Keresés

Részletes keresés

abakuszkusz Creative Commons License 2024.11.28 0 0 276
kellenek uj utak is...
nem kell feltalalni a spanyolviaszt, mar evtizedes tervek vannak raja, csak meg kene epiteni...
Előzmény: Csokis (275)
Csokis Creative Commons License 2024.09.19 0 0 275

Oké, de hová vezetnéd el a forgalmat? Mert a sugárutakra hidat tenni zsákutca, és minden körút végén van már egy. Max. hosszában lehetne egy, hogy pótolja az M0 budai szakaszát. Vagy gyaloghídra gondoltál? Az lehetne, mert a belvárosi részen a hídfő probléma sem  jönne elő a rakpartok magassága miatt.

Előzmény: abakuszkusz (273)
abakuszkusz Creative Commons License 2024.09.18 0 0 274
leszakadt MIUTAN felrobbantottak...
Előzmény: alkotasu (269)
abakuszkusz Creative Commons License 2024.09.18 0 0 273
tobb hid kellene bpre
altenberger Creative Commons License 2024.06.12 0 0 272

"egyszerűen baromi randa lenne"

 

Kb. mint a Népszigeti? :-)

 

Valószínűleg négy* ilyen új hídfőt kell elképzelni. Ehhez kellenének a jó ötletek! Biztos a legjobb megoldás esetén is szokni kellene a látványt! :-)

 

*Esetleg a szigeten belül több hely van a lejtésre? 

Előzmény: Csokis (271)
Csokis Creative Commons License 2024.06.11 0 0 271

Elgondolkodtam azon, hogy egy dunai hídhoz milyen szabad nyílás tartozik, illetve milyen magas hídfők és milyen meredekségű-hosszúságú feljárók kellenének ahhoz, hogy arra bringával, babakocsival, kerekesszékkel is fel lehessen menni. Félek, hogy két ilyen felhajtó a szigeten egyszerűen baromi randa lenne. Le kéne mérni, de a Margit hídról a lehajtó szerintem van vagy 200 méter.

Előzmény: altenberger (270)
altenberger Creative Commons License 2024.06.11 0 0 270

Magyar Péter és Vitézy is kampányolt új gyalogoshíddal.

 

"Hozzunk létre két olyan új gyaloghidat, amely a Margit-szigetet kötné be Buda és Pest felé!

Az egyik a Kolosy tértől, az Óbuda és II. kerület határán lévő városközponttól, a HÉV-től, a budai fonódó villamoshálózattól vezetne a Szépvölgyi út tengelyében a Palatinus felé, ahol – kizárólag gyalogosan és kerékpárral – keresztezni lehetne a Margit-szigetet, hogy egy kis kitérővel a Rózsakert vonalától a Dráva utca - Dózsa György út vonala felé folytatódjon a pesti oldal felé.

Ez egy olyan városszerkezeti hiányt pótolna, amely összekapcsolná az Árpád híd és a Margit híd közötti területet tehermentesítve a Margit híd járdáit és kerékpárútjait. Ezért is szerepel a 101 pontos programomban.

Mivel a Margit-sziget itt kettéosztja a Dunát, két kisebb hídról lenne szó. Varsóban nemrég adtak át egy jóval hosszabb hidat a Visztulán, amely átszámítva 11 milliárd forintba került. Ez az a nagyságrend, melyet a főváros egy ötéves ciklusban uniós forrásból biztosítani tud, hiszen egy olyan célról van szó, amelyet az EU támogat"

 

https://www.facebook.com/vitezydavid/photos/hozzunk-l%C3%A9tre-k%C3%A9t-olyan-%C3%BAj-gyaloghidat-amely-a-margit-szigetet-k%C3%B6tn%C3%A9-be-buda-%C3%A9s-/1000690871412937/?_rdr

alkotasu Creative Commons License 2022.12.11 0 1 269

A Margit hídról szinte mindenki úgy tudja, hogy a forgalom alatt a németek fölrobbantották. A valóság ettől némileg különbözik. Íme a pontos történet:

okos szélhámos Creative Commons License 2020.06.23 0 0 268

Dernő

 

kisközség Gömör vármegye rozsnyói j.-ban, (1891) 875 magyar lak., Andrássy Dénes gr. kastélyával s vasöntőjével, mely (1890) 54470 q nyers anyagot dolgoz fel s 23471 nyers vasat termel 105619 frt értékben; a munkások száma 170. Itt gyártják a Lánchid lánc szemeit. 6m.hosszú 20 cm széles 2,5cm. vastag. 6 ökrös szekerek viszik Pestre.

