Keresés

Részletes keresés

altenberger Creative Commons License 2025.07.14 -1 0 30

Jó cikksorozat a sétálóutcákról:

 

https://epiteszforum.hu/print/labbuszsavok-iii-a-setaloutcak-kialakitasanak-szempontjai

 

LÁBBUSZ sávok! :-)

altenberger Creative Commons License 2025.07.10 -3 0 29

A Puzsér kocsma előtt is sétálósítanak.

altenberger Creative Commons License 2025.05.15 0 0 28
altenberger Creative Commons License 2025.05.15 0 0 27

https://fortepan.hu/hu/photos/?cfrom=2025-03-27&upload=1743033600000

 

Parádés, de a jelenlegi állapot sem sokkal jobb.

altenberger Creative Commons License 2025.05.15 0 0 26

Van amúgy olyan sétálóutca, amelyik nem vált be sétálóutcának:

 

 

Az Almássy utca 

 

 

Simán lehetne engedélyezi ott a parkolást, a megszűnt Dohány utcai parkolók egyrészének pótlására.

altenberger Creative Commons License 2025.04.22 -3 1 25

Jól állna a többi belvárosi térnek is a sétálósítás.

 

https://fortepan.hu/hu/photos/?id=252667

altenberger Creative Commons License 2025.04.22 0 0 24

Vörösmarty tér 1969

 

https://fortepan.hu/hu/photos/?q=v%C3%B6r%C3%B6smarty%20t%C3%A9r

 

Ki sírja vissza?

altenberger Creative Commons License 2025.04.16 -4 0 23

https://metropol.hu/aktualis/2025/04/autosuldozes-dohany-utca

 

„Budapesten a városon belüli autós forgalom a teljes forgalomnak kevesebb mint 32 százalékát adja. A dugók nem attól vannak, hogy a budapestiek használják a várost, hanem attól, hogy vidékről jönnek be, és aki bejön, az le is teszi az autóját.

 

A belvárosban lakók jellemzően nem autóval közlekednek, hanem csak hétvégén vagy nagy bevásárláskor használják a kocsit."

 

Kicsit megtévesztő a vidéki kifejezés használata.

Nem szegediekről, kaposváriakról, soproniakról van szó!

Il Leone Creative Commons License 2025.04.11 0 3 22

OFF

 

Nincs olyan szerencsénk, továbbra is trollkodja a többi topikot is.

 

ON

Előzmény: Caladee (20)
08-73 Creative Commons License 2025.04.11 -1 3 21

Tőled és a hozzád hasonlóktól kell megvédeni, mielőtt az ilyen nyomorult mentalitással elüldöztök sokakat a fővárosból. Mondom, tényleg menthetetlen lett budapest (így, szándékosan kisbetűvel).

 

Előzmény: altenberger (19)
Caladee Creative Commons License 2025.04.11 0 3 20

Igen, az ilyenektől mint te :)

De örülök, hogy már a saját gumiszobádban nyomod és nem a többi topikot szennyezed. Csak hajrá és sok sikert hozzá :)

Előzmény: altenberger (19)
altenberger Creative Commons License 2025.04.11 -4 0 19

"Budapest nemcsak közlekedésileg, de morális szempontból is kezd menthetetlenné válni..."

 

Sajnos igen. :-(

Meg kellene védenünk a városunkat.

Előzmény: 08-73 (18)
08-73 Creative Commons License 2025.04.11 0 1 18

Igazán értelmes és felnőtt komment, ja várj... Arra viszont tökéletesen alkalmas, hogy tovább mélyítse a Bp és aggló közötti lövészárkot. Budapest nemcsak közlekedésileg, de morális szempontból is kezd menthetetlenné válni...

Előzmény: altenberger (15)
altenberger Creative Commons License 2025.04.11 -2 0 17

Budapesti Közlekedési Központ:

 

"A Dohány utcában a Síp utca és a Kertész utca között a bal oldali parkolósáv megtartásával és a jobb oldali parkolás megszüntetésével lesz akadálymentes a trolik útvonala, az utcában kerékpársáv is létesül.


