Keresés

Részletes keresés

főgóré Creative Commons License 4 napja 0 0 4311

a bringások japánban sem szállnak le a zebrán

orygabor Creative Commons License 5 napja 0 0 4310

Egyébként általában elengednek az autósok....

Előzmény: főgóré (4309)
főgóré Creative Commons License 5 napja 0 0 4309

igaz, de ott is hasonlóan van kitáblázva

Előzmény: orygabor (4307)
orygabor Creative Commons License 2025.06.19 0 0 4308

Dugó valóban gyakori a körforgalmaknál, főleg a gyalogosok miatt, de hát ők sem éjszakázhatnak ott.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4305)
orygabor Creative Commons License 2025.06.19 0 0 4307

De ez nem körforgalom.

Előzmény: főgóré (4304)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2025.06.19 0 0 4306

ami pedig a szerencsés megoldás lenne -- kivéve extrém nagy forgalmú kerékpárutat, ahol esetleg nem szintbeni megoldáson érdemes gondolkodni -- az a kerékpáros forgalom úttestre, kerékpársávba vezetése a körforgalom előtt nem sokkal, és kerékpársáv a körfotgalomban.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4305)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2025.06.19 0 0 4305

A magam részéről azt tudom javasolni, mindenki mérje fel, neki kinek kell elsőbbséget adni. Akkor is, ha a másiknak is elsőbbséget kell adnia.

Vannak helyek, ahol kölcsönös elsőbbségadási kötelezettség keletkezik, és akkor a kölcsönös udvariasság marad lépéstempóra lassításnál.

 

A magam részéről elzavarnám a dilettáns tervezőket, akik ilyeneket álmondnak meg, mert leginkább dugóképzésre jók.

Előzmény: orygabor (4303)
főgóré Creative Commons License 2025.06.19 0 0 4304

ha így ki van táblázva stop táblával , meg kell állnod és balról - jobbról el kell engedned az összes kordét

a háromszög elsőbbségadás kötelező táblánál nem kell megállnod, de ugyanúgy el kell engedned a verdákat 

ez akkor idegesítő , amikor állandóan jönnek jobbról-balról és esélyed sincs átkelni , hacsak meg nem szánnak 

és átengednek , de akkor erősen figyelni kell , hogy mind a két oldalról jövő kordés biztosan átenged -e 

Előzmény: orygabor (4303)
orygabor Creative Commons License 2025.06.18 0 0 4303

Sziasztok!

 

Kő az állóvízbe: Körforgalom, bicikliút átvezetése a zebra mellett. Kinek van elsőbbsége? A KRESZ egyes rendelkezéseiből nem rakódott össze egyértelműen. Pl: kihajtásnál a kanyarodó jármű kontra egyenesen haladó jármű esete áll fenn? Mi a helyzet az út másik oldalán, ahol az autó behajt a köriforiba, keresztezve ugyanesen bicikliutat?

főgóré Creative Commons License 2025.06.08 0 0 4302

aszongya a videjó alatt a szakinstruktor, hogy az áthaladó gyalogosforgalmat is akadályozzák a kordék 

 

hát gyalogos egy darab sincs, viszont a két bringás simán átrongyol a zébrákon :O

altenberger Creative Commons License 2025.03.12 0 0 4301

Én gyakran járok a belvárosban egyirányú utcákban az autós forgalommal szemben (legtöbb esetben legálisan, de előfordul. hogy nem).

Itt megfigyelhető a különböző reakció hölgyek és urak férfiak esetében.

A hölgyek sokkal normálisabban reagálnak: lassítanak, megállnak.

 

Előzmény: orygabor (4299)
orygabor Creative Commons License 2025.03.11 0 0 4300

Arról meg nem tehetek, hogy valaki béna, oszt kiderül, hogy hölgy....

 

Szerintem a cikk megint arra jó, hogy persze, mi milyen bunkók vagyunk.

Előzmény: orygabor (4299)
orygabor Creative Commons License 2025.03.11 0 0 4299

És egyébként azt én honnét látom, hogy ki ül a volánnál? Amikor meg látom már, akkor késő pl. udvariaskodni, vagy pont fordítva, bunkóskodni.

Előzmény: altenberger (4298)
altenberger Creative Commons License 2025.03.10 0 0 4298

Lenézik a női autósokat a magyarok?


