Tudja valaki, hogy ez mi lehet? Valami antenna? Nincs rajta semmilyen felirat. A koax vezeték típusa, ami belemegy a felirata szerint talán LL100, de ebben nem vagyok biztos.
Van esetleg valakinek kapcsolási rajza hozzá? Igen, tudom, mindent CSAK arra szabad használni, amire készült, meg veszélyes, meg elevenen el fogok égni stb. De akkor is kellene.
Jé tényleg. Pont jó irányba fényképeztem. Csak egész nap kukoricát törtem, alig volt már erőm összerakni is. Majd rámérek mennyit fogyaszt ha pörög. Elég gyengén veszi a lapot ha bedugom, még lapát nélkül is. Lehet az lenne a tekercs ami megmozdítja a kondival a motort?
Na abban maradtam, hogy mivel hazajött a kukorica, szellőztető berendezést összeraktam 2 új csapággyal és csókolom. Szép csendes lett, természetesen van pár pont ahonnal nem indul el, de ha szépen forog nekem meglökve is megteszi.
Nem bántottam a tákolt kalickát, nehogy még ilyen se legyen. Jövőre lehet megpróbálok egy kondit, de sztem biztos forgórész. Adattáblát nem találtam rajta. Állórész ilyen:
Hogyan lehet ezeket az egyfázisú asszinkron motorokat lágyindítani? Azt olvastam valahol, hogy az a módszer ami működik például toroid-transzformátoroknál itt nem használható, mert tönkreteszi őket. (Soros ellenállás, majd néhány tized másodperccel később egy relé rövidre zárja.)
Egy 20 mikrós van rajta. Az volt a feltételezésem nekem is, hogy akár az is beteg lehet, de nyunyuka meg ksanyi52 a trafósban meggyőztek róla, hogy forgórész hiba. Addig úgy éltem, mintha a forgórésznek nem lehetne baja.
Valószínűleg kalickaszakadásos volt a forgórész, és így javította.
Kihajtotta a két lapátot, hogy odaférjen, levágta az öntési csöcsöt, kifúrta a homloklapot, hogy odajusson a kalickarúdhoz a lemezek között, és valszeg összecsavarozta, belecsavarozott a rúd végébe. Ezzel elektromosan összekötötte a rudat a homloklappal, ahogy annak lennie kéne.
De időközben valószínűleg az alu felülete oxidálódott, az szigetel, és megint kalickaszakadásos lett a forgórész.
Úgy látom, a forgórész belesúrolt az állórészbe, ettől repedhetett meg a kalicka. Nézd meg az állórészt is, ott is meg kell lennie a nyomának. Én keresnék egy másik motort...
Sziasztok! Ez nem teljesen elektro, de tudom, hogy értetek hozzá ;-)
Szétszedtem a kukorica szárítóm villanymotorját, mert zajgenerátor is volt nem csak szél.
Írtam én már erről a kisflexbe, hogy vannak pontok, ahol nem indul el a venti, meglököm egy léccel, utána megy napokig. Írtátok, hogy kalicka baj lesz.
Na most van kép is, ez így nem tűnik gyáriasnak, vajon mit barmoltak rajta?
Soros kapcsolásra gondoltam, tehát ha úgy szimpatikusabb, akkor -12V 0V +12V
Egyébként ha az egyiket meghagyom a GND vel a házra kötve, és arra a GND re megy a másik (pptenciálfüggetlenített táp +12 kapocs, akkor tényleg a földhöz képest +/-12 voltom lesz.
Külső ellenállással kicsit lehet hangolni a feszültségen, olyan 13.5 ig pl