Keresés

Részletes keresés

max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2025.03.11 -4 0 55656

Eleve egy természeti akadály a Balkán-hegység, ez ketté választja az országot.

 

Mindig könnyebb volt a nyugat-kelet irány. Már a római utak is így mentek.

 

A római kori legfontosabb főút: Isztanbul-Plovdiv-Szófia-Niš, szinte teljesen egyezek a mai úttal. S Nišnél elágazott, az egyik a mai albán tengerpartig, a másik a mai Vajdaság közepéig, majd onnan nyugatra a mai Horvátország felé.

 

Ez volt a fő út évszázadokon át, csak a kommunizmus alatt nem: akkor Isztanbulból inkább Thesszaloniki felé mentek, majd onnan jugoszláv területen Nišig. A kommunizmus bukása után meg visszaállt a normál helyzet, már felesleges Görögország felé menni.

 

Szófiából mindig egyszerűbb volt nyugatra menni, mint északra.

 

Szerintem 10 éven belül nem lesznek rendes jó utak a 2 Duna-híd felé. A ruszei eset különösen reménytelen, nem hiszem, hogy 2050 előtt lenne rendes autópályás összeköttetés a déli részekkel. A vidini eset meg fog oldódni gyorsabban.

 

 

Előzmény: feketefelho (55655)
feketefelho Creative Commons License 2025.03.11 0 0 55655

Hmmm. A Balkán malmai lassan őrölnek.

Ősszel Törökországba tervezünk egy körutat, és hazafelé éppen a Szófia-Montana-Vidin-Nagylak útvonalra gondoltam.

Régen (az ezredforduló környékén) jártunk arra többször is, de azóta a gyorsabb szerb irányt választottuk (főleg a Nis-Dimitrovgrad autópálya elkészítése után).

Nem sietünk, ráérünk.

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55654)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2025.03.11 -7 0 55654

S arról nem beszélve, hogy nem román érdek az út javítása Vidin után, azt összekötni rendesen az erdélyi autópályával.

 

Pénzük sincs erre, s egyre kevesebb lesz. Ha a dolgok a mostani módon mennek tovább, visszakapják Moldáviát, s akkor ott lesznek hatalmas költséseik. Arra biztos nem lesz pénzük, hogy egy román szemmel harmadrangú úttal foglalkozzanak. 

 

Szóval hiába az EU-s észak-dél folyosó terv, senki se ad rá pénzt.

 

Ma is jobban megéri - időben - átmenni két határellenőrzésen Szerbiát érintve Szófia-Budapest útvonalon, mint az ellenőrzésmentes, de lassú romániai átutazást választani.

 

Én csak akkor mentem arra, amikor kutyákkal voltam, s nem volt biztos, nem lesz-e gond Szerbiában a kutyák papírjaival.

Előzmény: feketefelho (55652)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2025.03.11 -7 0 55653

Az a baj, hogy nincs kiépítve rendesen az úthálózat.

 

Már az ókortól (nem vicc!) a fő irány az Égei-tengertől eljutni az Adriáig, s közben letérni észak felé, a Kárpát-medence felé.

 

Az észak-dél irány sose volt prioritás BG-ban. S most kellene megcsinálni az EU miatt, de nincs meg 

 

A görög határ és Szófia között az autópálya ma is csak 85-90 %-ban van kész, a maradék még 2-3 év legjobb esetben.

 

Szófia és Vidin között pedig az út kb. 60 %-a hiányzik. 2030 előtt biztos nem lesz meg.

 

Keletre pedig még rosszabb a helyzet, a ruszei híd felé.

 

Szóval minden EU ellenére, ma is sokkal könnyebb Törökországból eljutni Szerbiába BG-n keresztül, mint Törökországból vagy Görögországból Romániába.

Előzmény: feketefelho (55652)
feketefelho Creative Commons License 2025.03.11 0 0 55652

Nem akarok ötleteket adni nekik (rájönnek erre maguktól is), de beleférne a jelenlegi útdíjaik emelésébe a híddíj beolvasztása (a honi lakosok ezt valószínűleg nem így látják).

A Szerbián átvezető út ma 21,5€ (BG) (és ehhez jön még a bolgár útdíj, időszaktól függően), ez már önmagában több, mint a RO-BG útvonal 2,5€(RO)+6€(híd)+6,4€(BG)=14,9€-s összege.

(Mondjuk az utak minőségében, a haladás sebességében azért van némi(!) különbség.) 