A női autóvezetők több mint negyede napi szinten él át negatív megkülönböztetést az utakon. A magyarok közül sokan tartják rosszabb sofőrnek a nőket.

 

A női autóvezetőkkel szembeni megkülönböztetésről készített felmérést a drivingcamp vezetéstechnikai központ. A kutatási eredmények rámutatnak, hogy szinte minden ötödik magyar (17 százalék) rosszabb sofőrnek tartja a női vezetőket a férfiaknál, a megkérdezettek több mint fele azonban nem ért egyet ezzel az állítással, 29 százalékuk pedig semleges választ adott erre. Érthető okokból a nők döntő többsége elutasítja ezt a sztereotípiát, 60 százalékuk megalapozatlannak tartja a kijelentést.

A lakosság 86 százaléka már tapasztalt olyat, hogy egy sofőrt a neme miatt negatívan ítéltek meg, a válaszadók csupán 14 százalékának volt ismeretlen ez az élethelyzet. A megkérdezettek közel kétharmada ritka jelenségnek tartja ezt, azonban a nők 28 százaléka jelezte, hogy napi szinten él át ilyen jellegű megkülönböztetést. A fővárosban autózók egyharmada is rendszeresnek érzi a nemi alapú ítélkezést, amely összefüggésben állhat a magas stresszfaktorú helyi közlekedéssel.

 

https://www.vezess.hu/hirek/2025/03/07/lenezik-a-noi-autosokat-a-magyarok/

 

Bringára csajok!

 

Ahol nők bringáznak, ott jó bringázni!
A női kerékpárosok aránya az egyik legjobb fokmérője annak, mennyire kerékpárosbarát egy város. Ha egyre több nő teker, az azt jelenti, hogy a közlekedés biztonságosabb, a környezet élhetőbb, és a bringázás valódi, egyértelmű választás mindenkinek.

ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.04 0 0 4297

Sajnos a kerékpáros infra jelentős része Budapesten a Demszky-érából való, amikor is a tüntessük el az úttestről a kerékpárosokat volt a cél. Egy sor helyen ezerszer jobb választás lett volna a kerékpársáv. Helyenként akár a keresztmetszet újragondolásával simán meg lehetett volna csinálni...

Előzmény: főgóré (4292)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2024.04.04 0 0 4296

Ahol sok a gyalogos, ott jó eséllyel városias a környezet, sok a kereszteződés meg néha a kapu is. Ott nem a járdán vezetett kerékpárutakat kellene erőltetni, jobb horog és hasonló veszélyek miatt. (Ez alól kivétel a rakpartok ahol nincs se kapu, se kereszteződés, és esetleg kevés, kizárólag sétabiciklis turistáknak szánt kerékpárút)

 

Kerékpárlopás: nekem van olyan lakatom, amin 2 flexes lopási kísérlet nyoma is látszik. Kicsit is értékesebb bringához frekventált helyeken a minőségi lakat erősen ajánlott.

Előzmény: 0010011 (4291)
altenberger Creative Commons License 2024.04.04 0 0 4295

"Az én 7 éves biciklim ... már botrányosan rohad, ... Amúgy is lecserélésre érett,  1-2 év múlva lesz újabb."

 

Nem a kor, hanem az állapot számít!

 

Nekem az egyik bringám (pontosabban a váza) 30+ éves, króm-molibdén, nem rohad. Időközben minden upgrade-elve lett. :-)

Előzmény: 0010011 (4291)
altenberger Creative Commons License 2024.04.04 0 1 4294

"a kresz Gézáról elnevezett szabályrendszert. Amúgy ha Kovács Géza lenne, Kovács ismeretek, nem Kresz ismeretek lennének."

 

 

A Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (rövidítve: KRESZ) egy rendeletbe foglalt szabálygyűjtemény, jogi nevén az 1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet, mely „a Magyarország területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza”.

 

 

Amúgy "Kovács ismeretek" is vannak:

https://www.libri.hu/konyv/Mezogazdasagi-kovacs-szakmai-ismeretek-I-Patkolokovacs.html

Előzmény: 0010011 (4291)
altenberger Creative Commons License 2024.04.04 0 1 4293

"munkába járásra sokan használják, régebben én is azzal jártam, volt benne jónéhány esőben bőrig ázás.

ismerek egy ficerét aki a mai napig bringával jár melóhelyre. egy év alatt közel száz ezer forint marad így

a zsebében."

