Keresés

Részletes keresés

volanb Creative Commons License 2024.12.08 0 0 13987

Üdv! Mai nappal elindult e vajon a Szabadka-Újvidék vasút? 

PLACI Creative Commons License 2024.11.29 0 0 13986

Itt a Szabadka-Újvidék-Belgrád gyorsvonat menetrendje | SZMSZ (Szabad Magyar Szó)

 

de csak Újvidékig látszik a fotón... hol található az egész vonali menetrend?

5047 032 Creative Commons License 2024.11.23 0 0 13985

Ez így egy napos túrára is elég baráti, ha nagyjából maradnának a jelenlegi menetdíjak.

 

 

Előzmény: 5047 032 (13984)
5047 032 Creative Commons License 2024.11.22 0 0 13984

 

Az Isztria önálló vonatként külön menetvonalon fog közlekedni? Úgy hallani, hogy a 1604 már Flirtből, nyáron Kissből fogják kiállítani.

PLACI Creative Commons License 2024.11.20 0 0 13983

Köszi!

Várható volt, de csak 2 héttel később indul, ez szinte semmi.

Egy menetrendet is jó lenne már látni, esetleg jegyet lehessen venni online...

Előzmény: Godolloi HEV (13982)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.11.19 0 0 13982
Előzmény: Godolloi HEV (13980)
sosiforda Creative Commons License 2024.11.18 0 2 13981

Felkerült a honlapjukra a Regio Calatori új menetrendje:

 

https://regiocalatori.ro/wp-content/uploads/2024/11/MERS-TREN-2024-2025-2.pdf

Godolloi HEV Creative Commons License 2024.11.17 0 0 13980

November 5-től további intézkedésig Újvidék állomásra nem járnak be a vonatok egyik irányból sem (lásd https://www.srbvoz.rs/red-voznje/ oldalon a híreket), így nem lenne meglepő, ha egyelőre nem nyitnák meg az új pályát (hacsak nem akarják ott is eljátszani ezt).

Előzmény: volanb (13978)
5047 032 Creative Commons License 2024.11.13 0 2 13979

Harminc év után az első helyi fiatal mozdonyvezető Isztria horvát részén. Akkor így gondolom már 12-en vannak vagyis lesznek decembertől az alibi közlekedés fenntartására Pulában. 

 

https://istarski.hr/node/107394-on-je-prvi-istarski-strojovoda-nakon-30-godina-vozim-skolarce-a-i-penzice-na-samanj-placa-je-solidna

 

 

A szeptember végén elbúcsuztatott Istra jövője továbbra is bizonytalan: https://www.glasistre.hr/istra/2024/11/10/slovenija-najavila-da-od-iduce-godine-ukida-zeleni-vlak-966283

 

 

 

 

volanb Creative Commons License 2024.11.13 -1 0 13978

Üdv! Jövőhét hétvégére ígérték a Szabadka-Újvidék szakasz közötti személyforgalom elindítását, viszont utóbbi időben elég csend van róla, valamint menetrendet se lehet róla találni, valaki tudja esetleg, hogy áll ez a dolog? 

HBweb hu Creative Commons License 2024.11.13 -1 0 13977

Üdv Szakembörök!

 

Már régóta kutakodok – időnként és sikertelenül – a Szerbiában munkálkodó, szerb pályaszámot viselő ex-cseh kocúrok és csmelákok eredeti pályaszámát illetően. Tudnátok ezekben segíteni?

Pl: 
https://www.facebook.com/groups/vozoljubitelji/posts/komplikovani-u-bogojevu661-162-u-bogojevu661-224-u-somboru661-116-u-svetozar-mil/8752137951547130

 

Előre is köszönöm!

sosiforda Creative Commons License 2024.10.26 0 0 13976
Fizolti Creative Commons License 2024.10.25 0 0 13975

Esélytelen, egyelőre örülhetünk annak, ha a napi 2 pár+2 oár betétjáratos Arad-Brád vonal marad.

 

Ami időről időre felmerül, az a sosem elkészült Valcele - Ramnicu Valcea vonal építésének folytatása, csak eközben a kapcsolódó vonalak is alaposan lezüllöttek, a második vágányt pótló állomások, forgalmi kitérők egy részét felszedték, az alkalmazható sebesség is alacsony már. 

Előzmény: AKF996 (13974)
AKF996 Creative Commons License 2024.10.25 0 0 13974

A full hasonló szerkezetű és terepviszonyokkal rendelkező Déva-Brád vonal kapcsán történt már valami előrelépés? Vagy az sem lesz már újranyitva soha? (Élt kb. 8 évet...)

