Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
BMW-sekre mint tudjuk külön szabályok vonatkoznak. :-) Bevághatnak bárki elé, csinálhatnak veszélyes előzést, beállhatnak úgy parkolóba hogy két autó helyet foglalnak el, gyorshajthatnak..., ja, és majd elfelejtettem a legalapvetőbbet, nem kell indexelniük :-)
kiinduló esetünkben a szabály az, hogy belső sávból az első kihajtón TILOS elhagyni a körforgalmat. "" egy savos kihajtonal igazad lenne, de itt 2 savos KI ES BE korforgalom volt a pelda..
nem tudom miert van ket be, es ket ki hajto.. HA kotelezo lenne a kulsobe sorolni kihajtas elott.. NEM kotelezo!! . jossz be a belsoben... kisorolsz a kulsobe.. majd ha megint a belsobe szeretnel lenni,, akkor korforgalom utan megint besorolsz a belsobe ? miert nem lehet a belsoben maradni ? (koltoi ) mi tortenik kozben a korforgalomban levo belso savon ? ures, mert mindenkinek kikell sorolni ?? fassag. ugyanitt a bmw-s megy a kulsoben, de kihajtas nelkul akar tovabb menni.. es ledudalja a belsoben szabalyosan kozlekedo sast.. AKI a sajat savjat koveti.. sasnak mit kellett volna csinalni ? hagyjuk. lehet hogy hulye vagyok hozza, de 30+ ev vezetes alatt meg nem volt balesetem. ellenben te okoskodsz, ahelyett hogy megnezel 1-tobb tobbsavos korforgalmat. mi tobb szabalyosan hasznalnad. az amit leirtal. barmenyire hiszed is. - nem szabalyos.
nem mellesleg ha minden igaz, akkor ket tapasztalt sofor vitatkozik a korforgalom ertelmezesen. Es vita van belole.. szvsz valaki teved. akkor leirom neked. jobb kez szabaly, sav kovetes, a megszuno sav kotelezo balra el. a nem megszuno sav balra, vagy tovabb.
ennyire nehéz egy összefüggő szöveget értelmezni.""" meglehetosen nehezemre esik, mert tobbszori atolvasas utan is csak hablatynak tunik. amellett hogy megcsak nem is eletszeru az ervelesed. elnezesd kerem.
Itt egyszer nem láttam triage-ot hogy csináltak volna, sem hogy valaki tanácsot kért volna / tanácsot adtak volna, se vérnyomás mérést, se semmi ilyent... Amit én látok hogy az idejük 3/4-e hogy a számítógépet buherálják. Szóval valami nagyon nem hatékony itt. Nem meglepő, NHS egésze ilyen...
Ja, meg ez a "gyógyszer kimérés" is a szarevősség netovábbja. Példa: feleségemnek egy bizonyos tablettából napi felet kell szednie valószínűleg élete végéig, de tíz évig biztos. A dobozban gyárilag 30 van. Mit csinálnak? Kiszednek a dobozbol a kettőből egy levél gyógyszert hogy csak 15 maradjon benne, és átcímkézik. Mert így le lehet gombolni róla havonta £9.90-et, míg ha adnának neki egy rendes egész gyári dobozzal, akkor meg elég lenne két hónapra és akokr csak kéthavonta kerülne neki £9.90-be, nem havonta. Aztán panaszkodnak hogy nincs idejük... És persze a GP surgerynek is havonta kell kiírnia a gyógyszert nem kéthavonta, tehát az ő munkájuk is duplázódik...
Mondjam már meg valaki, hogy a gyógyszerészek/gyógyszertárosok mi a fityfenét tudnak ennyit csinálni a számítógépükön és hátul a gyógyszereknél. Pl., GP küld egy digitális receptet a nominated pharmacy-nak. Hat nappal (!) később még nincs semmi SMS róla, hogy lehetne átvenni, mondom elmegyek, hátha csak SMS-t felejtettek el küldeni róla (volt már rá példa). Sorba állok 15 percet, mert hiába van 4 (!) gyógyszerész/gyógyszertáros, csak egyikük jön ki kb. 3 percenként a pulthoz. Végre sorra kerülök, "nem, még nincs meg, jöjjek vissza 40 (!) perc múlva". WTF? 4 gyógyszerésznek miért tart 40 percig kinyomtatni egy (gonolom automatikusan készülő) címkét és ráragasztani a gyógyszer dobozára aztán odaadni nekem? Emlékeim szerint Mo-n két gyógyszertáros képes volt 2 percen belül odaadni nekem a gyógyszert, és nem tartott 15 percig hogy 3 ügyfél sorra kerüljön... Szóval nem tudom. Avagy "lassú munkához idő kell"? Vagy ennyire elcseszett a rendszer?
