Keresés

Részletes keresés

Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 7 órája 0 0 22434

Hirtelen nem találom az információm forrását (utasítás, jogszabály, miegyéb), hogy ütközőbak felé 40 km/h-nál nagyobb jelzéskép nem tervezhető, úgyhogy lehet hogy ez az állítás nem is igaz.

 

Előzmény: r1232 (22429)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 5 napja 0 0 22433

Köszönöm az infókat! Ha ETCS ügyben van/lesz bármi csepegtethető információ, akkor az szuper volna :) :)

Előzmény: Grgabácsi (22432)
Grgabácsi Creative Commons License 5 napja 0 1 22432

Monor (kiz.) - Gyoma (bez.) közt jövő hónaptól fog indulni, egyelőre ott a sötétüzem zárult.

A Hitachi körzeteiről nem tudok nyilatkozni.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22430)
D F T Creative Commons License 6 napja 0 0 22431

A bejárati jelző és a bak ( bakot fejeződik jelző) között mennyi távolság?

Előzmény: r1232 (22429)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 6 napja 0 0 22430

Hogy állnak most az ETCS forgalomszabályozó próbaüzemek?

Előzmény: aruzsi (21537)
r1232 Creative Commons License 2024.10.26 0 0 22429

Csonkavágányra nem járhatsz be két sárgánál magasabb jelzésképpel

 

Dehogynem. Van rá élő példa, ahol 80-as jelzéssel jár be a vonat egy amúgy elég rövid csonka vágányra.

Előzmény: Képzetes Kezdőtérközjelző (22428)
Képzetes Kezdőtérközjelző Creative Commons License 2024.10.25 0 2 22428

Annak a nagysugarú kitérőnek az a sztorija, hogy a kreatív tervező akart volna még egy jelzőt a nagysugarú meg a csonkák közötti 40-es váltók közé.

 

Csonkavágányra nem járhatsz be két sárgánál magasabb jelzésképpel, és ezzel a huszárvágással a bejárati jelzőtől egy közbenső jelzőig jártál volna be, de asszem ezt kihúzták végül, mert nem fért be, jelzőhíd kellett volna, stb.

 

Az ívesített nagysugarúknál meg az a sztori, hogy hiába nagysugarú, az ívesítés miatt nem járható kitérőben a sugárhoz egyébként tartozó sebességgel mintha az egyenes állása tényleg egyenes lenne.

Előzmény: nazareth (22427)
nazareth Creative Commons License 2024.10.25 0 0 22427

Gödöllő: igen, az ETCS-t szokták emlegetni. Ettől függetlenül nekem fura, hogy csak befelé járathatsz nagy sebességgel, és csak az egyik csonkára (a másik befele is, kifele is 40-es).

 

Még az sem tűnik logikus magyarázatnak, hogy már a tervezőasztalon kiderült: a személynek 80-nal be kell rongyolnia kitérőbe, mert tolják. Mert ugye a menetrend pont úgy alakult, hogy az S80-asok "átlapolva" váltják egymást, ciklusonként ~2 percig két szerelvény várakozik bent, tehát kb. random, hogy a 80-as csonkára tudsz-e járatni. 

 

Ha jól emlékszem: az átmenők között csak 40-es kapcsolatok vannak, így csak az 1-en és 6-on tudsz előztetni, viszont a peron miatt a megállós személyeket az átmenőre kell fogadni,  a terheket kitérőbe félre rakni. A 6->Aszód jobb is nagy sebességű kitérő, de valamiért csak 40-nel járható. Szóval ha IC-vel előztetsz, akor befelé 80, kifelé 40. Ha terhet raksz félre, befelé jól működik (szokták is használni); kifelé az is csak 40.

 

Szóval nekem egy vadiúj állomáshoz képest - ha valóban jól tudom a fentieket - kissé disszonáns...

 

Előzmény: a Zsóti (22421)
v46021 Creative Commons License 2024.10.24 0 1 22426

 

"MÁV ZRt nevű kuplerájt...

 

...na majd január 1. után!  :)

 

Előzmény: Vendégsín (22425)
Vendégsín Creative Commons License 2024.10.24 0 3 22425

Az, hogy a hálózatüzemeltető képtelen megadni pontosan hogy hol és milyen jelzői vannak, minősíti a MÁV ZRt nevű kuplerájt.

Rákos Rákoshegy felőli bejárati jelzői az útvonalkönyv szerint az 1472 m-es, a KH szerint az 1949 m-es ponton vannak.

Előzmény: Fizolti (22424)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.23 0 0 22424

A fellelhető ÁVU-k szerint 19,49 és 49,24-es szelvényekben vannak, e szerint 2975 méter. 

