Keresés

Részletes keresés

emaill Creative Commons License 8 órája 0 0 357829

Igen, de ha magát az átadást tudnák szakaszolni (pl. Szentendre-Békás), és "csak"  Budapest belterületén pótolni mondjuk 3/4-1 évig, azért az már jobban nézne ki, mint 1,5 év teljes zárás.

Előzmény: attus germanicus (357827)
NAR Creative Commons License 10 órája 0 0 357828

Ja, pont ezt akartam kérdezni, hogy a régi szerelvények tudnak-e menni a megemelt peron mellett, le lehet-e szállni róluk? A feszültségről volt szó, hogy az 1300V-on (talán) nem sül meg a jelenlegi szerelvény és (talán) tud már menni az új, csak lehet-e üzembiztosan(!) a teljes útvonalon biztosítani ezt?

Előzmény: attus germanicus (357827)
attus germanicus Creative Commons License 11 órája 0 3 357827

Minden korábbi, nagyvasúti, metrós, HÉV-es munkához képest radikális különbség, hogy a vonali feszültség és a beszállási magasság is meg lesz emelve. A munkát nem lehet szakaszolni, a régi szerelvények a felújított, az újak a nem-felújított szakaszokon nem tudnak közlekedni. 

Előzmény: takacs.laszlo (357822)
megaliner Creative Commons License 17 órája -1 0 357826

Mint egy kabaré tréfában:

 

https://infostart.hu/belfold/2025/11/30/brutal-rendorvideo-halmozottan-szabalytalan-motorosok-buktak-le-a-bakonyban#

 

Mindent elkövettek............................:-))

emaill Creative Commons License 22 órája 0 2 357825

Nem tudom anno hogyan csinálták, de gyanítom 90 előtt minden HÉV vonalon volt valamikor teljes újjáépítés. Persze akkor nem volt ilyen mértékű autóforgalom, de azért meglepődnék, ha akkoriban egy hasonló beruházás miatt 1,5 teljes kizárást csináltak volna.

Előzmény: NAR (357816)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 23 órája 0 1 357824

Az egyvágányozást elsősorban hétvégére meg iskolaszünetre gondolnám időzíteni, épp a csúcs elkerülése érdekében...

Előzmény: NAR (357820)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 23 órája 0 2 357823

Megálló függő, van, ahol ott ahol van busz már most is, pl. 34/134/106.

De ahol kell is, ott is elég 1 vagy 2 HÉV megállóra, sokkal kisebb kapacitás is elég.

 

És persze, a kivitelezőnek jobb -- miközben mindenki másnak sokkal rosszabb.

Előzmény: NAR (357819)
takacs.laszlo Creative Commons License 23 órája 0 4 357822

A teljes kizárás nem jó.

150 es elővárosi részén kb 4000-5000 autóval több közlekedik. Csúcsidőben torlódás van sokszor 40-50 perces késések. Ez annyira sok, hogy szinte naponta akár több baleset is van. A buszoknak se jó elővárosban naponta több járat kimarad a dugóban áll Pest felé , pedig már visszafelé kéne jönnie..

A munkát szakaszolni kell. Erre nem képes a VHíd ahol elvétve fordult elő, hogy hétvégén vagy éjszaka dolgoztak. A kínaiak képesek voltak karácsonykor is melózni a V Híd az csak az időt húzta. Lassan 4 éve nem készült el a 2025.06.30 átadást 2025.11.30 ra azt meg még tovább kitolták.

Szentendrei Hév melletti közutak nem fogják bírni a megnövekedett forgalmat a teljes kizárás az nagyon rosdz megoldás..

Előzmény: NAR (357820)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 2 357821

 akkor ugyanott vagyunk, mintha egyáltalán nem járna.

 

Szerintem nagyon nem. Sem menetidőben, sem kapacitásban. 

A metrópótlás sem úgy működött, hogy van buszsáv, és akkor lehet a teljes vonalon minden nap pótolni. 

