Keresés

Részletes keresés

NAR Creative Commons License 1,5 órája 0 2 356241

Az olvasni tudás rendben - de melyik nyelven? Illetve Görögországban és Bulgáriában a betűk értelmezése sem triviális...

Előzmény: trizs77 (356240)
trizs77 Creative Commons License 2 órája 0 2 356240

Jól van így.

 

Európában igen elterjedt módszer.

Az is igaz, hogy feltételezi az utastól olvasási tudást.

 

idehaza ritka módszer.

Mi inkább betűzzük az alapjárati számot.

 

 

 

 

Előzmény: Gordon Zsigmond (356239)
Gordon Zsigmond Creative Commons License 3 órája -1 0 356239

Adott egy jó hosszú autóbusz-viszonylat.

A külső vége egy ipartelepi zónába vezet, a teljes vonalat napi 5-6 indulás járja be, a többi a vonal kétharmadának magasságában lévő betétjárati végállomáson visszafordul.

A menetrenden a teljes vonal van feltüntetve, azzal a megjegyzéssel, hogy csak a *-gal jelölt járatok mennek végig, a többi csak a betétjárati végállomásig közlekedik. A viszonylatszám azonos, a kijelzőn fel van tüntetve az eltérő végállomás.

 

A kérdésem az lenne, hogy jól van-e ez így, vagy indokolt lenne máshogyan is (pl. betűjelzéssel) megkülönböztetni az eltérő végállomású járatokat?

Melyik számít itt az alap-, és melyik a betétviszonylatnak, annak ismeretében, hogy a rövidebb útvonalnak sokkal több indulása van, mint a teljes vonalat bejárónak?

ÁsítóSárkány Creative Commons License 5 órája 0 0 356238

Köszönöm. A jelentős EU finanszírozás lényeges tényező.

Aminél csak hitel jön szóba, ott feszegetném a kérdést, mennyi a történetben az elmaradt karbantartás... mert karbantartásra hitelt felvenni nem feltétlen bölcs ötlet.

Előzmény: Fizolti (356237)
Fizolti Creative Commons License 14 órája 0 0 356237

Egyes projektek, projektelemek esetében IKOP+ volt/van tervben. 

Előzmény: ÁsítóSárkány (356234)
Fizolti Creative Commons License 17 órája 0 1 356236

Lehetséges, hogy ez volt a legrövidebb életű, hivatalos kommunikációkban megjelent viszonylatjelzés Budapesten?  :) 

Előzmény: sosiforda (356230)
altenberger Creative Commons License 24 órája -1 3 356235
Előzmény: rezignált (356214)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 25 órája 0 0 356234

amennyire értem, EBRD hitelből?

Előzmény: trizs77 (356227)
doncike Creative Commons License 25 órája -2 0 356233

Köszönöm a választ.

Úgy látom, hogy a probléma közben ügyviteli ágon megoldást nyert: nem lesz 37E.

 

Szerintem a normál 37-es 4 perc előnye az legkésőbb a Hungáriáig elfogyott volna, tehát legalább még egy előzési zóna kellett volna.

A Koltói Anna utcától (így hívják még?) meg saját alagút, mert ugye ott jár még két másik viszonylat is...

Előzmény: Fizolti (356217)
doncike Creative Commons License 26 órája -1 1 356232

"index balra osztan gázt neki, és hadd szóljon"

 

visszakettő-padlógáz!

Előzmény: trizs77 (356219)
trizs77 Creative Commons License 26 órája -5 1 356231

Kiderült, hogy még nem üzembiztos az a magassági kormány amivel a 37E villamos megelőzte volna az előtte haladó 37A villamost.

 

Előzmény: sosiforda (356230)
sosiforda Creative Commons License 1 napja 0 3 356230

Estére mondjuk eltűnt a közleményből... 

 

Tényleg, ez a 37E sem volt hosszú életű :))

Előzmény: 18-09 (356228)
toto92 Creative Commons License 1 napja 0 1 356229

Hát, azt mondták hogy folyamatosan frissülni fog az oldal... :D

Előzmény: 18-09 (356228)
18-09 Creative Commons License 1 napja 0 0 356228

 ha tényleg lesz 37E 

 

Estére mondjuk eltűnt a közleményből... 

