Egy tetves peron a kerítéstől 50 méterre és nem szükséges azon agyalni hogyan nézessük végig falusi vonatozóval a fél várost rengeteg pénzből.
Nekem is eszembe jutott, de gondolom egy vasúti fővonalon megállóhelyet létesíteni nem csak annyi, hogy ledobunk egy-egy peront a két szélére. Iszonyú macerás lehet az engedélyeztetése; akkor már szükséges biztonságos átjárót is kiépíteni; külön biztonsági rendszer szükséges oda is, hisz lényegében megszakítod a nyílt pályát.
Az is lehet, hogy 10 év alatt nem füstölt el annyi dízelt a 43-as,, mint amennyibe kerülne ez a lépés. (Nem mintha a Joyson megközelíthető lenne a Tiszairól, szóval pusztán fikció, hogy 43-ast írtam. Ilyen alapon írhattam volna akár 41-est is-:)
Ahha...ebből is látszik mennyire nincs szükség több csuklósra.
Amikor oda jártam még kerítés mellett földút létezett,plusz a minikörforgó.Biztos azért csinálták meg mert lesz arrafelé pár cég.Rejtély hogy 9 évig miért vártak ezzel.
Van néhány pontja a városnak ahol éves szinten milliókat lehet pazarolni,na ez pont az egyik a sok közül.Egy tetves peron a kerítéstől 50 méterre és nem szükséges azon agyalni hogyan nézessük végig falusi vonatozóval a fél várost rengeteg pénzből.Ha gondolod számold ki mennyibe került 2015-től minden műszakhoz egy plusz 43as indulást intézni a cégnek csak mert nem tudnak vonatra szállni azonnal.Szép összeg lehet.
Megnéztem leírt élményeid után a menetrendeket és egyre érdekesebb összefüggések fedezhetőek fel.
(mióta csak auchan-cora környékére járok azóta nem érdekel a tajgajáró műszakos járat)
1-a többször említett vonatozók mindegy melyikkel mennek mert 14:07-es busz is legalább 20 perc alatt ér villamoshoz és még onnan 8-9 perc tiszai.
2-amikor jól futott és kellett létszám akkor is a harmadik 43as csak kényelmes lemaradókat gyűjtötte be.Most hogy döglődés van lényegében értelmét veszítette.
3-nagy kérdőjel a gábor dénes még nagyobb pusztaságba kitérő 14:47-es csillagozott indulás.Ezt nem tudom hova tenni (mármint az időpontot).Elvileg a 8 órás 14-kor végez,nehezen tudom elképzelni hogy 14:47-ig malmozik.Közben indul 14:25 auchan elől 44es járat.Simán ki lehet gyalogolni auchan megállóhoz 15-20 perc alatt.Esetleg olyat el tudok képzelni hogy kajaidőt be kell dolgozni és később jönnek ki.Személyesen sose láttam ezt a buszt,nem tudom egyáltalán van-é értelme ilyen időpontban.Lehet hogy itt is elmaradt a kommunikáció cégekkel?Adoksan,yuasa meg a tököm tudja mik vannak ott.Ez lenne 14:50 szürke jelzéssel menetrendben ami boltot érinti???
4-létezik 16:47 gábor dénes betérés.Ha nem 8-16 között vannak irodisták hanem 16:30-ig akkor érthető,máskülönben nem sok értelme van.Indul 16:25-kor auchan elől amit simán elérnek.
5-létezik 22:22 indulás gyár elől ,csak azt nem sejtem kinek.Mert 22:17 indulás simán elérhető minden dolgozónak kényelmesen.Volán járatokhoz vagy a 23:10-es vonathoz?Na de ki fog direkt arra várni mikor már kint dekkol a kapu előtt az előző busznál?
6-búzáról indul ünnepnap 05:42 -kor csak azt nem sejtem kinek.Mert azzal bőven reggel 6 után érnek a kapuhoz.Szekusok vagy karbantartók használják?:)
Mivel ünnepnap nincs termelés (amúgy se sok mostanság)
7-látok olyat hogy búzáról 08:57 munkanap indulás.Ez hogy?Ha 9re jár irodába hangsebességgel még beérhet.Ha 10re akkor meg fél órával előtte ott van.Sejtelmem nincs ezt ki használhatja.
