Ja, értem. Csak sajnos, ahogy én tudom, nem egyszerűen vásárolható Pomogyra menetjegy. Legalábbi MÁV oldalakon nem lehet megvenni. A Mobiljegy alkalmazásban viszont igen. :)
A bérlet nem érvényes Pomogyig, viszont szemben a többi nemzetközi átmenettel, ahol a teljes útra nemzetközi jeggyel kell rendelkezni, Pomogyra elég az országbérlet mellé egy Fertőszéplak-Fertőd - Pomogy kiegészítő jegy a kiutazásra, míg például Budapestről Nickelsdorfba egy komplett nemzetközi jegy kell a teljes viszonylatra, az országbérlet egyáltalán nem használható.
Fertőszéplak-Fertőd nem határállomás. Pamhagen pedig úgy működik, mint Sopron, Magyarország felől is elég a belföldi jegy. Kivéve az ország- és vármegyebérleket, mert azok csak Magyarország területén érvényesek, tehát a határpontig (Pomogy) nem.
ÖBB-nek is van országos személyvonati napijegye, az az Einfach-Raus-Ticket. Az, ellentétben a VOR-Freizeittickettel, nem jó buszra, csak ÖBB-re. Gyorsvonatra, Railjetre, IC-re egyik sem jó.
Sziasztok! Nagyon köszönöm a válaszokat! Még egy kérdés: a VOR Freizeitticket és az Einfach Raus ticket Sopronon kívül (azt tudom hogy innen érvényes) más magyar határállomásról is érvényes? Gondolok itt Hegyeshalomra, Szentgotthárdra és talán még esetleg Fertőszéplak-Fertődre. Előre is köszi. Üdv
Én többször utaztam sima Freizeitticket-tel ÖBB vonaton, Bécs területén is ellenőrizték, és semmi probléma nem volt vele. Én ebből arra következtettem, hogy ÖBB vonatokon érvényes, csak a helyi közlekedésben (pl. villamoson) nem.
1) Nem, a "sima" csak NÖ-ben és Burgenlandban jó (keresztülutazás esetén sem érvényes). Sopron felé viszont jó, az nem lenne Nektek jó? A másik lehetőség Neusiedl am See - Eisenstadt - Wulka felé megkerülni Bécset.
1. A VOR Freizeitticket elegendő-e egy Parndorf Ort - Semmering - Parndorf Ort vonatútra Wien hbf-on keresztül vagy a Freizeitticket plus kell?
2. Jól értelmezem-e, hogy 1db VOR Freizeitticket plus elegendő, ha 13 éves és 11 éves gyermekemmel Nickelsdorf-ból Bécsbe és vissza vonattal és Bécsben vonattal, metroval és villamossal utaznánk magyar állampolgárként?
Nézd meg alaposan, hogy a Sparschiene mit köt meg "Flgende Züge sind fix". Nekem figyelembe veszi, kivéve ha regionálisra szállok át, mert akkor az a rész mindegy. Ha meg normál jegy, ott meg nem számít.
ÖBB jegyvásárlás weben. Be lehet állítani az átszállási időt, de jegyet nem erre ad, hanem a legkorábbira...és mi van késéskor? pl. SparSchiene jegy érvényes a következőre is?
>hol tudom megnézni hogy a mai Dacia express mikor érkezett Bécsbe
8.56-kor a 6. vágányra
https://fahrplan.oebb.at/webapp/#!P|SQ!H|832267 aztán Wien Hbf. -> kijelölöd -> Suchen -> az Abfahrten helyett kiválasztod a középső oszlopot, hogy Ankünfte (érkezések) ->beírod a 8.20-at (a vonat menetrend szerinti érkezési idejét) és mutatja a ténylegest.
Ha a vonatszámra kattintasz (a D346-ot érdemes, nem az EC rész vonatszámát, az EC40346-ot , mert ott nem ír tényadatokat!), akkor is mutatja a bécsi érkezést, nekem akkor is 8.56-ot ír.
én a DB oldalán vettem a jegyet Győr-Frankfurt viszonylatban, oda 2, vissza 4 vonatot sorol fel...
hol tudom megnézni hogy a mai Dacia express mikor érkezett Bécsbe, Máv csak Hegyeshalomig irt pontos időt, nem találom sem a DB, sem az OBB, sem a CFR oldalán...