 

Előzmény: NAR (357820)
NAR Creative Commons License 1 napja -1 0 357820

Szerintem csúcsban az egyvágányozás miatt kevés lenne a kapacitás, kellene buszos rásegítés, annak meg buszsáv - és akkor ugyanott vagyunk, mintha egyáltalán nem járna.

Előzmény: Fizolti (357817)
NAR Creative Commons License 1 napja -2 0 357819

Ha egy-egy állomás le van zárva, akkor már kell a pótlóbusz, annak meg a buszsáv - és akkor már jobb lenne egyszerre dolgozni az összes állomáson, nem?

Előzmény: ÁsítóSárkány (357818)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 2 357818

Amíg a peront emelik, addig nem nagyon állhat meg ott HÉV...

Azért nem mindegy, hogy végig az egész vonalat zárjuk le -- persze a kivitelezőnek ez a kényelmes -- vagy időről időre egy-egy állomást, szükség esetén pl. hétvégékre egyvágányosíŧva egy-egy szakaszt.

 

Előzmény: NAR (357816)
Fizolti Creative Commons License 1 napja 0 0 357817

Ott több szakasz volt.

A 3-as metró esetében a lassú haladás, és a hétvégi teljes vágányzárak egyik okaként az volt megjelölve, hogy az építési forgalom a vonalon ment.

 

A Szentendrei vonalról azt ne felejtsük el, hogy 2007-ig volt ott egy kisebb felújítása, bizt.ber csere, amivel a városon belül egész tűrhetően lehet egy-egy szakaszon egyvágányozni. 

(Margit híd felszín, Árpád híd forgalmi kitérő, Aquincum elágazás, Csillaghegy forgalmi kitérő). 

 

ÁsítóSárkány

 

Ha jól értem, a durva rejtett költségek tömegekre terítésén menne a nagy spórolás? 

 

Szerintem igen. Továbbá finanszírozási oldalról ez is határidős, így igyekezni kellene vele. 

 

Ami még felmerült, hogy a felsővezeték kialakítása is nehezít valamit. 

 

Szerintem az már vállalható lenne, ha a városi szakaszon valamilyen kiritkított formában tanítási napokon menne a forgalom. 

 

Előzmény: NAR (357816)
NAR Creative Commons License 1 napja 0 0 357816

A metróknál is volt ennyi lezárás, nem? Amíg a peront emelik, addig nem nagyon állhat meg ott HÉV...

Előzmény: ÁsítóSárkány (357813)
sosiforda Creative Commons License 1 napja 0 0 357815

>A közösségi közlekedési hálózatfejlesztési stratégia keretében adatalapú elemzésekkel értékelték Budapest közösségi közlekedésének hatékonyságát, ennek alapján olyan városrészeket azonosítottak, ahol az eddigieknél jobb kiszolgálást biztosító, gyorsabb és sűrűbb buszfolyosókat lehet kialakítani – ezeken járhatnak a Metróbuszok.

 

A Budapest GO-ban már megtalálható a 2025. december 13-tól meghosszabbodó és sűrűbben közlekedő 223E "Metróbusz" menetrendje.

 

Az adatalapú elemzések biztosan azt mutatták, hogy Pesterzsébet központi lakótelepi részéről többen utaznának a Belvárosba, míg Pesterzsébet külsőbb részeiről, az Eperjes utcai lakótelepről és a Szentlőrinci úti lakótelepról kevesebben. 

 

Legalábbis utóbbiak esetén már nem annyira láthatóan nagy cél, hogy a versenyképesség fokozásával új utasokat nyerjenek, vagy a régieket megtartsák, mert a 223E bővülő teljesítményének jelentős részét a 224 és 224E járatok ritkításából nyerték ki.

 

A 223E meghosszabbodásával egyidejűleg a 224-es befelé irányban az első járattól 9.00 óráig a mostani 28 helyett 22 alkalommal fog tanítási napokon indulni a Szentlőrinci úti lakótelepról, vagyis innen a reggeli csúcsban 6 indulást vesznek el.