Egyetemről gyakornokok?Mert divat lett a törzsidő intézménye ami 9-15 között jelenlétet kíván a munkahelyen.
Azon kívül hogy jelenleg alig van létszám/igény és buszokból túlkínálat még a menetrendben is találhatók rejtélyes időpontok.
szerintem pont annyi funkciója van, hogy azt a kis utcáskás amit csak ő érint ellássa.
Meg Szirma kap még egy buszt a meglévő maréknyi kirohanós 3-as mellé.
Ugye utóbbira ott lett volna a 3-43 körjárat de ugye az is el lett szabotálva a szakértelmek által. Előbbire én is simán el tudnák képzelni egy arra külön elkanyarított járatot azt cső. Vadabb gondolatim azt is el tudják képzelni, hogy a 4-es forogjon el arra, telintve hogy az ipari park és Görömböly utazási irányai pont ellentétesek. (senki nem utazik ki reggeli munkakezdésre Görömbölyre)
Ezek is azon fognak gondolkodni melyik utcát egyirányúsítsák és hol csípjenek le 4-5 parkolót a játszótérből.
Kineveznek pár lúzert aki seriffet fog játszani nullához közelítő jogosultsággal.Láttam anno párat a mókás jelmezében.Ettől majd összepisálja magát a renitens aki eddig is ingyen utazott.Hogyne....
Nem jutnak el addig (vagy nem akarnak mert megfelel nekik a pótcselekvés) hogy eleve a felszállást kell megakadályozni.Mondjuk főtéren 4-5 ellenőr egész nap,a lehető legtöbb járműnél-főleg villamosnál-ellenőriz.Ha kell rendész/seriff jelenléttel.
Ma befordultam egy Joysonos műszakváltáshoz, de már nem volt időm alaposabban megnézni: viszont olyan, mintha a vasúti fővonallal párhuzamosan megépült volna a Joyson mellett az út, ami összeköti a Takata utat a Bogáncs utcával. A buszokat visszafordító körforgalomból biztos, hogy nagyon jó állapotú út indul arra - a Maps még nem mutatja -, csak nem tudom, hogy végigvezették-e a Bogáncsig.
Ha igen, akkor a probléma meg van oldva:
43: Joyson- új út - Bogáncs u. - Szirma - Tiszai - Búza
45: Gábor Dénes - Joyson - új út - Hejőmente út - Tapolcai eá. - Búza.
Egyébként a 14:07-es 43-ast mozgásban láttam - szellősen voltak rajta: ültek és álltak is, de kifejezetten kényelmes utazást biztosított. A 14:12-est épp akkor láttam, amikor velem szemben beállt a megállójába - no, azt ellepték az utasok, azon sokan lehettek. A 14:15-ös 45-öst a Gábor Dénesről jövet láttam, onnan érdemben utast nem szállított, s a megállóban se várta szinte senki. A 14:17-es 43-ast már nem láttam mozgásban, viszont nem is igen láttam ott olyan tömeget, akit 1-2 perccel később el kellene szállítania.
És még bent állt egy üres 53-as is, ez 14:15-kor indult. Illetve egy tiszaújvárosi volán busz is.
Szóval 14:15-kor két csuklós és egy szóló helyijárat (plusz egy helyközi kocsi) várt a néhány percen belüli indulásra. Ehhez képest nem voltak közel, s távol 20 főnél többen a környéken.
Hát na....csak kiborul minden csontváz és lehullanak az álarcok :)
Nemhogy miskolcra de még debrecenre se fognak költeni.Túl drágának találták lölő ajánlatát is .)
A rádiós ugyanolyan kezdő amatőr a politika terén mint veres volt.Nagy arcoskodással verte a mellét hogy megy egyeztetni a csekkről pestre.Beígértek neki mindent.Nyilván olyan lyukak vannak a költségvetésben hogy ezek mind ígéretek maradnak.
Mentek az unicredithez(?) hitelért hogy legalább alapszinten tudjanak várost üzemeltetni.Komor arcok ültek a közgyűlésben legutóbb,kiült rájuk minden számítás.
Ahogy megírtuk újból a túlélésen kell agyalni szondin.Demeter igazából nem járt rosszul,a nagyon gané korszak már nem az övé.Ténsasszony kinevezésével próbálnak forintokat megfogni.Ha sikerül.Reméljük lesz annyi hogy maradjon a falusi menetrend.