Sokat javítana az utazók közérzetén, ha itt nem kellene várakozni.

(Görögország felé utazva még drágább a szerb pálya (24€), arrafelé haladva több, mint kétszerese lesz a díj a RO-BG útvonalhoz képest.)

Elég érdekes egyébként az egyes országok díjszabása, mert a szerbeknél egy útra (21,5-24€) majdnem akkora összeget kell fizetni, mint Romániában egy teljes évre (28€)...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55649)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2025.03.11 -6 0 55651

Nem valószínű. Az úthasználati díj országos.

 

Olyan ötlet is van, hogy csak a kamionoknál maradjon a híddíj.

Előzmény: Clint Fastfood (55650)
Clint Fastfood Creative Commons License 2025.03.11 0 0 55650

Persze, majd lemondanak autónként 6 eur bevételről :-)))

 

Valószínűleg beépítik valamiféle úthasználati díjba...

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55649)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2025.03.11 -6 0 55649

Szó van arról, hogy ingyenes legyen a használat, hogy ez ne lassítsa a forgalmat.

Előzmény: Katana750 (55648)
Katana750 Creative Commons License 2025.03.07 0 0 55648

Ez lenne a lényege a mi szempontunkból a csatlakozásnak. A híd előtt(Bulgáriából után) mindenképpen meg kell állni kifizetni a 6€-t. 

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55647)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2025.03.07 -5 1 55647

Ott nem tudom, de a bolgár-görög határon nulla a várakozás, eleve meg se kell állni.

Előzmény: Katana750 (55646)
Katana750 Creative Commons License 2025.03.07 0 0 55646

Személyautóval nekem 50 perc-1 óra szokott lenni Vidin-Calafat és fordítva. Mindig a határrendészet miatt. Kamionnal 4-6 óra, de az más tészta. Remélem január óta megszűnt a várakozás! Akárcsak Nagylaknál!

Előzmény: őrült elmebeteg (55645)
őrült elmebeteg Creative Commons License 2025.03.06 -1 0 55645

sziasztok,  jó régen írtam ide :-)

 

tavaly, 8 év után, lemerészkedtem az aranyhomokra

 

mivel a szófiai kitérő pár éve már okafogyottá vált, ezért romániának mentem

 

pár infó:

 

bp - nagylaki pályahatár /torlódás , magyarok nem tábláznak hány sáv működik, kb 6 sávra duzzadt 

kocsisor , végül is csak kettő működőre szűkül ahol ha valakivel gond van akkor az a sor áll , határvadászaink (vagy miafenék) próbálkoztak terelgetni , kevés sikerrel

ez valszeg idén már megszünt/

 

szebenig autópálya , haladós, egy helyen van egy kerülő szakasz, de nem vészes

 

szeben pitesti 150 km egybefüggő kocsisor torlódva (oda vissza) ez a szakasz kb 4-5 óra

erre biztos nem megyek többet

 

pitesti bukarest  pálya

 

körgyűrűn  duna felé  , na erre sem megyek többet mert kb 100 körforgalom van a hídig

 

románok jönnek mennek mint a mérgezett egerek , nagy a forgalom romániában , legalább is erre felé

 

híd - felújítás zajlik, lámpás terelés a hídon, de a sor ellenére kb fél óra volt átjutni

 

a hídra rengeteg kamion vár , de kikerülhetők

 

híd díj 2 EUR

 

rusze - sumen  , bulgáriában közel 100 forinttal olcsóbb volt a gázolaj , az út többnyire jó , felfestés továbbra sem az erősségük, éjjel azért jó lenne, forgalom kicsi

 

sumen - várna autópálya jó minőség , 140km/h val engedélyezett 

 

útdíjakat csak online fizettem

 

roviniete.ro   (van magyar nyelv)

vinetki.bg      (van angol nyelv)

ematrica.nemzetiutdij.hu    (hosszabb webcímet nem tudtak kitalálni)

 

ezeknél nincs plusz költség , csak a matrica díját kell fizetni

 

 

visszafelé volt dolgom botevgrádban , ezért vidinnek jöttem haza

 

vidin , nagy sor, volt vagy 2óra mire átjutottam a hídon (6 EUR)

nem tudom , hogy ez tumultus mennyire fog változni, mert nem a határredészet tartja fel a sort

 

ez nagy részben jó út,  turnu,  karánsebes felé,  a forgalom nagy 

 

 

legközelebb craiova felé megyek ruszénak

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.29 -11 0 55644

Érdemes kivárni. Semmi se biztos.