 

A 224E a reggeli csúcsban 24 helyett 19 alkalommal fog tanítási napokon indulni a Szentlőrinci úti lakótelepról, vagyis innen a reggeli csúcsban 5 indulást törölnek.

 

 Az Ady Endre téren a 23-as busz egykori végállomásán lebontották a tartózkodót, de a reggeli csúcsban néhány 224E továbbra is innen fog befelé indulni, a mostani 10 helyett onnan 8 indulás lesz.

 

Összességében tehát a 224-224E buszcsaládról csak a reggeli csúcsban befelé irányban 6+5+2= 13 indulást vesznek ki.

 

Kifelé is lesz ritkítás, késő este pl. eddig a 223E eddig nem közlekedett, most már fog, emiatt a 224-es 21.00 órától üzemzárásig 13 helyett már csak 9 alkalommal indul majd a Boráros térről, ennyivel csökken a Soroksári úti kisebb, a 223E által nem érintett megállóhelyek elérhetősége is.

Előzmény: sosiforda (357662)
jbaal Creative Commons License 1 napja -3 2 357814

kerékpárút összekötő szerepével (Zöldmál, Újlak felé pl.)

 

Röviden csak ezzel csak ennyi a probléma:Fantasztikus dolog, semmi baj vele, csak mi az úristenért nem fért még bele egy vékonyka aszfaltcsík végighúzása, hogy a korábban létező járda se tűnjön el véglegesen, főleg, hogy ott az út túloldalán sincs semmi? Ennyi, semmi több, semmiből nem tartott volna, csak bele volt szarva az egészbe, menjen a gyalogbéka, ahol akar, itt szent biciklisek lesznek és kész, semmi mással nem foglalkozunk, és egy lyukas garast sem költünk rá. Így nem lehet komolyan enni ezt a prioritásos hülyeséget sem, mert a valóságban nyilván semmilyen jelentősége nem lesz, ez megint csak egy szokásos szar marketingszöveg a BKK-tól. Ugyanúgy sz*patni fogják a buszokat is bárhol máshol egy 20%-os kihasználtságú bicikliút kedvéért.

 

Már eleve hibás dolog, hogy te folyton csak ilyen-olyan közlekedésmérnöki "összekötő útvonalakban" tudsz gondolkodni, hol fekszik a bicikliút a hálózatban, miért akar ott sétálni valaki, mikor a HÉV-busz-villamos-fiszemf*szom átszállás így meg úgy megoldott. Ilyen alapon még nagyon sok helyen el lehetne lopni a járdát teljes bicikliútnak pótlás nélkül, felesleges példákat sorolni. Csak azért mégiscsak az a normális, hogy egy ilyen, majdnem a belvárosban lévő, lakóépületekkel, kórházzal, egyéb objektumokkal tarkított területen van egy gyalogosjárda, nem Nyugat-Amerikában vagyunk. Az meg nem igaz, hogy nem használják, mikor még járda volt, volt rajta forgalom bőven, most is sétálgatnak a parkban helyette, de van, akik ugyanúgy mennek a bicikliúton teljesen jogosan, mert nem akarnak a parkban tapicskálni a retekben. Ott az uszoda, a kórház, a lakóházak, sokan nem szállnak fel és várnak mondjuk 10 percet a buszra arra az egy megállóra, vagy éppen mennek a Margit hídi CBA-ba vásárolni...stb.

Előzmény: ÁsítóSárkány (357810)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 1 napja 0 0 357813

Nem mondom, egy-egy hétvégi vagy iskolaszüneti lezárás szükséges lehet, de másfél év folyamatosan?

Ha jól értem, a durva rejtett költségek tömegekre terítésén menne a nagy spórolás? :-/

 

Előzmény: Fizolti (357811)
John Howard Creative Commons License 2 napja 0 0 357812

Emlékeim szerint ott nem telezöld van, hanem keresztező forgalom mentes zöld, gyalogosnak, egyenesen szembejövőnek nem kell elsőbbséget adni, mert nincsenek (csak másik lámpafázisban), tehát ugyanúgy az elsőre, mint most...