(Személyes vélemény ugyan de nekem ez inkább kétségbeesett kinevezésnek tűnik,egyfajta csodavárás rádiósék részéről,hátha egy közgazdász megállítja a lejtőn)
Addig se jutottak el hogy szólót intézzenek rá.Mert ugye reggel/délután minek 35ös vonalon egy csuklós hiszen kényelmesen elférnek a tetőn és a plafonon,egymás fején-vállán.Nem sikerült ezt se megoldani hogy 43ra szóló legyen és 35re csuklós.
Óriási kihívás elé állítanád a több évtizedes szakmai tapasztalatot.
A szépen kimunkált 44es menetrendjébe ez alapján bele kellene nyúlni ha műszakokhoz igazítanád és joysonhoz hosszabbítanád.Újabb kihívás a nagy multú székháznak.
Szerintem azzal nem segítenél ha keringetnéd a cementgyár mögött joyson dolgozót tiszai felé mert akkor pont nem éri el 06:37-es ...stb...vonatot.Amíg létezett tajgán keresztül haladó csuklós azzal éppenhogy elérték tiszain.Pár percük maradt hogy szaladjanak vonathoz.Szaladtak is mert következő 07:37-es malmozást jelent váróterembe.Ha a rövid életű-nagyon kedvelt-buszt visszahoznád és felfűznéd rá a 45ös útvonalat sokat nem érnél el.
Ez a 45ös szükséges sajnos és lehet hogy több cég is lesz még ott.Nagy divat lett ész nélkül értékesíteni közigazgatási határon belül az összes felhasználható négyzetmétert.Kizárólag bádogcsarnokokban gondolkodnak mert az termeli az iparűzési adót.Mintha mást nem is lehetne csinálni egy városnak a szűz területekkel.
Az se megoldás hogy jelenlegi 43as tiszairól indul búza helyett.Ettől még vonzóbb nem lesz mert a vonatot nem érik el,csak ugye nem kell tiszairól búzára eljutni.Visszafelé mostani útvonalon városnézéssel sokra nem mennek.Pont a szirmán átmenő tajgajárattal értek oda a vonathoz.Ha lenne egy tiszai-szirma-joyson járat az inkább közelít az igényekhez.
Nyilván valószínűleg ez csak üres mellédumálás, de érdekes, hogy pont a fideszes polgármster képviseli ezt az álláspontot, miközben a "zöld" baloldaltól azt hallgattuk éveken át, hogy a "fejlődés miatt" egyre több az autó a városban, és parkolókat kell építeni mindenhova.
- Ennek a városnak a jövője a megfelelő minőségű közösségi közlekedés. A Bükk városa program fontos eleme az, hogy a lehető legtöbb zöldet behozzuk Miskolcra, a belvárosba. El kell döntenünk, hogy parkolókat építünk vagy fákat ültetünk. Ahhoz, hogy rávegyük az embereket arra, hogy ezt a kérdést feltegyék maguknak, megfelelő minőségű közösségi közlekedésre van szükség. Ez jelenti a tisztaságot, a kiszámíthatóságot, a rendszerességet – és azt is, hogy a miskolci közösségi közlekedési eszközökön biztonságban lehet utazni. Bízom benne, hogy néhány héten belül már konkrétumokat tudunk bejelenteni – hangsúlyozta Tóth-Szántai József.
Tegnap reggel még ez nem volt fent, csak október 31-ig.
Az igazi kérdés az, hogy miért kell a 44-esnél kiemelni, hogy érinti az Auchan Dél áruházat. Vagy ha máshonnan nézzük, a 3-asnál pl. miért nincs megcsillagozva, hogy Szirma érintésével közlekedik?
Amennyire látom, semmilyen problémát nem okozna, ha a műszakváltásos óránként két-két 43-asból az egyik Joysonig hosszabbított 44-es lenne, a másik meg 43-asként Joyson-Harsányi elágazás-Hejőmente-Szirma-Tiszai-Búza útvonalon közlekedő 43-as.
Így a 45-ösre semmilyen szükség nem volna, miközben össze lenne kötve a Joyson és a Tiszai, bónuszként pedig Szirma reggel 6:30 körül plusz be indulást kapna (ami miatt lehetne esetleg játszani egy 3-as indulással is).
