Keresés

Részletes keresés

MTU-890 Creative Commons License 3 napja 0 0 5982

Elküldtem a rendeletet levélben.

Előzmény: RhB (5980)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.08.16 0 0 5981

Közben találtam valahol valamelyik topikban egy másik iratot is, ami szerint az átszámozás utánra már csak 10 Leó-vezérlő maradhat(ott), és mindegyiknek Miskolcra kell(ett) kerülnie. Vagyis a megmaradókat kijelölték az 5974-5983 között, és az utolsó visszagőzösítések tényleg olyan 1975 körülire tehetők.

Az viszont a mai napig nem egyértelmű nekem hogy az utolsó 12 db 1964-est, vagyis az 5974...5985-öt vajon eleve erre gyártották-e (mert volt egy ilyen felvetésetek is korábban). Utalhatna erre is, hogy ezt a 10-et választották (addigra az 5984 kiesett és így elvágta az 5985-öt is a sortól), elvégre is ha tényleg létezett, akkor bölcsebb a gyári kivitelt nem megpiszkálni inkább.

Előzmény: RhB (5979)
RhB Creative Commons License 2024.08.15 0 0 5980

Ez a rendelet megvan neked, vagy csak ez a három kimásolt részlet? Más érdekesség nincs benne? Ugye a második oldal tetejéről a Bp. Déli maradt le? :D

 

Amúgy most itt-ott beleolvasva a korábbiakba, mennyire tudatlanok voltunk az elején. :D Én is kijelentettem pár dolgot, amiről már tudjuk, hogy nem úgy van...

Előzmény: MTU-890 (5978)
RhB Creative Commons License 2024.08.15 0 0 5979

Nem kicsit fura viszont, hogy egyfelől mind Keleti-Nyugati felosztásban, másfelől mind azon belül összevissza keverednek a kocsik, arról már nem is beszélve, hogy nem is szerepel mindegyik a részletes listában (hova lett a maradék?).

 

 

Na szóval dolgoztam egy kicsit. :D Ezt a listádat kinyomtattam, az adatokat "összefésültem", és ráírtam a hiányzókat. Utána néztem meg MTU által betett 1970 januári iratot. Ennek első oldala az amit te átírtál szövegesre. A második oldalt nyilván eltetted, hogy jó lesz az még valamire. :D Ugyanis ez az oldal teljes mértékben tartalmazza az általad hiányolt kocsikat. :DDD A felső blokkról lemaradt a honállomás, ezt én nagyvonalúan kinevezem Bp. Délinek - ugye, MTU? :D -, a másik kettő Székesfehérvár és Szolnok. Az adatokat megerősítendő előkotortam a lefénymásolt vezérlő törzslapokat (sajnos csak 3 van lemásolva), az ezeken szereplő honállomás stimmel a listával: BDat 5878 Bp. Nyugati, Bat 5968 Bp Keleti, BDat 5939 Székesfehérvár, később Bp. Déli.

 

 

Szerintem ha 1970-es, akkor az 5943 már jó eséllyel rögtön Szili vezérlővé lényegülhetett át. (Kérdés persze, hogy vajon a másik három mikor alakult vissza gőzössé.)

 

 

Hát igen, ez a 5943 jó kérdés, mert ugye az irat januári, a Szilis kísérlet meg november. Szóval még az is belefér, hogy előbb Leó vezérlő lett, és utána a kísérleti Szili.

 

A mikor az nagyjából belőhető/saccolható, csak be kell csüccsenni az Archívumba. :D Ott vannak a kocsik törzslapjai és a járműjavítós felvételi lapok, ezeken rajta van az összes fővizsga, főjavítás és futójavítás (sajnos nincs ott minden lap). Ez a lista ugyebár 1970 januári, az 1974 végi állomásítási listában már csak a 274-283 maradt Leó vezérlő, tehát az e közötti fővizsgák jöhetnek szóba. Kérdés, hogy van-e erre vonatkozó megjegyzés - sajnos ezt nem néztem, mindig jönnek újabb figyelni valók. :D Megint be kéne menni kutatni, csak most nincs rá 6500 Ft-om. :-(

 

