“Tisztelt Szolnokiak, Követőink! Az alábbi levél megosztásával szeretnénk tájékoztatni Önöket:”Dr. Kállai Mária részére országgyűlési képviselőGyörfi Mihály részére Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere
Tisztelt Képviselő Asszony és Polgármester Úr!
Mint Önök előtt is ismert, városunk egyes útszakaszai – különösen a 442-es út – már szinte az elviselhetetlenség határát súrolják a túlterheltség miatt.
Az újabb gyorsforgalmi utak díjkötelessé tétele ebben az évben tovább növelte a forgalmat, ami városunk különösen érintett részeit és az ott közlekedőket még nagyobb terhelés elé állítja. Jelenleg a 442-es út kamionforgalma megegyezik az M4-es autóút kamion forgalmával !
Mindez lakott területeken, gyerekek, idősek átkelését biztosító zebrákon át. Több szakaszon ráadásul a gyalogosok is a kamionokkal egy sávban tudnak csak közlekedni járda hiányában.
Ez a probléma rendkívül összetett. A folyamatosan kialakuló forgalmi dugók csupán a „jéghegy csúcsát” jelentik.
Kevésbé látványos, de annál súlyosabb következményei vannak a fokozott idegi, egészségügyi és környezetvédelmi terhelésnek, amelyet az érintett lakosság elszenved. Emellett az utak állapota is folyamatosan romlik, a burkolat süllyedése egyre kritikusabb méreteket ölt.
A helyzet azonnali cselekvést és megoldást igényel.Felkérjük Önöket, hogy működjenek együtt a probléma kezelésében és megoldásában!
Kezdeményezzenek tárgyalásokat az illetékes minisztériumok, hatóságok és hivatalok vezetőivel annak érdekében, hogy a teherfuvarozók útdíjából adódó költségcsökkentése ne a szolnoki és környező települések lakóinak kárára történjen.
Amennyiben jelen levelünk nem vezet érzékelhető változáshoz a forgalomszervezésben, az Agóra Szolnoki Közéleti Egyesület kész további lépéseket szervezni annak érdekében, hogy a civil társadalom és az ott lakók bevonásával megoldást találjunk erre az égető problémára.
Számítunk az Önök hathatós közreműködésére és megoldási javaslataira!
Várjuk megtisztelő válaszukat.
Az Agóra Szolnoki Közéleti Egyesület nevében:Dr. Kovács Beáta sk.elnök Dr. Sámson László sk.önkormányzati képviselő
Nem biztos, hogy összeesküvés van mögötte. Már akkor sem volt elegendő pénzügyi tartalék a tv technikájára, amikor még ott dolgoztam. Nagyon meg lennék lepve, ha közben az erre fordítható összeg azóta emelkedhetett volna. A másik, hogy az a direkt vonal, ami studiót összeköti a városházával, az nem a tv kezelésében van. Ergo: lehet műszaki baj a tv cuccaival is, meg lehet, hogy a vonal rossz, amire meg nincs ráhatással kollégák munkája.
„Apró változások mellett minden maradt a régi” – Tóth Áron a szolnoki városvezetés első 100 napjáról
Ha Ön lett volna a polgármester, bevezette volna az ingatlanadót Szolnokon? Mi a véleménye erről az intézkedésről?
Nem vezettem volna be, én nem is szavaztam meg az előterjesztést. Szögezzük le, azért az luxus, és nem hiszem, hogy más megyei jogú városban nagyon előfordult volna, hogy sem ingatlanadó, sem kommunális adó nincs kivetve. Ingatlanadó helyett én esetleg kommunális adó bevezetését tartottam volna célszerűnek.
Ez 5000 forint lehetett volna például ingatlanonként. Sokkal barátságosabb, mint egy ingatlanadó. Egy 50 négyzetméteres panellakásnál ez évente 17.500 forint lesz.
Ami számomra szintén elfogadhatatlan, hogy az új polgármester elsőre a képviselői tiszteletdíjakat emelte meg jelentősen, majd új adó kivetését javasolta. Véleményem szerint itt az időrendiséggel vannak súlyos problémák.
