Most már igen, nem is "rossz fázisban", hanem tényleg ötöt villog, mint ahogy a Margitszigetnél lévő is. Ezek szerint csak be kell írni ide, és korrigálja valaki.
De most már legalább tudom, hogy nem én vagyok a bolond, és az Andrássy utas példánál is jól emlékeztem.
Ha azt írják, hogy a 142-es vasútvonal szintbeli kereszteződéseit megszűntetik, és alul és felüljárókat építenek, vagy a vasutat teszik bevágásba vagy magastöltésre, akkor valamicskét elhiszem, hogy 100.000 ember érintett, mert ennyi a XVIII. kerület lakossága, és valahogy tényleg mindenkit érint. De egy lakótelepnél körbeforduló busz nem érinti Pesterzsébet és Soroksár teljes lakosságát. Ez olyan, mintha a 142E is éritené Pestszentlőrinc teljes lakosságát, ráadásul az 3 lakótelepen megy keresztül, de nagyon messze van a teljes lakosságtól.
Azért az nem olyan "kis" séta. Persze, valóban, aki tud gyalogolni és fürge, nem jut eszébe 15-ösre várni, de akinek fontosabb a rövidebb gyaloglás, és nem pont Pesterzsébet felől jön, hanem mondjuk a Kinizsi utcai házába menne haza a Kálvin térről, elég rosszul jár.
"a városközpont legfontosabb csomópontjai (Kálvin, Astoria, Ferenciek, Deák) csak további két jármű használatával érhetők el"
Mondjuk a Deák is elérhető a 2-es villamos és egy kis séta árán. Ha valaki az M1-re akarna átszállni a Deákon, akkor még annyi séta sem kell. Arról nem is beszélve, hogy valószínűleg gyaloglással együtt is hamarabb ott lehet lenni villamossal, mint a 15-össel a dugóban ácsorogva. A plusz átszállás csak azoknak kell, akiknek nehezebb a mozgás, ők viszont a Fővám térig (Közgáz, piac) és a Kálvinig nyernek egy átszállást Pesterzsébet felől.
Régen ugyebár az Üllői-Vámház zöldje alatt volt védett, gyalogosoktól mentes jobbkanyar az ellenkező irányba. Ez a metrópótlással megszűnt és azóta se jött vissza, de melyik irány kapta meg ezt a plusz zöldidőt?
a városközpont legfontosabb csomópontjai (Kálvin, Astoria, Ferenciek, Deák) csak további két jármű használatával érhetők el
Azért ez így enyhén csúsztatás. Nem feltétlen ezeket a csomópontokat keresik az emberek, hanem a járműveket amikre itt át lehet szállni. A Ferenciek tere erre a legszebb példa, ahol a metrópótlás alatt szinte alig lézengett valaki - mert az ég egy adta világon nincs ott semmi, az emberek nagy része csak azért ott jelenik meg mert ott metszi egymást a hármas metró és a Rákóczi úti tengely. Ebből a négyesből egyedül talán az Astoria az ami alanyi jogon vonz embereket az ELTE miatt.
Ezen enyhített valamit a 15-ös busz, hogy legalább a Kálvinra, Ferenciekre bevitt.
Az a valami nagyon idézőjeles valami volt, mert a tömeg jellemzően a 4/6 illetve a 2-es villamos felé ment tovább. Eleve sokatmondó hogy a csúcsidőben 7 percenként beérkező teli HÉV nagyegység + számtalan egyéb buszvonal utasainak kényelmesen elég volt egy tíz percenként járó szóló busz a jelzett irányokba továbbutazáshoz.
