Igen, valóban boncolgattuk a MÁV és a kereskedelmi tévézés mentalitása közti összefüggéseket. Valaki felvetette, én is reagáltam rá.
Patrik szerintem nem B, hanem C kategóriás celeb lett. Méltatlan befejezés. Vannak olyan énekesek, akikkel a rádiós piac szúr ki, mert nem játsszák a dalait, közben pedig vannak. Neki nincsenek, esetében nem lehet a rádiókat hibáztatni. Tudtommal még a Dal-ban sem indult el soha semmivel, vagy ha igen, jó gyengén végzett, mert nem emlékszem rá.
A producerek szája íze szerinti szereplésről eszembe jutott a Stock-Aitken-Waterman trió. Ők rengeteg sztárt felfuttattak a 80-as évek végén, ott is mindent úgy kellett tenniük az énekeseknek, ahogy a három úriember fütyült, cserébe kaptak tőlük dalokat.
De szerintem minden ilyen kényszerhelyzetnek ugyanaz a vége: az énekes otthagyja őket, fellázad, nem bírja tovább. Kylie Minogue az egy kaptafára írt slágerek után 1994 körül már pl. a Put Yourself In My Place-szel jött ki, ami annyira más világegyetem volt, mint amit addig csinált, hogy én először nem hittem a fülemnek, hogy ez mekkora stílusváltás.
Rick Astley is, miután sikerre vitte azt a hat (szinte teljesen egyforma) slágerét kb. 1987-89 között, 1991-ben kijött a Cry For Help-pel, ami egy abszolút komolyan vehető, teljesen rendben lévő dal, amivel másik oldalát is megmutathatta. Erre Stock-Aitken-Watermanéknél esélye se lett volna.
Jason Donovan pedig, aki - kivétel erősíti a szabályt módon - nem ment végig ugyanezen a folyamaton, 1990 után teljesen elfelejtődött, a süllyesztőbe került, sose tudott már semmivel se visszatérni, míg Kylie és Rick mind a mai napig aktívak, jelennek meg új dalaik, és nagy szerencsére játsszák még idehaza is őket - immár a közelmúltbeli szerzeményeiket (ez is szerencse).
Amúgy épp a nyomokban Zdroba Patrikot is tartalmazó (bár sokszor azt érzem, lehet, jobb lenne, ha nem tartalmazna) Árulók a jó példa, hogy lehet érdekes műsort is csinálni, és hopp, leülnek a tévé elé az emberek.
Az X faktort én elengedtem, legalábbis a válogatókat. A Megasztárnál se néztem a 2. válogatót. Majd ha lesz érdemi mezőny, akkor belenézek újra. De mivel itt semmi sem az, ami látszik, ezért az élőket sem feltétlen érdemes nézni. Elkezd az ember kötődni valaki(k)hez, aztán meg lesz az egészből valami más. Silány kommersz vagy süllyesztő a két fő alternatíva.
Három csoportban mérik a nézettséget, 18-49-ben, teljes lakosságnál és a18-59-ben. Az X-Faktor nyert 18-49-ben és 18 - 59-ben,teljes lakosságnál meg a Sztárban Sztár. Sztárban Sztár ezen évada jobb lett volna, ha nem most van, mert az énekesek egy részét elvitte az RTL, bár az All Star évad ötlete nem rossz, de a mezőny közepes lett. Én azt a műsort nézem. Én nem szeretem ezt a mostani X-Faktort, amiben alíg van élő adás és még az élő műsorban is a székre ültetősdi megy, ami élő adásban fura. Vasárnap egyforma volt az RTL és TV2 nézettsége. Megasztárban egész kulturáltan viselkedik a zsűri és az önjelöltekből is a lightosabbak vannak.