Egy kérdés csak úgy: Szerintetek a vonathoz kötött, csak egy adott vonaton érvényes Start Európa jegyen mi értelme van annak, hogy "Érvényesség:2025.01.08, 00:00 -2025.01.09, 23:59" ? Ha több, mint másfél napot késik a vonat, akkor már arra az egy vonatra sem érvényes??? Teljesen félrevezető, mert azt a reményt kelti, hogy mégsem csak egy vonatra érvényes, de minden más forrás szerint megvan a vonathoz kötöttség, úgyhogy kár reménykedni.
Kálmán Imre EN40462 (Budapest -->Bécs -->Innsbruck -->Zürich)
Ezt a viszonylatot bizonyosan sokan ismerik. A Kálmán Imre a MÁV egyik rangadó parádéslova, fenntarthatóságát garantáló nívójára a magyar vasút szerfelett ügyel. A bevételekbe nem látok bele, de ez a járat minimum az utasszám tekintetében hozza azt, amit hoznia kell.
Vonatom egy téli hétköznapon indul a Keletiből. A zürichi kocsicsoport szokásos tagjai (316-319) mellé ezúttal egy plusz fekvőhelyes kocsi (719) társul. Kocsim egy CAF fekvőhelyes, név szerint a 61 55 50-91 104-9 Bcmz. A kocsi férőhelyeinek jó fele kel el Kelenföldig. A kocsikísérők nagyon szívélyesek, csomagot pakolnak, felsegítenek, tájékoztatnak, angolul és németül is beszélnek annyit, amennyit kell. Jó "arcai" a magyar vasútnak. Én egy ukrán asszonnyal és a kb. gimnazista fiával utazok egy fülkében. (Gondolom nem akarták Kijevben megvárni, hogy a srác betöltse a 18-at, hogy aztán szülinapi ajándékul kapjon egy államilag szervezett kalandtúrát egy Donyeck megyei árokba.)
A kocsi Bécsben lesz teljesen tele. Azt kell gondoljam, hogy a MÁV egy jó szeletet magáévá tett az osztrák vasút éjszakai ügyfélköréből. Ha nincs hely a konkurens NightJet-en, akkor az utasokat simán rátolják az EuroNightra. A mi fülkénkbe három franciául beszélő fiatal érkezik, a szomszéd fülkében egy francia asszony és a szlovák férje tutujgat egy ikerpárt, a folyosót meg egy amerikai turista rója, aki megszállott módjára mindent lelkesen lefényképez. "Oh, my God" formulával filmezi, amikor a kocsikísérő egy csavarhúzóval a helyére rakja az egyik meglazult folyosói dugaljat. Szóval nagyon nemzetközi az utazóközönség.
A járat az osztrák szakaszon rendben közlekedik. Linzben ránk raknak egy cseh kocsit, de ezt olyan diszkréten és expeditíven csinálják, hogy talán három percet sem állunk az állomáson. Aztán jön Salzburg, ahol elakadunk. A vonatot rendezik, hozzácsapják a konkurencia NJ466 vonatához, közben a peronkijelzőkön mindenfelé extrém időkkel késő vonatokat közölnek. Mi állunk, a stuttgarti vonatrész is áll mellettünk, elmúlik hajnali három, aztán fél négy is. Aztán megindulunk "visszafelé". Kerülő útirányon megyünk, Németország érintése nélkül végig Ausztriában egészen Innsbruckig. Innsbruckba 110 perc késéssel érkezünk, amely Buchs-ig 130-ra növekszik. Landeck környékén pirkad. Éjjel havazott, a mesebeli táj láttán az amerikai influenszer a folyosón kamerával rohangálva "Oh my God guys, oh my God!" kiáltásokkal fejezi ki elragadtatottságát.
