Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

5bdc Creative Commons License 1 napja 0 0 71861

Igen,megvan /ragaszkodó típus vagyok/.

 

Lehet,szerencsém volt,a motort még nem kellett javítani.

A mai napig nem kell olajat után tölteni,bár mindig betartottam az olaj és szűrő cserét.

Apróbb javításokon kívül /gyertya csere,kilincs csere,szellőző motor szabályzó csere,antenna csere stb../

a nagyobbak:

COM2000 csere

Hidraulika szivattyú /itt a műanyag csőcsonk repedt meg/

hátsó híd csere 2x

trafó csere

fűtő radiátor /megrepedt és szivárgott/

szélvédő csere /már tele volt mikrokráterekkel és ha úgy érte a napfény,nagyon zavart/

hűtő csere /most februárban,szintén a műanyag bevezető adta meg magát/

fényszóró csere /az UV. miatt megvakult/

még hátravan egy teljes küszöb csere.

 

Mindezek mellett,még megy is mint a golyó :-)

~300000 km. van benne.

 

5bdc

Előzmény: genesys (71860)
genesys Creative Commons License 1 napja 0 0 71860

szia azóta megvan a vas? jól bírod :)

nem tudom mennyibe került ez neked akkor,

ma már nem hiszem h van új alkatrész com 2000, bontottat nem érdemes lehet még rosszabb mint a saját.

 

nekem 4 éve van meg de kb rá költöttem a vétel árat azóta, összességében csak szereltem mindig rajta valamit, de már kezdem unni.

már autó szerelőnem érzem magam mert csak szerelek minden évben többször is :D

 

persze minden 20 éves autónál van mit felújítani és költeni ez tény.

de hol egy fék csere egy kipufogó pár tömítés itt ott, amihez néha a fél motort szét kell szedni ,

aztán gömbfejek szilentek ajjaj sorolhatnám..

de nem baj szeretek szerelni, na de azért ami sok az sok ez a rengeted elektronikai izé.

 

beszart a tolató radar

a fényszóró állító motor

az elektromos ablak

a központi zár

az ülés és biztonsági öv visszajelzők szinte minden ami létezik.

ja persze főtengely jeladó

gázpedál állás érzékelő

mindig valami jön

és ha már mindent kicseréltél

vagy kiberheltél

a tükröket is parasztra cserélted

és már azt hiszed nem jöhet más

akkor itt a szuper idegesítő hang amitől frászt kapok ha megszólal

de persze ezek is csak hibák amiket lehet javítani ha még motivál a dolog

néha pár szakadt kábel az ajtóknál vagy némi kontakt hiba na de amikor érzékelők vezérlők szarakodnak na az már sok egy kicsit.

most elégnek érzem, miért kell ilyen hangot társítani egy szar világítás kapcsoláshoz? mi értelme

szerintem hangosabb mint egy ütközés jelző vészjelző....

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: 5bdc (71859)
5bdc Creative Commons License 2 napja 0 0 71859

Szia.

 

Ilyen hibám nekem is volt /19-20 éve/ COM2000 csere segített!

 

5bdc

Előzmény: genesys (71858)
genesys Creative Commons License 2 napja -1 0 71858

halihó sorstársaim :D

na most aki ilyen autót vesz az vállalja vele járó fa....ságokat is.

tehát

adott de minek 2003 ban mi a szaré kell automata világitás bekapcsolást?

hát ha tönkremegy szopjál vele rendesen.

minden fékezésnél szinten tök mindegy éjjeél vagy nappal ő kapcsolgatja ki be a buznyák világítást.

mellé az idegesítő hang amitől agyf....szt kapok már.

már arra gondoltam a hangszórót szétszúrkálom egy csavarhúzóval ami kiadja ezt a hangot a kormány mögött.

és ha a com 2000 azt is csak kussoljon már el.

olyan hangos és igedesitö

de tudom kapcsolgatni az index végén a gombbal de le se szar ő akkor is kapcsolgatja van hogy percenként ha rájön.

mit lehet kezdeni vele van valami ötlet mert ha nem jön a benzin és a gyufa :)D

az idegeim végesek :D

szerelőhöz biztos nem viszem előbb megy a roncstelepre a roha.... :D

 

 

 

 

almaata66 Creative Commons License 6 napja 0 0 71857

Nem értek hozzá, csak kicseréltem. Az eddigi autóimba Monroe csillapítókat tettem. De az is évekkel ezelőtt volt.