Kukucs. :) Ma elém került egy rövid promó az X-Faktor válogatókról, amiben elsősorban a Valmaros gyerek szerepelt a mentorok közül és olyan szavakat használt, mint hogy "ajcsi". Aztán ez a nívótlanság kíváncsivá tett, vajon mi lehet a műsorral, de lusta voltam időt szánni arra, hogy legalább egy részt megnézzek, inkább benéztem ide. Mint mondjak? Sejtettem, hogy ez van...
Tetszett amúgy shu hasonlata a MÁV bezárt vonalairól meg a gyenge mezőnyről. Annyit tennék még hozzá, hogy magát a formátumot is kinyírták közben, az alapján is nézhetetlen a műsor. Illetve nekünk, régi X-eseknek az, a 16-22-es korosztálynak, akikre mostanában lőnek, valószínűleg ennyi is bőven elég.
Amúgy pont azon gondolkodtam, olvasva az idei kiherélt formátumról, hogy ki az a tehetség, aki ilyen nyomorult feltételek mellett még indulni akar? Ahogy olvasom, nem is nagyon van. Főként a szomszédos országokból direkt castingolják az indulókat. Akiben fantáziát látnak, azt már - a látszatra sem adva - a selejtezők alatt elkezdik építgetni, lásd ez a Fehér Krisztián nevű Burai klón, akiért oda van a youtube népe.
Tényleg lehangoló, hogy mivé silányították ezt a műsort, kicsit olyan, mint az öttusa leépülése/leépítése az olimpiai sportok között.
És persze az is igaz, hogy az RTL összekeveri az okot az okozattal, de ez amúgy a teljes (kereskedelmi) televíziózásra igaz. Hiszen a kereskedelmi tévék nagymenőitől, döntéshozóitól ezerszer hallottuk már, hogy azért csinálnak ennyi kommersz fost, mert erre van igény. De ha 10 csatornából 10-en, főként főműsoridőben csak fost adnak, akkor könnyen kimutatható, hogy csak a fosra van igény, hiszen más nincs is, aki másra, többre, jobbra lenne kíváncsi, az vagy elmenekül a tévé elől vagy beéri a számára legkevésbé fossal.
Látom azt is, hogy nyugaton a helyzet változatlan :) Van akinél Paulina akadt be, közben Zdroba Patrikból B kategóriás celebféle lett. Néhányan kapaszkodtak csak meg a víz felett az X faktoros mezőnyből.
Az amúgy egy izgalmas kérdés, hogy kinek és miért sikerült ez. Mivel itt többnyire - bár most már azért van ellenpélda is bőven - olyanok szerepelnek, akik nem tudnak maguknak minőségi dalt írni, marad az, hogy egy producer kénye-kedve szerint ugráljanak, pontosabban énekeljenek. Aki ehhez jó pofát tud vágni, az esetleg fennmaradhat, a többinek fel is út, le is út.
Kedvet, azt aztán pont, hogy tényleg nem csináltatok ahhoz, hogy belenézzek legalább egy adásba, de ki tudja, még bármi megtörténhet...
Tényleg tükröződött, sorra dönti a nézettségi rekordokat a műsor. Tönkreveri a Sztárban sztárt.
Mindezt úgy hogy a múlt adásban megint volt három, azaz HÁROM értékelhető produkció amit végig leadtak: az anyja által otthagyott fiú, illetve a két, reklámok előtt bejátszott lány. Az idióták pedig egyre idiótábbak és mennek is tovább a Táborba...
Ehhez képest a Megasztár a normálisabb zsűrijével - bár már ott is beindult a jók kiszórása és a csókosok továbbjuttatása - máris vesztett egy csomó nézőt, a múltkori tarolása után kikapott a boxtól.
Sok tehetség lehet még szerte az országban, de egyrészt az elő-előválogatás már kiszűrheti a jókat (nem elég "érdekes" címszóval), másrészt meg már eleve nem jelentkezik az, akinek nem tetszik az, amivé a műsort változtatták. Medve a kerékpáron, majom a köszörűkövön.