Buchs. A svájci határőrség végignézi a vonatot. Hárman mennek végig a kocsin, az elül menő németül mondja, hogy kiket lát. "Familie", "Studenten", "Kinder". A határőr rám is rámnéz, de nem mond semmit, inkább lemondó kézmozdulattal továbbmegy. (Hogy mondják németül, hogy öreg alkesz? Alt-koholist?) A határőrök az influenszer fülkéjéhez érkeznek, aki gondolom a pofájukba nyomja a szelfibotos kamerát, erre a hatóság elveszíti a béketűrését, elkezdik egy kicsit megmaszírozni a tagot. A srác összes holmiját egyenként átnézi a pattogó hangú és angolul látványosan nem értő svájci hatóság. Ez a kis móka további 20 percünkbe kerül. A határőrök távozása után a srác magába omolva ácsorog a folyosón, sápadt homlokát az ablakhoz nyomva suttogja, hogy "Oh, my God"...
Buchstól a piros mozdony pikkpakk behúz minket Zürichbe. Kelet-Svájcban is havazott, az állomásokon a gyerekek nagy csoportjait látom hódeszkával és sílécekkel felszerelve. A táj egészen fantasztikus, mintha nem is a Föld bolygón járnánk. A Zürichi-tó melletti szakasz egy 1:1 arányú terepasztal, amelyen minden úgy néz ki, mint öregapám 1950-es évekbeli Ezermester újságaiban. Zürich maga nem egy nagy szám, de a főpályaudvar forgataga egy vasútbarátot magával ragad. A peron másik vágányán a Párizsba tartó TVG Lyra, arrább a milánói STADLER EC250 ácsorog, ez meg részemről egy "ómájgád".
Javára: Minden. Vállalható kocsiállomány, szolgálatkész és formaruhában feszítő személyzet, szuper uticél. Bónusz: varázslatos táj. Kedves MÁV, tegyél még rá kocsikat! Erre a járatra tuti van kereslet, be kell nyomulni a piaci résbe! Valójában Lázár János is ezt szeretné, csak még nem tudja.
Ellene: Huhh, hát az ára. Én egy öreg alkesz vagyok, ha visszaváltom az üvegeket, akkor simán kijön a költség. De ez egy diáknak vagy egy középiskolai tanár házaspárnak sok. És akkor még csak egy fekvőhelyes hatfős fülkében utaztak, elképzelni sem akarom az oda-vissza hálókocsis utazás árát. (Ráadásul az iránytáblán helytelen vonatnév és vonatszám szerepel.)
----------------
BP - Innsbruck - Zürich (1034 1200+ km)
Menetidő: 11 óra 40 perc 14 óra 10 perc
Menetjegy (felnőtt, 6-os fekvőhelyes kocsiba, egy irányba) = 45600 HUF
A start Night jegyeket mikor hirdetik meg, vagy hogy lehet tudni, hogy van-e még?
Tegnap a pécsi nemzetközi irodában se a konkrét dátumra, se random március végéig több napra rábökve nem talált az ügyintéző a start honlapján hirdetett árért jegyet, csak több mint a két és félszereséért. Ülőhelyest talált.
Oké, fekvő helyes kocsi lényegesen magasabb komfort fokozat, mint a busz, de a flixnél ötször, a Regiojetnél (Katowicéből, bécsi átszállással, de ez részlet kérdés) háromszor drágább jegyár...
Tudom, hogy az éjszakai vonat elvileg milyen jó és milyen kényelmes, de szerintem a hálókocsi nagyon túlárazott és szubjekítv dolog, de pl. a mi családunk nem szereti az éjszakai vonatokat, inkább megyünk nappal és tranzitszállunk valahol.
Ezt azért írom, mert Bécsből Rómába hálókocsiban kettőtöknek egy spar jegy 389 EUR
Ehhez képest a Bécs-Velence közötti közvetlen RailJet vonatokra 28 EUR-ért már van spar jegy, az 2 utasnak 56 EUR (www.oebb.at)
Az államvasút keresője: trenitalia.com , az ő vonataikra is kijön 85 EUR körül a 2 utas jegye, nyilván naptól függ, nagyon előre 73,80 EUR-ért is találtam (2 főre)
Tehát Bécsből Rómába nappal a 2 főnek 129 EUR-ból is kijön. (Igen, ehhez szállni kell Bécsben, vagy mondjuk Mestrében.)