Van igazság abban, amit írsz, de azért kicsit túlzónak érzem a leírt hátrányokat. A 15-ös busz csak a Kálvint és a Ferenciek terét érinti a négy helyszínből, amit felsoroltál, a másik kettőhöz csak közel megy. A kettőből a 223E szintén eléri egy átszállással a Kálvint, a Ferenciek pedig kis sétával megközelíthető a 2-essel, az átszállási kapcsolatok pedig máshol meg vannak adva. A Köztelek utca eddig is csak egy irányban volt kiszolgálva a 15-ös által, a 83-as viszont mindkét irányban oda kb. 100 m-re áll meg, a Ráday utca ugyanúgy egy irányban lesz kiszolgálva. Ez a két megálló a Kálvinon túli belvárosi kapcsolatait elveszíti, de azért olyan helyekről beszélünk, ahonnan azért kis túlzással akármerre indulva jó minőségű közlekedésbe botlunk. (Itt jegyezném meg, hogy a kerületnek simán belefért az, hogy a Ráday és a Lónyai utcából is kirakja a 15-ös buszt).
Szerintem nagyon nem felesleges. A Boráros tér ma belső végpontja a H7-nek és pár buszvonalnak. De ez egy hálózatilag nagyon nem jó belső végpont, hiszen a városközpont legfontosabb csomópontjai (Kálvin, Astoria, Ferenciek, Deák) csak további két jármű használatával érhetők el, a kevés kivétel épp a 15-ösnek köszönhető. Tehát míg a metrók beviszek a felsorolt helyekre, addig a H7 nemhogy nem visz be, de két további átszállás mondjuk az Astoria. Ezen enyhített valamit a 15-ös busz, hogy legalább a Kálvinra, Ferenciekre bevitt. A végállomás hév mellé helyezésével a 15-ös egy használható megoldás volt Csepelről a belváros számos pontjára továbbutazáshoz. Ez lesz most elvágva. Jó, igen, csak egyirányú lehetőség volt, de az is valami. Persze lesz cserébe egy sűrűbb busz a Kálvinra, de csak a Kálvinra, és a H7-ről átszállás nyilván hosszabban gyaloglós aluljárózós lesz.
Nyilván a BKK-nál is felismerték, hogy mennyire gyenge a Borárosról a legszűkebb értelemben vett belvárosba továbbutazás kiszolgálása, erre kiválasztottak egy vonalat, és azt bevitték egy darabig, elvéve a többi vonalról egy átszállással távolabbra is továbbutazás lehetőségét.
Ha elfogadjuk azt, hogy van értelme a 2-es villamos és az M3-as metró közötti sávban valami busznak, akkor számomra evidens, hogy a Borárosig el kell mennie. A Kálvinnál visszafordítás olyan hálózati hiányosság lesz, mint a 14-es nem megy el a Nyugatiig, a a 139-es nem ment el a Széll Kálmánig, a 8-as nem ment el az Astoriáig.
"15-ös autóbusz Kinizsi utca és a Boráros tér közötti megállói közül a Zsil utcát a 2-es, a 2B és a 23-as villamos, a Czuczor utcát pedig a továbbiakban is a 83-as trolibusz szolgálja ki"
Akkor a Köztelek utca és Kinizsi utcai megállók vonzáskörzetének kiszolgálása is nagyot romlik. Onnan indulva a 83-as még elvisz értelmes helyekre, de aki oda akar utazni, mit csináljon? Menjen el valahova, ahol felszállhat a 83-asra és jöjjön azzal vissza?
A Kálvin téri jobbkanyar ugyanaz a szindróma ebben a formában a gyalogos átkelőhellyel, mint a Rákóczi út × Nagykörút a Blahánál, a gyalgos + jobbkanyar torlaszt, és nincs olyan ciklus napközben, amikor nincs egy gyors meg egy lassú gyalogos is, vagy egy a zöldidő elején és egy a zöldidő végén induló, aki a teljes fázist fogja a jobbrakanyarodó járművek elől.
>A szabadszavas válaszok alapján számottevő igény mutatkozik Pesterzsébet egyéb területei, Soroksár-Újtelep és Soroksár közvetlen, sűrű belvárosi kapcsolatára is, amelynek lehetőségét a BKK vizsgálja.
