Oké, de hová vezetnéd el a forgalmat? Mert a sugárutakra hidat tenni zsákutca, és minden körút végén van már egy. Max. hosszában lehetne egy, hogy pótolja az M0 budai szakaszát. Vagy gyaloghídra gondoltál? Az lehetne, mert a belvárosi részen a hídfő probléma sem jönne elő a rakpartok magassága miatt.
Elgondolkodtam azon, hogy egy dunai hídhoz milyen szabad nyílás tartozik, illetve milyen magas hídfők és milyen meredekségű-hosszúságú feljárók kellenének ahhoz, hogy arra bringával, babakocsival, kerekesszékkel is fel lehessen menni. Félek, hogy két ilyen felhajtó a szigeten egyszerűen baromi randa lenne. Le kéne mérni, de a Margit hídról a lehajtó szerintem van vagy 200 méter.
Magyar Péter és Vitézy is kampányolt új gyalogoshíddal.
"Hozzunk létre két olyan új gyaloghidat, amely a Margit-szigetet kötné be Buda és Pest felé!
Az egyik a Kolosy tértől, az Óbuda és II. kerület határán lévő városközponttól, a HÉV-től, a budai fonódó villamoshálózattól vezetne a Szépvölgyi út tengelyében a Palatinus felé, ahol – kizárólag gyalogosan és kerékpárral – keresztezni lehetne a Margit-szigetet, hogy egy kis kitérővel a Rózsakert vonalától a Dráva utca - Dózsa György út vonala felé folytatódjon a pesti oldal felé.
Ez egy olyan városszerkezeti hiányt pótolna, amely összekapcsolná az Árpád híd és a Margit híd közötti területet tehermentesítve a Margit híd járdáit és kerékpárútjait. Ezért is szerepel a 101 pontos programomban.
Mivel a Margit-sziget itt kettéosztja a Dunát, két kisebb hídról lenne szó. Varsóban nemrég adtak át egy jóval hosszabb hidat a Visztulán, amely átszámítva 11 milliárd forintba került. Ez az a nagyságrend, melyet a főváros egy ötéves ciklusban uniós forrásból biztosítani tud, hiszen egy olyan célról van szó, amelyet az EU támogat"
kisközség Gömör vármegye rozsnyói j.-ban, (1891) 875 magyar lak., Andrássy Dénes gr. kastélyával s vasöntőjével, mely (1890) 54470 q nyers anyagot dolgoz fel s 23471 nyers vasat termel 105619 frt értékben; a munkások száma 170. Itt gyártják a Lánchid lánc szemeit. 6m.hosszú 20 cm széles 2,5cm. vastag. 6 ökrös szekerek viszik Pestre.
Csermosnya völgye, Krasznahorka mauzóleumnál folyik ki Vasmű romjai, Lucska (hunul: nyílhegy) falu fölötti hegyoldalban. A fél falú családnevei, ma is Tisza .Hunfalvi: Magyarország történetében, itt gyártották Széchényinek Lánchíd láncszemeit! A vasmű leégése után jön József, diósgyőri gyárba jön 13 gyerek Köztük Kálmán nagyapám, neje Borza Lidia, testvére unokája, anyám keresztlánya Borza Ilona, jelenleg 83 éves unokája Németorsz. Kutató biólógus, végzett Szeged JATE. 3 lány, Mária, GIZI az anyám, Ilona unokája Tamás Egyetem anyag tud tanszék docense, jelenleg rektor helyettes, Évekig dolgozott japánban, USÁ ban! Gizi fia Gábor, Tisza Miklós Szintén József leszármazott. Rektor helyettes, választáson Gábor, Az űrkemence kitalálója, Garamszentbenedeki, csak addig jutottam nagyapa is onnan való! Apámnak Horti alatt magyarosítani kellett, állami erdészként! Unoka testvére Filpp költői nevén László, iró szövetségi tagsággal elismert!
Nagyjából jó a válasz, csak nem kikötő volt, hanem a Hídépítő Vállalat előszerelő telepe. Lágymányoson, a parton legyártották a hidat, még a szárazföldön összeszerelték, hogy meg nézzék, minden klappol-e, majd hajóval szállítható méretűre visszabontották, és az ezeken a beton kockákon álló daruval uszályokra rakták, így szállították a végső építési helyükre.
Sziasztok! A régi budapesti Erzsébet hídnak két modelljét őrzik: egyet Münchenben a Deutsches Museum-ban, egyet pedig BP-en a Közlekedési Múzeumban. Erről a két modellről keresek fotókat. Ha bárkinek van, elküldené a bede.tamas@gmail.com e-mail címre? Köszönöm előre is!
(A müncheni modellről pár éve letöltöttem két nagyon jó képet a netről, de sajnos elvesztek a képek, és nem találtam meg újra.)
Köszönöm a tanácsokat,tovább keresgélek,az alapok már megvannak. Magasépítő technikus leszek,mecha órára kellene egy kis előadás(bár ez nem magasép. téma),ezt kifelejtettem.
Ha ez nem elég, akkor letöltöd a netről a Firth of Forth hídjának képeit, meg leírásait. Mindenki azt szokta példának hozni a Gerber-tartóra, kivéve a magyarok, mert mi a Szabadság-hidat. :-)
Azért az alapokat gugliban is megtalálod gerber-tartó, gerber-csukló keresésével, sőt itt még példákat is találhatsz. Ha a részletekbe is bele akarsz menni, pl. csukló megoldások, akkor nehezebb lesz a dolgod. Vagy kimész a Szabadság hídhoz és fotózol.
Sziasztok,üdvözlök mindenkit! Gerber-tartóval kapcsolatos előadáshoz lenne szükségem némi anyagra,de eddig nem igazán találtam semmi kimerítőt.Tudna valaki segíteni ebben? Köszönöm előre is,üdv: Gyuri
Azért én úgy gondolom, hogy a felújítás tervezőinek is kellett eredeti terveiknek lenni, anélkül semmit sem lehetett rendesen megtervezni. Nem? Nem beszélve a fenntartójáról, aki tervek nélkül csak söprögethetne a hídon.
De jó cuccok vannak itt! El is teszem a linket. A levéltáras anyagot én is megtaláltam, az alapján indultam el én is. Még egyenlőre nem válaszoltak. Érdekelne hogy mennyi és milyen rajzuk van még.