Úgy tudtam, hogy jóval az október 27-i szerződéskötés előtt eldőlt a Volánbusz integrációja, továbbá egy tévedéssel az is, melyik városok kapják - de az meg biztosan, hogy a tendert eldöntő első két szállítás hova megy.
Ehhez képest februárban még módosított szerződés sincs - nem hogy szállítás+forgalomba helyezés.
2023 június 29 - a 8 szegedi volános BYD szóló K9UD óta - egyáltalán adtak át új elektromos autóbuszt Magyarországon?
Mint halandó azért érzek aközött különbséget hogy ugyan azzal a csomaggal nézem tovább a tévét/netezek mint eddig, de ha változik is, az a központból egy kattintással megvan; illetve aközött hogy az. autóbuszt a megrendelő által elvárt arculattal kell leszállítani, ami ha nem ismert, meglehetősen nehéz feladat, és nem két kattintás a ps-ben kicserélni ha már egyszer kész van.
Ez most kivételesen nem az Ikarus sara. Mivel időközben megváltozott a Volánbusz tulajdonosi szerkezete és a céget is átnevezték, valamint megváltoztak az arculati elvárások, ezért új szerződést kell kötni. A VolánMÁV egyáltalán nem sieti el a dolgot, mert még mindig nem kötötték meg az új szerződést.
Szomorú, hogy az egyetlen minőségi követelmény a szállítás ütemezése(sic!), de az Ikarus azt a szívességet sem tette meg a beszerzésért cserébe a HUMDA-nak, hogy a Jézuska hozzon két 120e-t az (akkor még) Volánbusznak.
Így az új e-busz forgalomba állítási kimutatásokban Magyarország 2024 évi teljesítménye 0.
Furcsa, hogy az Ikarus értékesítő-szolgáltató cégének, az Elecrtrobus Europe-nak a honlapján híre-hamva sincs a "20 darabos" Volánbusz szerződésnek, vagy annak részteljesítésének, amelynek a határideje 6 óra múlva lejár.
Az állami monopólium anno Volánbusz néven rendelt közbeszerzett 20 példányt a 120e - kínai gyártmányú, rég meghaladott - modelljéből a 25 000 fő alatti lélekszámú településeknek.
Vannak, akik ezt az egyetlen(!) minőségi(!) kritérium (szállítás ütemezése(!) alapján "vérlázító", közpénzen bebiztosított, egyéni érdeket szolgáló raktártakarításnak tekintik.
Bennfentes információk szerint a tenderen megtakarított forrásokat a személyszállító gigász újabb - vajon milyen? - elektromos városi buszok beszerzésére fordítja - ahelyett, hogy visszaadná a donor HUMDA-nak.
Apropo: ha az Ikarus/Electrobus Europe péntekig nem szállítja le az első két 120e V3 szóló e-buszt, akkor szerződést szeg - nem?
Széles javára írom, hogy ő sem bízott meg a kormányban.
Óóóó, dehogynem! Legutóbb például akkor, amikor beígérték neki, hogy 100 elektromos buszt tőle vásárolnak. Végül azért a 12 darabért, ami Fehérvárra került is erős lobbizásba kellett kezdenie.
Az azért valahol megnyugtató ezek után, hogy a szerelmgyermeke (ő nyilatkozott így), amely autóbuszokat gyárt, 2003 óta megközelítőleg nagyjából hétmilliárd forintot vett ki a zsebéből. Külön nevetséges, hogy jövőre lesz húsz éve, hogy megszerezte a márkanevet, de sem ő, sem a csapata nem jutott el odáig, hogy ha csak pár százmilliót, néha 1-1,5 milliárdot rak bele a buszgyártásba, akkor az pontosan olyan mintha kib@szt@ volna azt a pénzt az ablakon. Amikor egy Solaris 30-40 milliárdot költ el járműfejlesztésre évente, a VDL meg 70(!)-et gyártásfejlesztésre, akkor nem tudom mit akarnak a mi buszgyártócskáink az európai piacon.
Azért vagyunk itt egy páran elég öregek ahhoz, hogy emlékezzünk a Kravtexről szóló, 15+ évvel ezelőtti, kevésbé kedvező véleményedre... (ha jól emlékszem, valami olyasmi volt, hogy >munkásszállító busznak jó, másnak nem<)
Hasonló a véleményem. Szélest már a Műszertechnika korban sem kedvelték, volt, hogy a mi cégünk csinálta meg helyette a melót, de az újságokban az ő neve futott, mint problémamegoldó, miközben ott sem volt. Hónapokkal az esemény után szállította le, amit le kellett volna időre. Beöntött egy rakás hulladék számítógépet, ami vagy működött vagy sem, az olcsósága miatt nagy forgalma lett, olcsón kapott konvertibilis valutát, míg a versenypiaciak baromi drágán szereztek különböző impexektől konvertibilis valutát. Sokkal inkább ügyeskedés volt amit csináltak, politikai hátszél nélkül nem jutott volna oda ahol van. Aztán jött a Videoton fillérekért történő átvétele és az Ikarus story.
Számomra az IKARUS 2003 utáni élete (illetve az előző 5-7 év is) az állam által támogatott egyéni rablásról, lopásról szól(t).
EAG-t most nem ide értve.
Egy sufni tuning garázs céggé alakították át, rabolták le ezt a nagy hírű, világviszonylatban közepes vagy a közepesnél kicsit jobb minőséget gyártó céget.
Folyamatos állami pénzek lenyúlásából egy kétes egzisztencia igen gazdaggá vált.
PR tevékenysége jó, hisz 6-7 alkalommal ígért már 2000-3000 db-os autóbusz gyártást miközben az eltelt 20-25 évben összesen ha gyártott 100 db autóbuszt.
Ilyen mennyiséget máshol a kis falusi műhelyek is összehoznak.
A magyar autóbusz gyártókat leginkább a magyarok kritizálják.
Igen erős hangnemben.
Legyen az :
- KRAVTEX,
- ALFA,
- MODULO,
- ARC,
- vagy a debreceni emeletes csoda aminek már a nevére sem emlékszem,
- Csaba Metál,
- ? ? ?
Ezek a kritikák részben jogosak.
Át nem gondolt álmok, nagyobb részt közpénzen megvalósítva olyan minőségben amit a piac nem igazolt vissza és az Európai autóbusz gyártás nagykönyvében még a lábjegyzetig se jutnak el.
Ezek közül nekem kiemelkedik a KRAVTEX.
mégiscsak legyártott 2000+ autóbuszt melyek magyar üzemeltetési körülmények, karbantartási szokások között - közforgalomban - eljárnak kb. 20 évet.
Csak szerintem különbség van a között, hogy Pistike elcsórt 2 db Sport szelet csokit a közértben és a között, hogy Pistike édesapja éjjel betört a KÖZÉRT-be és elvitte a teljes árú és raktár készletet.