Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Nos átvizslattam eme nagy teljesítményü "ipari" felhasználásra szánt fűkaszát. 😁
Egy gumucumi+üa. csőrendszer és némi munka (néhány nem oda illő csavar) árán meg lett a 3. PRC gyártmányu Ukrán fűkaszám.
Pöcc röfre indul (még) úgy, hogy 3 éve halálozott el a tulajdonos. (megjegyzem szerintem használtan vehette). Nézve a dugót (kipufogón keresztül) kb. 5-6 üzemórát mehetett.
Jó a cuccos.😁🤣 (főleg, hogy a nyíregyi piacon filléres az alkatrész utánpótlás.)
Pár éve, egyik ismerősöm vett egy új Husqvarna fűkaszát valamelyik ősszel. Kicsit használta, aztán eltette télre egy fedett, de nyitott tárolóba. Tavasszal sehogy nem tudta beindítani, mivel még garis volt visszavitte a Husqvarnahoz. Ott sem tudták beindítani, ment a küzdés, aztán végül garanciális javításra átvették. Pár hét múlva felhívták, hogy megvan a probléma oka: egy darázscsalád beköltözött a kipufogóba... Végül gariban távolították el :-).
Ugye hogy nem volt bonyolult a műtét ! A dugattyú oldalát nézd meg nem -e lett lakkos a hőtől ,nincs-e rajta elszíneződés . A kipufogó formályú hőfolt . Ráéghet az olaj a hőtolulástól .
A közepébe van egy lemez azon egy kis kb. gyufásdoboz az van megtömve drót gubanccal.
Erről a kipu izzásról jutott eszembe, van vagy 20éve volt a közelembe egy simson, a gazdája ha sötétbe álló helyzetben ráhúzta a gázt, vörös volt a kipufogója. Ment brutál módon, hatalmas ereje volt, nem tudom, hogy mit mókoltak rajta, de sokáig használta a tulaj hozzányúlás, hiba nélkül.
Erre a karburátor dologra én is kíváncsi volnék egyébként, hogy mekkora különbség, van eltérő méretű torokkal rendelkezők közt.
Elvégre valamiért ki lett találva. Csak nem azért, hogy olyant vadásszunk rá ami a mérete, ne pedig azt tegyük fel ami a polcon lapul....
Ha véletlenül nagy lenne a karburátor legrosszabb esetben túl dús lesz a keverék, nem tudod eléggé elszegényíteni. 43 ccm kaszákra is raknak 15 mm-es karburátort, még 63 ccm-re 12,5-est a mai világban.
Feltettem egy kínai kipufogót. Annak 12mm.es a csöve, az AL-KO 10mm.
Amúgy biztos, hogy van benne olyan "akadék" erről az oldalról csak ezt a perforált lemezt lehet látni.
A cső pedig jól belelógg, át szinte a másik oldaláig. Husqvarna kaszámba még felhasználó barátabban tették azt a nagy fejlesztést. Abból két csavar levétele után ki tudtam sobni egy háló volt csak.
Az nem hiszem hogy befolyásolná ,de a gépet erősen fogja a feltoluló gáz ,átkell menjen egy sűrű gubancon miközben az izzik . Egy oldalcsípővel felnyitod majd egy jobb csőrős fogóval simán nyitogatható ,csak a felét kell felhatogatni U alakban és széthúzni . Vissza meg egy kiskalapáccsal vissza ütögetni . Vagy satuval is akár .
Előbb beszerzek valami olcsó tipikus kínai kipufogót ha passzol rá. Kétlem, hogy össze tudnám úgy hajtogatni, hogy jó legyen. Gondolom azért nagyban számíthat ebben a tüzesedés dologban a karburátor mérete.
Katalizátorod van a kipufogóban ! Sürgősen dobd ki mert elégeti a dugattyút a vissza áramló hő ,nagyon hamar ! Szét kell hajtogatni a kupufogótés kijön belőle a drótgubanc ,wolfrám szálas nem lehet másképp kiszedni csak egészben . Nekem egy külön lemezbe volt integrálva csak komplettül kidobtam belőle .
Megmondom úgy ahogy van egy ideje ezzel megy a kaszám :) Én fogyasztásban nem láttam eltérést, kormot nem figyeltem, de a kipufogó az ilyen:
Napsütésben fel se figyeltem volna rá. Az Al-ko FRS-4535; BC-4535 kaszákhoz írják a 15mm.es torku karburátort, az enyémhez ami ugye BC 4535 II a 12,5öst. Nem tudom miben térhet el a henger furata egyébként ugyanaz. Talán löket hossz vagy jó kérdés. Mindenképp jó lenne beszereznem a gyárit most már úgy gondolom.