Előzmény: FeZ_ (71856)
FeZ_ Creative Commons License 6 napja 0 0 71856

"de ha összetolom a szerkezetet és elengedem a gombot, akkor is szétugrik."

 

Persze, hogy szétugrik, így kell működnie, ettől önbeálló.

Az összenyomhatóság csak a beszerelés miatt szükséges.

 

Hát....a gátló gyártmány kérdése nem könnyű. A legtöbb szerelőnek van egy kedvence, de alapvetően mára már mindegyik lutri egy kicsit. Régen a Sachs nagy név és jó márka volt, mostanában meg belefutottam jópárszor vacak termékükbe. :-(

A Kayaba volt még anno a minőség, de azóta másoktól már hallottam arra is panaszkodni, úgyhogy nekem tuti tippem nincsen sajnos erre. :-(

 

Előzmény: almaata66 (71855)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.14 0 0 71855

Megnéztem a kiszerelt bowdent. Van rajta gomb. Működik is, de ha összetolom a szerkezetet és elengedem a gombot, akkor is szétugrik. Mindegy. Hátsó csillapítókat cserélnék, melyik vált be/a gyári elképesztő drága/ TRW esetleg?

Előzmény: FeZ_ (71853)
dethroner1 Creative Commons License 2025.05.14 0 0 71854

Hello!

 

Kicsit összepakoltam a sufiban a lomokat, és találtam pár dolgot, ami megmaradt a Xsara után :( kormánymű, bal első ajtókilincs, ajtóhatároló, felújítást kérő de kocogtatásra működő indítómotor, bontatlan zacsiban hátsó rugalmas fékcső. Ha valakinek kellene, Pécs közelében lakom, és 2 hatos pakk Dreherért átadnám ;)

FeZ_ Creative Commons License 2025.05.14 0 1 71853

Ez ugyan nem Xsara, de a lényege ugyanaz: kb ilyesmi módon lehet összenyomni, visszafele meg önbeálló. Léteznek olyan utángyártott bovdenek is, amiket nem lehet oldani (egyszerűen, csak nagyon macerásan, szétszedve) , ebben az esetben gomb nincsen a végénél és jobb cserélni egy gombos kivitelre mint szenvedni vele. 

 

https://www.youtube.com/shorts/QPTwQXGMWS8

 

Előzmény: Doro66 (71851)
toji76 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 71852

A pedálnál a fehér hengerbe meg kell nyomni valami pöcköt, ekkor elengedi a feszítést és visszaáll alap helyzetbe (vásárláskori).

 

Kuplung csere után sokáig kell nyomkodni vagy elkezdeni használni ha lehet és meg kell várni amíg újra felfeszíti magát.

Nekem ez kb. 100 kinyomás után történt meg, napi szinten használtam így volt kb. 10 nap amire beállt.

 

Ne lepődj meg elsőre éppen csak 1-2 cm-re felengeded és ugrani fog a kocsi, ezt az állást nagyjából félútra - középre kell beállítsa. Ha ide nem áll be akkor bowden csere kopás miatt.

 

Az enyém beállította magát nem kellett cserélni

 

Előzmény: Doro66 (71851)
Doro66 Creative Commons License 2025.05.13 0 0 71851

Sziasztok !

 

Kuplung-szett cserére készülök. Szeretném megkérdezni, hogy az automata bowdennel van teendőm?   
Visszaáll automatikusan ?

 

köszönöm! 

almaata66 Creative Commons License 2025.05.12 0 0 71850

Szemre semmi. Gondolom az automata beállító ment tönkre.

Előzmény: 5bdc (71849)
5bdc Creative Commons License 2025.05.12 0 0 71849

Mi volt a baja a bowden -nek?

Meg volt törve vagy ki volt szőrösödve?

 

5bdc

Előzmény: almaata66 (71848)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.12 0 0 71848

Kicseréltem a bowdent, jó lett. Idővel kiderül, ez volt-e az ok, vagy az okozat. Most kimondottan finoman működik.

Előzmény: toji76 (71846)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.12 0 0 71847

Maga a kuplung zárt állapotba. Ha kézzel felemelem a leragadt pedált, a bowden a helyére ugrik. Ha megint kinyomom, megint visszaugrik terhelésre.

Előzmény: toji76 (71846)
toji76 Creative Commons License 2025.05.12 0 0 71846

Milyen helyére ugrik vissza?