- a Nefelejcs utcában, valamint a Wesselényi utca esetében a Wesselényi u 22. számtól az Akácfa utcáig a 45 fokos parkolás helyett párhuzamos parkolási rend lesz, elsősorban a közösségi közlekedés útvonalának felszabadítása érdekében. A gyalog és kerékpárral közlekedők védelmét több helyen virágládák és terelők is szolgálják majd.
A forgalmirend-változás április végétől kezdve fokozatosan léphet életbe a Dohány, Nefelejcs és Wesselényi utcákban.


Miért van erre szükség?


A Dohány, Wesselényi és Nefelejcs utcák beszűkülő részein már egy 20-30 cm-re belógó szabálytalan parkolás miatt is elakadhatnak az óránként több száz embert szállító trolibuszok, miközben a helyhiány miatt a járdafelületeken is nehezen lehet elférni különösen babakocsival vagy kerekesszékkel. Csak a tavalyi évben több, mint 700 alkalommal akadtak el járatok ezen a szakaszon."

 

Sajnos leszavaztak egy módosító javaslatot, amely arról szólt, hogy engedélyezzék az 

 

ellenirányú kerékpár forgalmat

 

is.

 

Sajnos megint félmegoldás születik! :-(

laszlo86 Creative Commons License 2025.04.10 0 1 16

Ezek egysávos utcák, ha a mentő előtt autók döcögnek 30-al, akkor a mentő, betegszállító se fog tudni haladni.

Nem tartom magam szociopatának, de a 30-as sebesség kimondottan idegesítő is tud lenni, főleg buszoknál is, mikor ennyivel kell döcögnie.

Vissza lehet váltani 2-esre, de egy autónak fogyasztás és kibocsátás szempontjából nem egy 30 körüli döcögés az ideális.

Előzmény: altenberger (14)
altenberger Creative Commons License 2025.04.10 -6 0 15

Hihi! :-)

 

Az agglomeráltak átjárnak mínuszolni.

Ha már nincsenek érvek.

altenberger Creative Commons License 2025.04.10 -6 0 14

"majd szépen döcöghet a mentő, betegszállító is 30-al a SOTE-ra..."

 

Miért is?

 

https://speedzone.hu/korlatozzak-a-megkulonbozteto-jelzest-hasznalo-mentoautok-sebesseget/

 

Tehát 30 + 30 = 60

Akár 60-nal is haladhatnak a mentők a szűk józsefvárosi utcákban.

 

"Azért kíváncsi lennék milyen kutatás mondja ki hogy 30 km/h-val nyugodtabb a vezetés."

 

Ez elég szubjektív, a szociopatákat kifejezetten idegesítik "a tötymörgők".

Szerintem meg biztonságosabb és ezért megnyugtatóbb.

 

"30 km/h az szerintem pont az a határ aminél szenvedsz, hogy 2-esben vagy 3-asban gurulj, ha 2-esben szenvedsz, jobban pörög a motor, több lehet a károsanyag is."

 

Nekem nem gond 5-ösben gurulni, vissza lehet rakni 2-esbe szükség esetén azonnal, bár a Józsefvárosban ritkán autózok, de gyakran keresztezem bringával.

Nekem tetszik ez a változtatás.

Előzmény: laszlo86 (13)
laszlo86 Creative Commons License 2025.04.10 0 2 13

Azért kíváncsi lennék milyen kutatás mondja ki hogy 30 km/h-val nyugodtabb a vezetés. Ritkán vezetek, és nem szoktam gyorsan, de a 30 km/h az szerintem pont az a határ aminél szenvedsz, hogy 2-esben vagy 3-asban gurulj, ha 2-esben szenvedsz, jobban pörög a motor, több lehet a károsanyag is.

 

A másik pedig, ha gonosz megjegyezést akarnék, akkor majd szépen döcöghet a mentő, betegszállító is 30-al a SOTE-ra...

Előzmény: altenberger (11)
XNC Creative Commons License 2025.04.09 0 0 12

Ahogy mondod.