amint korábban írtam, két opció lehetséges: vagy betartod a szabályokat, vagy megérted őket.
a kiinduló esetünkben a szabály az, hogy belső sávból az első kihajtón TILOS elhagyni a körforgalmat. erre hívtam fel a figyelmet. erre válaszul többetektől jöttek a kombinációk, hogy de egyenes haladás, két sáv be-ki, meg nincs vonal stb stb. ebből tisztán látszott, hogy az első opció nem játszik, vagyis nem ismeritek a szabályt. maradt a második opció, hogy elmagyarázzam, hogy miért. gondoltam talán ez pótolja a tanulás hiányát. de ahogy látom, nálad egyik sem működött. a szabályt nem ismered, a magyarázatot nem érted, e helyett lebarmoztál. te tudod. majd egyszer a saját károdon megérted.
nem tudom eldönteni, hogy csak a pumának drukkolsz vagy tényleg ennyire nehéz egy összefüggő szöveget értelmezni.
a kereszteződésben való elsőbbségről volt szó. a felsőbbrendű útra (főútvonal) való ráhajtáskor elsőbbséget kell adni a balról jövő (vessző) előző autónak.... ugyanis a balról jövő autó ilyenkor a neki szemben lévő sávban halad, amely sáv a te megcélzott sávod, így ha nem adod meg az elsőbbséget, akkor szembe mentek egymással. és mivel ő halad a főútvonalon, annak ellenére neki van elsőbbsége, hogy te haladsz a saját sávodban.
amit te linkeltél, az a párhuzamos közlekedés szabályai szerinti elhaladás esete, amit az első hsz-eimben részleteztem, hogy sokan azt is előzésnek gondolják. és ennek semmi köze az általam legutóbb írtakhoz.
mi egy bucher's exhibitionts latogattunk meg ma.. (farmers market. ) kb 5 oraja bugyog a kormos csulok a labosban .. de meg nincs kesz..(ehes ) nyugi, minden osszetevoje novenyi szarmazek, szvsz siman vega..:)
Szöveg lemaradt. Milton Keynes-i Model Railway Exhibition. Rengetegen voltak, de megérte. Kb. 30 elképesztő aprólékosan kidolgozott terepasztal, volt amelyik öt évig készült. Legapróbb részletek is kidolgozva, pl. 3mm-es nyulak a füvön, bicikli a tömbház erkélyen, kosz a mozdony lökhárítón stb 🙂 Mindegyik mozgott, lehetett állítani a vasúti váltókat távolról, volt amelyik képes volt távolról hozzákapcsolni/leválasztani vagonokat stb. Csak pár képet tettem be, majdnem 100 képet és videót készítettünk LOL
a körforgalomból az első kijáratnál való kihajtáshoz a betorkolló út szélső (külső) sávjába kell sorolni, de a kihajtás nem kötelező, a másodikban is kihajthat ebből a sávból.
így érthető?
vagy:
külső sávból 1. és 2. kihajtó, mint opciók, 3. kihajtótól kezdve tiltás.
belső sávból az 1. kihajtó tiltás, 2.-tól opció.
vagy:
1. kihajtó csak a külső sávból,
2. kihajtó mindkét sávból,
3. és többedik kihajtó csak a belső sávból.
nem csodálkozom, ha rám dudálnak, bár ritkán szoktak, mert azon túl, hogy én ismerem a szabályokat, azt is figyelembe szoktam venni, hogy a vezetők jelentős része nem ismeri és számítok a balfaszkodásukra.
magabiztosan alkalmazzátok a hülyeséget, mert nem vagytok tisztában a miértekkel és hogyanokkal. (magabiztossági görbe első domb). én magabiztosan állítom ezeket, mert ezt tanultam, ez is a szakmám része. (magabiztossági görbe második domb). meggyőzni nem akarlak, mert tudom, hogy meg sem karcolják a tények a véleményedet, de talán sas vagy más elgondolkozik rajta...
