Sajnos ezt kellett megélnem több utastársunkkal a Plitvicei-tavakhoz szervezett 3 napos programon, mely 2024. október 19-21-én valósult meg.
Már az indulás nem kezdődött zökkenőmentesen, mert a BOK csarnok előtt 5. 30 perckor nem az Annamária -idegenvezető- várt bennünket, hanem Antal, akinek még a telefonszámát sem tudtuk. Miután ismert volt mindannyiunk email címe, nem hiszem, hogy egy email kiküldése olyan megterhelő lett volna az IBUSZ-nak.
Ezt követően a nap végén egy pusztában álló turista szálló fogadott minket, mely 2 ágyas szállodaként volt aposztrofálva, így értékesítették. Ezzel szemben egy lift nélküli, -2 szintes- 3 - és 5 ágyas szobákban kaptunk fekhelyet, ahol a felszereltség igencsak hiányos volt. Ezek a teljesség igénye nélkül, pl. nem volt ülőalkalmatosság az asztal mellett, mini hűtő, szőnyeg stb. Ami a szolgáltatás minőségét illeti mélységes felháborodással tapasztaltuk, hogy voltak olyan utastársaink, akik eredetileg 16 fokos szobában lettek elszállásolva, ezért fűtés hiányában kaptak egy másik szobát, ahol egy igazán erős zajjal járó klíma biztosította valamelyest a helyiség fűtését. Takarót külön kellett kérniük, mert elfelejtettek kitenni.
Meglepődtünk, hogy az első napot követően a törölközőket 3 nap alatt nem cserélték. Értjük, mi, hogy szeretnek spórolni a szállásadók, de a *** kötelez!
Mi naivan, ezek után nem is feltételeztük, hogy a meglepetések sora ezzel még nem ér véget. A nap, majd napok csúcspontja az esti vacsorák voltak. Erről csak ironikusan tudok, még 2 nap eltelte után is írni. Ugyanis visszarepültünk az időbe, mert a II. világháború után volt az szokás, pénzhiányában, hogy a húslevesből kiszedett főtthús volt egyben a második fogás is, ami félig volt megfőve, tele mócsingokkal. A desszertként felszolgált valami, szintén kritikán aluli volt.
Kár, hogy az IBUSZ személyesen nem teszteli, hogy valójában hol foglalnak utasaiknak szállást és étkezést. Megjegyzem, rengeteg külföldi országban megfordultam, beleértve Afrikát is, a 3 csillagostól az 5 csillagos szállodáig sok helyen, de ilyen színvonaltalan szolgáltatással sehol nem találkoztam.
Nem is írtam volna le bosszúságom, ha a valóságot közzétéve hirdetik meg az utat. Ezzel szemben egy 3 *** 2 ágyas szobákban történő elhelyezést ajánlottak. Azért írtam, hogy ne tévesszenek meg másokat téves információkkal még a profitszerzés céljából sem!
Ami a 3 napból élményt tudott nyújtani, hogy a program tartalmában kiváló, az idegenvezető lexikális tudása és empátiája kimagasló volt.
Összegezve a 3 nap sajnos nem a felhőtlen kikapcsolódásról szólt, mert rengeteg bosszúság ért minket, ezért többen is eldöntöttük még Horvátországban, hogy soha többé nem veszünk részt IBUSZ által szervezett utakon, ezt propagálni fogjuk, hogy mások ne járjanak ilyen rosszul. Úgy ítéljük meg, hogy a befizetett összegért jogosan vártuk volna el a minőségi szolgáltatást!
Régebben utaztunk már IBUSSZAL és azért választottunk most ezt az utazási irodát mert megbízható múlttal rendelkezik és eddig, amit hirdettek az általában úgy is volt, nem hagyták az utasokat magukra, a hirdetéseik valósak és relevánsak voltak. Most azonban csalódnom kellett a szállást illetően ugyanis annak köze nem volt a (csatolt) ajánlott és megjelenített szobaképekhez!
Krétára más több alkalommal mentünk más-más utazási irodával, ezért van/volt viszonyítási alapom..
Késő éjjel érkeztünk meg a szállásra.
Az Apartman kívülről nagyon megnyerő szép tiszta volt.
Sajnos a szoba meg sem közelítette az ajánlat szerinti fényképeket látható szobák egyikét sem mivel ez részünkre kiadott szoba nem látható egy képen sem.
A szoba sötét volt, eléggé kopottas régi bútorzattal (de ez még nem is zavart volna), a fürdőben a világítás nem működött, a hűtő ajtójából hiányzott az üvegtartó keret és folyt, stb..