Sajnos a törzslapokat 1969/70 körül vették fel, az ez előtti változások nincsenek meg, vagyis hogy mikor lettek Leó vezérlők. Pl. a Bat 5968 ekkor (fővizsga 1970.03.14-28) már vill., további fővizsgák 1971.09.20-10.13, 1973.03.14-04.10 és két, a másolaton halvány, nehezen olvasható dátum, 1974.10 és talán 1975..., de ugye már ez előtt gőzös (82-27 068). Szintén nehezen olvasható a jegyzet, de mintha csak dinamót említene. Történt egy futó javítás is 1970.05.12-14 között, a megjegyzés "távvez. jav." - ez lenne esetleg a vissza gőzösítés vagy tényleg csak javítás? Szerintem az utóbbi, egy visszaalakításra nem egy kétnapos futóvizsga a megfelelő alkalom. Szóval jó buli. :D

 

 

A BDat 5878 a fővizsgák alapján vagy a 1972.04.14-i vagy a 1973.11.09-i fővizsgakor lett Szili vezérlő. Viszont van egy futójavítás 1972.09.02 és 11.03 között, nyilván van valami köze ehhez:

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=143547102&t=9133997

 

amikor is még 324-es tolta, tehát így csak a 1973-as dátum marad. :D

 

--------------

Korábban már írtam ezekről, amiknek megvan a törzslap másolata

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=160350740&t=9133997

 

https://forum.index.hu/Article/jumpTree?a=162824491&t=9133997

 

 

Előzmény: Alexander Pistoletov (5975)
MTU-890 Creative Commons License 2024.08.14 0 0 5978

Mindhárom kép ugyanabból a rendeletből van kivágva. Bp. Igazgatóság 21540/1969. IV. sz. rendeletéből, ami 1970. január 6-i keltezésű.

 

A vill. vezérlők szerintem Leó vezérlők lehettek, de elképzelhető, hogy - ahogy a topiktárs is írta - az 5943 rögtön V43 vezérlő lett 1970. novemberében (a V43-1136 géppel való kísérleti közlekedéséről 1970. dec. 28-án jött ki rendelet).

 

Előzmény: RhB (5976)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.08.10 0 0 5977

Szerintem ha 1970-es, akkor az 5943 már jó eséllyel rögtön Szili vezérlővé lényegülhetett át. (Kérdés persze, hogy vajon a másik három mikor alakult vissza gőzössé.)

Előzmény: RhB (5976)
RhB Creative Commons License 2024.08.10 0 0 5976

Csak nem innen? :DDDDD (Persze én meg elírtam az előző hsz-ben, nem BDat 5940-től, hanem 5941...)

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=137231481&t=9121413

 

(MTU-890 kolléga, a harmadik is 1970 januári? Szóval ezek még Leó vezérlők?)

 

 

ne meg ez is (ebből van a link az előbbire)

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=160345918&t=9133997

 

 

És rákerestem erre is, mert csak kisebb, rossz minőségben volt lementve - akkor még nem ismertem az IMG trükköt. Persze így se sokkal jobb, de eddig meg se próbáltam kisilabizálni, talán majd most...

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=76322653&t=9133997

 

Majd nekiállok feldolgozni az "új" az infókat... :D Mert persze nem volt minden lementve...

 

----------


Nos, ami nekem ebből rögtön látszik, az az, hogy 1969-es vagy 1970 legelejei, hiszen az utolsó adag, az 5850...5874 még nincs benne, de 5875-től már igen

 

Az 5875-5899 az 1969 március-május, az 5850-5874 az 1970 november-december, szóval még 1970 közepe is lehet.

Előzmény: Alexander Pistoletov (5975)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.08.09 0 0 5975

Azt szerintem szintén innen szedtem :D Vagy a Személykocsik topikból.

Mindenesetre kiteszem ide szöveges formátumban is, mivel csak egy furán szkennelt/fényképezett gépelt irat volt.

 

Vezérlőkocsik állomásítása igazgatóságok szerint.