Előzmény: megaliner (357807)
Fizolti Creative Commons License 2 napja 0 3 357811

nem nagyon látok olyan embert, aki szerint vissza kellene menni a 70-es évekhez, és ha lehet minél több mindent az autóknak adni..

 

Vannak azért, persze jó kérdés, hogy ez a réteg mérhető-e, és ha igen, akkor mekkora az arány.

Illetve aki ezen a véleményen van, az nem úgy jellemzi ezt, hogy vissza a 70-es évekbe. 

 

 - - -

 

Most van olyan elképzelés, hogy a szentendrei HÉV másfél éves teljes kizárásos vágányzárral lenne felújítva. 

Erre jött olyan vélemény, hogy Éjjen, nem zavarja majd a HÉV a közúti forgalmat, lehet majd haladni. 

 

Erre meg lett válaszolva, hogy ez szinte biztosan azzal fog járni, hogy valahol, valamilyen formában lesz buszsáv.

 

"Azt ugyan hol? Ahol alapból kettő sáv van csak? Hol lesz talán a fa tetején?"

 

Előzmény: ÁsítóSárkány (357810)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2 napja 0 1 357810

Népligetnél:

1. nem tudom, hogy jönne ki ott egy sáv, a villanyoszlopokat is figyelembe véve -- ha azokhoz hozzányúlsz, durván dobják a büdzsét.

2. Hogy a Könyves Kálmán körút egy rövid szakaszon kap egy új sávot, sokat nem osztana vagy szorozna, legfeljebb a torlódás kicsit odébb vándorolna. Ez nagyon nem összehasonlítható a Germanus Gyula parknál a kerékpárút összekötő szerepével (Zöldmál, Újlak felé pl.)

 

Városliget:

1. teljesen más a geometria, mint a Duna mellett: körbeépült téglalap vs. hosszanti egyik oldalt Duna. A park oldalán múzeumok vannak, a liget sarkainál például tömegközlekedési megállót átlósan megközelítő gyalogosok akadnak azokon a járdákon, közintézményekkel stb. 

2. a villanyoszlopok itt is elég sok helyen útban lennének

3. a rövid szakaszon több forgalmi sáv nem sokat osztana-szorozna itt sem -- na jó, az Ajtósin befele plusz BUSZ-sáv talán épeszűen felmerölhet.

 

A Margit-szigetes felvetésedet meg őszintén nem is értem.

 

(Általában is:  . nem nagyon látok olyan embert, aki szerint vissza kellene menni a 70-es évekhez, és ha lehet minél több mindent az autóknak adni...)

 

Bocs, de nekem a példáid erősen a sárgabarackot a görögdinnyével összahasonlításnak tűnnek.

Előzmény: jbaal (357805)
gallo Creative Commons License 2 napja 0 0 357809

"ott nem érdemes a szélső sávban próbálkozni"

 

És ezt még úgy, hogy a Thökölyre jobbra fordulni szándékozók nagy része végigszáguldott A Francia úton kikerülve a dugót. 

 

Én rendszeresen fordultam ott balra a Thökölyre, rendesen bosszantana ez a változás. Viszont szerda óta okafogyottá vált az arrafelé közlekedésem, nem bánom, hogy ezt pont most lépték csak meg. :)

Előzmény: toto92 (357808)
toto92 Creative Commons License 2 napja 0 2 357808

Alapvetően is ősi népi bölcsesség volt hogy ott nem érdemes a szélső sávban próbálkozni az Ajtósi felé egyenesen továbbhaladással, de az Árpád hídi buszsáv okozta torlódás triggerelte ezt a változtatást, vagy ez csak véletlen egybeesés?

Előzmény: sz_b (357806)
megaliner Creative Commons License 2 napja 0 2 357807

Ha ezt a tanácsot megfogadják akkor a Stefániáról a Thökölyre hányadik lámpa fázisban tudnak majd balra nagy ívben kanyarodni ?

