Hát, én azt mondom, legalább három hónap. Inkább három év. Három év múlva még bőven hátrébb lesznek, mint két hete voltak, de azért már civilizált élet lesz megint.
És azt is mondom, aki eljött onnan a napokban, épségben, egészségben, az adjon hálát az égnek, és ne legyen panasza.
Azért nagyon durva a kontraszt a wicc majomkodó,teátrális munkamenete és az írek, de pláne az easyhez képest. Nincsenek felesleges körök,kukacoskodás még az utas ültőhelyében is, a tukmálásról nem is beszélve,ég és föld. Nincs annyi várakoztatás sem.
Ha nincsenek ott ETD -25-tel, akkor mind a ketten lekésik, mert akkor van offload. Aki nem jelenik meg a kapunál azt automatice leszedi a rendszer a járatról. Aztán mínusz 22-vel ha megjelennek, akkor még fél óráig láthatják a gépüket, ahogy elmegy nélkülük. :)
A csomagot már mínusz 30 perccel hamarabb elkezdik keresni, max 15 perc mire megtalálják (általában 3-4 perc) tehát késést 99% hogy nem okoz. Amint megvan a kicsikocsi már viszi is vissza pörgetik ki, nem szeretik a divertálást utas nélküli poggyász miatt.
1-2 hete ezért szállt le ATH-ban SPX helyett, sajnos olyan pogyó volt a járaton akit a rendszer leszedett.
Igen, pont ezt írja a szöveg, hogy a Béla a lekésett járat díjjal élhet, a Józsi meg nem. Igen, ugyanazt a problémát okozzák, de az utasfelvétel módja miatt eltérően ítélik meg.
A csekin hamarabb zár, de ha azt lekési, nyilván nem fog a kapuhoz sem időben odaérni, mert nem jut el odáig (nem hiszem, hogy valaki eldobná a csomagot, hogy repüljön). Megint ott tartunk, hogy elég lenne a nincs ott a kapunál.
Másik oldalról közelítve:
Repülne Béla és Józsi. Béla becsekkol online, Józsi nem.
Egyszerre toppannak a pulthoz, Béla csak csomagot ad fel, Józsi ott is csekkol be, plusz beadja a csomagját.
Ezután elmennek sörözni, lekésik a kapuzárást.
Ekkor a Te értelmezésed szerint Béla repülhet kedvezményesen, mert online csekkolt, Józsi meg nem, mert a reptéren fizetősen.
Nem látok benne semmi logikát, onnantól, hogy beadták a csomagot, tök egyforma problémát okoznak (csomag leszedése - elvileg).
Ahogy én értelmezem, ugyanúgy kezelik őket - csomagot fel tudtad adni? Itt voltál időben? Akkor Te vagy a hülye, nincs segítség.
A lényeg, sose kelljen megtudnunk! :) De magát a lehetőséget jó tudni.
Igen, az online-osnak lényegtelen, hogy van-e feladott poggyásza vagy nincs. Viszont azért kell leírni a feladottal rendelkezőknek külön, mert a checkin hamarabb zár mint a kapu. Tehát az is lekésésnek számít, ha a feladottal rendelkező nem ér oda időben a checkinhez feladni a poggyászt. Meg az is ha akármilyen poggyásszal lekési a kapuzárást.
A nagybetűs igen arról, szól, hogy oldd meg ahogy akarod, de ott van a szövegben két feltétel, 1. reptéri utasfelvétel választása esetén, 2. megjelent a checkinnél elvégezni az utasfelvételt.
A Te értelmezésed szerint elég lett volna az online csekin és nem ért oda, hiszen szerinted mindegy, feladta-e a poggyászt. De akkor az is lényegtelen, van-e vagy sem egyáltalán.
Az világos, hogy a nagybetűs rész másra vonatkozik, de arról szól, hogy ha időben megjelent, mégis lekéste, nincs segítség. Erre rímel az online csekinnél, hogy ha igazoltan ott volt (mert fel tudta adni a csomagot), akkor Te bajod, oldd meg!
Nem ért oda a kapuhoz (ez meg a kézisekre vonatkozik)
A második rész nem csak a kézisekre vonatkozik, hanem mindenkire, akinek online utasfelvétele van. A mondat első felét szerintem azért tették hozzá, mert a kéziseknek nem kell odamenniük a checkin pulthoz, és így jogilag egyértelműbb a szöveg.
Erre utal a nagybetűs is, időben ott van, becsekkol, de bénázik, lekési, akkor nem jár.
A nagybetűs részben teljesen egyértelműen benne van a "repülőtéri utasfelvételt választott" szöveg. Azaz akinek online utasfelvétele van, annak ez a pont nem is mérvadó, az online-osnak ettől még jár ez a lekésett járat opció. Csak az nem jogosult rá, akinek reptéri utasfelvétele van, de elszórakozza az időt a reptéren, miután becsekkolt a pultnál.