 

Budapesti Igazgatóság

 

BDat

5875-től 5899-ig 25 db

5916-tól 5920-ig 5 db

5931-től 5944-ig 14 db

 

Bat

5945-től 5969-ig 25 db

5980-tól 5999-ig 20 db

 

89 db

 

Miskolci Igazgatóság

 

BDat

5910-től 5915-ig 6 db

5921-től 5930-ig 10 db

 

Bat

5970-től 5979-ig 10 db

 

26 db

 

Pécsi Igazgatóság

 

BDat

5905-től 5909-ig 5 db

 

Szegedi Igazgatóság

 

BDat

5900-tól 5904-ig 5 db

 

A Budapesti Igazgatóság területén a kocsik állomásítása szolgálati főnökségek és pályaszám szerint a következő:

 

Bp. Keleti M.K.F.

 

BDat. vill.:

5941

5942

5943

5944

 

BDat gőzös:

5920

5932

5936

5875

5879

5881

5882

5883

5887

5889

 

Bat. vill.:

5954

5955

5957

5958

5959

5962

5963

5964

5967

5968

5980

5982

 

Bat gőzös:

5947

5951

5953

5988

5989

5991

5993

5995

5997

5998

 

Bp. Nyugati M.K.F.

 

BDat gőzös:

5917

5919

5931

5933

5935

5938

5940

5878

 

Bat gőzös:

5987

5990

5992

5994

5996

5999

 

Bat.vill.:

5950

 

Nos, ami nekem ebből rögtön látszik, az az, hogy 1969-es vagy 1970 legelejei, hiszen az utolsó adag, az 5850...5874 még nincs benne, de 5875-től már igen. Nem kicsit fura viszont, hogy egyfelől mind Keleti-Nyugati felosztásban, másfelől mind azon belül összevissza keverednek a kocsik, arról már nem is beszélve, hogy nem is szerepel mindegyik a részletes listában (hova lett a maradék?).

Előzmény: RhB (5974)
RhB Creative Commons License 2024.08.09 0 1 5974

Az átépítésekről gyakorlatilag nulla infóm van, de mivel az tény, hogy az átszámozáskor kevesebb Leó vezérlő volt, így tuti, hogy ezeket átalakították. Meg a teszt vezérlőket is visszaalakították. Sajnos itt nincs pályaszámba kódolt infó, mint később a 0xx, 1xx, 2xx és 3xx, ráadásul fotón soha nem olvasható a régi festésű kocsik pályaszáma.

 

 

a 69-es doksi, ahol pl. a későbbi 041, 042, 350 (első), 044 még Leót vezérel

 

Na ez nekem új infó. :D Hol az a doksi? :D Amúgy azért nevezzük nevén a gyereket: BDat 5940-5944.

 

Össze kéne már szedni a Leó vezérlőket. :D Na meg hogy volt-e, ami így épült, vagy mind átalakítás?

 

 

ahogyan az ős-vezérlő 050-es is, amiből valami belszolgálati kocsi lett később

 

 

Ebből 1993-ban lett 80 55 117 1967-8 (a 059-ből meg a 1968-6), de hogy ez pontosan milyen kocsi, mi volt a célja, feladata, arról semmit nem tudok.

Előzmény: Alexander Pistoletov (5973)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.08.09 0 0 5973

Nem is igazán arra gondoltam, hogy párhuzamosan lehetett-e vezérelni - hiszen nem, sőt, az azokban az időkben maga lett volna a műszaki bravúr - hanem arra, hogy mennyire gyakran építhették át ilyenből olyanba.

Valamikor akkor merült fel, amikor elém keveredett az a 69-es doksi, ahol pl. a későbbi 041, 042, 350 (első), 044 még Leót vezérel, ahogyan az ős-vezérlő 050-es is, amiből valami belszolgálati kocsi lett később. (Bár ott sokkal inkább az okoz nekem problémát, hogy a budapesti igazgatósághoz sorolt kocsik egyrészt összevissza vannak, másrészt csak a Keleti-Nyugati kombót látjuk - hol szolgált a maradék?)

Előzmény: RhB (5971)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.08.09 0 0 5972

Meg, meg, mindkét sorozat.

Az a jó az egészben, hogy mostanra már annyi mindent leírtatok, hogy a nagyját tényleg össze lehetett kaparni csak a fórumkereső használatával.

Előzmény: RhB (5969)
RhB Creative Commons License 2024.08.08 0 0 5971

- 1975-ig mennyire volt képlékeny, hogy mi mikor mit vezérel, mennyire volt rendszeres átdobni egy vezérlőt az egyik kalapból a másikba?