Google térkép távolságmérője 2,97 Km-re hozza ki. 

Előzmény: Vendégsín (22423)
Vendégsín Creative Commons License 2024.10.23 0 0 22423

Bejárati jelzőtől bejárati jelzőig 3.

 

3452 m.

Előzmény: Fizolti (22420)
segélyvonókészülék Creative Commons License 2024.10.22 -1 2 22422

Jah.

Csakhogy a gyors előztetést két darab emelt sebességű kitérőből megoldod, gyorsan és olcsón, még etécsé se kell hozzá.

Ha négy vágányod van, a két középső az átmenő fővágányok, oda nem is kell peron.

A két szélsőhöz teszel peront, azokat a normál sebességű kitérők közelébe teszed, a hosszabb vágányút végén (elején) meg a nagyobb sebességű kitérők.

Olcsó, és finom, ezer éve ezt használja, akit egyáltalán érdekel az ilyesmi.

Előzmény: a Zsóti (22421)
a Zsóti Creative Commons License 2024.10.22 0 4 22421

Rákoson és Kőbánya felsőn nem igazán lehetett jól és gyorsan előztetni (most sem lehet), Maglódig volt még közel 9km és két megállóhely, így ideális hely volt szükség szerinti személyvonati előztetésre mindkét irányból. Az átmenők közötti szigetperonnal és pályasebességgel járható megelőző vágányokkal forgalmi-, építési költségi-, területhasználati szempontokból sokkal jobban oldotta meg a feladatát, mint egy szokásos két szigetperonos állomás.

 

Nem igazán látszik akadálya annak, hogy az ETCS lehetővé tegye Gödöllőn a nagysugarú váltón keresztüli gyorsabb bejárást a csonkavágányra. Hagyományos jelfeladással a 80-as bejárathoz már eleve kevés az a kb. 1000 méter, ami a bejárati jelző és a vágány vége között rendelkezésre áll. Ez alapján nem mondanám, hogy nem ismerik a nagysebességű vágánykapcsolatok működésének mikéntjét, pláne, hogy pl. Kelenföldön a folyó átépítésben közel húsz darab nagysugarú kitérő épül be.

Előzmény: nazareth (22416)
Fizolti Creative Commons License 2024.10.21 0 0 22420

Épülettől épületig 6,1.

Legkülső váltók között Kb. 3,65.

Bejárati jelzőtől bejárati jelzőig 3. 

 

Előzmény: Vendégsín (22419)
Vendégsín Creative Commons License 2024.10.21 -1 1 22419

3 km-re egy Rákosméretű állomástól

 

Aljas rágalom. :-) 6,1 az.

Előzmény: nazareth (22416)
Divrotcé Creative Commons License 2024.10.20 -2 0 22418

Csak nem úgy, ahogy a MÁV csinálta: 3 km-re egy Rákosméretű állomástól; 

Az egyik cél lehet éppen az volt, hogy ne kelljen már csupán a megelőző vágányra bejárás miatt lassítani, ezzel is feltartva a követő vonatokat (egy csomóponti állomás előtt azért föl tudnak torlódni ma is.)

A 120a folytatódásán is hasonlovak lettek volna, csak őket már ésszerűsítve is építették meg.

Előzmény: nazareth (22416)
korpi41 Creative Commons License 2024.10.18 0 0 22417

De itt hogy? Mert ha külső peronok lennének, akkor még érteném. De így?

Előzmény: Divrotcé (22415)
nazareth Creative Commons License 2024.10.18 -3 1 22416

Nem tudom, nekem, mint laikusnak nem annyira észszerűtlen a "kifordított" állomás. Csak nem úgy, ahogy a MÁV csinálta: 3 km-re egy Rákosméretű állomástól; meg úgy, hogy "hová osszuk el azt a 3 darab nagysebességű váltót?". Azért a nálunk szerencsésebb fejlődésű országokban egészen jól működtek az emelt sebességű kitérők; Csehországban alig találsz olyan állomást, ahol ne lenne valamiféle indikátor.

 

Persze a jelek szerint (Gödöllőből kiindulva) még 2020-ra sem tanulták meg, hogy hogyan működnek a nagysebességű vágánykapcsolatok, szóval így valóban nem észszerű :-/

Előzmény: Divrotcé (22415)
Divrotcé Creative Commons License 2024.10.18 -2 1 22415

Kevésbbé kísérlet, inkább a korszerű vasútállomások kialakításának próbálgatása. Lettek volna mindenféle kifordított állomások, aztán győzött az "ésszerűség".

