Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Controlman Creative Commons License 30 perce 0 0 140223

Elvileg pont így lesz.

Előzmény: zeti02 (140222)
zeti02 Creative Commons License 7 órája 0 0 140222

Újabb kitalálós feladat a Scale fans oldalon:

Valószínű, hogy reptéri Avia az alany, hátha Malév színekben jön majd. 

Controlman Creative Commons License 10 órája -1 0 140221

Traktor sorozat folytatása.

Sajnos úgy néz ki, hogy a Steiger eltűnt a képből egyelőre.

Corvair65 Creative Commons License 29 órája 0 0 140220

Köszi! Ment a levél. :)

Előzmény: A210 820 08 21 (140218)
Kraz 677 Creative Commons License 1 napja -2 3 140219

Lengyel sor , fotok nétröl

 

A210 820 08 21 Creative Commons License 2 napja 0 0 140218

Ha tudok, segítek.  A mailcímem ott van az adatlapomon.

Előzmény: Corvair65 (140217)
Corvair65 Creative Commons License 2 napja 0 0 140217

Szia! Zaklathatlak privátban 1:24-es témával kapcsolatban? 🙂

Előzmény: A210 820 08 21 (140212)
mejzi71 Creative Commons License 2 napja 0 4 140216

A csepelbol akár ezt is meg lehetne a tartaly fèlpot lenne ami neheziti

Előzmény: vw-s (140210)
BU1048 Creative Commons License 3 napja 0 0 140215

Ha már ZIL-130, akkor egy hókotró PR-130-ra nagyobb kereslet lenne, mint egy szovjet csapatoktól itt maradt 1db tűzoltónak, ami egyébként nem volt rendszerben. Ha meg tűzoltó, akkor az országban mindenhol használt Csepel D-707.30 (van, ahol D-566 tü. jelöléssel jegyzik) változatra szintén nagyobb kereslet lenne. Úgy látom imádják az egydarabos variációkat legyártani.

Előzmény: zeti02 (140213)
Controlman Creative Commons License 3 napja -2 1 140214

Kis segítséget szeretnék kérni. Az összeépítős Hachette Lada 1200-as modellhez lehet még alkatrészt találni valamelyik országban? Konkrétan a bal hátsó ajtó külső része érdekelne. Ha jól emlékszem akkor a 88. szám.

zeti02 Creative Commons License 4 napja -2 0 140213

Új kép a Zil tűzoltóról:


Még nem tudni, mi helyett és hànyas számmal jön. Sajnos az egyetlen magyar vonatkozása az az egyébként egész jól sikerült magyar rendszám, más felirat nem lesz rajta. 

A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 140212

Nekem ezek már túl újak, nem is nagyon vannak meg - egy-két kivételtől eltekintve - az utcaképes emlékeimben, úgyhogy én kihagyom őket.

Most még egy IFA-val vergődök, mert sajnos a rendőrös ötleteid a részletekről nagyon tetszettek, csak nálam némelyik súrolja a kézügyességi, meg olykor a szimpla látási határaimat. :-P

 

A BSZV anyag érdekes, jó benne az Ilka utcai kép, ahol Bucsai Béla tanítgatta nekem anno az IFA adagolóbeállítás fogásait, nem beszélve a végtelen számú fékbetét cserékről, meg a vonóháromszög perselyezésekről.

Előzmény: vw-s (140210)
eMPet Creative Commons License 4 napja 0 0 140211

A "Régi magyar rendszámok" topikba tette közzé negyesi_pal az alábbi történeti összefoglalót a BSZV-ről.

Benne sok jó fotó, rögtön rá is gondoltam a már megjelent platós-ponyvás kék IFA W50-re a BSZV logót, valamint van benne ponyvás Garant is átalakítási ötletnek. :-)

 

https://mandadb.hu/dokumentum/444747/KF_F_71_212_1_01_29.pdf

 

vw-s Creative Commons License 4 napja 0 0 140210

Úgy lesz erősebb, hogy nem lesz teljesen "áttörve" a rés.

Más. 

Nem nagyon esett szó a pénteken megjelent Csepelről. Valami átalakítás , feljavítás lesz?

Nézegettem ezt a két 752-est, de gondolom ezekből is csak egy- egy proto készült:

  

Előzmény: A210 820 08 21 (140209)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 140209

Ha van rá lehetőséged, hogy ilyen szép minőségben lemásold és kiöntsed, az sem rossz, de erősebb ilyen hajszálvékony szálakkal az sem lesz, csak az nem hajlik, hanem törik, legalábbis én így gondolom.

Előzmény: vw-s (140208)
vw-s Creative Commons License 4 napja 0 0 140208

Van mögötte anyag ami elvileg megtámasztja, a baj ott van, hogy az egész rácsozat három rétegből áll. A külső keret, a vízszintes bordák és mégegyszer a vízszintes bordàk a függőleges osztóval. Nagyon kicsi a ragasztási felület,  ami összefogja a rétegeket. 