 

Kiemelt átszállópont lesz Kőbánya felső, ahonnan a Puskás Ferenc Stadion metróállomáshoz is csúcsidőben percenként indulnak a MÁVbuszok, valamint csúcsidőben 4 percenként indulnak, de egész nap sűrűbben közlekednek a  Blaha Lujza térre közlekedő 37 -37A villamosok.

Előzmény: Fizolti (356225)
trizs77 Creative Commons License 1 napja -1 0 356227
18-09 Creative Commons License 1 napja -1 1 356226

Ez a 8-8 percezés nagyon szorosra adja ki. Ha teszem fel, nyer 3 percet a 37E, akkor a Telekitől tolni fogják egymást. Menetrendileg lesz (lesz?) 1 perc, valóságban tudjuk mi van. És akkor szambázik ott a 62-es, 28-asok, 217E... 2-6, vagy 3-5 perces start Kőfelsőtől már reálisabb. Bár tudni kéne "menetrendesítve" lesz-e a gyorsaság, vagy csak mááárketing és ugyanazzal a menetidővel ér le Blahára... de még a többi mindig ott van. 

 

 

Előzmény: Il Leone (356222)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 2 356225

Igen, a több viszonylat tud probléma lenni. itt ugye - ha tényleg lesz 37E - akkor már 4 viszonylat lenne, ha valaki rossz helyre jön be, akkor egy, nagyon esetleg kettő villamost tud kerülni.

 

Az közös 4 percezéssel 15 indulás, e mellé jön a két 10 percező Kőbányai úti viszonylat, azaz 23 indulás. 

 

E mellé ott van a körúti kiállás reggel és kora délután.

 

Nehezít némileg a végállomás bejárata, itt az első jelzőnél megállt villamosok és a közút is tudja egymást zavarni. 

 

A forduláshoz azért némileg számíthat, hogy a csúcsban ide járó 62-eseknek egy teljes kör már több mint 100 perc, így szükség lehet EÜ szünetekre itt, ehhez viszont át kell kelni az úton, meg lemenni a pincébe. 

 

Ami még kicsit lassít egy Közvágóhoz képest, hogy itt egy kereszttülrohanós ICS-hez képest egy tátra esetében le is kell szállni, ha hosszúba megy valami, akkor szedőt is kell cserélni, illetve van az a pont, ahol már a jelzőberendezés is csak lassít. 

 


A Népszínház utcában már nincs mit kihagyni, nem is érdemes.

 

Hát, ebben nem vagyok teljesen biztos. Ha van egy tényleg tömött vonatpótló, akkor ahhoz felesleges lehet megálln és ajtót nyitni, hogy a megállóban várakozók aztán megállapítsák hogy nem férnek fel/megpróbálnak felférni, miközben már ott lesz a követő. 

 

Minden esetre kíváncsi leszek. 

Előzmény: Il Leone (356222)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 356224

a saját tapasztalataim alapján azért jobb lenne jelentősebb részben a betartatás irányába mozdulni.

(Pl. mindenkit, aki forgalmi rendről dönthet, pár évente vizsgáztatni a vonatkozó jogszabályokból...)

Előzmény: Il Leone (356218)
zubidomi Creative Commons License 1 napja 0 0 356223

"Vagy engedjen meg a 20/1984-es rendelet mindent, ha már vannak kivételek, amiket a forgalomtechnikai és a közútkezelő megenged, és bízza a kezelőre a döntést, hogy milyen táblát enged és milyet nem."

 

és a még meg sem született táblatorzókra és forgalmi rendekre hogyan is kapnak oktatást azok, akiknek ezek szerint kellene közlekedniük?

Előzmény: Il Leone (356218)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 1 356222

Tudom, hogy nem azt mondtad, csak továbbgondoltam. ;)

 

A Népszínház utcában már nincs mit kihagyni, nem is érdemes.

 

A Blaha kapacitása jó kérdés, itt ugye a viszonylatok száma a probléma, mert pl. a Jászai Mari tér is gond nélkül fordított fénykorában 29 villamost óránként, amikor csak 2-es, meg 2A létezett, és ha nem is teljesen problémamentesen de a Széll Kálmán téren is tudott a 4-6 két fordítóvágányon fordulni.

 

Nem azt mondom, hogy minden szép és jó, csak azt hogy nem lehetetlen.