Előzmény: Katana750 (55643)
Katana750 Creative Commons License 2024.11.29 0 0 55643

A schengeni csatlakozásra gondoltam nem a 83-as útra!:-)

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55642)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.28 -10 1 55642

Megnézem.

Előzmény: Katana750 (55641)
Katana750 Creative Commons License 2024.11.28 0 0 55641

Te még nem hiszed el ezek szerint?!

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55640)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.27 -11 1 55640

Аkkor ezek szerint érdemes lesz arra menni, ha tényleg Schengen lesz.

Előzmény: Katana750 (55639)
Katana750 Creative Commons License 2024.11.27 0 0 55639

Igen. Régen brutál szar volt Szófiától Montanáig. Montanától Vidinig majdnem ugyanolyan. 5 óra simán elment nappal. Sötétben....

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55638)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.26 -9 1 55638

Akkor jó. Én még ezek szerint a korábbi állapotra emlékszem.

Előzmény: Katana750 (55637)
Katana750 Creative Commons License 2024.11.25 0 0 55637

Mert? Mi történt? 2 vagy 3 éve megcsinálták a 83-ast rendesen. 3,5 óra alatt jártam meg utoljára. Nem sietve, stresszmentesen. 

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55632)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.23 -10 0 55636

Ja, az lehet. Egész más.

Előzmény: kismolotov (55635)
kismolotov Creative Commons License 2024.11.23 0 0 55635

Bocsi, nem egyben gondolkodunk. Az én útvonalam:

-Békéscsaba

-Gyula

-Arad

-Temesvár (E70-esen tovább)

-Craiova

-Caracal

-Rusze (határátlépés)

-Várna és esetleg tovább

-Burgasz

Erre gondoltam, hogy ez így nem kerülő a Szerbhez képest, kérdés milyen az útvonal minősége.

Egyszer voltam Románon keresztül, de akkor a Transzfogarasin keresztül mentünk és jöttünk át a Kárpátokon és utána Pitesti, Bukarest elkerülő, és Rusze átlépés. Szép, de nagyon lassú volt. Sok a lakott terület Románban.

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55634)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.23 -6 0 55634

Szófiába ez óriási kitérő.

Előzmény: kismolotov (55633)
kismolotov Creative Commons License 2024.11.23 0 1 55633

Én arra gondoltam, hogy még román részen a Dunával párhuzamosan (már amennyire párhuzamos) menni egészen Ruszéig és ott átmenni Bulgárba.

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55632)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.23 -6 0 55632

Vidinből Szófiába az út szerintem hosszabb, mint bármi várakozás a szerb határokon.

Előzmény: kismolotov (55631)
kismolotov Creative Commons License 2024.11.23 0 0 55631

Nagyon is gázos. Éppen ezért alapos megfontolás tárgyává kell tenni, hogy Románia Schengeni csatlakozása után nem Szerbián keresztül közelítjük meg a Bolgár tengerpartot. Rég jártam az al-Duna útvonalon, de lehet ha jó minőségű, vagy elfogadható az út, akor Ruszét arra kell megközelíteni. Ki járt mostanában arra?

 

Előzmény: max val bircaman szeredőc (55630)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.22 -5 0 55630

Szerintem a magyar-szerb rész is gázos.

Előzmény: gy_cs (55629)
gy_cs Creative Commons License 2024.11.22 0 0 55629

Egy kicsit túlgondoltam vagy nem gondoltam át eléggé. :)

Sajnos ettől az SRB-BG ugyanolyan kaotikus marad. :(

Előzmény: gy_cs (55627)
max val bircaman szeredőc Creative Commons License 2024.11.22 -5 0 55628

Októberben mentem repülővel. Ott is sajátos volt, hogy sehol senki nem nézte meg az okmányaimat Szófia-Bécs-Budapest és Budapest-München-Szófia vonalon.

Előzmény: gy_cs (55627)
gy_cs Creative Commons License 2024.11.22 0 0 55627

Sziasztok!

 

Ha minden jól megy, nyáron már csak a HU-SRB határt kell kibekkelni BG felé, ahol azért van bőven alternatíva.

https://index.hu/kulfold/2024/11/22/europai-unio-romania-bulgaria-schengeni-egyezmeny-schengeni-ovezet-csatlakozas/

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!