Előzmény: korpi41 (22412)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2024.10.17 0 1 22414

Köszönöm a válaszokat!

Előzmény: nazareth (22413)
nazareth Creative Commons License 2024.10.17 0 1 22413

Ez valóban fura. Én legfeljebb arra tudok gondolni, hogy a váltótípus valamiféle tesztüzeme folyhatott itt. Mint az íves váltóé Győrszabadhegyen :) Először beépítették egy kevésbé kritikus helyre, próbálták, méregették; majd a későbbiekben élesben is bevetették, pl. Rákosnál.  

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22411)
korpi41 Creative Commons License 2024.10.17 0 1 22412

Ezek ráadásul 120-asok voltak. Én azt gyanítom, hogy kísérlet lehetett.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22411)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2024.10.17 0 1 22411

Elnézést, Rákoshegy volt a hozzászólásom tárgya, csak elírtam... Ezekre a nagysugarúkra gondoltam ('70-es évekbeli légifotókon látszik):

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/173472?r=1&c=2140459.1937504997:6019262.7744475:9

https://www.fentrol.hu/hu/legifoto/74012?r=1&c=2141929.587758:6018709.0144585:9

 

Előzmény: nazareth (22410)
nazareth Creative Commons License 2024.10.17 0 1 22410

Legalábbis papíron így lehetett az elgondolás. Gyakorlatilag a Pécel->Kőfelső vonatokat az esetek 99%-ában V-re hozzák, és a kezdőpont felőli váltókörzetben rakják át a Kőfelső jobb vágányra.

 

Gödöllőről az elmúlt 15 évben nagyon sokszor vonatoztam be a Keletibe, és ha jól emlékszem, egyszer fogadtak Rákoson a III-ra, az is hétvégén volt. Ugyanígy a Kőfelső->Rákoshegy vonatokat is már a II-re fogadják, nem a IV-re. 

 

Nem tudom mi az oka, gondolom a forgalomszervezéssel lehet összefüggésben. De van ismerősöm, aki Rákoson is volt szolgálattevő, megkérdem tőle :)

Előzmény: SÜNÖCSKe (22409)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2024.10.17 0 0 22409

Ha az 1-3-5-7 kitérőkre gondolsz, akkor azért, mert Keleti - Rákos között a bal, Rákostól kifelé pedig a jobb vágány a helyes vágány. A Budapest-Miskolc gyorsvonat egyenes állású váltókon a IV. vágányon keresztül áthalad. A Miskolc-Budapest gyorsvonatnak viszont valahol kitérőznie kell: ha a páratlan oldalon egyenesbe jár be, akkor az V. vágányon halad át és a páros oldalon kell kitérőznie, ha a páratlan oldalon kitérőzik, akkor a III. vágányon át már a páros oldalon egyenesben haladhat. Mivel a nagysugarú kitérőkön nagyobb sebességgel lehet haladni, hely viszont csak a páratlan oldalon volt ehhez, így adta magát a helyzet, hogy oda építették be. Ezáltal a 80-as vonali páratlan gyorsvonatok nem kényszerültek komolyabb sebességcsökkentésre.

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22407)
nazareth Creative Commons License 2024.10.17 0 0 22408

Rákoson mely vágányok a megelőzők? :)

 

https://tervez2.eu/portal/filemanager.php?pi=564&fi=a7c9befc-ddb2-11e8-a9c0-00163c03b1d2

 

A végpont felől, a 80a és 120a elágazásánál vannak beépítve nagysugarúak, nem azokra gondolsz?

Előzmény: DTUHjldr5d4 (22407)
DTUHjldr5d4 Creative Commons License 2024.10.17 0 0 22407

Rákoson miért voltak anno a megelőző vágányok nagysugarú kitérővel bekötve?

Előzmény: DJ. Bakter (19207)
nememlexemki Creative Commons License 2024.09.19 0 3 22406

most is csak a 30a-nak van 2 oldalas dupla, a 31-nek csak az egyik oldalon van egy egyke

 

azért van így, hogy a gépkocsi sor nehogy véletlen a sínen is feltorlódjon az egyik vonali záráskor -amennyi eszük van az autósoknak-

 

Előzmény: somytomy (22404)
_Nyuszi Creative Commons License 2024.09.18 0 1 22405

Igen, ez az AS15 sorompó a 31-es vonalon, a 30-ason pedig az AS221. Ezek szimbiózisban működnek és pont úgy és pont amiatt, ahogy és amiért leírtad.

Annyira nem ismert, hogy a rendőrök (jópár éve már, de) kiálltak büntetni a "piroson" áthaladókat.

Előzmény: Ashi Valkoinen (22403)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!