Összeegyeztettethetetlen volt a hirdetésekben feltüntetettekkel!
Az utazás előtt leveleztünk a szállásadóval a szobát illetően válaszképpen kaptuk, hogy megpróbálnak egy 2. emeletit biztosítani vagy rosszabb esetben egy földszintit. Arról viszont nem volt szó, hogy nem az ajánlott szoba fényképeken látható szobát adnak mely minőségében lényegesen eltér a fotókon láthatóktól, és ezáltal a nem valós fotóval ellátott hirdetés alkalmas a fogasztó /utas „megtévesztésére” is.
A helyszínen megpróbáltunk még reklamálni, de mivel késő éjszaka volt nem tudtak mit csinálni és nem tudtak másik szobát adni, ami megfelel hirdetésnek, ajánlásnak, később se.
Reklamációmra a szállásadó azt válaszolta, hogy sajnálja, de túl későn érkeztünk ezért csak ez jutott (magyarul a korán érkezők kaphatták a jobb, az ajánlott színvonalú szobát.?) A fürdő világítása nem működött, sötét volt, sötétben kellett fürdenünk. A világítást jelzésemre másnap a szállásadó távollétünkben megoldotta. Lecserélte berendezést. De Én úgy gondolom ezt nem akkor kell elvégezni amikor a vendég jelzi, (mivel láthatóan már régóta régi elavult hibás berendezés volt) hanem jóval a szoba elfoglalása előtt, azért hogy a vendég nem tapasztaljon ilyeneket.
Az ágyon elhelyezett párna huzata, ágyneműje, melyen éjjel alszunk, pedig erősen izzadságszagú volt, ami borzasztó és elfogadhatatlan. Ha új az ágynemű és le van cserélve, érezni új huzat/ágynemű illatát. Sajnos ez nem így volt mert erősen izzadt szagú volt a párna!
Feltételezem, hogy nem cserélték le szobafoglalásunk előtt, ami elfogadhatatlan! Ilyet még soha nem tapasztaltam.
Ez csak 2 nap múlva egy keddi vagy szerdai napon oldódott meg gondolom úgy, hogy akkor lecserélték a párnahuzatot.
Ami egyedüli pozitív volt a szállást illetően az a külső kinézet és a párnahuzat cserét követően a takarítás, mivel ezután valóban naponta igen pedáns módon takarították a szobát, minden nap még az ágyakon lévő lepedőket és ruhákat pedáns módon kisimították és formára hajtogatták. Tehát a takarító személyzet maximális elismerést és dicséretet érdemel.
Másik rossz tapasztalatom;
2024.07.14-én az utasfelvétel (check-in) során a csomagfelvételi számmal ellátott csomagunk nem érkezett meg, és nem kaptunk kézhez, itthon sem.
A csomag a gyermekem „feladandó” csomagjai között volt. Más bőröndöt vagy csomagot Ő nem adott fel annak érdekében, hogy ne lépjük túl a megadott 1fő/1db. számot. Ez a csomag egy 132 cm hosszú gondosan becsomagolt fóliázott, névvel címmel, és e-mail címmel ellátott csomag volt mely egy direkt erre az alkalomra vásárolt tengeri napernyőt tartalmazott.Utazás előtt a repülőtársaságot és a reptért is e-mailben felkerestem, és érdeklődtem hogy feladatható-e ilyen csomag, és a korrekt válaszuk szerint jártam el.
A Bp-i utasfelvétel (check-in) során az utazási iroda, tehát az IBUSZ képviselője (kísérőnk) azt mondta, hogy ezt majd „máskép oldjuk meg” és nem tette a csomagot a futószalagra, hanem az utasfelvevő (check-in) munkatárs mögé dobta a földre. (??) Ezt már akkor nem igazán értettük, és „furcsáltuk”. Gondoltuk bizonyára valami más módja van a szállításnak.
A Chaniai reptéren nem láttuk a nevezett csomagunkat megérkezettként, de mivel utazási iroda az IBUSZ képviselője (kísérőnk) azt mondta, hogy „ezt majd máskép oldjuk meg” bíztunk benne, hogyvalami más úton kerül majd az hozzánk, ezért nem is jeleztük annak hiányát, gondoltuk várunk pár napot és majd értesítenek.
Sajnos ez nem így történt és a csomagunkat a mai napig nem kaptuk kézhez!!
