Tudom, régi hozzászólás, de idetévedtem, kicsit megkavarom az álló vizet.
Nyílván való, hogy a cél nem az illetéktelenek kiszűrése, hanem főként a turisták lehúzása és/vagy szívatása. Anno, amikor elkezdték ezt a baromságot a BKK újra bevezetni kb 10-12 éve, szinte az elsők között volt a 200E. Az a járat, ahol az utasok 99%-nak van jegye/bérlete, mert a külföldi meg fogja venni a jegyet. Azt a bohóckodást, ami a 100E-n történik, inkább hagyjuk. Sosem fogom megérteni az utas-koordinátorok létezését, a metró-bejáratoknál kellene szobrozniuk, hajnalban és este mindenképpen, (nem napközben, a legnagyobb forgalomban, amikor az utasok 70%-a elsétál mellettük) legfőképpen az Örsön, a Keletinél, Blahánál, Délinél, Kökin, Határ úton, Újpesten, hogy a sok fejreesett ne használja hotelként a metrót. Az is megér egy külön misét, amikor egy EAF-szűz vonalra bevezetik az elsőajtózást, ezeknek meg az a dolguk, hogy állnak a hátsó ajtóknál és mutogatnak a hátul felszállni kívánó utasoknak, hogy elöl kell felszállni. Ez emberfeletti teljesítmény.
"A tervezésnél a szolgáltatókkal, így a BKV Zrt.-vel, az ArrivaBus Kft.-vel, valamint a Volánbusz Zrt.-vel is egyeztetnek."...muhahaha.Meg kell hagyni,ha már abszolút inkompetensek,dilettánsok,és fogalmatlanok legalább humoruk van.
Szerintem oda kéne visszajutni, hogy ahol van hétköznap elsőajtózás, ott van hétvégén is, máshol meg nincs. Slussz.
Azokon a vonalakon, ahol csak hétvégén van, nem működik az egész, bár a vezető csak elöl nyitja ki, de érdemben képtelen ellenőrizni a jegyeket anélkül, hogy minden menetben összeszedjen 5-8 perc késést. És a renitensek pontosan tudják, hogy a Tesco-s klubcard-ot vagy egy csukott pénztárcát felmutatva is fel lehet szállni.
Főleg mostantól, hogy a 18 éven aluliak, a nyugdíjasok, és az agglós utasok kvázi ingyen utaznak a BKK-n, őszintén, mi értelme ennek a bohóckodásnak?
Lassan ott tartunk, hogy inkább alapjaiban kéne újrarendezni ezt az egészet. Első körben teljeslörűen kivezetni a forgalmas csuklós vonalakról és forgalmas szólóvonalakról. És legfeljebb kétféle eaf legyen: mindennapos, és csak hètvégi.
Az este 8 utánit, csúcsideit, szakaszost, hétvégi szakaszost úgy ahogy van, kukázni kell
Szerintem az egész 20 óra utáni csomagot sürgősen törölni kéne. Most random kiválasztott vonalakon van 20 óra után ez a rendszer. (Igazából nem is érthető, miért nem vezették be egyszerre mindenhol, bizonyára magának a BKK-nak is kételyei voltak, nem alaptalanul.) Ha rossznak találják a működését, vonják vissza - nevezzük így - a rosszul elsült kísérletet, így félkészen semmi értelme.
Technikailag minden menet meg van törve a Határ út M-nál, csak a publikált adatokban ezeket összevonják. Az eredeti terv szerint a végállomásokról este 8 előtt induló, de a Határ út M-tól már 8 után továbbközlekedő menetek valóban ott váltottak volna át elsőajtósra, valószínűleg ennek a variálása miatt eshetett szét átmenetileg a publikált adatokban. A legújabb verzió szerint viszont a 99-es is törölve lett a csomagból, így a kérdés okafogyottá vált.
Se... abba az irányba kellett volna elindulni, hogy elfelejtik az egész bohóckodást az EAF-el ezzel a formában. Továbbra is a jelentős ellenőri, hatósági jelenlétnek vagyok a pártolója, előre meghirdetett "razziákkal" is, ahogy Bécsben.
Az íróasztalnál nagyon szépen mutat ja de ügyesek vagyunk sz@pasuk még jobban szolgacégek emberit és utasokat. Erre jó példa 105/210 busz ahol kurva nagy szívás első ajtózás Csepelen meg lehet szüntetni itt nem igaz a BKV a szolga. És tudjuk jól 4+2 ellensége van BKK-nak
Mielőtt írtam a kommentet akkor néztem meg a winmenetrendet 1 perce.Úgylátszik befutottak közben a közvélemény kuatások eredményei,ami nyiván ellentétesek a propaganda "mindenki imádja az eaf-ot" szöveggel.:D
44-esen pl munkanap este a mostani 2 helyett 3 autónak kell járni (átszerelni),hogy leheseen eaf szarakodni,mert a 40 perces kanyarokba már előre láthatóan nem férne bele.Tehát plusz kb 4 óra munkabér már alapból minusz,az havi szinten 84 óra,kb teljes költségével számolva a munkabérnek cirka 300 ezer ft,napi 15 000.Biztos megéri,hiszen ugye "üres a kassza",tehát ennél több lesz a bevétel belőle.(nem).
A BKK-nak kellene megoldani a menet közbeni ellenőrzést, és a nem oda való elemeket - rendészekkel - leszállítani! Nem a járművezetőre tolni az ellenőrzési feladatot és az utascserét lassítani.
Nekem ez az egész szakaszos elsőajtózás nagyon furcsa. Nem egyszer előfordul hétvégén, hogy jön a 7-es busz a körtéren, ott felszálóknak ugye jegyet, bérletet kell mutatni, közben hátul meg ott rajcsúrozik a nem éppen fizető család, vagy éppen orrfacsaró bűz az ott alvó hajléktalanoktól, mert hát ugye a belvárosban senki nem ellenőrizte őket, de Budán már vas szigor kell. És felmerül benne, hogy miért is szórakozik a BKK az elsőajtózással itt, ha közben meg jegy és bérlet nélkül utazókkal jön simán a busz...