Előzmény: Fizolti (13973)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.23 0 0 13973

CFR-éknél idén a változatosság kedvéért a Szálva-Alsóvisó-Visóvölgy-Máramarossziget vonal van veszélyben: a vonalon lévő hidak állapota miatt felmerült a teljes leállás, valamint a mozdonyos vonatok alacsonyabb tengelyterhelésű Desiro motorvonatokkal való pótlás is - ha az utóbbira esne a választás, az sem oldja meg a problémákat, mert ezzel a vonal forgalmának el nem hanyagolható részét adó hálókocsis, fekvőhelyes kocsis szolgáltatás ellehetetlenülne. És e mellett ugye még tovább romolhat a hidak állapota. 

 

EXCLUSIV VIDEO: ȘOC ÎN MARARMUREȘ: După 75 de ani linia 409 Sighet – Salva se va închide!!! Scandal în CFR și Ministerul Transporturilor. 500 angajați ar putea rămâne șomeri – Stiri din Maramures (vasiledale.ro)

SuedBahn Creative Commons License 2024.10.17 -2 2 13972

///   Suedbahn-nak a pélmonostori átmenet tervezete, hogy ne a másik csoportot szemetelje. 

 

 

 

 

Koszi!

(Most latom, hogy a multkori iromanyom (valami rejtelyes ok miatt) at sem ment ... Ez erdekes!)

 

Na szoval:

 

- ez mennyire realis ??? (Merthogy egyenlore csak terv, ugyebar ...)

 

- indokolt lenne valoban ennyi vonat atmenoben ???

 

- MAV vagy HZ (vagy is-is) akarjak, vagy honnan az otlet ???

 

 

Mar csak a Bp. - Osijek - Doboj - Zenica - Sarajevo vonatot szeretnem ugyancsak visszalatni a vonalon! :-)))

 

 

 

 

Na es masik ketto MAV-HZ atmenetrol mi hir (tervezet) ???

 

 

- Gyekenyes -en marad a quasi nagy semmi atmeneti kinalat ???

 

- Murakeresztur -on meg az egzaktul nagy semmi atmeneti kinalat ???

 

 

 

Előzmény: 5047 032 (13949)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.10.05 0 0 13971

:D

Előzmény: Atis57 (13970)
Atis57 Creative Commons License 2024.10.05 0 1 13970

Szia!

 De csakis a legjobb istállóból?

 

Előzmény: segélyvonókészülék (13967)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.05 0 0 13969

Árban nyilván egy aprópénzes projektről lenne szó.

Belpolitikailag viszont kevésbé eladható, mint egy déli fővonal, vagy a belgrádi elővárosi vonalak felújítása - vagy akár a régóta ígérgetett belgrádi metró. 

És még olyan nemzetközi kapcsolatnak való megfelelési igény sincs benne, mint ami a horgosi vonal esetében volt. 

Előzmény: segélyvonókészülék (13968)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.10.05 0 1 13968

Ilyen opportunista politizálás mellett teljes mértékben megjósolhatatlan.

Pillanatnyi érdekek mentén születnek hosszú távra is kiható döntések.

Ott is.

Előzmény: Fizolti (13966)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.10.05 0 0 13967

Если у вас нет лошади, возьмите осла!

Előzmény: Fizolti (13966)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.05 0 0 13966

Линии аналогичной роли обычно ремонтировались при сотрудничестве с Россией.

 

De itt kérdéses, hogy a nagy terelések befejeződésével lesz-e szándék. Más, a tereléshez épp nem kellő vonalakat mostanában szedtek fel, olyan vonalat is, ami pár éve még legalább részben járható volt. 

Előzmény: segélyvonókészülék (13964)
Atis57 Creative Commons License 2024.10.05 0 0 13965

Szia!

 

S ha válaszolok? De megvan minden irásjel.!

 

 

Azzal a két ütóvel lehet irni. 

 

 

Előzmény: segélyvonókészülék (13964)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.10.05 0 4 13964

这并非毫无希望,因为中国政府总是乐于帮助自己的朋友。即使他们不愿意。

Előzmény: Fizolti (13963)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.05 0 0 13963

Kúla, Szerbia, Vajdasági Autonóm Tartomány.

 

A vágányokat ellepi a méteres gaz, az útátjáró leaszfaltozva, az épületet még lakják, szolgálat természetesen nincs.

Nem régóta van ez így: 2021 nyarán még végig járt napi 4 pár vonat.

Később a fővonal felújítása miatt egy ideig Zomborról idáig jártak a vonatok, majd egy tehervonat kisiklása miatt a teljes vonal forgalma leállt. Elvileg tervezik a forgalom újraindítását, de ez ma még nehezen hihető. 

