Szeretném a segítségeteket kérni abban, hogy egyik percről a másikra nem indult az autó.Próbáltam indítani,a ford.szám mérő nem mozdult.Gépre dugtuk,és a főtengely jeladót hozta hibaként.Kicseréltem és most sem indul,a gép szerint nincs jel.Véleményetek szerint hol lehet a többi lehetséges hibát?
vannak ford és akár külön focus alkatrész face csoportok pl. De, hogy hogyé' a hal, azt passzolom. Nézd meg, sérült autókat mennyikért passzolnak el ezeken, ahhoz lődd be a tiedét.
Sziasztok, olyan elvi kérdésem lenne, hogy második tulajdonosa vagyok egy magyarországi, csak magánszemély tulajdonában lévő ford focus 1.6 trend felszereltségű 2006-os kombinak, amely múlt héten villanyoszlopnak ütközött, s az eleje összetört, légzsákok is nyíltak. Kevés km van benne, pár hónapja kapta meg az első vezérlés cserét is, ezért is sajnálom szegényt, de valszeg nem érdemes megcsináltatni, van ötletetek, hogy hol lehetne hasznosítani, esetleg aki lát benne fantáziát? A nem sérült karosszéria elemet mind gyáriak, nem voltak sem cserélve, sem újrafestve sem.
Alapjárati szabályzó/üresjárati szelepre ránéznék és lehet tisztíani rosszabb esetben cserélni kéne. Mennyire ugrál a fordulatszám?
Ha rákapcsolsz világítást és pl. klímát akkor is és a 2 perc után is? Szívó MK2 Focusomnál volt ilyen, bemozgott 900-1400 1/perc között a mutató alajáraton, de nem állt le se álló helyzetben sem menetközben lámpánál, ez már egy következő szint lett volna. Szervizben egy tisztítás és üzemanyagváltás(OMV Maxxmotion-ra) után 1-2 héttel megszűnt nekem.
Adott az én pici fókám ( 2015, ford focus kombi, 1.5 ecoboost). Part napja hideg indításnál olyasmit produkál mintha csak 3 henger menne, picit ugrál a fordulatszám és elég szúrós szag jön kipuffogóból (gondolom túl dús a keverek). Hibakódot nem dob. Semmilyen lomhaságot nem tapasztalok. Az egész jelenség eltűnik egy 2 percen belül.
kontraanyat már sikerült megmozdítanom, most az a probléma hogy a gömbfejet nemtudom kitekerni, mert valszeg az is rá van rohadva. szoval a gombfejet pontosabban a szárát ami a kontraanyahoz kozel van azt szabad-e melegiteni?
A kontraanyát,melegítsd meg,vagy két kalapács között kalapáld,meg.Rá van rohadva.A vízpumpafogóval,jól meglehet fogni,a szárat.Ezek után,ha kicserélted,futóműállítás szükséges.
cserélt mostanság vki kormányösszekötő gömbfej-t? van vmi taktika amivel fixálod a kormányösszekötőt? mert akárhány videót nézen simán elkezdik tekerni kézzel óramutató járásával ellentételesen de nálam az nem mukodik. ázik már 3napja wd40ben...
itt a videónál 2.00nál simán fogja kézzel és tekeri, de én vízpumpafogóval próbálom fogni akormányösszekötő gömbfejt de nem nagyon mozdul..
Akkor a végeredmény (Focus mkIII – 2014) EXTRÁK utólag:
Tempomat bekerült és működik.
mégegyszer: Ford Focus, MKIII, 2014. TEMPOMAT: CSAK A KAPCSOLÓ KELL!
Elég egy tempomatos kormány a bontókból. (és persze a Forscan aktiválás). Elég lenne kapcsolót venni, de azt be kell faragni a helyére, és ahhoz NEM jár kábel, ami a kormányon belül körbefut a csatlakozóig. Amihez adnak, csatlakozó azon sincsen, csak a tüskék. Ha találsz egy szép kormányt, akkor lufistól át lehet rakni a körgombos sync vezérlőt a bontott kormányra, minden csati stimmel. 3 fajta kapcsoló van, funkciók szerint: Tempomat, Tempomat és Limiter, Adaptív tempomat és limiter.