 

Szerintem soha nem lehetett "átdobni". Amikor pl. a Csörgőhöz alakítottak át gőzös vezérlőkocsit teszt céljából - akkor még nem direkt vezérléssel!!! - le van írva a doksiban, hogy gőzöshöz nem használható. Ugyanez szerepel a lentebb említett BDat 5913 iratban is.

--------------------------

 

- kezdetben mennyire törekedtek valamifélre rendező elvre, avagy olyasmire, hogy egy helyre kerülő, illetve egyfélét vezérlő kocsik folytonos pályaszámcsoportokban legyenek?

 

Sejtelmem sincs. Ugyebár eleve gőzös vezérlők voltak, de nagy kérdés a Leo vezérlők. Ezek 1963-től jöttek, de nem tudom hány darab, milyen pályaszámokkal, de leginkább az a kérdés, hogy eleve így épültek, vagy átépítések voltak.

 

Az tény, hogy az 1975-ös átszámozáskor a Leo vezérlők egy blokkban voltak (Bat 5974-5984 > 82-27 274-283/a 284 már nem, selejt). De korábbi irat említi a 10 db Bat 5947-5956 kocsikat* (ami ugye 5947-5949 osztott ablakos, 5950-5956 teliablakos) - ezek az átszámozáskor 0-ásak, azaz indirekt vezérlők lettek. Ja, és az irat ezen felüli kocsikat említ, tehát mintha több lett volna. Említik még más iratban a BDat 5913-at, amit a V42,001-hez alakítottak át, de ebből a 013-as BDt lett, szintén gőzös vezérlő.

 

Az átszámozáskor egy blokkban volt a BDat 5850-5896 > 82-27 300-346 is, de ezek is gőzös vezérlőből folyamatosan épültek át.

---------------

 

- volt-e olyan eredetileg indirekt (gőzös/Púpos), később viszont a Szilihez átalakított vezérlő, amelyik egészen az említett átépítéséig csak másodosztályú volt, poggyásztér nélkül?

 

Igen, az #5969-es hsz-ben is kérdezett Bt 82-27 371-373 (ex-Bat 5971-5973). :D

 

----------

*Vissza kéne keresni azokat a hsz-eket, ahol erről szó volt...

 

Remélem nem csesztem el. :DDD

Előzmény: Alexander Pistoletov (5950)
Vendégsín Creative Commons License 2024.08.04 -1 1 5970

Elvileg az ITC mellett az 1518 - 37 a ZWS / ZDS rendszerrel felszerelt.

Előzmény: trebront (5968)
RhB Creative Commons License 2024.08.04 0 0 5969

Igen, stimmel, a *-osok is.

 

És ugye megvan a "sima" 350, 371-373 is?

Előzmény: Alexander Pistoletov (5962)
trebront Creative Commons License 2024.08.02 0 0 5968

igen, a dánoknál úgy működött.

(lehet h ITC=dán vezérlőrendszerrel ment)

Előzmény: krisz768 (5966)
Koszen Creative Commons License 2024.08.02 0 0 5967

Elvileg a Halbi vezérlőket tudhatja, de hátha jön nálam okosabb. 

Előzmény: krisz768 (5966)
krisz768 Creative Commons License 2024.08.01 0 1 5966

Az "új" dízelmozdonyok képesek valamilyen inga üzemre?

Előzmény: M61 021 (5965)
M61 021 Creative Commons License 2024.08.01 0 0 5965

Kár, hogy ez a projekt gyengén muzsikál, pedig ha a 15 német-dán dízel beáll, akkor a felszabadult remotok ingákba is kerülhetnének. 

Előzmény: turntable (5942)
D F T Creative Commons License 2024.07.24 0 1 5964

Rossz a megfogalmazás. Volt ilyen, de már át lettek alakítva, mert kellett az átkábelezett jármű.

Előzmény: GaGe (5958)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.07.24 0 0 5963

Update: a 361 ex 061 is biztos.

Előzmény: Alexander Pistoletov (5962)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.07.11 0 0 5962

Helytállóak-e az alábbi BDt-átszámozások?