Csermosnya völgye, Krasznahorka mauzóleumnál folyik ki Vasmű romjai, Lucska (hunul:  nyílhegy) falu fölötti hegyoldalban. A  fél falú családnevei, ma is Tisza .Hunfalvi: Magyarország történetében, itt gyártották Széchényinek Lánchíd láncszemeit! A vasmű leégése után jön József, diósgyőri gyárba jön 13 gyerek Köztük Kálmán nagyapám, neje Borza Lidia, testvére unokája, anyám keresztlánya Borza Ilona, jelenleg 83 éves unokája  Németorsz. Kutató biólógus, végzett Szeged JATE.  3 lány, Mária, GIZI az anyám, Ilona unokája Tamás Egyetem anyag tud tanszék docense, jelenleg rektor helyettes, Évekig dolgozott japánban, USÁ ban! Gizi fia Gábor, Tisza Miklós Szintén József leszármazott.  Rektor helyettes, választáson  Gábor, Az űrkemence kitalálója, Garamszentbenedeki, csak addig jutottam nagyapa is onnan való! Apámnak Horti alatt magyarosítani kellett, állami erdészként! Unoka testvére Filpp költői nevén  László, iró szövetségi tagsággal elismert!

Előzmény: tom sawyer (243)
Laja73 Creative Commons License 2018.11.05 0 0 267
Csokis Creative Commons License 2018.11.03 0 0 266

Nagyjából jó a válasz, csak nem kikötő volt, hanem a Hídépítő Vállalat előszerelő telepe. Lágymányoson, a parton legyártották a hidat, még a szárazföldön összeszerelték, hogy meg nézzék, minden klappol-e, majd hajóval szállítható méretűre visszabontották, és az ezeken a beton kockákon álló daruval uszályokra rakták, így szállították a végső építési helyükre.

Előzmény: Laja73 (264)
ördöghal Creative Commons License 2018.11.02 0 0 265

Akkor rossz volt a felvetés. :) de leglaább nem fúr többet a kíváncsiság, köszi!

Előzmény: Laja73 (264)
Laja73 Creative Commons License 2018.11.02 0 0 264

Nocsak egy régi topik :)

Hát azért hídnak kevés lett volna az a betontömb ;) 

Ha megnézed a térképen, a fenti rakparton is van belőle kettő. 

Még a régi kikötőben volt funkciója, daru vagy hasonló nagy szerkezet alapjául szolgálhatott.

Előzmény: ördöghal (263)
ördöghal Creative Commons License 2018.11.02 0 0 263

Sziasztok! Nektek ez lehet egy tök egyszerű kérdés lesz, de én (nem pesti lakosként) nem találtam választ.:
A Rákócz híd bal oldalán (Északi oldal) milyen híd állt korábban? Van a Budai oldalon két jókora betontömb, ebből gondolnám, hogy korábban talán valami vasúti híd állhatott itt. https://www.google.hu/maps/@47.4705761,19.0646313,3a,75y,99.75h,81.06t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfxvLVl1Rmf1YUts8gO4ygA!2e0!7i13312!8i6656

Cukker111 Creative Commons License 2010.06.10 0 0 262
szép kép! :) , tamás-> google-baa kereskess biztos találsz valamit. bár most én is kerestem, de nemnagyon találtam :/
Előzmény: hotrod25 (260)
Bedekovits Tamás Creative Commons License 2010.03.08 0 0 261
Sziasztok! A régi budapesti Erzsébet hídnak két modelljét őrzik: egyet Münchenben a Deutsches Museum-ban, egyet pedig BP-en a Közlekedési Múzeumban. Erről a két modellről keresek fotókat. Ha bárkinek van, elküldené a bede.tamas@gmail.com e-mail címre? Köszönöm előre is!