Kormánynál figyelj, hogy pont olyan legyen, mint az eredeti, a Sync vezérlő az újabbakon bekerült a multikormány jobb oldali kapcsolóiba, itt nincs jobb oldali csillag alakú kapcsolóegység, csak bal oldalon a tempomat.
Forscan: valami borzalmasan magyarított verzió volt a szerelőnek (előfizuval), így alig találtuk meg, két helyen kell az új verzióban aktiválni, nem három. A tempomat (sebességszabályzó) valami teljesen magyartalan néven van, de a Limiter-hez (sebességhatároló) megmaradt az angol neve (advanced speed limiter) - így azt a kereső megtalálja, de ennek a bekapcsolását mérnöki módban kell a szoftverben bekapcsolni.
Telefonos beszélgetéseimre hivatkozva jelezném:
– A holttérfigyeléshez nem elég egy-egy tükör, a plussz radarok a hátsó lökösben vannak, bekábelezve sincs az az autó, amihez nem rendeltek gyárilag.
– Adaptív tempomat: vagy a szélvédőben, vagy a lökösben vannak a szenzorok hozzá, bekábelezve sincs.
– Sávtartás: a kamerák más típusú első lökösben vannak, és szintén nincsenek kábelek gyárilag, így valóban ez sem egyszerű dolog, csak az vágjon bele, aki áldoz ilyesmi költségekkel is extrákra.
– Parkolássegítő: ez benne volt az enyémben, csak nem működött a szerelőnek (eladó, akitől vettem). DE. Működik, ha hallgatsz rá. Index-szel balra is leparkol, azzal jelzed a computernek, hogy hol keressen helyet, ahova befér. Addig kell előre csorogni, amíg nem jelzi, hogy kapcsold hátramenetben, és szépen lassú gázzal beforgatja az autót a helyére. Sosem használtam, de bitang jó megmutatni valakinek :). Sajnos a Sync1 csak párhuzamosan parkol, de parkol, és ez a lényeg.
– A radarokat szoknom kell, nem érzem még az autó elejét/hátulját, Renault Grans Scenic-ből ültem át ebbe (mintha űrhajó lenne) ahol magasan ültem, viszonylag rövid motortérrel.
– Sync 3 berakható lenne, de így is, úgy is telefonnal navigálok, és nagyon tetszik a Call-dial-os középkonzol, nem gondolkodom cserén, 3 db 27 collos monitorral dolgozom, nem kell a kocsiba is külön fícsőr, ezerszer inkább egy iPad mini, amin aktívan fut a navi a teló netjét használva... így kábel sem kell, és késés sincsen. Ezerszer inkább veszek egy ugyanilyen konzolt a számítógépeim mellé (csak mert nagyon tetszik) és mikrokontrollerrel testre szabom a gombjait a szoba vagy az alkalmazások vezérlésére...
Köszönöm, hogy segítettetek, talán az én hozzászólásom is segít majd valakinek.
Adott egy 2019-es Focus. A SYNC 3 frissítése májusban USB-n keresztül sikeresen megvolt, de a térkép frissítése sehogyan sem akar felmenni. Az előírás szerint ExFAT-ra formázott 32GB-os pendrive bedugásakor felismeri a frissítést, látszólag el is indul a telepítés, majd kb. fél perc múlva kiírja, hogy "File error 0003", és hogy próbáljam újra, és ha továbbra sem sikerül, akkor bla-bla.... Újra letöltöttem a ford.hu-ról a frissítést, kicsomagoltam Mac-en és Windows-on is, de minden esetben ugyanaz lett a vége. Esetleg valakinek van ötlete a megoldásra?
azt esetleg nem tudja vki, hogy mk2 focus hatchback esetén a hátsó utasajtó külsején lévő fekete díszcsík? az ragasztva van , vagy vmi patentos megoldással van rogzítve? kilincs alatti cucc kb 20cm-re, lehet extrásabb felszereltségnél színre van fujva alapnál fekete muanyag
Az előző hsz-ben megadtam, hogy hol találod a felhasználói segédletet. Ott megtalálod a kérdéseidre az összes választ.