Egy (talán) érdekes mellékszál volt: egykori celeb, az édenhoteles táncos Snjezi kis fiatal pasija Péter (Post) ismét megjelent a színen és felkavarta az állóvizet. Szerintem meglehetősen karizmatikus kissrác és jó előadó lehetne belőle, ha valaki terelgetné egy ideig. Rapper, szóval nem a mi szórakozásunkra raknák össze, de kár lenne érte, ha elkallódna az útkeresésben...
Nálunk a 14 éves kislányom van oda Paulináért, koncertre is elkísértem. A kislányom autista és tömegiszonyban szemved, de Paulina kedvéért legyőzte, és az első sorban voltunk, végig énekelte az összes dalt. Paulina egy kedves , aranyos szerény lány, a koncert után beszélgetett vele a kislányom. Amúgy meg, az egyetlen női énekes kislányom kedvencei közül , akit elvisel a nagyfiam, a többinél közli hogy váltsunk másra, ha megy a kocsiban a zene . Megnéztem youubon, vannak új dalok, és nincs rossz nézettségük, ő fentmaradt a zeneiparban
Annyit kérek, hogy bírjátok már ki a létezést egymás mellett. Élni és élni hagyni. Ikszeljétek ki egymást, hogy ne is lássátok a másikat, vagy tudom is én, csak ne a ti marakodásotokkal legyen tele a topik...!
Jelentem, itt vagyok én is. Igaz, én (sem) nem gyűlölöm Paulinát, szimplán totál érdektelennek tartom. A pasikat dominaként ekéző stílusát elfogadtam. Most már nem irritál, csupán figyelmemre sem rezonál. :))
Igen, Sólyom Berni. Sajnos eltékozolták - meg persze maga Berni is hozzájárulhatott ehhez - pedig ritka az olyan előadó aki két egymástól eléggé távol álló műfajban is megállja a helyét. A mai világban, az ő stílusában az antisztár külső és kiállás sem lett volna baj, sőt. Pont a következő évben robbant be Sisi a női rapper vonalon, aki mára a Budapest Parkban és az Akvárium nagytermében ad bulikat. A Gold nagy dobása lehetett volna Berni, de ez a hajó már elment.
Voltam pár fellépésükön (előzenekar voltak a Honeybeast illetve a New Level Empire előtt) és nemrég rácsodálkoztam hogy ők is voltak az X-ben, ráadásul a legutóbbiban. Aztán rájöttem hogy töltelék voltak, azaz csak rövid bejátszást kaptak, azért nem emlékeztem rájuk.
Sziasztok! Hol lehet egyben utólag megnézni online az X faktor adást? Legutóbb volt a jobbmintatv-n (pár nap csúszással, de mindig felkerült). Most nem találom.
Még koncertjeire is járok. De vigyázz itt az emlegetésével, még egy őt szintén kedvelő és ide rég irogató olvtársat is sikerült innen elkergetni csak azért mert kedveli és jót írt róla.
A nyertes Alee? Eltűnt a süllyesztőben teljesen megérdemelten.
Gyakorlatilag hosszabb távon az elmúlt évekből csak Opitz Barbinak, Manuelnek, Mehringer Marcinak, Paulinának és Mihályfi Lucának sikerült megragadnia az iparban. (Illetve érdekességként a két éve a székes körben kihullott Wolfolks is közéjük tartozik, általában a Honeybeast előzenekaraként járják az országot.)
Ahogy írtam is lejjebb, a tehetségkutatósokat mára nagyrészt felváltották az interneten befutott arcok.
A mai két értékelhető produkciót két határon túli lány szolgáltatta.
Ferkó Emília teljesen más liga mint az egész műsor. Szinte simogatott a hangja. Évek óta nem hallottam ilyen csodát ilyen műsorokban. Bár a Megasztártól se várok sokat - pláne Norbikákkal - de lehet hogy oda jobban passzolt volna.
Zilincki Nóra energiákban hozza a tíz évvel ezelőtti Tóth Andit, hangban inkább Opitz Barbi nyersségét. Bármi lehet belőle, üde színfolt.