 

 

 

 

 

PLACI Creative Commons License 2024.10.04 -1 0 13961

Nem nyithat meg a szabadkai vasútállomás, amíg semmi sincs kiírva magyarul (iho.hu)

 

Ezt nyilatkozta Aleksandar Vučić szerb államfő, miután Belgrádból a vajdasági városba érkezett a Budapest–Belgrád vasútvonal felújított szerbiai részén közlekedő próbavonatán.

Vučić elmondta, az út kellemesen telt, annak ellenére, hogy egy tesztjármű fedélzetén utazott a feleségével. Kiemelte: a menetrend szerinti vonatokkal sokkal jobb körülmények között lehet majd megtenni az utat Szabadka és Belgrád között. Az államfő, miközben körbesétált az állomáson, arról beszélt, senki álmodni sem mert volna arról, hogy a magyarok előtt elkészül Szerbia ezzel a beruházással, ráadásul egy évvel a határidő előtt már az átadásra készülhetnek.

Habár az volt a terv, hogy a szabadkai vasútállomást öt–hat napon belül átadják az utasforgalom számára, ez mégsem fog ennyi időn belül megtörténni, mivel csak szerbül és angolul vannak kint a feliratok az állomáson, magyarul pedig nem. Ez Aleksandar Vučić szerint megengedhetetlen, elmondta, amíg ő az elnök, nem fordulhat elő, hogy ne legyen kiírva magyarul minden Szabadkán, mivel egykori jóbarátja, Pásztor István volt a híd a magyar és a szerb nép között, így a két ország között is. Amíg ezt a hibát ki nem küszöbölik, addig nem nyithat meg az állomás.

A Belgrád–Újvidék–Szabadka pályaszakaszon a tervek szerint november 24-én veszik fel újra a forgalmat, a kétszáz kilométer per órás sebességgel használható sínpárokon hetven perc alatt teszik majd meg a száznyolc kilométer hosszú utat a vonatok.

A Budapest–Belgrád vasútvonal magyar szakaszának készültségi fokáról nincs hivatalos információ.

Fizolti Creative Commons License 2024.10.02 0 0 13960

Kicsit több, mint fél éves drónfelvétel az Újvidék-Szabadka vonal építéséről:

 

https://www.youtube.com/watch?v=uBhntgW0BDk

 

Kb. aktuális személyszállítási hálózat (A Panvoz vonatait nem tartalmazza):

 

https://beovoz.rs/srbija_mapa_pruga_putnicki_vozovi.pdf

 

 

Előzmény: Godolloi HEV (13958)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.01 0 0 13959

ezért van Topolyán 4 vágány, amit sokall a szerző

 

Csak részben. Akkor is többvágányos állomás kéne ide, ha csak 120, vagy 160 Km/órás pálya lenne, középperonokkal. 

Topolya egy kb. tizenegyezres lakosságú kisváros.
Kicsit olyan a videóban, mintha azt nehezményezné valaki, hogy Plisen, vagy Fegyvernek-Örményesen miért van a vonal két fővágányánál több.

 

 A 4 fővágány mellett lesz még legalább 3 rakodó/teher vágány. Az állomás mindkét oldalán vannak silók, van tere a helyi teherforgalomnak. 

 

 

Előzmény: Godolloi HEV (13957)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.10.01 0 0 13958

Közben a műholdképen megtaláltam az új állomás helyét.
Ha a faluból sikerülne jó utat építeni oda, akkor sokaknak még közelebb lenne az új.

Előzmény: Godolloi HEV (13957)
Godolloi HEV Creative Commons License 2024.10.01 0 1 13957

Ezen a vonalon lehetett volna megállóhelyet építeni? Nekem úgy tűnik, hogy a szerbek a 200-as vágány mellé nem akarnak peront rakni, ezért csak állomásokon állhatnak meg a vonatok (és ezért van Topolyán 4 vágány, amit sokall a szerző). Így Kishegyesen az eredeti helyen a viadukt miatt nem lehetett volna az állomás, ezért tették máshova. Az nem derül ki, hogy pontosan hova, valaki esetleg tudja? Mondjuk utat építhettek volna oda a faluból, de ez még pótolható.

Királyhalom állomás épületénél nem világos, hogy hogyan kellett volna. Volt egy szép épület, ami a vasútnak nem kellett, mert a KÖFI miatt a forgalomnak nem kellett, és az utasforgalom sem indokolja a pénztárat (ezt én nem érzem olyan nagy bajnak). De mégis felújították, de úgy látszik, hogy funkciót még nem találtak neki. Egyébként ott napi 5 vonatpár közlekedik (nem 4), ami Szerbiában nem számít olyan kevésnek.

Előzmény: nazareth (13951)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!