Sziasztok, most vasárnap az egykori HHG-118 (Most már AA EQ-144) fotóstúrán fog részvenni a megyében. Tudomásom szerint ő az utolsó C56-os a Volánbusznál aki még a Vértes Volán festését viseli.
Esztergom helyközi vonalain volt régen alvállalkozó pár kocsival. Ez megvan még, vagy visszavette a Volán? Mert mostanában csak Volános rendszámokat látok.
Beugrott a semmiből egy kérdés, amire lehet, hogy a választ már leírta valaki, de a kereső nem segített nekem. Komáromban a vasút előtti buszparádé az hova lett átpakolva? Közepesen lepődtem meg és a közepesnél nagyobbat csalódtam, ahogy a múltkor a parkoló helyén valami intézményt találtam.
Közgyűlési előterjesztés közlekedésfejlesztési koncepcióval és T-Busz javaslattal menetrendi kínálatcsökkentése és díjszabás módosításra, (amit polgármester asszony nem javasolt bevezetni az előterjesztés alapján.)
Sajnos Salgótarjánról nincsenek ilyen adataim, az ottani közgyűlés úgy látszik nem követeli meg a helyi közlekedési szolgáltatójától az évenkénti beszámolót.
ON
Szergej97 topiktársnak pedig köszönöm az információkat.
A járatkimaradáshoz pedig csak annyi hozzáfűznivalóm van, hogy tartalék forda híján kizárólag a forgalmi szolgálat érdeme, hogy indul minden járat. Persze néha előfordul, hogy csak úgy lehet beforgatni valakit pótlásra, hogy késik 10-15 percet, de általában egy átlag utas nem veszi észre, hogy változás történt. A napi revíziósok is olyan fordára kerülnek mostanában, amiben van elég kiállás.
Összességében több gond van műszakilag az Econellekkel, olyan 2-3 db állandó jelleggel alkalmatlan a közlekedésre. Van olyan, ami már egy hónapja áll AdBlue hibával. Esős időben beázik az elektronika is, sorra dobálja a hibákat a műszerfal. Viszont sokkal több tartalék van belőle, így lehet variálni a kiadáson. Csuklósból sajnos csak 1 db a tartalék, ha 2 kiesik, akkor az egyik csuklós fordán már 13 méteres megy. Nehezen, de elbírja, az esti ipari parkos járatnál kell csak variálni, akkor is csak visszafelé.
A Transit bérelt busz (Elvileg a Grundfos használta a vírushelyzet előtt), RWB-723 rendszámmal, kizárólag a hajnali szolgálati járatot teljesíti egy másik Volkswagen kisbusszal együtt, ami egy T-Buszhoz köthető maszek cégé.
Jó kérdés, most nincs olyan kontaktom aki pontosat tudna mondani, én is kíváncsi lennék konkrét adatokra. De azért egy rövid, szubjektív választ tudok adni:
Elég kiélezett a kocsihelyzet, 42*** kocsira (ebből 25 Econell) ha jól tudom még mindig 38 forda jut, ennek ellenére mostanában nem nagyon hallok járatkimaradásról és az ipari parki másodrészek elmaradásáról sem, pedig kritikus esetben utóbbiakhoz nyúlnak hozzá először.
Azért az MAN-ekhez képest érezhetően más minőséget képviselnek ezek a kocsik, ami tipikusan a gyengébb összeszerelésben érhető tetten (pl. ajtók, belső burkolatok, utastéri lámpatestek, oldalüvegek, elektronika).
***Inkább 43, ugyanis az utóbbi időben feltűnt a telephely kerítése mellett egy ~13-19 fős Ford Transit céges matricával az ajtaján, valószínűleg amolyan belszolgálati kocsi lehet (pl. a hajnali-késő esti szolgálati járatokhoz), jó lenne erről is többet tudni (pl. rendszám, újonnan vették-e, saját vagy alvállakozós, stb). Ha valakinek van róla infója, ne habozzon, írja be bátran.