621 500 forintos csend: Szolnok néma képviselői, akik vagy nem mernek megszólalni, vagy nincs is mit mondaniuk legtöbbször
A 2024. október 31-én megalakult szolnoki közgyűlésben több új képviselő is helyet foglalt, köztük Székács János, a Demokratikus Koalíció (DK) képviselője, valamint Tóth Klaudia, a Momentum Mozgalom képviselője.
Azóta több mint 100 nap telt el, azonban a közgyűlés ülésein eddig nem, vagy alig hallhattuk őket felszólalni saját választókerületük érdekében. Vajon mi lehet a hallgatásuk oka?
Nincs mondanivalójuk, vagy egyszerűen csak jobb csendben maradni?
Ő volt az egyetlen képviselő (mellesleg abban a körzetben, ahol Szolnokon lakunk), aki nemmel szavazott a költségvetés elfogadásakor az ingatlanadó miatt.
Nincs mit csodálkozni az Agóra lépésén, legfeljebb azon, hogy volt türelmük kivárni a 100 napot. Az első intézkedések alapján már lehetett tudni, hogy zászlók felcserélésén kívül nem változott semmi a város vezetésében. Semmi az égvilágon, mintha ugyanazok lennének, ugyanazzal a harácsoló hozzáállással.
Engem érdekel(ne) az FB tagok munkaköri leírása, mennyi időt töltenek igazoltan ezzel a munkakörrel, milyen bért, tiszteletdíjat -nem tudom mit, azért kérdezem- kapnak érte? Az is érdekel, hogy Dr.Kállai Mária konkrétan, tételesen, a szalagok környékbeli átvágásán kívűl mit tett a körzetéért , Szolnokért?
Györfi Mihály felveszi a kesztyűt, miután nem találkoztak vele a miniszterek Szolnokon
Az elmúlt időszakban két fideszes miniszter, Szíjjártó Péter és Szalay-Bobrovniczky Kristóf is látogatást tett Szolnokon, azonban a város polgármesterével, Györfi Mihállyal rejtélyes módon nem találkoztak.
A helyzet természetesen nem maradt visszhang nélkül: a helyi fideszes politikusokkal, Szalay Ferenccel és Kállai Máriával folytatott látványos üdvözlések mellett szembetűnő volt, hogy mintha az új, megválasztott városvezetőről elfeledkeztek volna.
A Szol24 megkérdezte Györfit, aki ezt a gesztust nem személyes sérelemként, sokkal inkább Szolnok megsértéseként értékelte.
"Teljes káosz és hozzáértés hiánya Györfi Mihály polgármesterségében: a FIDESZ azonnali átvizsgálást kezdeményez
A mai napon azonban újabb fordulatot vett a történet: Györfi Mihály Facebook-oldalán ismét bejegyzést tett közzé.
Nem sokkal később azonban a posztot elrejtették, feltehetően azért, mert a lakosság nem állt a polgármester mellé, akinek a támogatása jól érezhetően már hatalmasat esett a lakosság körében, hanem a közfelháborodás újabb hullámát váltotta ki.
A kommentelők többsége ugyanis ismét a polgármester és a kabinetje által megszavazott hatalmas, pofátlan fizetésemeléseket kérte számon rajta."
"Október elején csak találgattuk: mi ez a nagy pálfordulás?
Szeptemberben még "köszönjük Feri", majd egy hónappal később már mesterének tekinti a "megegyezésre törekvő Szalayt.
Így aztán ne csodálkozzatok, ha mára eljutottunk oda, hogy nemhogy elszámoltatás nincs, de nagykoalícióban szavaznak a tiszteletdíjuk emeléséről és a városlakók megsarcolásáról!"
Két város, két vezetői szemlélet: Miskolc felelős döntései kontra Szolnok vezetőjének önző, anyagias politikája
Miskolc: Példaértékű mértékletesség
Miskolc új polgármestere, Tóth-Szántai József, hivatalba lépése óta az erkölcsös és felelős vezetést helyezte előtérbe.
Az önkormányzat első intézkedései között szerepelt a saját fizetésemelésük elutasítása, amit a polgármester így indokolt:
„Miskolc jelenlegi helyzetében nem engedhetjük meg magunknak…”.