Előzmény: altenberger (10)
altenberger Creative Commons License 2025.04.08 -4 0 11

2025. áprilistól a Corvin, az Orczy és a Losonci negyed 30 km/h-s övezet lesz

 

https://jozsefvaros.hu/otthon/hirdetotabla/hirek/2025/02/aprilistol-a-corvin-az-orczy-es-a-losonci-negyed-30-km-h-s-ovezet-lesz/

 

"Egy 30 km/h-s övezetben sokkal nagyobb biztonságban érezhetik magukat a gyalogosok és a kerékpározók, így szívesebben választják ezeket a közlekedési módokat.

A mindennapi mozgás számos egészségügyi előnnyel jár. A rendszeres testmozgás a krónikus betegségek kockázatának csökkenésével, a mentális jóllét javulásával és az életminőség javulásával. Ezen kívül alacsony sebesség mellett a gépjárművezetés is sokkal kevesebb stresszel jár.

A 30 km/h sebességkorlátozás bevezetésével több európai városban a kutatások arra a következtetésre jutottak, hogy az emberek kevésbé voltak stresszesek és kevesebb egészségügyi problémájuk volt."

altenberger Creative Commons License 2025.04.02 -2 0 10

Lassan jobban megéri e-rollert bérelni, mint BKV-zni.

Előzmény: diamond way (9)
diamond way Creative Commons License 2025.03.27 -1 0 9

https://demokrata.hu/magyarorszag/juniustol-emelkednek-a-bkk-jegyarak-971445/? 

24 és 72 órás jegyek ára nagyot fog emelkedni!😡🤬

altenberger Creative Commons License 2025.03.26 -6 0 8

:-(

 

Összezárt az óbaloldal! DK-PB(KG)

 

https://24.hu/belfold/2025/03/26/fovarosi-kozgyules-karacsony-gergely-vitezy-david-erzsebetvaros/

 

Sőt!

 

"egy „DK–Fidesz autós nagykoalíció” áll ki a belváros forgalomkorlátozása és a sétálóutcák bővítése ellen."

Előzmény: altenberger (6)
altenberger Creative Commons License 2025.03.24 -2 1 7

Zöld forradalom vagy közlekedési káosz? – Döntő nap jön Párizsban

 

https://tozsdeforum.hu/extra/parizs-nepszavazas-500-utca-gyalogos-forgalom-lesz-autok-kitiltasa/



Újabb zöldforduló elé néz Párizs. Vasárnap a párizsiak szavaznak arról, hogy újabb 500 utcát zárjanak le az autók elől. A cél a zöldebb jövő, de a külvárosból ingázók szerint ez a mindennapi élet ellehetetlenítése is lehet. Az intézkedés célja az autóforgalom csökkentése, a levegőminőség javítása és a városi zöldfelületek növelése

A francia főváros lakói vasárnap népszavazáson döntenek arról, hogy 500 új utcát zárjanak-e le az autósforgalom elől, és alakítsanak ki gyalogos, növényekkel beültetett közösségi tereket. A cél: csökkenteni a légszennyezést, javítani a levegő minőségét, és növelni az élhetőséget a sűrűn beépített városban- számolt be a népszavazásról a Reuters.

 

Fél évszázad alatt megfelezett forgalom

 


A párizsi városháza szerint a belvárosi autóforgalom több mint 50 százalékkal csökkent az ezredforduló eleje óta, amikor a szocialista vezetés először kezdte kiszorítani az autókat a közterekről. Anne Hidalgo polgármester 2014 óta irányítja a várost és azóta folyamatos fejlesztésekkel próbálja a várost élhetőbbé tenni. 84 kilométer új kerékpárút épült, a biciklis közlekedés pedig 71 százalékkal nőtt a pandémia utáni időszakban.

