Aki ezt elkövette, adja vissza a nyelvvizsgáját és az újságírói igazolványát is...
Rómába azóta van nightjet, amióta ezt a vonatkategóriát bevezették, és az új szerelvények már december közepe óta járnak más vonalakon. Az egyetlen újdonság, hogy most már az olasz fővárosba is közlekednek.
Az nincs meg, hogy a 2000/2001-es menetrend is még májustól májusig tartott?! Tehát Németország keleti részéből a Balatonra utoljára 2000 nyarán járt vonat, 2001-ben már nem.
"A vasúti árufuvarozás piaci részesedése Olaszországban mindössze tíz százalék, ami meglehetősen alacsony a szomszédos országokkal, például Svájccal összehasonlítva, ahol az alpesi forgalom 745 százaléka vasúton zajlik."
A legöregebb szlovák étkezőket 1978-ban gyártották, és jó ha még három van állományban - nem is ezekről szól a cikk. Amikről itt szó van, valóban 1988-ban készültek... de az ÖBB-nek. Tőlük a regiojet vette meg - és használta is egy darabig a Pozsony-Kassa vonataiban - utána már stimmel, hogy egy magáncéghez kerültek, akiktől bérli az államvasút. Annak a saját étkezőit meg nem gyártották, hanem átépítették meglévő járművekből a megadott időpontokban.
A Bécs és Pozsony közötti vasúti közlekedés elsőszámú útvonala a császárváros főpályaudvarától (Wien Hauptbahnhof) Gramatneusiedlen és Parndorfon át a pozsonyi Pozsonyligetfaluig (Bratislava Petralka) vezető vonal.
Túrót az az első számú. Először is a cikk témájául szolgáló másik vonal kb. pont 150 évvel öregebb. Másrészt mindkettőn óránként van személyforgalom. De ami a legfontosabb: Marchegg-en át nemcsak két napi vonatpár éri el a pozsonyi főpályaudvart!
"Az összes többletköltség beszámítása után egy 380-as Messerschmitt 170 millió koronába (2,3 milliárd forint) került. Az ÖBB például akkoriban ötödannyiért vásárolt Taurusokat a Siemenstől. "
A friss regiojetes cikkben - talán pont a mai évforduló miatt - még egy szintet sikerült lejjebb lépni a hígfosig benyalásos magyar településnév-gyártásban. Břeclav nemlétező nevével sajnos már találkoztunk sokszor, de hogy Brno egy újabb verziót kapott, és még Pardubice számára is sikerült egyet találni...
Ha Skandináviába indít majd valaki új vonatot, annak is Ödöntó, Gyűrűvár, Koppányhágó, Ércmalom és Istókhalma lesznek a megállói?!
"vásárolt a MÁV Nosztalgia Kft. összesen huszonhárom, teljesen felújított schlieren kocsit, a Voralpen Express szerelvényét majd azonnal továbbadta a MÁV Rail Tours Kft.-nek"