Hosszabb út után fékezésnél érezhetően remeg a kormány. Ismét. Plusz most a mosásnál vettem észre, hogy a hátsó kerekek előtt az a kis műanyag lelógó légterelő(?) vagy sárfogó(?) mindkét oldalon el van törve... Lassan tényleg visszasírom Fruzsit... Bár ami igaz, az igaz, Tigrincs kényelmesebb, meg azért tizensok évvel fiatalabb...
Nekem sem fütyül a turbó, viszont a váltó kulisszát felújíttattam, 12000 ezer az alkatrész, 3 óra a szerelés, le kell emelni a váltót. 92000 be fájt. Kicsit feszesebb lett, de nem az igazi. Kár volt.
Sziasztok, pár napja figyeltem fel arra a jelenségre, hogy sebességváltás alkalmával hallható a turbó fügyülése. (Kb 3000 fordulatig kihúzatom, ezt követően váltok és ekkor hallható)
2018. decemberi az enyém, de az akkumulátor eddig rendben, bár napi 100 km körül megyek, nagy részét M2, biztos visszatölt. Én a váltókaron érzem úgy mintha már egy kicsit lötyögősebb lenne. Már nézegetem a kulissza felújító készletet az Autodoc-on. 65000 Ft volt most Bercelen szigorúan csak olaj, olajszűrő, légszűrő, klima tisztítás. Januárban már volt a pollen, egy évben nem cserélem kétszer, amúgy is rémes a kiszerelése.
Ennyire felkúsztak az árak! Tegnap Békéscsabán a Hoványnál a 4 éves kötelező szervíz klímatisztítással 185ezerbe fájt. Mikor ugrottak meg ennyire? Mondjuk a számlát olvasva, elég vastagon fogott a toll mind a munkadíjnál mind az anyagszükségletnél. :(
Attól függ, hogy milyen évjáratra gondolsz. Az enyém 2014-es, rengeteg extrával, de kívül nincs elektromos tükör, és nem ezen, hanem egyiken sem volt ebből az évjáratból.
8 éves az autóm, alig 60 ezer van benne, és elkezdett az olaj folyni a sebességváltóból. Elvittem hibafelmérésre a Petrányihoz, ahol megállapították, hogy a váltó illesztésénél folyik az olaj. Ők( Budaörs) nem foglalkoznak váltó javítással. Kiszedik a váltót, és alvállalkozóhoz viszik javításra, ami több hetet is igénybe vehet, mert hogy az alvállalkozónál sorban állnak a kuncsaftok. Az alvállalkozó nem foglalkozik csak javítással, ki nem szedi a váltót. 22-es csapdája. Van valakinek valamilyen ötlete? Köszönöm előre is!
Megint volt egy olajcserém Bercelen (95.000 km), + első féktárcsa-betét kombó. Mindkettő textar, az elején vinnyogott kicsit, de már jó. Azt mondták ez jobb mint a gyári. Azt kiveséztük anno hogy voltak vele bajok.
Köszi a tippet, közben felhívtam a szervízt ahova eddig is jártam, azt tanácsolták óvatosan járjak még vele egy kicsit, figyeljek. Azóta mentem még egy kört, semmi zaj, semmi változást nem tapasztaltam, most a váltó sem rosszalkodott. Kíváncsi leszek, egyelőre nagyon szeretem ezt a kocsit.
Váltóbowden lenne az első ötlet, bár a leírás alapján inkább valami oda nem illő dolog került a kulisszába, ahol a kar mozog, vagy a váltóhoz, ahol a bowdenek másik vége van. Mindenképp hozzáértő szervíz/szerelő megkérdezését javaslom. (Ez nem biztos, hogy a kereskedő saját műhelye - Nekem pl. Bercel van vállalható távolságon belül, anno Fruzsit (Ford Fusion) is oda hordtam, és a mostani EcoSport is ott kapja a szükséges szervízt.
2019 végi benzin 1.0 EcoSport, jelenleg 3 év alatt 11.000KM a teljesítmény, mindhárom éves szervíz a dealernél volt, legutolsó tavaly novemberben, azóta kb. 2000KM lehet a futásteljesítmény. Semmi gond nem volt eddig az autóval, egy hete el kellett vinnem egy hosszú útra (350KM oda-vissza) egy nap alatt, leraktam az autót. Tegnap ültem be újra, a hátramenetet nagyon nehezen vette be, végigkapcsoltam az összes sebességet, egyes is nehezen indult, de szinte varázsütésre oldódott, ahogy kapcsoltam párat, semmi baj. Ma ismét beültem, teljesen okés, mentem egy kört, egyszer a pirosnál fordult elő, hogy nehezen vette az elsőt, egyébként az összes többi váltásom teljesen puha, eddig sem volt semmi probléma vele a világon. Szerintem a kuplung jól jár, semmi szokatlant nem vettem észre, egyszerűen néha megakad a váltókar és nem engedi be sebességbe, de ha ez oldódik akkor minden fokozat tökéletes.
Érdeklődnék, hogy van-e valakinek ötlete/tapasztalata?
5 éves Ecosport első tulajdonosa vagyok. Nemrég észrevettem, hogy hirtelen gyorsításkor kb 2000-2200 fordulaton remeg, berezonál a sebesség váltó kar. Ha ”óvatosan“ gyorsítok akkor ez a jelenség nem jelentkezik. Megkérdeztem egy független és egy márkaszervízet is akiktől azt a választ kaptam, hogy váltsak vissza egy sebesség fokozatot. Ti találkoztatok ilyen problémával?
Új fejlemény, hogy az index jobbra kanyarodáskor néha random vadul kattog, kb kétszeres sebességgel 2-3 másodpercig, aztán visszaáll. Persze ha kiszállok sosem csinálja, minden izzó működik amúgy.
Lehet ezzel a hivatallal chatelni is, minden héten bepróbálkozom, azt mondják ki van szignózva ügyintézőnek. De azzal még nem tudtam felvenni a kapcsolatot (nincs neve).
Nem, dehogy, a rendszámot üthették el valahol, 2019. 02. 20 környékén voltam 2500 km ajánlott olajcserén Szentendrén a Hoványnál, ahol vettem, a bejegyzés előbb született. (Ahol munkadíj nélkül simán elkérték egy sima olajcsere árát, pedig csak olajat és az olajszűrőt fizettem 36.000 Ft). Na azóta nem voltam náluk.
Nekem az olaj 59 % on volt, kb. 12.000 km volt benne. Műszakit helyben Vácon csináltattam decemberben, 25 perc volt. De azóta levelezésben vagyok a Közlekedési Főosztály (BM) szervvel. Ránéztem a JSZP-n a műszakira, meg a fényképekre, hát mit látok a futásteljesítménynél 2019.02.05-i bejegyzéssel? 260.000 km, az alig másfél hónapos autóban. Úgyhogy most várom a válaszuk.