Temesvár pedig újabb 10 szóló trolibuszra írt ki beszerzést.
Emlékeztetőül: 2023 decemberében írtak ki tendert 8 szóló és 25 csuklós trolibusz beszerzésére, hogy kiválthassák az egykor 50 darabos, mára ~35 kocsis 24Tr állományt. Azt a tendert a török Bozankaya nyerte. Az első szóló kocsi idén nyár elején érkezett meg.
Egyébként ez pont a legkevésbé a troliknál gond, számozási kérdésben inkább az off buszos ágazatban, és némileg a villamosoknál (pl. 2B) van racionalizálni való.
"Túlbonyolítja a rendszert és hunyorítva minden viszonylatot össze lehet kapcsolni egymással, ezért másznak be a rendszerbe a szokásostól eltérő jelölések, amelyekből a kék ágazatban Dunát lehet rekeszteni. "
Na pont ez a gond, hogy az off kék ágazatban Dunát lehet rekeszteni a jelölésekből.
"A B, Y meg ezek társaitól egyenesen megfürödnék a hajszárítóval. Lássuk be, minden viszonylat mellé lehet mondani valamit ami "elágazó" és máris lehet Y. Holnaptól legyen a 78 inkább 70Y, esetleg a 83 inkább 72Y? Vagy a 72 amúgy is a 9-es elágazója, tehát a 83 = 9YY? Vagy a 82 legyen 81Y, a 82A helyett meg akkor 81YA?"
Mert a mostani szerinted jobb, hogy minden szarra B betűt, vagy gyakran indokolatlanul háromszámjegyűt alkalmazunk?
Eleve falnak megyek a betűktől, mert következetlenül alkalmazzák az összeset.
A B, Y meg ezek társaitól egyenesen megfürödnék a hajszárítóval. Lássuk be, minden viszonylat mellé lehet mondani valamit ami "elágazó" és máris lehet Y. Holnaptól legyen a 78 inkább 70Y, esetleg a 83 inkább 72Y? Vagy a 72 amúgy is a 9-es elágazója, tehát a 83 = 9YY? Vagy a 82 legyen 81Y, a 82A helyett meg akkor 81YA?
Bullsh.t az összes. Tessék elolvasni a célállomást, ne csak a számokat nézni. Túlbonyolítja a rendszert és hunyorítva minden viszonylatot össze lehet kapcsolni egymással, ezért másznak be a rendszerbe a szokásostól eltérő jelölések, amelyekből a kék ágazatban Dunát lehet rekeszteni.
Ha szigorúan vesszük amúgy, a 74A se igazi A volt, hiszen több olyan megállója is volt, amely az alapjáratnak nem megállója.
Ha már A:
Eleve az egyik irányban teljesen felesleges Ázni. Ráadásul van, ami "A" a hálózaton és van, ami nem.
Például múlt héten az OFF 3A ilyen volt, de amikor garázsba megyek a 80-ason (PFS-ig), az ugye nem 80A. Míg az ugyanoda közlekedő 75A ugyebár még létezett egy hónapja.
A B helyett az Y kéne. Az nem igazán keverhető össze számmal. Alapból kéne némi gatyábarázás most már a viszonylatszámozásnál és túllèpni azon, hogy pl azonos villamosos és buszos viszonylatszám ne legyen. Érdekes, Bécsben inverzként tud működni ez: van azonos szàmú villamos és busz járat, csak a busz a járatszáma után kap A betűt.
Itt meg a villamos kaphatna V betűt megkülönböztetéskènt a járatszám után. Lásd Miskolc.
Autóbuszoknál és villamosoknál is vannak viszonylatok, ahol B van de A nincs, autóbuszjáratok esetében még úgy is, hogy az alapviszonylat valódi betétjárata a B-nek, tehát legalább olyan indokolt volna az A-zás, mint a troliknál.
Nem értem, a trolinál miért van ez a szokvány, mi teszi "szükségessé" ezt az enyhe nyakatekerést pont náluk.
Nyilván nem ez a legfontosabb dolog a világon, meg vannak engem jobban zavaró dolgok is a járatok jelöléseiben, de akkor se értem, miért nem az eggyel egyszerűbb alternatíva van alkalmazva, ha már máshol is az van.
A klasszikus iskola szerint a betétjáratok kapnak plusz megjelölést. Tehát mivel a korábbi/eredeti járat, a kibővítettnek csak egy részét fedi le, válik betétjárattá és kap plusz betű megjelölést.