Lehet, hogy egyszerűbb lesz az épen maradt oldalt szilikon gumival lemásolni és kiönteni műgyantából.

Előzmény: A210 820 08 21 (140206)
vw-s Creative Commons License 4 napja 0 0 140207

Rendben!

 

Előzmény: Stetten (140205)
A210 820 08 21 Creative Commons License 4 napja 0 0 140206

Én fényezés után raknék mögé egy mattfekete lapot erősítésnek. Az élményt nem rontaná, hisz úgysem lesz látnivaló a rács mögött és a szép 3D plasztikussága is megmaradna.

Esetleg az alváz megfelelő helyére is fel lehetne csavarozni egy-egy L, vagy T alakú kitámasztást ott hátul, amikor a helyére kerül, az ilyen balesetek megelőzésére.

Előzmény: vw-s (140204)
Stetten Creative Commons License 5 napja -1 0 140205

Ha lesz rá idöd csinálj többet, és veszek töled. ;-) Nagyon jól néz ki. 

Előzmény: vw-s (140204)
vw-s Creative Commons License 5 napja 0 0 140204

Ha lesz időm rá,  futok meg egy kört vele, mert amúgy jó lett. 

Ez a épen maradt oldal:  

 

Előzmény: Stetten (140203)
Stetten Creative Commons License 5 napja -1 0 140203

Sajnos a 266-oson függöleges bordákból állt a szellözö.  Találtam olyan fotómaratást ami 1x1mm-es négyzetrácsból áll, esetleg azzal lehetne pótolni. Próbáltam már megfelelö (vízszintes) lamellákat keresni, de semmi hasonlót nem találtam. Szerintem ebben kénytelen leszek kompromisszumot kötni. Ha gondolod rendelek neked is, és amikor hazajutok összefutunk egy átadásra.

 

°35; Gitterblech / Lochblech 1x1mm Lochung 80x45mm - MaKo Modellbau

Előzmény: vw-s (140202)
vw-s Creative Commons License 5 napja 0 0 140202

Igen, de ez így nem igazán jó megoldás, nagyon sérülékeny. 

Előzmény: Stetten (140200)
Stetten Creative Commons License 5 napja -1 0 140201

Köszönöm

 

Kitartás van, csak idöm nincs. ;-) 

Előzmény: 7-es troli (140194)
Stetten Creative Commons License 5 napja -1 0 140200

Ohhh basszus, pedig azt beszéltük is hogy jó lenne még megcsinálni maratásból. Csak egyet csináltál belöle? 

Előzmény: vw-s (140196)
tupolev Creative Commons License 5 napja 0 0 140199

Nagyon szép lett ez is!

Előzmény: vw-s (140186)
A210 820 08 21 Creative Commons License 6 napja 0 0 140198

Én sosem láttam ilyet állami tűzoltóautóként, max. a szovjet laktanyákban lehettek páran. Ez is olyan megúszós kínálat bővítésnek tűnik.

Előzmény: zeti02 (140195)
apron64 Creative Commons License 6 napja 0 2 140197

A korábbi típusváltozat volt Mo.-n:

https://www.automotor.hu/extra/egy-oreg-zil-tuzoltoauto-szuletett-ujja-velencen/

"Jó ideig valahol Kelet-Magyarországon, az egyik katonai repülőtéren szolgált, majd a jármű a Berettyóújfalu közelében lévő település, Szentpéterszeg önkéntes tűzoltóit erősítette."

 

A modell meg készen lehetett, mert ez a fiatalabb változat a DeA orosz sorozatában már régebben megjelent. Az SSM is kiadta.

Az Altaya is kiadta kubai viszonylatban ezt az újabb hűtőrácsos verziót.

A képen nem látszik, hogy ez a ZIL-130 AC30, vagy az AC40 típusváltozat, de inkább az utóbbi lehet.

 

Előzmény: zeti02 (140195)
vw-s Creative Commons License 6 napja 0 0 140196

A hátsó motortér szellőzőrácsokat megcsináltam maratásból, de egy rossz mozdulat miatt benyomódott, szétszakadt.

Előzmény: Stetten (140190)
zeti02 Creative Commons License 6 napja 0 0 140195

A lengyel sorozat 119. száma egy magyar rendszámos Zil 130 tűzoltókocsi.
Próbáltam keresni róla fotókat, de nem sikerült. Létezett itthon ebben a formában ilyen Zil? Csak egy cseh rendszámosat találtam ezzel a festéssel. 

7-es troli Creative Commons License 6 napja -1 1 140194

Rendben, köszönöm.

Addig is kitartást az elkészítéséhez. :)

Előzmény: Stetten (140193)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!