Kritikák a külvárosokból
A reformokat nem mindenki fogadja kitörő örömmel. A külvárosi lakosok, akik napi szinten ingáznak a fővárosba, a parkolóhelyek csökkenését és az autós közlekedés ellehetetlenítését bírálják. Párizs központja és a külvárosok közötti szakadékot. Az előbbiben csak minden harmadik háztartás rendelkezik autóval, míg az utóbbiban háromból kettő.


„Párizs nem múzeum, hanem egy működő város. Még mindig az a város, ahol az emberek dolgoznak, ahol a munkások kénytelenek mozogni, ahová a nagyobb párizsi régióból kényszerülnek jönni, ahol üzletek vannak” – mondta Philippe Noziere, a 40M autótulajdonosok egyesületének vezetője.


Lemaradás zöldben, de lendület a növekedésben
Párizs a zöld infrastruktúra tekintetében továbbra is elmarad más európai nagyvárosoktól: a természetközeli elemek – parkok, kertek, vizes élőhelyek – csak a város 26 százalékát fedik le, míg az EU-átlag 41 százalék. A népszavazás elfogadásával viszont már közel 700 „zöld utca” lehetne a városban, ami a párizsi utcák több mint 10 százalékát jelentené.

altenberger Creative Commons License 2025.03.20 -2 1 6

Végre!

 

Öt új sétálóutca (gyalogos prioritásúan átalakított utca) a Belső-Erzsébetvárosban: 

 

- Kazinczy utca

- Dob utca

- Madách Imre út

- Asbóth utca

- Kis Diófa utca 

 

altenberger Creative Commons License 2025.03.20 -1 0 5

Akár a rozsdaövezetekről is beszélhetnénk, mint jövendő (nem szétterülő) kertvárosairól.

altenberger Creative Commons License 2025.03.19 -1 2 4

Megy az ötletelgetés a cikkel kapcsolatban a villamosos topic-ban

 

https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2025/03/19/igy-csinal-az-uj-kresz-metrot-a-villamosokbol/

 

De persze még a cikket sem olvasták végig! :-)

 

"A villamosközlekedésnek számos fejleszthetőségi előnye van egy elővárosi vasútvonal kiépítésével szemben. A legfontosabb tényező a költséghatékonyság, hiszen sokkal kisebb terhelésre kell pályát építeni, költséges biztosítóberendezések nélkül, ráadásul a villamosok jóval meredekebb emelkedőket is meg tudnak mászni, mint a nagyvasúti szerelvények. Ezen paraméterek alapján a villamosüzem jó megoldás lehet olyan hegyvidéki területek bekapcsolására a fővárosi hálózatba, mint például a körülményesen elérhető, de hatalmas ütemben terjeszkedő Budakeszi vagy esetleg Budaörs. Budakeszi esetében egy villamosvonal jelentené az egyetlen reális esélyt arra, hogy valaha is kötöttpályás kapcsolatot kapjon a település, amelyről reggelente szabályosan lehetetlen bejutni a városba a hatalmas torlódások miatt."

 

Itt kifejezetten előnyős lehet a villamosok keskenysége.

altenberger Creative Commons License 2025.03.18 -1 0 3

Mi legyen a 185-ös, 195-ös, 117-es buszokkal?

altenberger Creative Commons License 2025.03.13 -1 0 2

Nem feledkeztem meg a lakótelepeken élőkről sem.

 

Azért ez meglepett:

 

https://hu.wikipedia.org/wiki/Budapest_lak%C3%B3telepeinek_list%C3%A1ja

 

Kevesebbre számítottam.

 

 

altenberger Creative Commons License 2025.03.12 -2 0 1

Egy érdekes észrevétel a buszos topic-ból:

(Éjszakai metrózással kapcsolatban)

 

"mikor nem akkora a forgalom, azert a buszok atlagsebessege is nagyobb. Szoval idoben nem v nem sokkal gyorsabb a metrozas (sot pont a belvarosi szakaszon a mozgolepcsozes miatt lassabb)"

 

Célszerű lenne a metró üzemkezdését, a reggeli időszak dugóihoz hangolni:

Ha a busz gyorsan tud haladni, járjon a busz, ha busz dugózna, akkor inkább a metró.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!