Előzmény: almaata66 (71845)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.12 0 0 71845

Éveket állt az autó mozdulatlanul. Csak a km biztos benne, meg, hogy nem volt nagyobb sérülés. De, hogy az előző tulaj hogy bánt a bal lábával, fogalmam sincs. Ami biztos, hogy amikor kinyomom a kuplungot, pattan egy nagyot és visszaugrik a helyére. Ha kézzel visszaállítom, dettó.

Előzmény: 5bdc (71844)
5bdc Creative Commons License 2025.05.12 0 0 71844

Az enyémben ~310 van,de még nem volt baj a bowdennel.

 

5bdc

Előzmény: almaata66 (71843)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.11 0 0 71843

Bár ennek nincs értelme. Már mindenképp rossz. A kérdés az, hogy az új is tönkre megy-e.

Előzmény: almaata66 (71842)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.11 0 0 71842

A kiszerelt bowdent le lehet valahogy tesztelni?

Előzmény: toji76 (71841)
toji76 Creative Commons License 2025.05.11 0 0 71841

Annyinál már kuplung is lehet

Előzmény: almaata66 (71840)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.10 0 0 71840

Az autóban 150ezer van. Remélem a bowden.

Előzmény: toji76 (71838)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.10 0 0 71839

Oké

Előzmény: toji76 (71838)
toji76 Creative Commons License 2025.05.10 0 1 71838

Első körben kuplung bowden csere, ha a hiba továbbra is fennáll akkor kuplung csere és ellenőrizni a kiemelő villát, és annak a tengelyét, mert az szét tud kopni felújításra.

 

Ha kuplungot cserélsz mindenképpen szett-ben cseréld és féltengely szimmeringek, főtengely szimmering és váltó nyeles tengely szimmeringet is cserélj.

Előzmény: almaata66 (71837)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.10 0 0 71837

Előzmény: almaata66 (71835)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.10 0 0 71836

Az előzmények, megvettem az autót, váltóolajat cseréltem, bal oldali féltengely szimeringet/szivárgott, meg kicsúszott a féltengely, amikor a törött rugót cseréltem / vettem hozzá új szervópumpát, azt is lecseréltem. Jött a motorolaj, szűrő és jutalomként most ez a kuplungbowden talán? Rengeteget állt az autó, szinte ingyen jött. Szerencsére szeretem a régi autókat, de ezt most nem értem.

Előzmény: almaata66 (71835)
almaata66 Creative Commons License 2025.05.10 0 0 71835

Kedves tapasztal Citroenes tulajok. Magyarázza el légyszi valaki, hogy az miért van, hogy kinyomom a kuplungot, egy nagyot pattan a pedálnál, visszaugrik a kuplung, a pedál beragad. A köv. próbálkozásnál dettó. Szerencsére olajcsere után a garázsban. Lekaptam a pedált, de nem értem mi van. bent a kábel nem ugrik vissza, de a kuplungnál igen.

trakee Creative Commons License 2025.05.09 0 0 71834

Az alatt, hogy nem megy az utas foglaltság érzékelő, mit értesz? Mindig azt érzékeli, hogy van utas ( ez nem gond, mert ha baj van, nyílik a légzsák, és ha ekkora a baj, akkor azt ne sajnáljuk...) ellenben ha folyton "nincs utas" az baj!

 

Nekem 1-es Xsara van, szerintem a tiéd nagyon más. Nekem hangképzés sosincs, az öv bekap solasra is csak piros lámpa figyelmeztet. 

Előzmény: genesys (71833)
genesys Creative Commons License 2025.05.08 0 0 71833

szia szerintem nincs vele gond a VISSZAJELZŐVEL és hanjelzés sincs, mint pl mikor ki kapcsolom a jobb oldali légzsákot

gyújtás ráadásnál világít a led majd kialszik ahogy kell

elméletileg nincs semmi gond a légzsák rendszerrel

de valahol ovastam róla ha nem működik az ülés utas érzékelő lehet nem nyílik a légzsák hát nem tudom..

 

 

Előzmény: trakee (71829)
genesys Creative Commons License 2025.05.08 0 0 71832

én 2 éve cseréltem kuplungot és ha nem nyomom ki padlóig nálam is van hogy akad néha kicsit a kettes fokozat

igaz nem automata a bowden és állítani kellene rajta, gondolom :)

 

 

Előzmény: raz_122 (71831)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!