Keresés

Részletes keresés

BPO-537 BX-51-61 Creative Commons License 1 napja 0 0 57792

Ha a fehérvári csere Ikarust nem nézzük, akkor ha jól nézem nem.

Előzmény: mc figyelo (57791)
mc figyelo Creative Commons License 1 napja 0 0 57791

Úgy tudtam, hogy jóval az október 27-i szerződéskötés előtt eldőlt a Volánbusz integrációja, továbbá egy tévedéssel az is, melyik városok kapják - de az meg biztosan, hogy a tendert eldöntő első két szállítás hova megy.

 

Ehhez képest februárban még módosított szerződés sincs - nem hogy szállítás+forgalomba helyezés.

 

2023 június 29 - a 8 szegedi volános BYD szóló K9UD óta - egyáltalán adtak át új elektromos autóbuszt Magyarországon?

 

 

 

Előzmény: toto92 (57786)
mc figyelo Creative Commons License 1 napja 0 0 57790

Nem látod a cég nevét?

 

Lételemük az innováció.

Előzmény: MCA-001 (57787)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 3 napja 0 0 57789

Valószínű a Lepsényi tolja a szekerüket itthon, mint a MABI korszakban.

A Lepsényi mindig ott van, ahol sok pénz tűnik el kézen-közön, de nincs eredmény.

 

https://www.portfolio.hu/rendezvenyek/eloado/lepsenyi-istvan/4912

Előzmény: MCA-001 (57787)
Ikarus 120e Creative Commons License 3 napja 0 0 57788

Nagyon valószínűnek tartom, hogy az egyetlen változás annyi lesz a buszokon, hogy a MÁV csoportos logó kerül fel a régi Volános helyett. 

Előzmény: toto92 (57786)
MCA-001 Creative Commons License 3 napja 0 0 57787

Jesszusom ezek nem adják fel?
Most hidrogénmeghajtású Ford F-Max vontatóval próbálkozik a szlovákiai Mobility & Innovation Production...
https://iho.hu/hirek/hidrogenuzemu-nyergesvontatoval-szallithat-a-waberers-csoport

toto92 Creative Commons License 3 napja 0 1 57786

Mint halandó azért érzek aközött különbséget hogy ugyan azzal a csomaggal nézem tovább a tévét/netezek mint eddig, de ha változik is, az a központból egy kattintással megvan; illetve aközött hogy az. autóbuszt a megrendelő által elvárt arculattal kell leszállítani, ami ha nem ismert, meglehetősen nehéz feladat, és nem két kattintás a ps-ben kicserélni ha már egyszer kész van.

Előzmény: mc figyelo (57785)
mc figyelo Creative Commons License 3 napja 0 0 57785

Azt hinné a halandó, hogy működik a jogutód intézménye.

 

Minden Vodafonos és Digis új szerződést kötött a One-val - addig nem volt szolgáltatás? 

Előzmény: kristoof (57784)
kristoof Creative Commons License 3 napja 0 0 57784

Ez most kivételesen nem az Ikarus sara. Mivel időközben megváltozott a Volánbusz tulajdonosi szerkezete és a céget is átnevezték, valamint megváltoztak az arculati elvárások, ezért új szerződést kell kötni. A VolánMÁV egyáltalán nem sieti el a dolgot, mert még mindig nem kötötték meg az új szerződést. 

Előzmény: mc figyelo (57783)
mc figyelo Creative Commons License 4 napja -1 0 57783

Szomorú, hogy az egyetlen minőségi követelmény a szállítás ütemezése(sic!), de az Ikarus azt a szívességet sem tette meg a beszerzésért cserébe a HUMDA-nak, hogy a Jézuska hozzon két 120e-t az (akkor még) Volánbusznak.

 

Így az új e-busz forgalomba állítási kimutatásokban Magyarország 2024 évi teljesítménye 0.

Teljesítette az ország zéró kibocsátást.

Előzmény: Dante001 (57782)
Dante001 Creative Commons License 4 napja 0 0 57782

Az a határidő lejárt már január 27-én.

 

A szerződést 2024.10.29-én írták alá, onnan kellett volna megérkezzen 2 kocsi az aláírást követő 90. napig.

Előzmény: mc figyelo (57781)
mc figyelo Creative Commons License 4 napja 0 0 57781

Furcsa, hogy az Ikarus értékesítő-szolgáltató cégének, az Elecrtrobus Europe-nak a honlapján híre-hamva sincs a "20 darabos" Volánbusz szerződésnek, vagy annak részteljesítésének, amelynek a határideje 6 óra múlva lejár.

