Keresés

Részletes keresés

Ep128 Creative Commons License 18 órája 0 0 86265

... és pedig? :-)

Előzmény: LoviGabi (86263)
pizo Creative Commons License 19 órája 0 0 86264

Az M2 eredeti költségvetése 2 milliárd forint volt 1950-ben.

 

Zoli 

Előzmény: Il Leone (86259)
LoviGabi Creative Commons License 19 órája 0 0 86263

Lehet, hogy nem öltöző, hanem tartózkodó, vagy ebédlő...stb. néven fut, de a 154-es pályaszámú kocsi volt.

Még megvan, nem vágták szét, más tervek vannak vele.

Előzmény: BU1048 (86261)
Il Leone Creative Commons License 20 órája 0 0 86262

Értem, köszönöm.

 

Fogyasztói árindexek alatt melyiket/melyikeket érted?

Előzmény: scsabi (86260)
BU1048 Creative Commons License 21 órája 0 0 86261

Lehet, hogy nem öltöző, hanem tartózkodó, vagy ebédlő...stb. néven fut, de a 154-es pályaszámú kocsi volt.

Egyébként a 115, 117, 118, 119, 122, 145, 148, 151, 153-as pályaszámú Ev kocsikat, valamint az É-D-i vonalról a 3016-ost vágták szét 2001-ben, ha jól emlékszem. A 154-es meg átment a Kőér utcába.

Előzmény: Ep128 (86258)
scsabi Creative Commons License 22 órája 0 2 86260

Természetesen lehet bizonyos részekkel vitatkozni. Az o. é. forintértékek az építkezés záróelszámolásának értékei, az aranykorona-értékeket a koronaérték-törvény (1892:XVII. tc.) alapján számoltam, a forintértékeket a Danyi-féle 1754-2016 hosszú pénzértékindex-idősorból, a 2016-2025 korrekció a KSH éves fogyasztóiár-indexei alapján történt. Megnéztem az aktualizált Danyi-idősor 2023-as kiadását, itt volt egy kis differencia, mert én a koronát 2837,19 Ft-tal számoltam 2025-re, Danyinál ez 2978,59 Ft lenne. Persze aranyparitáson számolva a korona ma 11298,78 Ft lenne, de vásárlóérték helyett aranyparitáson számolva durván torzulna az egyenértékűsítés.

Előzmény: Il Leone (86259)
Il Leone Creative Commons License 1 napja 0 1 86259

Ez nekem nagyon olcsónak néz ki, sőt, inkább túl olcsónak.

Előzmény: scsabi (86254)
Ep128 Creative Commons License 1 napja 0 0 86258

Az az "öltöző" még mindig megvan? (Melyik volt az?)

Előzmény: BU1048 (86256)
division by zero Creative Commons License 1 napja 0 1 86257

84-ig az M3 is 2:07 volt, 85-ben amikor az Árpád hídig hosszabbodott, akkor lett 2:20, 87-88 ban 2:15. Késöbbi adatom sajnos nincs :-(

Előzmény: BU1048 (86256)
BU1048 Creative Commons License 1 napja 0 1 86256

Nem vagyok metrós, de emlékeim szerint az M2-en volt 2 perces követés is a 80-as évek derekán. Az M3-on pedig 2.20. Az 1986-os BKV menetrendben az M2 csúcsidőben 2.07-et írt.

Az M2 vonalon 27db 5-kocsis szerelvény volt (100-199 Ev, 200-224 Ev3 és 359-362 a 81-717) Majd a "Barbi program" idején 9 kocsit selejteztek, egy átment az É-D-i vonalra öltözőnek és az orosz államadósságból jött a két vízipók. tehát kb. 27 szerelvény volt az állandó. Az M3-as vonalon 40/6 kocsis szerelvény volt plusz tartalék kocsik (225-294 Ev3 és 300-358-ig 81-717). A többit a szakemberek majd megválaszolják nekünk.

Előzmény: Tractron (86255)
Tractron Creative Commons License 1 napja 0 2 86255

Kíváncsi vagyok:
Kb. mikor ás mi volt a történelmi "csúcs" járatsűrűség és fordaigény az egyes budapesti metróvonalakon?
Manapság a 2-esen 18, a 3-ason 30 szerelvényre van szükség egy nap, 150 másodperces csúcsidei követéssel, ha a futár fordákat jól értelmezem.
Volt ez valaha mondjuk 24+36 vagy hasonló, kb. 110~120 másodperc követéssel? Vagy ez a 18+30 kb mindig így volt, amióta teljes a két vonal?

scsabi Creative Commons License 2025.07.08 0 4 86254

Mill. FAV:

Előzmény: Smaragd512 (86253)
Smaragd512 Creative Commons License 2025.07.07 -1 0 86253

Jónapot!