Nem jelent valószínűleg +40.000 főt, de a 35-ös + 223E kombó most is alternatívát jelent Soroksár-Újtelepről a Boráros térre, főleg hétvégén, két 224-es indulás között félidőben.
Ezentúl kifelé irányban is közös peronos átszállás lesz, egy sűrűbb, teljes üzemidős 223E azt eredményezi, hogy a 224E üzemidején kívül érdemesebb azzal kimenni Pesterzsébetre és ott átszállni kifelé az útközben a gyorsjárat által úgyis megelőzött 224-esre, vagy a 35-ösre.
Soroksár, Hősök tere könyékére pedig az immár a Belvárosból jövő 223E-ről a 66-osra János utcai átszállás lehet jó alternatívája az ugyancsak mindenképpen átszállást igénylő HÉV-nek.
Valóban, még ott is el lehet vesztegetni 2-3-5 perceket, mire felhajthat a sínre...
Sokat segítene a dolgon - a Kálvin téren kanyarodóknak legalább -, ha visszaállítanák ott a metrópótlás előtti lámpa ciklusrendet, amikor volt egy olyan, az Üllői útra jobbra kanyarodó zöld, amikor nem volt keresztező gyalogos forgalom. Igen, tudom, ekkor volt az Üllőiről a Szabadság híd felé a balkanyar, ami most nincs, megszűnt (pedig ideiglenesre mondták anno - lehet, hogy nem is hiányzik, mint forgalmi kapcsolat), de akkor legalább kétszer annyi jármű tudott időegység alatt jobbra kanyarodni az Üllőire, mint most. Talán kevésbé duzzadna vissza a sor egészen a Szabadság híd budai oldaláig...
Remélhetőleg igen, végre a 2B ezzel elhal, nem is lesz majd értelme, hiszen a villamos vonalvezetése Erzsébeten nem optimális a busszal pedig semmilyen szinten nem versenyképes, ha az eléri a Kálvin teret.
Véleményem szerint egyébként ez az első lépése annak, hogy a mai 9-es busz ne Kőbányára járjon, hanem Óbuda és Pesterzsébet között, a 72-es meg majd kimegy Kőbánya alsóig, és meg is van oldva a dolog.
Most miért, Rákosszentmihályról is dönthet valaki úgy hogy 223E-vel akar bemenni a Belvárosba. Ne diszkrimináljunk senkit, a 223E mindenkié! (Mégse mondhatjuk hogy legyen csak az Erzsébeteké.)
Illetve ezzel a 2B-t is meg lehet szüntetni, hiszen Pesterzsébet már elég közel kerül a belvároshoz, a 223E Pesterzsébeten jobban kiszolgálja az igényeket, mint a 2B a néhány utasával.
...aztán majd jól nem tud besorolni a sínről a forgalmi sávba, mert már a Lónyai kereszteződést is elállják az autósok. Aztán meg onnan még 5-6 perc (legalább) az Üllői úti lámpa, ahol egy zöldre úgy 2-3 autó tud jobbra kanyarodni. Csakúgy, mint most a 83-as troli (és 15-ös busz) esetében...
Ez attól még ugyanúgy nem segít a Fővám téri káoszon, mert az autóbuszok nem a villamosmegállónál hajtanak fel a villamossínekre, hanem a megálló utáni található kijelölt gyalogos átkelőhely után. Ezt a körülbelül hatvan métert pedig ugyanabban a dugóban tölti a busz, amiből ciklusonként 1-2 jármű szabadul ki a Kálvin tér előtt a Lónyay torkolatánál. De ha nem hiszed el a leírt tapasztalatot, legközelebb arra kerülök és felveszem neked, hogy milyenek a mai állapotok.
A megfogalmazáson lehet vitatkozni, de a 223E mellett tényleg elég fölöslegesnek tűnik a 15-ös alsó szakaszának megtartása. Annak a létjogosultságát eddig is kb. annyi indokolta, hogy a 2-es villamos nem akadálymentes.
A Fővám tér a Szabadság híd felől már most is elég kaka.