 

Ki mit tud?

mc figyelo Creative Commons License 2025.01.26 0 1 57780

Rövid az emlékezeted...

 

Az állami monopólium anno Volánbusz néven rendelt közbeszerzett 20 példányt a 120e -  kínai gyártmányú, rég meghaladott - modelljéből a 25 000 fő alatti lélekszámú településeknek.

 

Vannak, akik ezt az egyetlen(!) minőségi(!) kritérium (szállítás ütemezése(!) alapján "vérlázító", közpénzen bebiztosított, egyéni érdeket szolgáló raktártakarításnak tekintik.

 

Bennfentes információk szerint a tenderen megtakarított forrásokat a személyszállító gigász újabb - vajon milyen? - elektromos városi buszok beszerzésére fordítja - ahelyett, hogy visszaadná a donor HUMDA-nak. 

 

Apropo: ha az Ikarus/Electrobus Europe péntekig nem szállítja le az első két 120e V3 szóló e-buszt,
akkor szerződést szeg - nem?

 

Előzmény: kristoof (57779)
kristoof Creative Commons License 2025.01.25 0 0 57779

Széles javára írom, hogy ő sem bízott meg a kormányban.

 

Óóóó, dehogynem! Legutóbb például akkor, amikor beígérték neki, hogy 100 elektromos buszt tőle vásárolnak. Végül azért a 12 darabért, ami Fehérvárra került is erős lobbizásba kellett kezdenie.

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57778)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2025.01.25 0 0 57778

Széles javára írom, hogy ő sem bízott meg a kormányban.

Mit kellett pedáloznia, hogy pixisen belül maradjon és ne vegyék el amije van.

 

Egyedül a Kravtexnak jött be a kényszerezés.

Előzmény: kristoof (57777)
kristoof Creative Commons License 2025.01.25 0 1 57777

Az azért valahol megnyugtató ezek után, hogy a szerelmgyermeke (ő nyilatkozott így), amely autóbuszokat gyárt, 2003 óta megközelítőleg nagyjából hétmilliárd forintot vett ki a zsebéből. Külön nevetséges, hogy jövőre lesz húsz éve, hogy megszerezte a márkanevet, de sem ő, sem a csapata nem jutott el odáig, hogy ha csak pár százmilliót, néha 1-1,5 milliárdot rak bele a buszgyártásba, akkor az pontosan olyan mintha kib@szt@ volna azt a pénzt az ablakon. Amikor egy Solaris 30-40 milliárdot költ el járműfejlesztésre évente, a VDL meg 70(!)-et gyártásfejlesztésre, akkor nem tudom mit akarnak a mi buszgyártócskáink az európai piacon.  

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57772)
kristoof Creative Commons License 2025.01.25 -1 0 57776

Szintén magány vélemény:

 


Számomra az IKARUS 2003 utáni élete (illetve az előző 5-7 év is) az állam által támogatott egyéni rablásról, lopásról szól(t).

 

Egyetértek, de számomra az évszám 1985. Én speciel az EAG-ot is ideértem.

 

A magyar autóbusz gyártókat leginkább a magyarok kritizálják.

Igen erős hangnemben.

 

Háát ki a tököm bírálná őket, amikor nemhogy a világban, de még a szomszédos országokban sem tudnak róluk semmit?

Előzmény: trizs77 (57771)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 57775

Abban igazad van, hogy 9,5-es és a 11-es kocsik többsége tényleg szerződéses busznak volt a legjobb.

 

Előzmény: rezgaras (57773)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.21 0 0 57774

Munkásszállító és helyközi busznak jó.

Ezt írtam.

 

Ma is ezt tartom.

Sem a városi buszai sem a "távolsági" buszai - szerintem - nem sikerültek jól.

 

A közlekedés politika helyében már 20 éve, minden évben rendelnék tőlük évi 400 db Econell-t, vagy annak előd-utód típusát.

Slussz.

 

 

Előzmény: rezgaras (57773)
rezgaras Creative Commons License 2025.01.21 0 1 57773

"Ezek közül nekem kiemelkedik a KRAVTEX."