 

Mondjuk a 37E-nek nem kell sokat állnia a Blahán reggel, mivel úgyis befelé lehet nagyobb forgalomra számítani, ezért ahogyan érkezik a lehető leghamarabb lehet is küldeni visszafelé.

Bár teszem hozzá, hogy az ide betett szöveg szerint a 37 és a 37E közösen 4 percenként fognak indulni, ami azért elég combos sűrítés, ha azt veszem, hogy ma a reggeli csúcsban a legsűrűbb követés a 37/37A közös szakaszán 10 perces, vagyis akkor elvileg kb. 8-8 percezés lesz.

 

Szóval a Sörgyárnál kell megoldani a tartózkodást a 37E-nek és akkor a Blahán minimálisat kell álljon.

Délután meg pont a Blaháról kell kifelé ütemesen közlekedni és az Sörgyárnál pörgetni a visszafordulást, ez már okozhat gondot, de azért a délutáni csúcsban valamivel ritkább a közlekedés.

 

Szerintem itt majd egymásba kell forgatni a 37-est a 37E-vel és lehet, hogy a 28/28A-val és akkor meg lehet oldani. A legideálisabb az lenne, ha TW lenne minden Népszínház utca járaton és akkor ha sikerül úgy válogatni, hogy mindegyik vonalra van minden járművezetőnek vonalismeretije, akkor lehetne az egészet a legkönnyebben kezelni.

 

Halkan jegyzem meg, hogy egy Blaha és az Élessarok között közlekedő 37E azért adott esetben a 28/62 párosról is vonzhat át utasokat, ha annyival versenyképesebb tud lenni a menetideje.

Előzmény: Fizolti (356221)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 3 356221

Attól még nem lesz az a villamos expressz, ahhoz az kell, hogy Kőfelső után befelé a következő megálló a Hidegkúti stadion legyen

 

Igen. Nem is állítottam ennek ellenkezőjét. 

 

befelé már úgyis minden megállóban meg kell állnia a 28 és a 62-es miatt.

 

A közös szakaszon (ha a Magdolnát kikerüli) akkor még két közös megálló van, bár ebből is az egyik a II János Pál, ami metrómegállós, így elég indokolatlan lenne kihagyni. 

Ami még probléma lehet, az a Blaha végállomás kapacitása. 

Előzmény: Il Leone (356220)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 0 356220

Attól még nem lesz az a villamos expressz, ahhoz az kell, hogy Kőfelső után befelé a következő megálló a Hidegkúti stadion legyen, utána pedig a Fiumeitől befelé már úgyis minden megállóban meg kell állnia a 28 és a 62-es miatt.

Kifelé ugyanez a Fiumei után csak a Hidegkútnál és Kőfelsőnél áll meg.

Gondolom a Sörgyárnál fog fordulni praktikusan, így az Élessaroknál még megállítható.

 

Mondjuk teszem hozzá, hogy a BKK-nál ilyen változás még sehol sincsen fent sem a BKK Infón, sem a GTFS-ben.

Előzmény: Fizolti (356217)
trizs77 Creative Commons License 1 napja 0 0 356219

A vonatpótló expresszvillamos meg fogja előzni a nemvonatpótló nemexpressz villamost?

Hol és hogyan?

 

---------------------------------

 

index balra osztan gázt neki, és hadd szóljon.......................:-))

 

Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 1 356218

Valamilyen módon azért kellene kezelni bizonyos lehetőségeket.

 

Nem tudom, hogy az új KRESZ pontosan mit tartalmaz, továbbra is hétpecsétes titok még a tervezők számára is, nemcsak a laikusok számára, egy szűk kivételezett körön kívül konkrétan senki nem tudja, hogy pontosan mi van a tervezetben.

 

Aztán egyszercsak hatályba helyezik, és kiderül, hogy azonnal kellene módosítani rajta.

 

Az az igazság, hogy minden ország bőven kilépett már elég régóta a bécsi egyezmény kereteiből, és ez nem biztos, hogy jó, de nem tisztem megítélni, és persze a bécsi egyezményt is lehet, hogy frissíteni kellene, jó lenne legalább az EU-n belül törekedni valami egységességre és kilépni a nemzeti kivételek világából.

 

Persze van ami teljesen egyértelmű, hogy mit akar jelenteni de pár hónapja talán pont attus volt, aki hozott francia és benelux példákat arra, hogy ember legyen a talpán a helyieken kívül, akik megértik, hogy adott esetben egy tábla mit is akar jelenteni.