A kanyarodósávban elakadásjelzővel végállomásozó buszok mellé most jön egy (csuklósbusszal kiadott?) járat, ami a troli mögé is nehezen fog elférni, aztán azt meg is előzné, és még a 15-ös is itt fog forgolódni észak felé vissza. Tehát a már ma is állandósult közlekedési káosz (a jobbra kanyarodókat feltartó, egymást kerülgető buszok, a Kálvinig szögként álló sor) fokozódik majd. Már most is kerülöm inkább bringával IS a helyet, mert ha a végállomásozó busz, az őt kerülő másik busz egymás mellett áll, akkor garantáltan nem lehet megmozdulni percekig a környéken semmilyen járművel. :(
A 223E autóbusz útvonalának Boráros tér és Kiskörút közötti meghosszabbításával egyidőben átveszi a 15-ös autóbusz belső-ferencvárosi szerepét
Egy buszjárat aminek elvileg az a célja hogy a külvárosból gyorsan a bel(jebb)városba juttassa az embereket, hogy tudja átvenni egy olyan járat szerepét aminek elvileg az a célja hogy a bel(jebb)várost minél jobban feltárja?
A fejlesztés részeként a BKK új buszsávot alakít ki a Boráros tér és a Bakáts utca között
Főpolgármester úr kommunikációs szakemberei vagy a BKK nem szólt neki, hogy az adott szakaszon a Közraktár utcában már ma is ott a buszsáv befele irányban?
a dinamikusan fejlődő térség jobb kiszolgálása és közvetlen belvárosi kapcsolatának fejlesztése érdekében a járat mindkét irányban megáll a MÜPA – Nemzeti Színház H megállóban is
Tehát meghosszabbítják, de közben le is lassítják.
A 223E autóbusz útvonalának Boráros tér és Kiskörút közötti meghosszabbításával egyidőben átveszi a 15-ös autóbusz belső-ferencvárosi szerepét, így az csak a Kálvin tértől közlekedik a Gyöngyösi utca metróállomás felé. A Ráday utca és Közraktár utca megállókat a 83-as trolibusz változatlanul kiszolgálja, a Köztelek utca pedig számos éjszakai járat megállóhelyeként marad meg. A 15-ös autóbusz Kinizsi utca és a Boráros tér közötti megállói közül a Zsil utcát a 2-es, a 2B és a 23-as villamos, a Czuczor utcát pedig a továbbiakban is a 83-as trolibusz szolgálja ki
Röviden tehát a belvárosban élőket átszállásra kényszerítjük, meg hosszabb gyaloglásra, hogy Pesterzsébetről legyen egy busz ami eléri a Kálvin teret.
Mint itt a társadalmi egyeztetés értékelésénél kiderül még útközben is kap új megállót, mert "a dinamikusan fejlődő térség jobb kiszolgálása és közvetlen belvárosi kapcsolatának fejlesztése érdekében a járat mindkét irányban megáll a MÜPA – Nemzeti Színház H megállóban is" :
A 15-ös busz pedig - a társadalmi egyeztetésen szereplő javaslatnak megfelelően - nem fog elmenni a Boráros térig, a Fővám tér-Kálvin tér érintése után visszafordul észak felé:
"A 223E autóbusz útvonalának Boráros tér és Kiskörút közötti meghosszabbításával egyidőben átveszi a 15-ös autóbusz belső-ferencvárosi szerepét, így az csak a Kálvin tértől közlekedik a Gyöngyösi utca metróállomás felé. A Ráday utca és Közraktár utca megállókat a 83-as trolibusz változatlanul kiszolgálja, a Köztelek utca pedig számos éjszakai járat megállóhelyeként marad meg. A 15-ös autóbusz Kinizsi utca és a Boráros tér közötti megállói közül a Zsil utcát a 2-es, a 2B és a 23-as villamos, a Czuczor utcát pedig a továbbiakban is a 83-as trolibusz szolgálja ki."