 

Ha tudsz a munkahelyeden száraz, váltóruhát tartani, akkor az sem probléma! Amúgy az esőkabát és a cipőre húzós esőnadrág közepes esőtől simán megvéd! Tapasztalat.

Előzmény: főgóré (4292)
főgóré Creative Commons License 2024.04.01 0 0 4292

ezen nem kell csodálkozni!

a kerékpárutak többsége új építésű, még megfelelő a burkolata, és elég széles is , hogy 3-4 gyalog elférjen

egymás mellett gyalogolva, vagy 2-3 babakocsis kismama tudjon pletykálni poroszkálás közben.

nem baxogatom őket, cserébe néha én is bringázok járdán, a gépjármű forgalom sűrűségétől függően.

ha útban vannak rájuk csengetek, nekem az újabb csengő van , egyet is lehet vele koccintani.

gyalog meghallja hátranéz és már húzódik is le, félre.

 

munkába járásra sokan használják, régebben én is azzal jártam, volt benne jónéhány esőben bőrig ázás.

ismerek egy ficerét aki a mai napig bringával jár melóhelyre. egy év alatt közel száz ezer forint marad így 

a zsebében.

 

műszaki hiba. a legutóbbi , hogy elszakadt az első összekötő fékbowden. 

használom az első és a hátsó féket is, úgyhogy nem jó érzés. különösen lejtős úton kell vigyázni.

 

akik megszabadulnak a cigányoktól ha megérik szőrös fejjel, mindenhol fellélegeznek. 

 

 

Előzmény: 0010011 (4291)
0010011 Creative Commons License 2024.04.01 0 0 4291

Sziasztok

Egy hozzászólással kezdem meg április hónapot.

Én kerékpározom sokat, és rengetegszer tapasztalom hogy az amúgy nem rég megépitett bicikliút hemzseg gyalogostól, persze kikerülöm a jardán őket, nem csengetek.(Csengőszót legutóbb a suliban hallottam)komolyra fordítva, bár nálunk pár éve van bicikliút, megszokhatták volna ezidáig is a jelenlétét a gyalogosok.Somszor én is gyalog megyek, de mindig járdán.Ezt rengetegen nem tartják be.

Amúgy nem foglalkoztat a kresz annyira, ismerem a táblákat hellyel közzel, szabályokat szintén.De nem inditok tanfolyamot aki nem tudja(ezalatt nyilván a kerékpárosokst értem)a kresz Gézáról elnevezett szabályrendszert.Amúgy ha Kovács Géza lenne, Kovács ismeretek, nem Kresz ismeretek lennének.:)nem baj.

Elismerem hogy már sokan használják munkába járáshoz is a kerekpárt, én ugyan nem , mert nem is dolgozok.. még(de akkor se azzal mennék ha dolgoznék szal nyolc)

Ezért egyre bővül a számu(n)k.Én hobbiból használom.

Az alap hogy műszaki hibával nem lehet biciivel se menni(ha már buszok mennek rossz fékkel pl. Legalább a  kerósok ne tegyenek ki ekkora veszélynek magukat, és a többi közlekedőt, gyalogost.Mar kötelezőre írt Biciklis kresz vizsga se lenne hülyeség, annyian vannak.(Vagyunk)

Az én 7 éves biciklim( 2017.június 17 én én hoztam el a szalonból, ahol a szomszédunk a tulaj)már botrányosan rohad, de ez biciklin nem olyan necces hogy rendőr kiszolitana hogy álljak meg.Amúgy is lecsélésre érett,  1-2 év múlva lesz újabb.

Több biciklit el is loptak tőlünk, legutóbb 6 éve, de 2011 ben is.a nem idén barnultak.mar elköltöztek, úgyhogy nem tartok tőle hogy megismétlődik egy ideig.2 elég volt.

Bocs ha OFF téma is van benne

 

altenberger Creative Commons License 2023.11.28 0 0 4290

Elkészült közben a bringasáv, sajnos a minimalista megoldást választották. :-( e-rollereseknek tökéletes!