Nem ért oda a kapuhoz (ez meg a kézisekre vonatkozik)
Ha a vagy utáni rész önmagában elég lenne, akkor értelmetlen a vágy előtti rész, mert teljesen lényegtelen lenne, feladta vagy nem - de mégis leírták, hogy akkor jár, ha nem adta fel. Bocs, nem tudom jobban megfogalnazni.
Azaz az időben ott volt, csak bénázott (evett, shopingolt) nem jogosult, kimondottan a valamiért későn érkezőknek szól. Erre utal a nagyberűs is, időben ott van, becsekkol, de bénázik, lekési, akkor nem jár.
De éppen azért írtam, hogy rossz a megfogalmazás, nem egyértelmű.
Nekem mondjuk egyértelmű. Az utasfelvételi típusban is különbség van.
11.5.2 -> online utasfelvétel van, de
a) vagy nincs ott a reptéren (fel se adta a poggyászt),
b) vagy feladta a poggyászt (vagy nincs is, mert csak kézije van), de elszórakozta az időt a terminálban, mert lekéste a beszállási időt a kapunál.
11.5.3 -> reptéri utasfelvétele van, de nem jelent meg a chekin pultnál, vagyis nem ért ki időben a reptérre (nyilván a checkin zárásáig).
11.6. a nagybetűs szöveg -> reptéri utasfelvétele van, ott volt a checkin pultnál, mert megvan az utasfelvétele, de ezután elszórakozza az időt a terminálban és így kési le a gépet, na neki nem jár ez a "lekésett járat" opció.
Ez alapján nem élhetett volna az írt lehetőséggel, bár nem teljesen egyértelmű a szöveg, én máshogy fogalmaznék. Szerintem feladott poggyásznál feltétel, hogy ne legen meg a csomag feladás; a vagy utáni rész a nem feladottasokra vonatkozik.
A következő nagybetűs rész is arra utal, hogy aki reptéren belül csúszik el, az kiesiik
Én egyszer, még nagyon fiatalon lekéstem a gépemet, méghozzá a legbénább módon; az indulási idő helyett az érkezési időt figyeltem és úgy mentem ki a reptérre. Olyan iszonyú dühös voltam magamra, hogy azóta mániákusan odafigyelek, hogy időben ott legyek nem csak a reptéren, de a kapunál is és inkább unatkozom 1-1,5 órát. Ez egyébként már nagyon sok necces helyzetben mentett meg, volt, hogy Basel központjában bolt egy baleset, ezért kirakott minket a reptéri busz és onnan bizony séta volt. Nekem akkor még 2,5 órám volt, de volt olyan utastárs, akinek 30 perccel később zárt a kapuja.
Mi a kajálásra egyszer majdnem ráfáztunk. Kényelmesen eszegettünk, egyszercsak az órára pillantva észbekaptunk, hogy gebax van. Mi sem hallottuk a last callt, ha volt is last call, simán lehet, hogy csak nem hallottuk meg. Futottunk a kapuhoz, a régi bádogos legvégére, mint az állat, aztán kb. csak azért nem zárták a kaput, mert látták, hogy két hülye rohant feléjük.
1db kitoszott nagy sor volt kordonok között, nem volt hova menni. Egyszerre zuhanhatott be valami nagy tömeg mert a kocsit még tilosban is alig tudtok letenni.
Egy kis tolakodásért, sorkikerülésért nem kell a szomszédba mennem soha se itt nem volt hova menni.
Larnacan sztendert az egy órás sor az útlevél ellenőrzésig hazafelé, fő hiba, hogy az utas leragad az első pár útlevél szkennelo, fénykép készítő automatán, miközben ha tovább menne, üresen állnak az automaták, a következő sorban, de oda sem nézz, hogy ott is van.
Én egyszer késtem le gépet, és az pont emiatt volt. Nem 2 óra volt az UB. Közel három órája álltam sorba, amikor bemondták a gépemre a last callt, és akkor még kb. háromszáz méternyi sor állt előttem.
Én azt gondoltam, a megszokott 5-10 perc helyett 2 óra elég lesz, de azért kimentem még előbb - ez se volt elég.
De tényleg, a napokban Valenciában tényleg katasztrófa történt, és teljesen kiszámíthatatlan, hogy mi hogyan tud működni.
A csomagot fel tudta adni, így én a külső körülményeket (odajutás) kizárnám. Ott volt időben, sőt a lentebb írt alapján "túl korán" is. Így tényleg művészet lemaradni.
Mivel a hívást hiányolta, hajlok arra, hogy kajált, vásárolt, nem siette el a kapuhoz érést.
Lehet hülyézni, csak ez kicsit más kategória. Valenciában konkrétan áll az egész metróhálózat, vagyis a reptérre kijutás is elég problémás volt, vagy nem is lehetett reggel kijutni. Hogy a gép fele hogyan jutott ki, azt nem tudom, de mondjuk aki tömegközlekedéssel tervezte, az valószínűleg ott maradt.
Hát azért Cipruson múlt szombaton nem voltam biztos benne h nem késsük le a gépet. 1 órás sor volt az útlevél ellenőrzés/scannalés előtt mikor mentünk...Ha lett volna feladott csomag és ott is sorba állunk, le is késsük.