– ezzel azt üzente, hogy a város anyagi stabilitása és a lakosok érdekei elsőbbséget élveznek.
Tóth-Szántai célja, hogy átlátható és hatékony gazdálkodást valósítson meg, valamint megőrizze a város fenntarthatóságát a nehéz gazdasági környezetben.
Az új városvezetés elkötelezett a munkahelyteremtés, az infrastruktúra fejlesztése és a közösségi szolgáltatások javítása mellett, miközben az adófizetőket érintő terheket igyekszik minimalizálni.
Szolnok: Az önérdek elsőbbsége?
Szolnokon egészen más kép rajzolódik ki.
A közgyűlés első döntései között szerepelt a polgármester és a képviselők fizetésének emelése, amit a városvezetés gyorsan jóváhagyott.
Ez a lépés nemcsak erkölcsileg megkérdőjelezhető, hanem azt is sugallja, hogy a városvezetés a saját érdekeit helyezi előtérbe.
A helyzetet tovább rontja, hogy nem sokkal később új adókat vetettek ki a helyi lakosságra, növelve a pénzügyi terheket.
A szolnoki vezetés alkalmatlansága utalnak a jelek
Szolnok polgármesterének döntései vezetői kompetenciáját is megkérdőjelezik.
Válságos időkben, amikor a lakosság jelentős része megélhetési problémákkal küzd, a saját fizetésének emelése nemcsak cinikus, hanem a prioritások súlyos félreértéséről árulkodik.
Az új adók kivetése tovább erősíti a városvezetés hibás stratégiáját, ami nem a közérdek, hanem az önös érdekek kiszolgálását helyezi előtérbe.
Miskolc és Szolnok példája élesen rávilágít arra, hogy a vezetői döntések nemcsak rövid távon, hanem hosszú távon is meghatározzák egy város jövőjét.
Míg Tóth-Szántai József miskolci polgármester a felelős és etikus városvezetés modelljét mutatja be, Szolnok polgármesterének döntései az önzés és a lakosság érdekeinek figyelmen kívül hagyása felé mutatnak.
A két város története intő példa lehet más önkormányzatok számára is.
Sokan úgy vélik, hogy Szolnok polgármesterének személyisége talán még tovább torzult a polgármesteri szék megszerzése óta.
Ezt annyival egészíteném ki, hogy én csak egy vállalkozást vezetek, nem várost, de ebben nem sok eltérés van:
- Ha csökkennek, és/vagy nem jönnek bevételek, akkor nem emelem meg a vezetők fizetését, pláne nem 40%-kal!
- Ha csökkennek, és/vagy nem jönnek bevételek, akkor nem veszünk a főnöknek új céges kocsit.
Amennyiben ezt/ezeket mégis meglépi egy vállalkozás, akkor az tönkremegy, és volt, nincs. A városházán meg ugyanazok döntöttek arról, hogy igenis meglépik, akik vastagon benne voltak már az előző testületben is. Nem baj, majd mi, adófizetők összeadjuk, jutalmul, hogy lám-lám, milyen hatékonyan pazarolták/lopták el a várost. Most is kivakarjuk őket fekáliából, hogy immár sokkal több juttatásért lopjanak csak tovább! Szolnok, mint város évek óta züllik, romlik. Van egy szimbolikus épülete is, a város egyiuk frekventált helyén, a Tisza Szálló. Nagyon jól jellemzi az épület "fejlődése" a város eddigi útját. És úgy látszik, van/lesz lejjebb is...
Nem írom le, hogy mi a véleményem ezekről az emberekről...
November 25-én az Országgyűlés elfogadta az Mötv módosítást a polgármesterek illetményéről: " 2) * A megyei jogú város polgármestere, a fővárosi kerületi önkormányzat polgármestere megbízatásának időtartamára havonta a nemzetgazdasági átlagkereset négy és félszeresének megfelelő összegű illetményre jogosult." + 15% költségtérítés + nyelvvizsga költség. 2023-ban a bruttó átlagkereset 571.200 forint volt, így már tudjuk módosítani a képviselőtestület költségét. (Minden év július 1-től emelkedik a polgármester és az alpolgármester juttatása az előző évi átlagkereset függvényében!)