Ha sync2 van, azt már elfelejtettem, de ha szakszerűen megvizsgálod a menüpontokat, akkor meg fogod találni.
Javaslom, hogy ne vezetés közben, hanem álló helyzetben tanulmányozd a menüpontokat.
A sync3 esetén is könnyű megtalálni a vonatkozó menüpontot.
Ahhoz, hogy konkrét infót tudjak adni, ki kellene ballagnom a garázsba és megtekinteni, de ezt most nem teszem meg.
Megtalálod a vonatkozó infót a korábban említett helyeken avagy a keresők is segíthetnek, mint például ez {nem értem, hogy miért nem vagytok képesek ezeket használni}:
Azért, mert nem kérdezett rá itt, hogy megvegye-e vagy sem. De amikor én gondolkodtam rajta még a márka szervízben, ahol vettem volna (Ford Solymár) azt mondták, hogy ne vegyek 1 literest.:)
A tempomatról nem mondok le, ha nyűgös vagy drága is lesz...
(ha sokáig használsz egy nőt... amin van amit szeretsz... ha lecseréled egy 10 évvel fiatalabbra... azon is hiányozni fog...)
Ugyanakkor kérdeznék még:
vettem a tükörbe seq index lámpákat, meg a kilépőfényhez sok ledes négyszög alakút. Néztem a szerelési videókat, elég körülményesen pattintják szét a tükröt és a burkolatot.
Nincs erre valami szakszerű mozdulat, eszköz?
Az audio egység tetszik nagyon, de a srácok (három is tombol hátul) azt mondják, vagy nem szólnak a
hátsó hangszórók, vagy halk. Az első-hátsó egyensúlyt HOL állítom be az egységen? Mondjuk még a bal-jobb
balance-t sem láttam a menüben, de még nagyon új a kocsi.
1. tempomat utólag: nem lesz egyszerű megoldani, felejtsd el.
2. a holttérfigyelő ezektől független opció volt anno
3. -
4. Ha van parkolássegítő, akkor az be is parkol. 3.5 óta hátramenetben is, a korábbi 3.0 csak párhuzamosan parkolt. Javaslom, hogy olvasd el az autódra vonatkozó user's guide-ot: https://www.ford.hu/tamogatas/felhasznaloi-kezikonyv
5. Valószínű, hogy sync2 van nálad, nos arra nem tudod tükrözni a telefonod, de a sync3-ra sem.
A sync3 viszont ismeri az Apple Carplay és az Android auto alkalmazásokat USB porton csatlakoztatva.
Ha ugyanezt vezeték nélkül szeretnéd elérni, akkor a Focus mk4.5 sync4, avagy az összes Ford autó sync4-el verzióval
felszerelt autót kell beszerezned.
A felszereltségi csomagokkal kapcsolatosan a ford.hu oldalon találsz további információt.
"Még valami. Szeretném a telefonomat kitükrözni valami multimédiára, de ha nem muszáj, ezt a csodás Dial-Up középkonzolt nem adnám fel érte."
"Ezek az extrák újként valami jelölőpipa alapján kerülnek az autókba? – ki mit kér, azt kapja? azt hittem csomagok vannak, és amiben pl. Sync van, abban tuti tempomat is..."
Tudj meg többet az autóról esetleg felszereltség típust vagy milyen extrákat kértek anno bele.
PL nézz meg egy még előkotorható MK3,5-es Focus árlistát 2016-ból:
Évjárat mindenképpen kéne hiszem folyamatosan változtatták a csomagokat is és hogy mivel szerelik, ezen kívül lehetett extra felszereltségeket egyesével is és csomagban is választani.
Van a 6-7 féle alapfelszereltségi szint, melyik mit tartalmaz. Utána egyesével lehet bizonyos tételeket felár ellenében még hozzárakni és utána még vannak opciós csomagajánlatok is ezeken felül.