Kérdés, hogy az IBUSZ képviselője (kísérőnk) hogy gondolta ill. mit értett azon, hogy majd „máskép oldjuk meg”??? Ez eléggé ambivalens volt számunkra akkor is ezekután pedig különösen.
Ami meglepett, hogy az IBUSZ-ban is csalódnom kellett a szállás „vizuális kínálása” és a valóság tekintetében, de természetesen levonom a konzekvenciákat.
Az utazásközvetítő közvetíti valakinek az útját - - > felhívod, és megkérdezed, ki szervezi a neked szimpatikus utat. És ennyi. Ha nem találsz senkinél Costa del Solt, akkor nincs.
Esetleg bemész egy akármilyen nagyobb irodába, és megkérdezed ugyanezt.
Tudja valaki esetleg hogy miért szűnt meg idén az Ibusznál a Costa del Sole-i ajánlatok.
Szervezett utazást keresek erre a helyre, de interneten csak utazásközvetítőket, több éves fantom utazási irodákat és online utazási irodákat találtam.
Olyan magyar utazási irodát keresnék, akinek van magyar irodája, ügyfélfogadással.
Ibusszal utaznánk hamarosan Omán Salalah-ba. Esetleg aki volt már, irna pár szót ? PL: Hotelben hogy lehet palackozott vizhez jutni ? Gyomorilag hogy bírta az ottani ételeket ? Érdemes-e fakultatívra befizetni, vagy inkább kocsit kell bérelni ? Mekkorák a hullámok ? Stb. Előre is köszönöm
Igen, de kidobott pénz volt. Egyetlen magyar utazási irodáról sincs ilyen rossz véleményem, pedig rendszeresen járok körutazásokra OTP Travellel, 1000 Úttal, Tensivel, másokkal. Ibusszal most először és utoljára.
Én csak isztambuli városnézésen voltam az Ibusszal (teljesen friss tapasztalat), de mindenben megerősítem GrafSprat tavaly szeptember 27-i hozzászólását (12. számú). A következőket emelném ki:
- A szállodánk nekünk is Büyük Sahinler volt, ami maximum afgán vagy pakisztáni mérce szerint 4*, minden más mérce szerint orbitális hazugság, reálisabb a gyenge 3*, de inkább erős 2*. Nem ok nélkül mondom. A szoba egészen minősíthetetlen. Össze-vissza toldozott, kopott és hibás festés / glettelés; a szekrényben egy darab polc és össze-vissza tört akasztók a ruháknak; ocsmány, száz éve nem takarított légkondi, kifúvó rácsain nyolc réteg mocsokkal; a minibár teljesen üres, hűtésre pedig alkalmatlan, mert jóindulattal sem mondható hűvösnek sem; a mosdóban 5 centis hézagok a fal és az ajtókeret között, így simán kilátni a vécén ülve; a burkolaton hüvelykujjnyi hosszú hézagok a fugázáson; a hajszárító kábele szigszalaggal toldozva balesetveszélyesen, mert jólvanazúgy; a fürdő plafonról a panaszunk ellenére és állítólagos javítás után is ismeretlen eredetű folyadék csöpögött végig, amiről tudni se akarom, mi lehet. A reggeli minden nap pont ugyanaz és pont ugyanúgy jellegtelen, 2* választék. A vacsora jó drágán, "azt kapsz, amit kapsz" alapon lutri, de mindig valami leves és egy főétel, a desszert alibiként valami minimális gyümölcs. A szálloda az óváros legmélyén található, mindenhol csak nagyker divatáru boltok végig az utcákon, egy kis maszek bolt kivételével semmi nincs a környéken, főleg semmi olyan hely, amit érdemes lenne megnézni vagy ahová be lehetne ülni. Ez a szálloda a töredékét nem éri annak, amit az IBUSZ elkér érte és mindenki elhiteti nekem, hogy még Üzbegisztánban is SOKKAL jobb HÁROMcsillagos szállodákban szálltam meg.
- Az IBUSZ elfelejtette tájékoztatni az utasokat, hogy azok a látnivalók, amik fel vannak tüntetve (konkrét belépő árakkal) az utastájékoztatóban, azok egyrészt FELE részben nincsenek benne a programban, másrészt MEG SEM NÉZHETŐK privát szervezésben, ha az ember részt akar venni az IBUSZ szervezésű fakultatív programokon. Egyszerűen keresztbe vannak szervezve, nincsenek összehangolva a nyitvatartások. Így aztán nem lett Dolmabahce palota például, mert az egyetlen alkalom erre privátban a hétfő lett volna, amikor az sajnos nincs nyitva, a többi napon meg nem tudtunk menni, mert telerakta olyan más programokkal az IBUSZ, amikre viszont érdemes volt elmenni. Lett helyette egy érdektelen, felesleges, dupla nulla akvárium látogatás amiről viszont szó sem volt előzetesen. Ó, meg egy szintén kéretlen ún. divatbemutatónak álcázott agresszív marketing akció a Levinson bőráru-gyártó cégnél, ahol jól el kellett töltenünk másfél órát, amíg tukmálták ránk a 800-1000 eurónál kezdődő bőrkabátokat. Bravó, gondolom szépen csengetnek érte az Ibusznak.
