és irány haza! Nos én tudatában voltam annak, hogy a szilentek cseréjével megváltozik a futómű beállítása. De nyilván a szerelő ezt nem vette számításba. Hazajöttem igen erős kormányzási problémával és ferdén álló kormánykerékkel! Mivel jó az idő és van házi készítésű futómű mérő szerkezetem nekiestem. Nos amit mértem megdöbbentett! a kerék összetartás a +3mm(max!) helyett +18mm volt! Ez konkrétan 100km alatt lenullázta volna a gumikat. Sajna megint bebizonyosodott az a tény, hogy a legjobb indulatú szerelőkben sem lehet megbízni!

A szerncsém az volt, hogy pár éve én állítottam be és a csavarokat a kormányösszekötőn nem téptem halálra így aránylag egszerűen beállítottam a megfelelő értkre.

Legyen ez tanulság, ha valamit cserélnek a futóművön akár gólyalábat, akkor is le kell ellenőrizni a kerék összetartást. Nos ez igaz más autókra is nem csak ezekre.

vetreszka Creative Commons License 2025.06.02 0 0 52791

Köszönöm a segítségeket!

svgyula Creative Commons License 2025.06.02 0 0 52790

Igen, olyan volt a gyári csak sajna az idő dolgozott. Bementem a "100Ft-os" :-) boltba és vettem ilyet: https://chefmarket.hu/termek/66452831/grilltisztito-eros-subito-2db-os

Összeragasztottam ragasztópisztollyal, körbevágtam és mint az új. Átfolyik a víz de egy kevés szilikon a tetejére és megfogja a port és egyéb kicsi dolgokat.

Csak a problémám az, hogy későn gondolkodtam, na meg láthattam volna a képen is a szar minőséget. Megint beigazolódott az, hogy utángyártott alkatrészt

soha nem lehet úgy használni(ha egyáltalán?) ha kiveszem a csomagból és berakom az szinte soha nem működik......

Előzmény: a_motor (52789)
a_motor Creative Commons License 2025.06.02 0 0 52789

Ja, és:   size > large hole   !

Előzmény: a_motor (52788)
a_motor Creative Commons License 2025.06.02 0 0 52788

Ez tuti jó, ilyet vettem. Az a struktura, mint a gyári (nagy lukú, áteresztő)

 

https://www.aliexpress.com/item/32977102818.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.5.531b1802qGS4Ek

Előzmény: svgyula (52786)
zetaman Creative Commons License 2025.06.02 0 0 52787

A vákuumdob két tőcsavarjára van egy tömítéssel csatlakoztatva a főfékhenger, a főfékhenger tetején két, tömített süllyesztésben ül a műanyag tartály. Nem ördöglakat, nekem elsőre ment. Figyelni kell, és ahogy Gyula írta, a légtelenítés kétemberes, de ez más autóknál is így van.

 

Itt megtalálod a leírást (csehül), rajzokkal a dokumentum 453. oldalától kezdődik: scribd.com/document/468220456/felicia-cedrych-pdf

 

Ha ezt kimásolva nem leled, a felicia-cedrych kereséssel előbb vagy utóbb megleled.

Előzmény: vetreszka (52785)
svgyula Creative Commons License 2025.06.02 0 0 52786

Befolyhat az olaj a defenderhez. Mivel két oldaról van tömítve a főfékhengerre is kell gumigyűrű. Tehát 2db anya és az esetleg szoruló gumigyűrű fogja.

 

Más!

Ha valaki pollenszűrő cserén gondolkodik ezt véletlenül se vegye meg!!!!

https://skodapatika.hu/Skoda-Favorit-Felicia-filtron-pollenszuro-

Konkrétan nálama rlgi helyett raktam be (nagy hiba volt!) a beáramló levegő kb alapon semmi! A ventilátor

4-es max fokozaton ad annyit mint előtte alapon! Ez nem szűrő ez egy sima szivacs! A probléma esőben lesz mert nem folyik át rajta

a víz és így plyan párásítást csinál, hogy nem lehet kilátni az ablakon! Aki ezt megcsinálta annak konkétan fogalma sincs a valós használatról!