Előzmény: sz_b (357806)
sz_b Creative Commons License 2 napja 0 0 357806

"A Budapest Közút azt javasolja azoknak, akik a Hungária körúton a Kerepesi út felől érkeznek, hogy már a Stefánia útnál balra kanyarodjanak, és így a Stefánia úton keresztül el tudják érni a Thököly utat. Az Egressy útról vagy Mogyoródi útról érkezők a Hungária körút helyett a Stefánia úton át el tudnak jutni a Thököly útra. A Hungária körút Mogyoródi út és Thököly út közötti szakaszáról induló autók a Hungária körútról a Thököly út helyett az Ajtósi Dürer sorra kanyarodhatnak balra, majd a Hermina vagy Stefánia úton át juthatnak vissza a Thököly útra."

 

https://telex.hu/belfold/2025/11/28/budapest-forgalmi-valtozas-thokoly-ut-hungaria-korut

Előzmény: NAR (357782)
jbaal Creative Commons License 2 napja -5 1 357805

Oké, akkor a Népligetnél a Könyves Kálmán körút melletti járdát is meg lehetne szüntetni, és plusz egy sávot adni mégtöbb dugóban álló autónak, hiszen ott van a park, lehet ott is sétálni. Ugyanígy a Városliget körül is be lehetne szántani jónéhány járdát. A marigtszigeti főút mellett sem tudom, mit keres a járda a buda felőli oldalon. Most így jobb?

Előzmény: ÁsítóSárkány (357799)
megaliner Creative Commons License 2 napja 0 1 357804

„Államosítják a budapesti közösségi közlekedést ?

 

 

Az milyen jól bejött a kórházaknál és az iskoláknál is.

zubidomi Creative Commons License 2 napja -1 4 357803

A 100E-nek mi a közvetlen alternatívája?

 

A 100E-n többen utaznak egy órában, mint ahányan kerékpároznak a túlméretezett, egyszemélyi döntéssel (éljen a veszélyhelyzet) kijelölt kerékpársávokban.

Előzmény: ghosty9 (357802)
ghosty9 Creative Commons License 2 napja -4 0 357802

Vitézynek ezt a mániáját azért nehéz komolyan venni, ő azt a logikát követi, hogy ami busz, az tömegközlekedés, és akármilyen tömegközlekedés üt akármilyen egyéni közlekedést, mindig, mindenhol.

 

Azért ez a 100E esetében picit meredek. Ráadásul, oké, mi az alternatíva?

Előzmény: jbaal (357766)
Racilaci Creative Commons License 2 napja 0 1 357801

Nyilván kötöttpályás kapcsolat kellene, ami nem lesz.

 

Viszont az Újpalota-Thököly tengelyt ez a két "fejlesztés" olyan mértékben megterheli, ami már komolyan felveti, hogy nem kellene-e valami expressz buszjáratot (legalább részben) az M3-as bevezetőn keresztül kitalálni. Ha ugyanis annyi történik, hogy a 7-es buszcsalád egyik tagját két megállóval meghosszabbítják, akkor az új telep csaknem összes lakosa autóval fog közlekedni. 

Előzmény: Piszkozat (357800)
Piszkozat Creative Commons License 2 napja 0 0 357800

A Pólus és az (ex)Asia Center közti rét teljes beépítése ez a Bayer projekt. Jellemzően 3000-3400 közti lakásszámokat látok (cikktől függően, bár egy helyen 4ezer felettit is) és azt, hogy akár 65 méter magas épületeket is építhetnek.. ezt én mondjuk meg nem mondom mennyi tényleges lakosságszám lesz. Viszonyításul a panel lakótelep a wikipedia szerint 15400 lakásos. A Bosnyákon a Bayer másik projektje, a piac melletti állami irodaház komplexum önmagában ~8700 munkavállaló lesz + egy lakóépület + a mini pláza által generált forgalom és erre a Thököly-Újpalota tengelyre jönne rá még pluszban a palotai új lakópark fejlesztés.

Előzmény: megaliner (357796)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!