Ó, és minderre az idegenvezető válasza, hogy erre az apró kicsi problémára a szervezésnél nem gondoltunk. Bravó, igazi magyar válasz, de legalább őszinte, ha a bocsánatkérés el is maradt.
- Az IBUSZ arról is elfelejtette tájékoztatni az utasokat, hogy lesz fürdési lehetőség, így a csoport egy nagyobb része nem hozott magával fürdőruhát, mert miért hozott volna. Az idegenvezető javasolta, hogy akkor szabad időnkben vegyünk Isztambulban fürdőruhát. Bravó, igazi magyar válasz és megoldás.
- Az út végén az idegenvezető bemondta, hogy úgy egyébként neki és a török sofőrünknek fejenként 5-5 euró jattot kellene adni, mert hát az szokás. Ha ez így van, akkor az IBUSZ sikeresen elfelejtette ezt is, ha meg nincs így, akkor újabb lehúzás. Normális utazási irodáknál forintra rögzítik előre az elvárt borravalót, amit a program elején el is kér az idegenvezető. Sajnos az IBUSZ esetében ez sem így megy.
Összefoglalva: soha, senkinek, sehova, semmilyen körülmények között nem ajánlom az IBUSZ szolgáltatásait. Akárhány éves is a cég, úgy elkerülni őket, mint a leprát - én biztos ezt teszem.
A repülőút rendben volt. A becsekkolások simán mentek. Az idegenvezetőt is könnyű volt megtalálni érkezéskor. Alapvetően jól éreztük magunkat, de azért nem volt hibátlan. A programot kimondottan emeli a Trója-Pergamon-Ephesus hármas. Rodostó a Rákóczi-házzal szintén élmény volt. Pamukkale remek, szép, érdekes. Antalya hatalmas üdülőváros, kellemesen érezheti magát az ember. A szőnyeggyár érdekes volt és gyönyörű munkákkal teli, a "Bőrös" és az arany kereskedés viszont csak az agresszív eladási kísérletekről szólt. Elnézést hogy a negatívumokra fogok koncentrálni, de nem árt ha tudnak ezekről. Az első három szálloda kimondottan gyenge volt, messze nem 4 csillagosak, az utolsó kettő (Pamukkale, Antalya) üti meg szerintünk azt a szintet, bár az sem volt mindenkinek 100% (pl az első emelet felett nem volt ingyenes wifi Antalyában)...Az idegenvezető kedves volt, de törökösen kreatív a balekhalászatban. Dolgoztam 2 évet törökökkel, számomra nem volt meglepő. Azzal kezdte, hogy mindenki fizessen még a 110 eurón (95 euro belépők +15 jatt) kívül még 80 eurót a plusz "fakultatív"(hahaha) programokért, amit ha a többség még megszavaz, akkor mindenkinek mennie kell....Nem volt egy gondolkodó csoport, úgyhogy a többség rábólintott. (Hajókázás Isztambulban: 35 euró, Taksim tér és környékének megtekintése + későbbi napokban Sirince falu: még összesen 45 euró. Hogy ez 20/25 vagy 25/20, már nem emlékszem melyikért mennyi baksist kért). Az utóbbi kettő amúgy már akkor is feltűnt hogy miért is lenne fizetős, mi ezért nem is jelentkeztünk rájuk. Szóval a többség megszavazta, ezért mindenkinek menni kellett, " mert nincs demokrácia nála". Zárójelbe: ha van fölös külföldi csoport, akkor szívesen elkísérem őket a Fővám tértől a Váci utcán át a Vörösmarty térig fejenként 20 euróért. Esetleg Szentendrére busszal kimenni 25 EUR/főért, mehet?.....:-). Zárójel bezárva. A sofőrrel kb 500-500 eurót kerestek még fejenként ezzel a trükkel a balek csoporton. A szállodák: - Büyük Sahinler szálloda, Isztambul. Ez egy ócska, koszos, szomorú és lepukkant 20 évvel ezelőtti bangkoki 2 csillagos hotelnek felel meg. Penészes hűtő. A környéke sem jó (csak ruházati nagykerek vannak a közelében, semmi más; még vizet is nehéz találni= pár száz méterre volt egy sarki bódé(újság, cigi, stb)). A 3 fogásos vacsora ízetlen volt és kevés, a svédasztalos reggeli egy kicsivel jobb. A 3 (citrom)sárgabarack és a kis szelet vízízű dinnye az egy desszert akart lenni. Az első napon megnéztük a Hagia Sofiát (ingyenes), ezt érdemes kivárni a sorban, mert nagyon