Előzmény: vetreszka (52785)
vetreszka Creative Commons License 2025.06.01 0 0 52785

Szia!

Ezen a típuson még nem cseréltem főfékhengert

Szeretnék felkészülni a várható problémákra

Például: befolyhatott-e a fékolaj a membránhoz?

            a  tartály és a henger hogyan van egymáshoz rögzítve  (tömítés) törhet-e valami

A felújítókészletet nem tartom szerencsésnek, a henger is kopik, ehhez viszonylag olcsó az új.

A légtelenítés problémáit ismerem, szerencsére van hegesztőpisztoly, a meleg majdnem minden problémát megold.

Előzmény: svgyula (52784)
svgyula Creative Commons License 2025.06.01 0 0 52784

Szia! Mire gondolsz? Alapesetben ha nem akarod javítókészlettel felújítani(ha csak azért enged) akkor a menet: régi ki új be és jöhet a segéd aki nyomkodja a pedálokat

a légtelenítéskor. Megjegyzem nincs kizárva, hogy a hátsó fékdoboknál pontosan ugyanez a helyzet. Ami viszont fontos lehet az érdemes megvenni a légtelenítő csavar

lazításhoz a speckó kulcsot! Ugyanis ha be van rohadva akkor két lehetőség van vagy leszakad tőbe-> munkahenger csere esetleg az elsőnél komplett féktuskó kicsit innen tovább nekem a gumicső cserénél a főfékhengerig kellett cserélni a csöveket mert a gumi és fém találkozást még utólag satuban sem lehetett megmozdítani!

Az ilyen szerelés mindig egy zsákba macska mert nem tudni melyik barom töltötte ki előtte a bosszúját egy egy csavaron és szakadás határig húzta! Vagy egyszerűen lusta volt a berakás előtt egy zsíros ronggyal megtörölni amitől ugye évek múlva is szerelhető. A szervízekben szerelt alkatrészek csavaros rögzítése az esetek 99%-ban

 nem "oldható" roncsolás mentesen.

Előzmény: vetreszka (52783)
vetreszka Creative Commons License 2025.05.31 0 0 52783

Sziasztok.

Eddig csak csendben figyeltem, de most kérdésem lenne

Adott egy 98-as Felicia amiből szivárogni kezdett a főfékhenger

Mi ajavítás menete vélhetően miket kell cserélni?

Előre is köszönöm.

kocka775 Creative Commons License 2025.05.28 0 0 52782

Köszönöm, ezt megtaláltam, de már egy ideje nincs náluk sem

Előzmény: svgyula (52781)
svgyula Creative Commons License 2025.05.28 0 0 52781
Előzmény: kocka775 (52778)
a_motor Creative Commons License 2025.05.27 0 0 52780

A Bosch mérnökeinek is meg kell élni valamiből...   :)

 

Előzmény: svgyula (52779)
svgyula Creative Commons License 2025.05.27 0 0 52779

Értem. Van erről más lehajtás is? Mert ha nincs akkor ez az egész értelmetlen hülyeség! Nem igazán találkoztam olyan autóval ahol nem lenne szükség a

generátor állandó tekerésére. A feszültségszabályozó feladata a felesleges energia lekorlátozása. ráadásul ha(?) van benne fordulatszám mérő akkor az a generátor fordulatát használja a diseleknél. Tehát ha leállítod ez pörög tovább amíg el nem fogy a lendület?

Az igaz, hogy a diselek nem használnak sok villanyt üzem közben de ott a világítás kiszolgáló rendszerek és indításhoz 2x akkora energia kell mint a benzinesnek.

Előzmény: a_motor (52777)
kocka775 Creative Commons License 2025.05.26 0 0 52778

Sziasztok!

'98-as ötajtós Feliciára keresek jobb hátsó sárfogót - vagy párban.

Sajnos nem igazán találok, esetleg valakinek nincs felesleges? Vagy tipp, honnan lehet beszerezni?

Köszönöm

a_motor Creative Commons License 2025.05.26 0 0 52777

Hát, ez a neve...