 

Azért vagyunk itt egy páran elég öregek ahhoz, hogy emlékezzünk a Kravtexről szóló, 15+ évvel ezelőtti, kevésbé kedvező véleményedre... (ha jól emlékszem, valami olyasmi volt, hogy >munkásszállító busznak jó, másnak nem<)

 

Előzmény: trizs77 (57771)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2025.01.19 0 1 57772

Hasonló a véleményem. Szélest már a Műszertechnika korban sem kedvelték, volt, hogy a mi cégünk csinálta meg helyette a melót, de az újságokban az ő neve futott, mint problémamegoldó, miközben ott sem volt. Hónapokkal az esemény után szállította le, amit le kellett volna időre. Beöntött egy rakás hulladék számítógépet, ami vagy működött vagy sem, az olcsósága miatt nagy forgalma lett, olcsón kapott konvertibilis valutát, míg a versenypiaciak baromi drágán szereztek különböző impexektől konvertibilis valutát. Sokkal inkább ügyeskedés volt amit csináltak, politikai hátszél nélkül nem jutott volna oda ahol van. Aztán jött a Videoton fillérekért történő átvétele és az Ikarus story.

Előzmény: trizs77 (57771)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.19 0 6 57771

Magány vélemény:

 

Számomra az IKARUS 2003 utáni élete (illetve az előző 5-7 év is) az állam által támogatott egyéni rablásról, lopásról szól(t).

 

EAG-t most nem ide értve.

 

Egy sufni tuning garázs céggé alakították át, rabolták le ezt a nagy hírű, világviszonylatban közepes vagy a közepesnél kicsit jobb minőséget gyártó céget.

 

Folyamatos állami pénzek lenyúlásából egy kétes egzisztencia igen gazdaggá vált.

PR tevékenysége jó, hisz 6-7 alkalommal ígért már 2000-3000 db-os autóbusz gyártást miközben az eltelt 20-25 évben összesen ha gyártott 100 db  autóbuszt.

 

Ilyen mennyiséget máshol a kis falusi műhelyek is összehoznak.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

A magyar autóbusz gyártókat leginkább a magyarok kritizálják.

Igen erős hangnemben.

 

Legyen az :

 - KRAVTEX,

 - ALFA,

 - MODULO,

 - ARC,

 - vagy a debreceni emeletes csoda aminek már a nevére sem emlékszem,

 - Csaba Metál,

 - ? ? ?

 

Ezek a kritikák részben jogosak.

Át nem gondolt álmok, nagyobb részt közpénzen megvalósítva olyan minőségben amit a piac nem igazolt vissza és az Európai autóbusz gyártás nagykönyvében még a lábjegyzetig se jutnak el.

 

Ezek közül nekem kiemelkedik a KRAVTEX.

mégiscsak legyártott 2000+ autóbuszt melyek magyar üzemeltetési körülmények, karbantartási szokások között - közforgalomban - eljárnak kb. 20 évet.

 

 

 

 

 

 

 

trizs77 Creative Commons License 2025.01.19 0 0 57770

Lehet.

 

Csak szerintem különbség van a között, hogy Pistike elcsórt 2 db Sport szelet csokit a közértben és a között, hogy Pistike édesapja éjjel betört a KÖZÉRT-be és elvitte a teljes árú és raktár készletet.

Előzmény: torqmatic (57769)
torqmatic Creative Commons License 2025.01.19 0 0 57769

A Kravtexnél is?

Előzmény: trizs77 (57768)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.18 -2 0 57768

Lehet, hogy távolbanézési jutalék volt a pántlikázott pénzek megnevezése ?

torqmatic Creative Commons License 2025.01.18 0 0 57767

Mikor volt az az öt alkalom és hány milliárdot adtak nekik kimondottan megmentési célból?

Előzmény: vitéz Ebőváry Nyüglönc (57766)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2025.01.18 0 1 57766

Szokásos negyedéves mézesmadzag, hogy jöjjön az állami lé.

Kb. mint a milliárdos alvázfejlesztési projekt, az Ikarus legalább ötszöri megmentése, súlyos milliárdokért.

Előzmény: trizs77 (57765)
trizs77 Creative Commons License 2025.01.17 -1 1 57765

Ikarus gyárthatja ?

 

Tényleg gyárthatják Magyarországon?

 

Vagy csak kínálják, kínálgatják.

 

 

Előzmény: Dante001 (57764)
Dante001 Creative Commons License 2025.01.17 0 0 57764
Előzmény: Ikarus 120e (57759)
toto92 Creative Commons License 2025.01.17 0 0 57763

Ha úgy nézzük, a katalógusban elfér. A képre fordított idő minimálisnak tűnik, cserébe plusz két oldal a katalógusban.

Előzmény: prOBIgy95 (57762)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!