szép. A Kék Mecset (ami fizetős), az kimaradt, "mert tatarozás miatt úgyse látni semmit"...:-))) A pénzt nem kaptuk vissza. Mondjuk cserébe már a reptéren a buszba felszállva hideg 0,5l-es vízekkel fogadott minket Huseyin és a Hagia Sofiánál mindenkinek vett perecet..... = gondolom maradt lóvé az előző csoporttól is, egyezzünk ki döntetlenben..:-). Másnap reggel irány a Levinson bőrkereskedés és gyár(?) (mellette egyébként van egy egész jó hotel.....). Rövid beszéd, tea - és egy roppant kellemetlen/nevetséges "divatbemutató" után -, erőszakos eladási kísérletek (horror árakon) üzemlátogatásnak álcázva. Mi egyből kimentünk amint lehetett, de volt akinek nem sikerült, csak jó sokára tudott kimenekülni. Azt hiszem, senki nem vett semmit. 1000, 500 eurós ronda holmik... A Dolmabahce palota szuper volt, mindenképpen megéri megnézni, sajnos a fakultatív hajókázás miatt ( a fiúnknak végül mi nem fizettünk -ajándék Huseytől csak nekünk-, mert ide sem terveztünk menni...érdekes, nem?)elég rohamtempóban néztük meg 40-50 perc alatt, a kb 3 óra helyett.... A hajózás amúgy jó volt (vajon tényleg 35 EUR/fő volt a jegy?), nekünk bő 2-2 és fél óra lett, mert nem szálltunk ki a Taksim tér miatt. Helyette meg lett beszélve Hüseyn által, hogy egy másik kis magyar csoporttal visszahajókázunk, az ő idegenvezetőjük befizetett villamosra, így visszajutottunk a szállásig. A vízről nagyon szép a város amúgy. Ez a fakultatív program így 2-őt fizet 3-at kap alapon tényleg megérte, nem volt hiányérzetünk. - A 2. szállás Troia Tusan Hotel a Dardanelláknál, Güzelyaliban (Canakkale-alsó): 82' Galyatető feeling, vagy talán a Zánkai Úttörőtábor még hasonló volt a rendszerváltás után is. A szoba itt jobb volt mint Isztambulban (a zuhanyzó-WC nem), az épület satnya, a tengerpart (kb 2-300 m-re) elég köves az első 20 méteren (fürdőcipő ajánlott, később homokos), a medencét maximum este 7-ig lehetett használni. Étel: gyenge közepes a reggeli és a vacsora is. A szálloda honlapján a képek egyáltalán nem tükrözik a valóságot. Másnap reggel félrehívott minket az idegenvezető hogy a fakultatív programért majd nem kell fizetnünk (mert nem akartunk menni, mi fürdeni akartunk a tengerben ha már közvetlen tengerparti lesz a következő hotel), de velük kell mennünk, mert problémás volna ha minket előbb kiraknak a szállodában... és a többieknek ne szóljunk már légyszi hogy ingyen mentünk....Irány Kusadasi! - Kusadasi, Ladies Beach Residence: ez volt a legnagyobb csalódás. Nagy szoba, de amúgy borzalom. A szálloda romos, koszos, a környék szintén bűzlik a kosztól estére. Saját tengerpartja a honlap képeivel ellentétben nincs (mert át van alakítva színpaddal és bárral=zaj és zene hajnalig), a szomszéd strand koszos, saját medencét nem találtunk. Egy 4 csillagos hotel esetében, közvetlenül az Égei-tenger partján!!! Röhej! Későn értünk ide, mert ugyebár az idegenvezető elvitte a csoportot aznap még kis kitérővel Sirince-be (ezért fejenként 20 v 25 eurót gombolt le a csoportról, noha kb 5 euró a busz parkoló, benzinköltség pluszba elenyésző (jóval közelebb van mint Szentendre Budapesthez); amúgy meg ingyenes).Nem éri meg az időt: Mostar, Pocitelj vagy Antalya óvárosa sokkal hangulatosabb. Ez egy koszfészek bazárfalu, kb olyan állapotban ahogy a kitoloncolt görögök hagyták 100 éve. Extra: lehet bort (is) kapni... Étkezés: a vacsora itt már elég jó volt (végre svédasztalos), a reggelinél a választék viszont minimális ( max 2-3 csillagos hotel szintje: lekvárok, virsli, tojás, kevés sajt és felvágott), viszont találtunk vacsoráról maradt sült krumplit és az egyetlen kávéautomata nem működött. A honlap és a valóság itt is teljesen más.
