Ugyanebben a Fórumban (Vasútvonalak) esetleg bele kellene olvasgatni néhány magyar vasútvonallal kapcsolatos hsz.-ekbe, mert igen tanulságos, mivel az ezeken a vonalakon közlekedő expressz-, gyors-, sebes-, és személyvonatokon utazó polgártársaink mondják el többnyire a napi véleményüket az adott vonalon bonyolódó vonatközlekedéssel kapcsolatos tapasztalataikat. Ezeket olvasva valóban az derülhet ki, hogy jelenleg talán nem is az a legfontosabb az utazó ember számára, hogy 60 - 80 - 100 - 120 km/ó, vagy esetenkint még ennél is nmóagyobb sebességgel közlekedő vonatokon utazik, hanem, hogy milyen feltételek között. Milyen komfortérzéssel utazik 1 - 2 - 3 -... - még több órát -20 és + 40o C hőmérsékleti viszonyok közepette, ahol szellőzés, klíma is van, vagy nincs klíma, európai , avagy talán közép - Afrikai komfortviszonyok - tisztaság közepette. És végezetül, milyen biztonságérzete lehet egy magyar személy szállító vonatra felszálló - utazó utasnak ? Elindul - e a jelzett időben és odaér - e a célállomásra a jelzett időben, vagy nem ? Mart jelenleg talán ez jobban foglalkoztatja a magyar utasokat, a külföldiekről talán már nem is szólva, ha ők egyáltalában igénybe veszik a mi vonatainkat.
Szerintem nem kell nekűnk 250 km/h alkalmas vonal meg amúgy se lenne rá pénz . Már az is jó lenne ha már 1-2 fontosabb nemzetközi vonalat alakítanák át 200 km/h alkalmas pályára!
Jó lenne, hogy ha előbb a mellék/regionális, fővonalak (még sok minden más , ami vasúttal kapcsolatos) lennének helyre hozva, aztán lehet álmodozni nagy sebességű vasútvonalakról álmodozni és hülyíteni vele az embereket.
0 nagysebességű vasútvonalink van jelenleg hazánkban. És különben is, ha akárcsak egy miliméternyi nagysebességű (Vmax > 160 km / óra) vasútpályáról - vasútközlekedésről szeretne valaki itt álmodozni, annak tudomásul kell vennie, hogy akad néhány , az építést - hasznalatot erősen drágító tényező. Mint például az, hogy az ilyen vasútpályának semmiféle pályaszinti keresztezése nem lehet semmilyen más-egyéb, bármiféle nemű-célú műtárggyal (mint például útkeresztezés egyáltalán nem lehet rajta, még a leghalálbiztosabb biztosítóberendetés alkalmazása mellett sem). Jelenlegi pályáinkon töméntelen ilyen szintbeni útkeresztezés található. Ezeket az keresztezéseket vagy meg kell szüntetni, avagy a meglévő
útak kersztezéseit ki kell váltani közúti felül-, vagy aluljáró építésével. És nem 10 - 100 ilyen eset van, és minden egyes nagysebességre tervezett - építeni - üzemeltetni kívánt vasútpályán minden ilyet át is kell építeni, (vagy kiváltás nélkül meg kell szüntetni, de ez utóbbi megvalósítása már túé messzire vezet)..
Kezdetben volt a Budapest - Bécs. Aztán a Budapest - Pozsony - Brno - Varsó. Meg a Budapest - Nagyvárad. És a Budapest - Belgrád. Majd a Nagyvárad - Békéscsaba - Szeged - Szabadka - Baja. Most a Budapest - Bukarest.
Kihagytam valamit?
Lassan a németek, franciák kezdenek frusztráltak lenni...