(A müncheni modellről pár éve letöltöttem két nagyon jó képet a netről, de sajnos elvesztek a képek, és nem találtam meg újra.)
hotrod25 Creative Commons License 2009.12.22 0 0 260
ujesz Creative Commons License 2009.12.19 0 0 259
A gerber tiszta statika (avagy mechanika) neki tök mindegy, hogy magas vagy mély. Ha valaki akarja alkalmazhatja a magasépítésben is.
Előzmény: gyuri79 (258)
gyuri79 Creative Commons License 2009.12.19 0 0 258
Köszönöm a tanácsokat,tovább keresgélek,az alapok már megvannak.
Magasépítő technikus leszek,mecha órára kellene egy kis előadás(bár ez nem magasép. téma),ezt kifelejtettem.
Csokis Creative Commons License 2009.12.16 0 0 257
Rájöttem, hogy valamikor csináltam egy ilyet.
Előzmény: Csokis (256)
Csokis Creative Commons License 2009.12.15 0 0 256
Ha ez nem elég, akkor letöltöd a netről a Firth of Forth hídjának képeit, meg leírásait. Mindenki azt szokta példának hozni a Gerber-tartóra, kivéve a magyarok, mert mi a Szabadság-hidat. :-)
Előzmény: ujesz (255)
ujesz Creative Commons License 2009.12.14 0 0 255
Azért az alapokat gugliban is megtalálod gerber-tartó, gerber-csukló keresésével, sőt itt még példákat is találhatsz. Ha a részletekbe is bele akarsz menni, pl. csukló megoldások, akkor nehezebb lesz a dolgod. Vagy kimész a Szabadság hídhoz és fotózol.
Előzmény: gyuri79 (253)
Csokis Creative Commons License 2009.12.14 0 0 254
Hol tartanád? Gimiben érdeklődőknek, nyugdíjas klubban mammereknek, vagy egyetemen szerkezet szakos hallgatóknak? Mert azért csak nem mindegy.
Előzmény: gyuri79 (253)
gyuri79 Creative Commons License 2009.12.13 0 0 253
Sziasztok,üdvözlök mindenkit!
Gerber-tartóval kapcsolatos előadáshoz lenne szükségem némi anyagra,de eddig nem igazán találtam semmi kimerítőt.Tudna valaki segíteni ebben?
Köszönöm előre is,üdv:
Gyuri
tom sawyer Creative Commons License 2009.12.08 0 0 252
Meg jött az első válasz a levéltárból. A lényeg hogy 30 napon belül válaszolnak:-).
tom sawyer Creative Commons License 2009.12.06 0 0 251
Ez valószínűleg így is van, de nem tudom pl. a Hídépítő, vagy a Főmterv hozzáférhetővé tenné-e a magamfajta outsidernek.
Előzmény: ujesz (250)
ujesz Creative Commons License 2009.12.05 0 0 250
Azért én úgy gondolom, hogy a felújítás tervezőinek is kellett eredeti terveiknek lenni, anélkül semmit sem lehetett rendesen megtervezni. Nem? Nem beszélve a fenntartójáról, aki tervek nélkül csak söprögethetne a hídon.
tom sawyer Creative Commons License 2009.12.05 0 0 249
De jó cuccok vannak itt! El is teszem a linket. A levéltáras anyagot én is megtaláltam, az alapján indultam el én is. Még egyenlőre nem válaszoltak. Érdekelne hogy mennyi és milyen rajzuk van még.
Előzmény: rm40 (248)
rm40 Creative Commons License 2009.12.05 -1 0 248
Előzmény: tom sawyer (243)
szaki_szabi Creative Commons License 2009.12.04 0 0 247
láttátok már a Margit hidat :) az északi oldalt már elég jól szétkapták :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!