erre megadtam a választ az előzőben. annak van elsőbbsége aki előbb haladt a főútvonalon. vagyis pirosnak a) engedni kell hogy kék sávot váltson, b) a sávváltását addig nem teheti meg amíg azzal a pirosnak ütközne vagy azt haladásában akadályozná.
az hogy nem láttál ilyet még nem jelenti azt h nem történik meg, főleg nem azt, h nem szabad.
a leírásod alapján valószínű, hogy ott akart lehajtani és nem tovább menni. ez a te szerencséd, mert ha tovább akart volna menni, akkor nem kerülitek el a koccanást. annyi volt a hibája a bmwsnek, hogy lecsapta a kanyart, kb olyan ívben (egyenesen) ahogy te is berajzolod a piros útvonalat. gondolom ezt mindenki megteszi adott esetben. ezt bátran meg is tehette, mert a közlekedési szabályok 'bizalmi alapelv'-e szerint, ő biztosra vehette hogy te ismered a szabályokat, be is tartod azokat és nem fogsz ebben a lehajtóban kihajtani. de kihajtottál így, az ő szempontjából nézve, egyszer csak keresztezted az ő egyenes haladási vonalát.
ebben a felvázolt az esetben megteheted, hogy ott hajtasz le, mert te haladsz a főútvonalon (körforgalom annak számít) így neki már a behajtása előtt el kell téged engednie. ezek alapján pedig nem melletted hanem mögötted fog haladni így nem keresztezi a te útvonaladat. de ha mégis beérne téged, akkor is tudnia kell - mivel látta honnan jöttél -, hogy te ott lehajthatsz, így neki számítania kell erre az opcióra. és mivel te haladtál előbb a főútvonalon, a manőverek teljes befejezéséig akkor is neked van elsőbbséged, ha egyéb szabály mást mondana.
elsőbbség adás kereszteződésben: ez is egy általánosságban nem ismert szabályrendszer. ezért is merült fel benned a kérdés erre a verzióra. tehát, elsőbbséget a másik ÚTON haladónak és nem a MEGCÉLZOTT SÁVBAN haladónak kell adni. vagyis mindegy, hogy a másik út melyik sávjában, melyik irányban vagy mekkora sebességgel halad egy jármű, annak mindig elsőbbsége van. illetve az elsőbbség addig tart, amíg mindkét autó be nem bejezi a már megkezdett manőverét. manővernek nevezünk minden olyan tevékenységet, ami nem az egyenletes, egyenes haladás. vagyis fékezés, gyorsítás, sávváltás. a sávváltás az irányjelző bekacsolásától számít manővernek.
az elsőbbség adás pedig azt jelenti, hogy nem akadályozhatja a a másik autó mozgását. az akadályozás pedig a másik autó vezetőjének arra kényszerítése, hogy sebességét, mozgási irányát vagy megkezdett manőverét jelentősebben megváltoztassa. kb a gázról való láblevétel, maximum enyhe fékezés vagy a savjának elhagyása nélküli kitérés számít nem akadályozásnak.
tehát ha te a kék vonalon haladva biztosra akarsz menni és kiteszed az irányjelződét még a lehajtás előtt - vagyis pirosnak már látnia kellene a következő lehajtó előtt - de ezt nem veszi figyelembe és te nekimész a sávváltás közben, akkor az ő hibája, hiába te váltottál sávot, mivel te már manőverben voltál amikor ő ráhajtott a felsőbbrendű útra.
ugyan így elsőbbséget kell adni a főútvonalon balról jövő, előző autónak (nem körforgalomban, hanem kereszteződésben), a gyorshajtónak, de akár a leszálló repülőnek is.
igen, mindkét sávból lehet fboro felé menni, mert az a 2. lehajtó és a külső sávból lehet menni 1. és 2. lehajtón, a belső sávban lehet menni 2. és többedik lehajtó.
a körforgalom szempontjából ez nem három, hanem csak két sávos csatlakozás. amit te két jobb oldali sávnak hívsz, az maga a csatlakozó út. a legbalrább lévő - mivel padka választja el őket - olyan, mintha ott sem lenne a körforgalom szempontjából.