Balesetek a hazánkon kívüli vasutaknál, egykoron és most.
Szemléltető jelleggel, tájékoztatásul, akárhogy.
(A Balesetek a magyar vasút történelmében, http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9121587 "testvéreként".)
Az biztos hogy ha ez igy van, ilyen vontatmany nem tud csak atslisszolni eppen csak zarando fenyjelek es (sorompo zaras ha volt) kozepette. Ez egy teljesen rosszul megszervezett szallitas volt akkor a kezdettol fogva. A terepviszonyok es az idozites nem volt beutemezve, a UP-val egyeztetve.
A Trains magazin cikk szerint az NTSB (vizsgalo hatosag) azt mondta hogy valoban kb. 1 percre allt le a treler a vaganyon, es nem szelturbina arboc volt a szallitmany hanem egy ipari felhasznalasu egyeb alkatresz. Nem lesz tobb sajtotajekoztato hanem irott nem vegleges vizsgalati kozlemeny lesz kiadva egy honapon belul.
A CBS News azt írja, körülbelül egy perce állt az átjáróban a vontatmány: "The National Transportation Safety Board said the tractor-trailer was on the tracks for about a minute before the collision." Ha így van, aligha lehetett volna megállítani a vonatot, így még tragikusabb ez az egybeesés.
Annyi, hogy a menetrend tarthatóság érdekében a ceneri hegyire vittek fel vonatokat. Luino felőli tehereket első körben Giubiasco-n tudták várakoztatni, aztán ahova még lehetett tenni Bellinzona. Biasca felújítás miatt kiesett a körből, Pollegio pedig az átlag várakozó zóna az alagút előtt.
Az ablakos vonatok menetrendjét sem módosították azonnal ahogy az egyik alagútcső már járható lett. Illetve a másik megnyitása után a fokozatosság elve következett be.
Pecos, Texas, december 18. Union Pacific konteneres tehervonat utkozott atjaroban fennakadt trelerrel (egy nagy csovet szallitott, valami kemenyt). A mozdonyvezeto es a kisero elhunyt. A treler 45 percig volt az atjaroban es allitolag senki sem szolt a vasutnak. A kisero rendorseg allitolag semmit sem csinalt a tragedia elott, sem utan! A kepek magukert beszelnek:
A TV hírt többször visszajátsza és minden olasz tudásomat összeszedve a következőket értettem meg:
aznap amikor a hiradást leadták történt az eset napközben. Mezzovico-hoz tartozó Sigirino-ban történt az eset. Ahol személyi sérülés nem történt, de az anyagi kár hatalmas. Az érintett vonalszakasz a Ceneri hegyi része. Rivera-Bironico, Mezzovico, Taverne-Torricella és Lamone-Cadempino Ezt mondta a konferencié, majd a konkrét tudósítás:
TILO FLIRT siklott ki, a eset kiváltó oka ismeretlen és a Kanton Rendőrség (Lugano) nyomozást indított be. Mivel a vonat egy része tervezett jobb irányba majd később bal irányba haladt el. Ez egy utasokat nem szálító
vonat volt, ami a sikláskor felsővezeték tartót tört ki, a vágányzatban és magában a TILO FLIRT-ben is jelentős kár keletkezett. A szakaszt Rivera-Bironico és Taverne-Torricella között a vizsgálatok miatt lezárták. Emiatt pótló buszokat indítottak el.
Saját tapasztalat, mert mivel ismerem a környéket és a svájci helyzetet, hogy ha ez az eset kb. 3-4 hónappal előbb történik
akkor sokkal nagyobb problémát okozatt volna. Ekkor még a GBT-ben történő egyvágányozás miatt a hegyi szakaszon meg elég sok vonat haladt át.
Most csak az S90-eseket érinti, illetve pár regionális tehert.
Az eset ahol történt egy iparvágányi kiágazás, amikor arra jártam egy cég zúzott köveket, aszfaltot, stb. adott el. Már akkor fölényben volt a gumikerekes fuvarozás, de hetente 1-2 alkalommal volt vasúti rakódás is.
Érdekes animáció és összeállítás. Ennek kapcsán eljutottam a vasúti balesetek egyik legsúlyosabbjához.
A Horváth Ferenc-féle könyvben mintha az szerepelt volna, hogy a baleset egy alagútban történt, de a net szerint egy mély bevágásban. A netes íráshoz csatoltak egy helyszínrajzot, ami alapján megtalálható a helyszín is. Máig megvan az eredeti képeken látható sziklatömb is.
Ami viszont meglepett, hogy a 2013-ban még létező emlékmű 2019-re már eltűnt. Kinek volt vajon útjában?
Legalább 10 éve történt Isaszeg környékén egy olyan szerencsétlenség, amelyben az útátjáróban elakadt járműszerelvénynek ütközött egy vonat.
Akkor javasoltam azt, hogy az átjáróknál írjanak ki egy vészjelzésre használható telefonszámot. Az itteni főokosok jól lehurrogtak, nem kell, nem lenne jó, stb.
No lám: mostanra találták fel azt, amit akkor javasoltam.
Itt nem nagyon lesz ártatlan senki... az álló piás volt, aki nekiment, az vagy meghaladt valami tilosat, vagy szar volt a biztosító berendezés. Vagy a pálya, lásd: Keleti.
Jobban megnézve a képeket, Vysočany és Balabenka között történt az esemény a nyílt vonalon. A mentőegységek a Čuprova utcai felüljáró felől közelítették meg a helyszínt.
Ha a kutya se nézi a vonatos youtube csatornád, siklass ki egy vonatot a nézettségért - gondolta egy amerikai fiatal.
A nézettség össze is jött, apróbb hiba hogy egy biztonsági kamera is felvette ahogy a váltózárat feltöri és átdobja a váltót így vádat is emeltek azóta ellene. /Lásd youtube kommentekben/