 

350" ex. 274

351 ex. 275

352 ex. 279

353 ex. 091

354 ex. 092

355 ex. 093*

356 ex. 095

357 ex. 096*

358 ex. 097

359 ex. 098*

360 ex. 099

361 ex. 061*

362 ex. 062

363 ex. 063

364 ex. 281

365 ex. 065

366 ex. 066

367 ex. 067*

368 ex. 068

369 ex. 069*

370 ex. 080

371" ex. 081

372" ex. 136 ex. 036

373" ex. 083

374 ex. 084

375 ex. 124 ex. 024

376 ex. 131 ex. 031

377 ex. 122 ex. 022

378 ex. 150 ex. 070

 

(A *-gal jelöltekben nem vagyok biztos, de a sorozatok alapján úgy sejtem, ennek kell kijönnie.)

GaGe Creative Commons License 2024.07.11 0 1 5961

Ez esetben viszont a műszaki tartalom és a kocsikon látható jelzés nincs összhangban...

Előzmény: Ashi Valkoinen (5960)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.11 -1 0 5960

No, pont került az ügy végére, a bizonytalanság okán megkerestem egy GySEV-es ismerőst, aki tudta továbbítani a kérdést a műszaki személyzethez.

 

A RaaberCity-s és a dunakeszis kocsikkal is működik a dolog, mindegyiken megvan a szükséges UIC-kábel.

Előzmény: GaGe (5958)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.09 -1 0 5959

Ez a videó (a nem hivatalos GySEV-csoport zárt):

 

https://www.facebook.com/groups/244730188916492/permalink/7860560620666706/

 

De ma is raktak ki képeket a 470-502, 8076-102 párosról, tolt üzem, a vezérlő és gép között dunakeszis kocsikkal. A 20-33-ak oldalán az általad jelzett bekeretezett szám: 2.

Előzmény: GaGe (5958)
GaGe Creative Commons License 2024.07.09 0 0 5958

A dunakeszis IC kocsikon is 13 eres kábel van, szóval azzal sem menne.

Előzmény: Ashi Valkoinen (5957)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.09 -1 0 5957

Akkor jó eséllyel maradnak a vezérlőkocsik az IC-vonatokban kerékpárszállító járműként. Ha jól emlékszem, akkor a Ventus-szal kiadott Fertő-táj vonatokhoz pofozták ki őket, hogy Budapestről is napon belül, kerékpárszállítással elérhető legyen az osztrák részre közlekedő vonat.

 

Viszont akkor a régebbi típusú IC-kocsikkal, Taurus mozdonnyal vígan tudnának akár IC-fordát is járni vezérlőként az 1-esen, vagy esetleg további gátak is vannak még?

Előzmény: GaGe (5956)
GaGe Creative Commons License 2024.07.09 0 1 5956

Igen, én is így emlékeztem.

Vectronokkal fő gond, hogy nem tud 1000V feszültséget adni 25kV alatt, a vezérlőkön a fűtés és az akkutöltés ugyan megy 1500V-ról, de a távvezérlés csak 1000V esetén eléd fel.

Előzmény: Ashi Valkoinen (5955)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.09 -1 0 5955

Köszi, akkor ez eldőlt:

 

http://www.vonatosszeallitas.hu/gysev_ventus_raabercity.html

 

Oldal közepén van egy kép a kocsifeliratokról, ott sajnos [3] szerepel.

Előzmény: GaGe (5954)
GaGe Creative Commons License 2024.07.09 0 1 5954

"Meg tudod mondani, mi ez a jel, kb. hol van a kocsi oldalán?"


Főkereten van, bekarikázott vagy bekeretezett szám, wtb távvezérléshez 4 vagy annál nagyobb kell.
Teknőn 7-es, Traxxon 6-os van, Railjet kocsikon meg 9-es.

Előzmény: Ashi Valkoinen (5953)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2024.07.09 -1 0 5953

Meg tudod mondani, mi ez a jel, kb. hol van a kocsi oldalán? Nekem viszonylag közel van a keleti, ellenőrizném magam akkor.

 

A Vectront sejtettem, az tűnt a legvalószínűbb oknak.

 

A RaaberCity-kocsikat akkor biztos infó híján csekkolni kell.

 

Tolt üzemmel kapcsolatos korlátozások vannak-e esetleg, pl. sebesség, ami miatt esetleg nem mehet?

Előzmény: GaGe (5952)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!