 

Vagy engedjen meg a 20/1984-es rendelet mindent, ha már vannak kivételek, amiket a forgalomtechnikai és a közútkezelő megenged, és bízza a kezelőre a döntést, hogy milyen táblát enged és milyet nem.

 

Nem tudom mi lenne a jó megoldás.

Előzmény: rezignált (356214)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 2 356217

A vonatpótló expresszvillamos meg fogja előzni a nemvonatpótló nemexpressz villamost?

Hol és hogyan?

 

 

A 37/37A megáll a Magdolna utcánál a 23/24-essel közös megállóban, a 37E megállás nélkül kerüli a Dobozi utcában. 

Legalábbis így megoldható, ha ez lesz a szándék. 

Előzmény: doncike (356215)
Dreamy Creative Commons License 1 napja 0 0 356216

Ha 37 - 37A-val együtt 4 percenként indul, akkor legfeljebb 4 perccel kevesebb lehet a menetideje a 37E-nek, mint a többinek.

Előzmény: doncike (356215)
doncike Creative Commons License 1 napja 0 0 356215

A vonatpótló expresszvillamos meg fogja előzni a nemvonatpótló nemexpressz villamost?

Hol és hogyan?

Előzmény: sosiforda (356212)
rezignált Creative Commons License 1 napja 0 0 356214

Hát, az is egy megoldás, ha a szabályozás magába foglalja ezeket az eseteket. Ami annyiban nem lenne példa nélküli, hogy a nemzeti kreszekben (a bécsi egyezmény univerzumán belül is) mindig van egy csomó többé-kevésbé egyedi jelzés, mint ahogy a magyar is szokott bővülni ilyenekkel, csak a szokások és körülmények változásánál látványosan lassabban.

 

Így kapásból most cseh példákkal tudom illusztrálni a gondolatot:

1) gyalogútnak kitáblázott járda, aláírva, hogy biciklivel is megengedett (noha létezik persze gyalog- és kerékpárút tábla)

2) kombinált zebra+kerékpáros átvezeté (ld. a felfestést is)

3) mikromobilitási eszközt tiltó zóna

4) gyalogoszóna, kerékpáros behajtás is engedélyezett

5) "kerékpáros, szállj le" tábla (ami amúgy nem így önmagában része a cseh kresznek, hanem az üres kék tábla az, azzal, hogy lehet bele különféle instrukciókat írni, pl. ezt)

 

Szóval hasonló feladat lenne mondjuk definiálni és (akár) kitáblázni a "kerékpársávra eső buszmegálló" fogalmát is, az elsőbbségi viszonyok rögzítése mellett, lehetőleg valahogy úgy, hogy az a jelzés- és festésképből is érthető legyen.

Előzmény: Il Leone (356211)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 1 356213

Nehezen tudom elképzelni a helyzetet úgy, hogy a kerékpárosok eleve nem kerülik el a kereszteződést vagy útszűkületet?

 

Ha a kerékpársávot le kell terelni az út úttestjéről, akkor jó eséllyel a kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút tábla a logikus... és onnantól rájuk a notmál úttest lámpái nem vonatkoznak, hiszen egy külön úton haladnak...

Vagy nem jól értem a szitut?

 

Előzmény: Il Leone (356211)
sosiforda Creative Commons License 2 napja 0 2 356212

Vonatpótló expesszvillamosok a láthatáron Budapesten:

 

https://www.mavcsoport.hu/keleti

 

Kőbánya felső:

 

"A pályafelújítás idején Kőbánya felsőn új, kiemelt átszállópont létesül, ugyanis itt lesz a hatvani és újszászi vonal elővárosi vonatainak végállomása. Kőbánya felső és a belváros közötti kapcsolatot a Puskás Ferenc Stadion metróállomáshoz csúcsidőben percenként induló MÁVbuszok, valamint a Blaha Lujza térre közlekedő 37E jelzésű expressz vonatpótló villamosok nyújtják, amelyek csúcsidőben a 37-37A villamosokkal közösen 4 percenként indulnak.

MÁVbuszokkal az M2-es metró, a villamosokkal az M2-es és az M4-es metró érhető el, utóbbival pedig nemcsak a belváros, hanem Kelenföld vasútállomás is elérhető, ahonnan a nyugati országrészbe indulnak a vonatok."

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!