"Csakhogy mindenki számára világos legyen, a további ingatlanadót a közgyűlésen jelenlévő mind a 16 képviselő támogatta.
Habár a név szerinti szavazásnál a DK által létrehozott és háttéremberei révén finanszírozott AGÓRA egyesületes Dr. Sámson László akkor nemet mondott, de az előterjesztés végén lévő szavazásnál már ő is támogatta a szolnoki ingatlannal rendelkező emberek további megsarcolását.
Magyarul az előző ciklus Fideszes többségű városvezetés elhibázott gazdaságpolitikája következtében kialakult pénzügyi válság helyreállítására és az októberben a DK-MSZP-Momentum és Fidesz által megszavazott saját tiszteletdíjuknak az emelését rajtunk Szolnokiakon akarják beszedni."
Nem csitul a lakosság: új adók terhelik Szolnok lakóit, miközben a képviselők fizetése drasztikusan emelkedett
"A tiltakozók szerint az önkormányzat hibát követett el azzal, hogy az adók bevezetésével próbálja pótolni a város költségvetésében keletkezett hiányt, miközben nem mutatnak fel fenntartható fejlődési terveket vagy más alternatív megoldásokat.
Több helyen is felvetették, hogy az ilyen intézkedések nemcsak az emberek mindennapjait nehezítik meg, hanem Györfi politikai hitelességét is aláássák.
A helyzetet tovább rontja, hogy az önkormányzat a lakossági tiltakozásokra és a helyi vállalkozók aggodalmaira eddig érdemi választ nem adott.
Az emberek egyre elégedetlenebbek, és sokan már most a következő választásokról értekeznek – azzal a céllal, hogy változást érjenek el Szolnok irányításában.
Több helyi véleményvezér szerint, ha Györfi nem talál megoldást a helyzet kezelésére, nagyon komoly politikai következményekkel kell számolnia."
Látva a közgyűlési munkát, tevékenységet, hozzáállást, magatartást, úgy látom, hogy túl sok megélhetési politikus, közéleti ember került döntéshozó helyzetbe.
Amikor egy önkormányzat a csőd szélén áll, talán nem azzal kellett volna kezdeni a munkát a képviselőknek, hogy megemelik és megszavazzák maguknak, a kiválóan magas fizetésemelést!
"A 2025. évi költségvetéshez a normatív támogatáson kívül még szükség van 2 milliárd Ft-ra a túléléshez, amit elő kell teremteni."
Nem olyan nagy összeg, hogy ne lehetne beszedni az előző sok évben regnálóktól, és korrupt rendszer haszonélvezőitől. Eddig bőség volt, most lehet fizetni! Nem mi, adófizetők kúrtuk el!!!
"Ez a korábbi testület felelőtlen gazdálkodásának köszönhető, de a jelenlegi testület felelőssége lesz ezt megoldani!"
És ebben a jelenlegi testületben ugyanazok ülnek javarész, akik eddig is voltak! Ugyanazt csinálják, mint 2019-ben a Szolnok TV Zrt-vel, hogy pár havert beületettek "Tanácsadó testületnek" egy 20 fős cég nyakába, mert kellett a haveroknak a pénz. Most is azzal kezdték, hogy mennyi lesz a saját fizetésük. Ugyan ezek bruttó bérek, de ezután még a városnak fizetnie kell a szokásos bérköltségeket is, tehát nekünk ezek a fizetések többe kerülnek, mint, amit nyilvánosságra hoznak.
Azt a pénzt, ami hiányzik, azt be lehet szedni azoktól, aki ide juttatták a várost, meg akik eddig élvezték a lopott gazdagságot!
Ki fog itt ezek után ingatlant venni?
Ki marad itt, ha pl. Budapesten sincs ilyen adó?
Ha bárki elmebeteg befektető idehozna valami érdemi termelés, és nem a híres citromsav gyárat, akkor milyen munkaerő fog itt dolgozni?
Átgondolták ezt egyáltalán? Például az az elmebeteg tanácsnok is, aki javasolta, és szóban "nagylelkűen" lemondott a tiszteletdíja feléről a "városért"???!!!
Ugyanaz a hazug brancs, akik eddig is voltak, nincs különbség!