A pamukkalei és az antalyai szállások viszont teljesen rendben voltak. Ott kb azt kaptuk, amire előzetesen a képek alapján számítani is lehetett. Jobb szobák, sokkal jobb és bőséges választékú svédasztalos étkezéssel, jobb környezetben. A medencéket itt is csak 19, illetve 18.oo-ig lehetett használni amúgy. Kb ennyi, nem túl röviden. :-)
U.I.: ha már "82'-Galyatető": a csoport tagjaiból egyesek borravaló-gyűjtést szerveztek a sofőrnek és az idegenvezetőnek, mint a vállalati kirándulásokon anno.....Az emberek nem szeretnek számolni és gondolkozni, néha megérdemlik sorsukat ...:-) Mindenesetre mi az IBUSZ-szal végeztünk egy életre.
Mi idén utazunk az alkudj és nyaralj akcióval. Ugyanígy Olaszt zártuk ki, és már nagyon kíváncsi vagyok hová kerülünk. Esetleg nektek anno mondtak valamit, hogy melyik esélyes és miért vagy mindegyik helyre ugyanannyi eséllyel mehettetek volna?
Sziasztok! Mi is utaztunk az Ibusz "Alkudj és nyaralj" akciojanak a kereten belul 2009-ben, akkor az apartmanos, buszos utat valasztottuk az Olasz-Adria kizarasaval, tegnap fizettunk be ( az utolso helyre abban az idopontban ) egy repulos, apartmanos lehetoseget Chalkidiki, Olymposz kizarasaval. A multkorival tokeletesen meg voltunk elegedve, tengerparti szallas Sartin, hibatlan buszut, teljesen korrekt apartman, es mindez 22eFt-ert/fo. A mostani desztinaciokbol nincs kimondott kedvenc, bar mire megtudjuk szeptember elso heteben az uticelt, addigra mar biztos annyit nezegetem a forumokat az osszes szoba joheto apartmannal, fakultativ programmal, hogy biztos lesz..
Felhozom kicsit ezt a topikot, hátha mostanság is utazott velük valaki. Én most fizettem be hozzájuk egy akciójuk keretében. Fejenként 110ezer Ft-t kell fizetni, amiben 7 éjszaka,félpanziós ellátással szerepel egy 3/4 csillagos szállodában 6 desztinációban. A helyet 14 nappal utazás előtt tudom majd meg. Van esetleg valaki, aki ugyanígy utazik velük?
Mi tavaly náluk foglaltunk Isztambuli szállodát, miután olcsóbb volt így, mint közvetlenül neten (utánanéztem...)
Viszont! Amikor bejelentkeztünk volna a szállóban az utazási irodában kapott voucherrel, kiderült, h. nem is vártak minket, ők nem igazolták vissza a foglalást.... Baromi rendes volt az igazgatónő, mert egy éjszakára maradhattunk, a másodikat egy másik 4*-os szállóba megszervezte, átvitetett kocsival, majd a többi éjaszkát ismét ott tölthettük, igaz, nem túl jó szobában. Baromi kicsi volt, egy személynek való inkább, lift mellett, igénytelen udvarra néző stb. stb.
Itthon reklamáltunk, és 30e Ft-ot visszaadtka, kárpótlásul, úgyhogy korrektek voltak.
Ha nem beszélek németül meg angolul, nem tudom, h. tudtuk volna kint megoldani a helyzetet, szombat volt, és az iroda faxon volt...
Kellenének vélemények, tapasztalatok az adott cégről, mivel ahogy nézem elég jó áraik vannak, magyar cég is és mégiscsak 102 éves. Gondolom stabil lehet a helyzete is és nekem fontos, hogy haza is hozzanak.
Csak ami kérdés, hogy milyen a kiszolgálás és az utaztatás minősége.