Előzmény: ÁsítóSárkány (4288)
altenberger Creative Commons License 2023.10.20 0 0 4289

"legalább kerékpáros útirányjelző táblák nem ártanának"

 

Nekem is feltűnt, hogy ezekkel nagyon spórolnak! :-(

Autósoknak szájbarágósan jeleznek mindent: előjelzés, majd megismételt jelzés. Ilyesmi kellene a bringásoknak is.

Plusz annyi előnye is lenne, hogy az arra élőkben is jobban tudatosulna, hogy létezik ott valami bringaúthálózat.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4288)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.20 0 0 4288

Ez stimmel, Franky23 viszont a Harmat utca Kőrősi Csoma Sándor úttól kezdődő szakaszáról írt...


A másik irányba az Albert Camus utca - Maláta utca ad ilyen lehetőséget. Nem vagyok ellene az efféle deltáknak...

Azonban: legalább kerékpáros útirányjelző táblák nem ártanának, ha ezeken a kis utcákon át szeretné a város bekötni a Harmat utcai kerékpáros infrastruktúrát a gerincbe.

Előzmény: altenberger (4287)
altenberger Creative Commons License 2023.10.19 0 0 4287

"Bebeknél vége az egyoldali, nem irányhelyes kerékpárútnak, lehet átkeveredni az úttest túloldalára."

 

Nem kell átkeveredni a Harmat utca túloldalára!

Lemész a Bebek előtt a Bebek-átlón, vagy a Bebek utcán az Előd utca felé és az Ónodi utcán érsz el a Kőbánya-felső vasúti átjáróhoz, onnan meg már van bringaút az Őrsig és tovább. Sajnos a másik irányban nem ér össze a BNV főbejárata előtt végződő kerékpárúttal.

Előzmény: ÁsítóSárkány (4286)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.19 0 0 4286

Csak épp akad kereszteződés, kapu, buszmegálló bőven. A Kőrösi Csoma és Bebek közti szakaszra nem a járdán vezetett kerékpárút való szerény véleményem szerint.

Az érdemi szívás a tavalyi Google Street View szerinti állapot mentén az az, hogy a Bebeknél vége az egyoldali, nem irányhelyes kerékpárútnak, lehet átkeveredni az úttest túloldalára.

Előzmény: altenberger (4284)
altenberger Creative Commons License 2023.10.19 0 1 4285

Ja, a lezárt átjárót a Spar és a Rossmann között is meg kellene újra nyitni! Vagy kerülő az Előd utca felé.

Előzmény: altenberger (4284)
altenberger Creative Commons License 2023.10.19 0 1 4284

"oda nem biztos, hogy jó ötlet..."

 

Zöldterület beáldozása árán, a mostani járda és a házak között elfér. (???)

 

https://www.google.com/maps/@47.4888045,19.1371847,3a,75y,121.74h,93.68t/data=!3m6!1e1!3m4!1skxlxSrI75gxzM9Bl-Gpshg!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

 

https://www.google.com/maps/@47.4887727,19.1378584,194m/data=!3m1!1e3?entry=ttu

 

(A tömeges fakivágásról szóló híreket cáfolta a Polgármesteri Hivatal.)

 

De minek is!

 

Kőbánya-felső átjáró felé a Bebek utcai átló, az Ónodi köz és az Ónodi utca egészen jó.

Ide csak a Bebek-átló burkolása (most beton lapokkal burkolt) és egy kerékpáros átvezetés kellene a Körösin (zebra, lámpa már van.)

Előzmény: ÁsítóSárkány (4283)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.18 0 0 4283

Van gyalog-és kerékpárút a Kőrösi Csoma út és a Bebek utca közt is? Erről lemaradtam, szerintem oda nem biztos, hogy jó ötlet...

A Bebek utca és az Ihász utca között, amíg be nem épül a környék jobban, jó választás lehet a járdán vezetett kerékpárút

A kerékpársávnak leginkább az úttest szélesítésével lehetne értelme, de gondolom arról szó sincs...

Több értelme lenne kétoldali, irányhelyes kerékpárútban gondlkodni, visszafele a Nyitra utcáig...

 

Előzmény: Franky23 (4280)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2023.10.18 0 0 4282

azért ez az egyik irányba ilyen, másik irányban olyan tábla ritka igénytelen, és balesetveszélyes is lehet.

Előzmény: Franky23 (4279)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!