Előzmény: svgyula (52776)
svgyula Creative Commons License 2025.05.26 0 0 52776

Még jó, hogy az enyémben nincs ilyen! Nálam egyszer csinált a szerelő annó a 95'-nél váltójavításkor ilyet ott is lógott a motor amíg elkészült a váltó. Sajna nálam 2db tőcsavar bánta a kipufogónál. A benzinesnél nincs szinte semmilyen mozgás a kipufogó és a motor között kivéve az 1db rugós rögzítést. Ez amirők írsz nem véletlenűl egy vezető kerék? A "szabadonfutó" nekem azért fura mert az olyan szerkezet amit egy irányban lehet hajtani a másik irányba pedig szabadon elfordul. Még a klímáknál van olyan ami egészen addig szabadon forog amíg a mágnes ami rögzíti a tengely és a kerék közötti kapcsolatot nem kap "villanyt". Mondjuk használaton kívül annak is lehet hangja....

Előzmény: a_motor (52775)
a_motor Creative Commons License 2025.05.24 0 1 52775

Kár volt berezelnem a cserétől.   :)

 

A célszerszámmal az autón szerelhető a szíjjtárcsa.

 

A tengelybe illeszkedő (M10 jelű 12 szögű csillag) szárat el kellett vágni rövidebbre, hogy elférjen a kasznitól.

A jobb első kereket levettem. A motort olajemelővel alátámasztottam. A motor jobb felfüggesztőről két alulról kivehető csavart kivettem, (a helyükre 1-1 15cm menetes szárat csavartam, hogy könnyebben visszataláljon a helyére. Olajemelővel leengedtem a motor jobb oldalát kb 6-8cm-t.

A célszerszámmal meglazítottam a szíjjtárcsát, ami így elfért a generátor és a kaszni között.

(Igen jobb menetes a tárcsa, amiben kezdtem kételkedni, mert nehezen indult meg.)

 

Otthon elvégezhető, egyszerű munka.

 

https://szerszamcity.hu/product/generator-szerelo-kulcs-xzn-m10-3-8-2/      (nem 3/8)

Előzmény: a_motor (52774)
a_motor Creative Commons License 2025.05.17 0 0 52774

Vélhetően a szabadonfutó (pompás találmány!) indulás után pár percig ronda hangot ad. A többi forgó simán csendesen fut. Mondjuk a generátor is, de a szabadonfutót kézzel nem tudom próbálni.

Alatta a szervó felette az adagoló. Ha aláfekszem remélem látszik, hogy a legegyszerűbb.

 

Ha a motort le lehet engedni pár centit, lehet, hogy le lehet venni csak a generátor tárcsát???

Előzmény: svgyula (52773)
svgyula Creative Commons License 2025.05.17 0 0 52773

Szia! Én sajna csak a képek alapján látom a gondodat. De szerintem egyszerűbb levenni az alsó motorvédő lemezt

mint szétszedni a hűtő rendszert. Szinte biztosan nem úgy szervizelik, hogy ki kell venni a hűtőt. Esetleg még az is

lehet, hogy úgy jön ki mint az MPI-nél leengedve a blokk mellé és jobbra elhúzva a váltó fele. Nálad az adagoló a fő

akadály forrása. Amúgy mi a gond? Zörög vagy nincs töltés?

Előzmény: a_motor (52772)
a_motor Creative Commons License 2025.05.16 0 0 52772

A legközelebbi szerszámboltban segítettek. kapható több méretben a fogazott szerszám, tehát ezzel nem lesz gond.

Ami nehezebb lesz, az a generátor levétele. A hűtőventillátort kiszedve talán lesz elég hely... ha nem, a hűtőt is ki kell bontani.

Ha valaki csinálta mostanában, szívesen vennék minden tanácsot, mi a célszerű munkamenet a dízelnél.

Előzmény: a_motor (52771)
a_motor Creative Commons License 2025.05.16 0 0 52771

Generátor szerelésben tudna valaki segíteni:

 

- a szíjjtárcsa menettel megy a tengelyre?

- mi a szerszám mérete a levételhez?

 

Kerestem információt de nem egyértelmű nekem...

 

(1.9d, szabadonfutót cserálném)

 

Köszönöm!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!