 

Valaki meg tudná mondani, hogy mennyibe került az első három metróvonal (szakaszonként, ha lehet) ára mai árakon?

Unatkozó rendszergazda Creative Commons License 2025.06.29 0 4 86252

Azt a füvet vagy festették vagy locsolták, mert most inkább sárga.

Előzmény: somytomy (86251)
somytomy Creative Commons License 2025.06.29 0 3 86251

Most mit akarsz, a hír igaz: nem állt meg a négyes metró a Deák téren, az ég ma is kék volt, a fű pedig zöld :D

Előzmény: _nyunyuka (86250)
_nyunyuka Creative Commons License 2025.06.29 -1 4 86250

Előtte se állt meg ott 🙂.

Zolcsi67 Creative Commons License 2025.06.17 0 3 86249

„gondolom valami raktárnak használhatják.”

 

Vagy a nem fizető vendégeket zárják be oda :-D

Előzmény: division by zero (86248)
division by zero Creative Commons License 2025.06.16 0 5 86248

Meg van az, csak le van fedve a lépcső felnyitható vaslemezekkel. Most valami vendéglátós terasz van rajta, de időnként látom felnyitva a lejárót, gondolom valami raktárnak használhatják.

Előzmény: TWdoktor (86247)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.16 0 1 86247

Arra már nem emlékeztem, hogy mi volt lent, kicsi voltam még. Ha jól látom, most már nincsenek meg ezek a pincehelyiségek.

Előzmény: orangutan (86245)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.16 0 1 86246

Nem semmi. A búvárok is rémlettek, de nem voltam benne biztos.

Előzmény: division by zero (86244)
orangutan Creative Commons License 2025.06.15 0 4 86245

A körúti 1988-ban történt.

 

Egy számítógép szervíz dolgozói voltak az áldozatok, az esemény előtt pár hónappal vittük oda az iskolai Commodore-t javíttatni.

Előzmény: TWdoktor (86243)
division by zero Creative Commons License 2025.06.15 0 3 86244

Lehetett volna csúnyább is, ha a villamos is belezuhan a kráterbe.

 

Előzmény: TWdoktor (86243)
TWdoktor Creative Commons License 2025.06.15 0 0 86243

Az a vízbetörés 1991-ben nem lehetett gyenge...

Én csak egyet láttam az akkori Majakovszij utca és a Lenin körút sarkán a járdában lefelé voltak lépcsőn megközelíthető pincehelyiségek az úttest alatt. Na, ennek a hátsó falánál futott egy másfél méteres(?) víznyomócső, ami eltört, benyomta a pince hátsó falát, és hirtelen annyi víz tört be, hogy a két ott levő ember nem tudott kimenekülni, ott fulladtak meg szerencsétlenek.

Előzmény: A210 820 08 21 (86241)
Zolcsi67 Creative Commons License 2025.06.14 0 7 86242

„A 3-as metró nyomvonalát szándékosan úgy alakították ki, hogy érintse a klinikai negyedet és az észak-pesti gyárakat”

 

Vagy ha nem, hát kis nyúl. A Váci út–Belváros–Üllői út útvonal klasszikus főközlekedési tengely, nem véletlenül az első lóvasúti vonalak is itt nyíltak meg.

 

Azaz:

– adott volt a közlekedési tengely;

– természetesen ennek mentén települtek a fontos üzemek, a klinikai negyed;

– A forgalom növekedésével természetesen ide építettek metrót is.

 

Ritkán dicsérem a Négyest (sőt...), de ettől a csuszától eltekintve jó az anyag.

 

Korrektúra: a „vasbordát” tübingnek hívják :-)

Előzmény: A210 820 08 21 (86241)
A210 820 08 21 Creative Commons License 2025.06.14 0 3 86241
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86240

"ez akkor durván 248 milliárdos éves működési költség."- KIeg: a munkanapokat tekintve. 

Előzmény: 08-73 (86234)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86239

Mivel idén durván 117 hétvégi nap van- szombat/szabadnap, vasárnap, ünnepnap-, ezért valóban, az év MINDEN napját számítva a 300-305 milliárd a reális végösszeg.

Előzmény: attus germanicus (86238)
attus germanicus Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86238

Hétvégén és ünnepnapokon sincs ingyen a közlekedés. Így a végösszegnek valahol 300 körül kellene lennie. 

Előzmény: 08-73 (86234)
TWdoktor Creative Commons License 2025.05.29 0 0 86237

Én meg a BKK vezérigazgatós lemondásos cikkben olvastam... azért felmerül bennem a kérdés, hogy a nem hétköznapi dolgokkal mi van, az hogy van finanszírozva?

Előzmény: 08-73 (86236)
08-73 Creative Commons License 2025.05.29 -1 0 86236

Én a Szintetikusdízelolaj általi kb. 1 milliárd/munkanap összeggel számoltam. :)

Előzmény: TWdoktor (86235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!