Cementgyár mögött vannak cégek ahol 8 órásban dolgoznak.Ha nem lenne 45ös akkor a görömbölyi faiskolától gyalogolnának be a halál faxára vasút felé szinte kivilágítatlan szakaszon.Járda nem tudom van-é mert nem figyeltem amikor auchanból azzal menten befelé.
Létezik tenpao,lanaxis,spinto,shredder,automotive,hulladékudvar...stb.
Gondolom a jövőben még lesznek ott cégek a puszta közepén.
Az auchan betérés egy érdekesség mert szirmai focipályánál megáll és onnan a temető felé vasútnak.Ettől még szirma nagy részének és martintelepnek át kell szállni ha haza akarnak érni auchanból.A napi néhány 3as auchan kiegészítése lehet a 45ös.
Ennek a 45-ösnek tkp. mi a funkciója? A Joysonosoknak nem vonzó, mert világjáró, ahhoz meg nem kicsit tűnik túldimenzionáltnak, hogy a Hejőmente mh.-et kiszolgálja.
Gondolom, ez is csuklósként közlekedik, a fordája pedig úgy néz ki, hogy áll a kinti végállomáson 5:40-től 6:10-ig. Talán a Búza téren nem áll 6:40-től 7:10-ig, NAGYON REMÉLEM, hogy átszereléssel oldják meg, de 7:40-től 8:10-ig megint ácsorog "egy keveset" az Auchannál, majd ugyanezt eljátssza 13:40-től, 16:40-től és 21:40-től.
De kérdem, minek? És ez miért nem tudja érinteni a Tiszait?
Főleg úgy érthetetlen hogy 2015-től indult a cég és elég sok kilométert elbaxtak feleslegesen (közpénzről nem is beszélve)
Létezett rövid ideig a pusztán keresztül tiszai elérés amivel hamarabbi vonatot elérték csak ugye beszántották az egészet.
Köszönik szépen a bevásárlók hogy búzáról van még egy lehetőség,de jobb lenne ha ezt elfelejtenék és csak a csarnok megállót érintené tiszairól indulva.
Leírtunk erről is egy lexikont régebben,igazából maradt ugyanúgy mint volt.Vicces hogy 9 év alatt nem sikerült az igényekhez igazítani.
Villanynál nagynyomásúval tisztították a galambszart,hányást,egyebeket egy ideig tiszta marad.
Mondjuk nem értem miért nem lehet ezt hétvégén csinálni amikor kevesebb emberre fröcskölik a szaros vizet.
Délután avasi szólózás megvolt megint.Ha jól láttam 34et majdnem heringre tömték,de 32es is kapott bőven utast.
Avasi postánál láttam BPI-960 pösti csuklóst.Ez megint bérlés vagy csak tiszteletét tette a rideg északon?Kijelzőn valami bkk szöveg,nem tudtam kivenni mert gyorsan felszaladt kilátó irányba.
Életveszélyesen szarul kerítették körbe a szinvapark megállót mert egymásnak mennek az emberek és ugrálnak le az útra ha idősebbet meg akarnak kerülni.Rejtély miért kellett ennyire kitolni az út felé,alig van hely.A le és felszállás pedig egy bohózat helyhiány miatt.
és emlékezzünk meg arra is, hogy úgy indult a 45-ös, hogy a tartalék fordába belerakták azt a talán 2 kanyart, amitől a tartalék máris elvesztette tartalék jellegét.
Ennek a Joysonnak az ellátása teljesen érthetetlen. Átszállás nélkül nem érhető el se a Tiszairól, se az Avasról, de három is a Búzára van telepítve, miközben az útvonal alapján, meg azzal, hogy be van integrálva a helyijárati rendszerbe egyáltalán nem kínál versenyképes alternatívát a dolgozóknak akkor sem, ha egyébként a Búzán kellene átszállniuk a volán-járatra.
A 43-as pl. miért nem a Tiszain keresztül közlekedik?
Szombaton láttam avason 34es táblával sofőr feje felett.Kijelzőn byd virított elől-hátul.De legalább működött.Azt nem tudom hogy oldják meg a kisregény hosszúságú viszonylatjelzést de legalább láttam végre kijelzőt működés közben.